Karpeskyquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:
Wat heb jij dan voor een beetje systeemonderhoud?
Ik ben nogal n n00b hoor, iets van hitmanpro (heb ik al) en McAfee ofzo?
Of iets anders? Het moet niet te lastig zijn zoals hijackthis ofzo.
Ook pitten
Niet helemaal chaos, er zit wel degelijk een lijn inquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:45 schreef Drugshond het volgende:
Waarom Evolutie #4
Ik ben al 4 topics bezig om chaostheorie aan evolutieleer te koppelen om het ID-principe uit bepaalde hoofdjes te *stampen.*
Het lukt redelijk....
Er bestaat helemaal geen (deterministisch ?!) intelligent design die kan aantonen welke soort wel of niet mag leven. Of dat er een kip of een aap geevolueerd moet worden.
Het is gewoon chaos....
Tis dan ook schandalig dat dit zou moeten worden onderwezen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:10 schreef RichardQuest het volgende:
Soorten die overleven planten zich voort, waarin genetische verscheidenheid de onderscheidende factor is (wetenschap, geen theorie). Intelligent design is gewoon de last resort van religieuze kwats.
Enigzinds begrensd , maar kleine verstoringen kun leiden tot grote verstoringen in het systeem.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Niet helemaal chaos, er zit wel degelijk een lijn in
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar het is meer het selectie principe zoals ons aller RQ aangeeft. Enige waar enigzins chaos bij komt kijken zijn de cross links tijdens de bevruchting en tijdens het leven van het organisme.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Enigzinds begrensd , maar kleine verstoringen kun leiden tot grote verstoringen in het systeem.
Er zit helemaal geen god achter het mengpaneel.
Ook zo'n leuke theoriequote:Op woensdag 4 januari 2006 01:15 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/M-theory_(simplified)
http://en.wikipedia.org/wiki/M-theory
Interessante BBC-docu over de theorie van alles: http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2001/parallelunitrans.shtml
De zwakte van zwaartekracht was wel een leuk idee trouwens. Het is toch raar eigenlijk dat wij gewoon kunnen bewegen terwijl het gewicht van de hele aarde aan ons trekt.
Tijdens de bevruchting kun je te veel gedronken hebben.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar het is meer het selectie principe zoals ons aller RQ aangeeft. Enige waar enigzins chaos bij komt kijken zijn de cross links tijdens de bevruchting en tijdens het leven van het organisme.
Verbazingwekkend weinig chaos in de natuur, totdat er iemand (de mens) aan de knoppen wil gaan zittenquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar het is meer het selectie principe zoals ons aller RQ aangeeft. Enige waar enigzins chaos bij komt kijken zijn de cross links tijdens de bevruchting en tijdens het leven van het organisme.
Haha, als je teveel gezopen hebt ben je inweze steriel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tijdens de bevruchting kun je te veel gedronken hebben.
Je zaad wordt instabiel (chaos), en er komen meer THOCCCNCOOH RNA-sliertjes in je lichaam voor.
Uiteindelijk heeft je kind iets andere kenmerken dan dat je normaal zou mogen verwachten.
Het kind blijft een geniaal superkind te zijn, die later president wordt. En met zijn dikke reet op de rode knop 'missle lanch' gaat zitten.
Mensheid
Conclusie : Door te veel alcohol inname (tijdens verwekking) is de wereld vergaan.
Als je trouwens duid op Bush, dan zijn het vrijwel gelkijkende replica's ( de dochters Bush meegerekend ) dus weinig selectie en crosslinks daar ben ik bangquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tijdens de bevruchting kun je te veel gedronken hebben.
Je zaad wordt instabiel (chaos), en er komen meer THOCCCNCOOH RNA-sliertjes in je lichaam voor.
Uiteindelijk heeft je kind iets andere kenmerken dan dat je normaal zou mogen verwachten.
Het kind blijft een geniaal superkind te zijn, die later president wordt. En met zijn dikke reet op de rode knop 'missle lanch' gaat zitten.
Mensheid
Conclusie : Door te veel alcohol inname (tijdens verwekking) is de wereld vergaan.
Ik zou de brandspiritus een keukenkastje hoger neerzetten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Haha, als je teveel gezopen hebt ben je inweze steriel.
kijk een hagedisjequote:Op woensdag 4 januari 2006 01:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ordo ab chao.
je potentie neem aanzienlijk af door alcohol. tis niet dat alcohol ineens je genetische fingerprint door elkaar heenhaalt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zou de brandspiritus een keukenkastje hoger neerzetten.![]()
Weinig chaos (?!)..... enig idee hoeveel soorten er al het loodje hebben gelegd om tot hier te komen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:26 schreef RichardQuest het volgende:
Verbazingwekkend weinig chaos in de natuur, totdat er iemand (de mens) aan de knoppen wil gaan zitten.
Dus technisch gespoken zou de man de beest uit kunnen hangen, en de vrouw moet braaf (met een dikke buik) thuiszitten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
je potentie neem aanzienlijk af door alcohol. tis niet dat alcohol ineens je genetische fingerprint door elkaar heenhaalt.
Uhmm, nee, waar hoor je me dat zeggen. Ik zeg alleen dat drankgebruik een negatief effect heeft op de kans van bevruchting en dat genetisch mockups pas in een later stadium gebeuren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus technisch gespoken zou de man de beest uit kunnen hangen, en de vrouw moet braaf (met een dikke buik) thuiszitten.
Daar zou Peter R. de Vries eens over moeten beginnen met z'n eeuwige alibi gezeik iddquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus technisch gespoken zou de man de beest uit kunnen hangen, en de vrouw moet braaf (met een dikke buik) thuiszitten.
Dat laatste wist ik niet....quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat genetisch mockups pas in een later stadium gebeuren.
er zit mij iets teveel structuur in de ijstijdenquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Weinig chaos (?!)..... enig idee hoeveel soorten er al het loodje hebben gelegd om tot hier te komen.
En elke dag komt er wel weer een nieuwe soort bij/eraf.
Vergeet de ijstijden en warmteperiodes niet.
crosslinken en RNA mutatiesquote:
Bezie het eens over de totale evolutie.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
er zit mij iets teveel structuur in de ijstijden
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bezie het eens over de totale evolutie.
Dit is gelijk een reden dat microorganismen zich konden doorontwikkelen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
De totale evolutie overspant een langere periode dan dat wij weten over ijstijden. De evolutie begon al toe de oppervlakte temp zelfs te warm was om ueberhaubt ijsvorming te kennen.
de kwallen schijnen zeer oud te zijn, iig ouder dan de haaiquote:Op woensdag 4 januari 2006 02:08 schreef Drugshond het volgende:
Pcies, middels variatie tot aan de vorming van nieuwe soorten zijn de omgevingsfactoren altijd sterk van invloed geweest.
Hoeveel weekdiertjes uit het kruittijdperk bestaan er eigenlijk nog, ?
Begin slaperig te worden
Uitsterven is een logisch proces. Een soort plant zich niet meer voort, om welke redenen dan ook: ciaoquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Weinig chaos (?!)..... enig idee hoeveel soorten er al het loodje hebben gelegd om tot hier te komen.
En elke dag komt er wel weer een nieuwe soort bij/eraf.
What about 'em? Die laten zich extrapolerend ook voorspellen, we stevenden tot de ind. rev. namelijk ook op een ijstijd af.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:37 schreef Drugshond het volgende:
Vergeet de ijstijden en warmteperiodes niet.
quote:Op donderdag 4 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:
Welkom bij het topic voor al het visieloze gespui van politieke ideeen en populistisch geblaat zonder financiele onderbouwing. Ook geschikt voor al het diverse politieke nieuws.
Mijn beginpost is nog steeds het fundament van de SC.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:31 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke zaken die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: "het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder theologische justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale eindtijdsvoorspellingen niet."
Maar jij bent dan ook gewoon het fundament van de SCquote:Op woensdag 4 januari 2006 07:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Mijn beginpost is nog steeds het fundament van de SC.
quote:Lobbyist VS bekend schuld en praat
WASHINGTON, 4 JAN. De invloedrijke Amerikaanse lobbyist Jack Abramoff heeft gisteren bekend schuldig te zijn aan fraude, belastingontduiking en samenzwering met als doel overheidsdienaren om te kopen.
In ruil voor strafvermindering is hij bereid belastende verklaringen af te leggen over corruptie onder Amerikaanse Congresleden en regeringsfunctionarissen.
Het betekent een verdere verbreding van een corruptieschandaal dat in potentie zeer schadelijk kan zijn voor de Republikeinen. Volgens schattingen in Amerikaanse media had Abramoff, sinds medio jaren negentig de best betaalde lobbyist van Washington, corrupte contacten met twaalf tot zestig Congresleden, veelal Republikeinen maar ook enkele Democraten.
Abramoff kan zijn gevangenisstraf (maximaal dertig jaar) terugbrengen tot circa 10 jaar als hij verklaringen aflegt over zijn corrupte contacten met politici en hun medewerkers. Hij heeft ingestemd met een boete van 25 miljoen dollar.
Verwacht wordt dat hij hoge Republikeinen, onder wie de voormalige leider in het Huis van Afgevaardigden, de Texaan Tom DeLay, in opspraak zal brengen. In het onderzoek is eerder ook een medewerker van het Witte Huis aangehouden, het hoofd van het inkoopbureau.
Het onderzoek naar Abramoff wordt in Washington al maanden met argusogen gevolgd. Gevreesd wordt dat de lobbyist een doos van Pandora zal openen. Zijn ster rees nadat de Republikeinen in 1994 een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden bereikten. Daarna zette hij met DeLay een project op waarbij bedrijven voor wie hij lobbyde werd gevraagd om gelijktijdig financiële steun aan Republikeinse politici te geven.
Dit zogenoemde ‘K Street Project’ leidde er de afgelopen jaren toe dat lobbyisten in Washington zich veelal manifesteerden als Republikein. Een ander gevolg was dat bondgenoten van Democraten zich gedwongen zagen Republikeinen financieel te steunen omdat ze anders met hun lobbywerk niets gedaan kregen in de Amerikaanse hoofdstad.
Abramoff was in de jaren tachtig medewerker van president Reagan en voorzitter van de Republikeinse studenten. Hij presenteerde zich als een overtuigde conservatief, die als lobbyist beoogde zijn conservatieve ideeën te verwezenlijken. Abramoff doneerde in 2004 100.000 dollar aan de campagne president Bush, en was tevens een belangrijke financiële bron voor prominente conservatieve activisten zoals Ralph Reed (ex-voorzitter van Religious Right) en Grover Norquist van de belangrijkste Republikeinse actiegroep voor belastingverlagingen. Er zijn belangrijke aanwijzingen dat Abramoff ook deze activisten heeft gecorrumpeerd. Hetzelfde geldt voor verscheidene denktanks, van wie hij medewerkers omkocht zodat zij in hun publicaties positief zouden oordelen over zijn klanten.
De deal die Abramoff nu met de Amerikaanse justitie heeft bereikt houdt hem nog lang uit te problemen. Er loopt nog een tweede fraude- en corruptieonderzoek naar hem, waarin hij eveneens de hoofdverdachte is. Verwacht wordt dat hij ook daarin schuld zal bekennen in ruil voor belastende verklaringen over politici en strafvermindering.
Waarom zouden Amerikaanse politici zich laten omkopen? Verdienen die al niet genoeg? En als ze in de politiek niets verdienen kunnen ze toch zo aan de slag in het bedrijfsleven? En dat zonder te frauderen.quote:
Waarom komt dit wel in het nieuws en de honderden dode mijnwerkers per jaar in China niet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:11 schreef Monidique het volgende:
Elf van die twaalf vastzittende mijnwerkers waren overleden, maar per abuis meldde iemand dat ze allemaal levend gevonden waren. Dat leidde tot gevechten en een redelijke boosheid. Foutje...
Gelly toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook gewoon het fundament van de SC![]()
Moguh
Ik hoor vrij regelmatig over mijnrampen in China. Daarnaast is Nederland gewoon meer gericht op Amerika dan op China.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom komt dit wel in het nieuws en de honderden dode mijnwerkers per jaar in China niet?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:25 schreef pberends het volgende:
40% van de treinen uit Rotterdam en Amsterdam waren vorig jaar te laat.
quote:106 Teletekst wo 04 jan
NS niet punctueel genoeg in 2005
AMSTERDAM De NS heeft in 2005 te weinig
treinen op tijd laten rijden.De NS had
met de overheid afgesproken dat 86,5%
van de treinen op tijd zou zijn,maar
volgens ProRail kwam de NS niet verder
dan 84,8%.
Volgens de NS hadden de stakingen bij
ProRail en de drie grote ontsporingen
bij Amsterdam een groot negatief effect
op de punctualiteit.Ook werkzaamheden
aan wissels en seinen waren oorzaken.
In de laatste weken van 2005 waren er
vooral in de grote steden veel treinen
vertraagd.Zo vertrok in Rotterdam en
Amsterdam zo'n 40% van de treinen te
laat.
Die beelden waren hilarisch hard. Al die uberchristelijke mensen God bedanken en naar de kerkquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:11 schreef Monidique het volgende:
Elf van die twaalf vastzittende mijnwerkers waren overleden, maar per abuis meldde iemand dat ze allemaal levend gevonden waren. Dat leidde tot gevechten en een redelijke boosheid. Foutje...
Ik heb het niet op televisie gezien, maar las het op internet. Het is zeer tragisch en waarschijnlijk te wijten aan een slechte organisatie of gewoon een idioot in die organisatie.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Die beelden waren hilarisch hard. Al die uberchristelijke mensen God bedanken en naar de kerk.
Oh alleen de laatste weken, dat scheelt.quote:
Zouden het soms Amerikanen zijn geweest?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb het niet op televisie gezien, maar las het op internet. Het is zeer tragisch en waarschijnlijk te wijten aan een slechte organisatie of gewoon een idioot in die organisatie.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik hoor vrij regelmatig over mijnrampen in China.
Wat hebben wij met Amerikaanse mijnen te maken dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:
Daarnaast is Nederland gewoon meer gericht op Amerika dan op China.
Gratis koffffffffffffffieeeeeeeeeeeee.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
NS, altijd weer een smoesje waarom de service beneden het vriespunt is.
Slechtste "bedrijf" van Nederland.
Niets, Amerika exporteert nauwelijks een drol. Alleen als Bush op visite komt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat hebben wij met Amerikaanse mijnen te maken dan?
Nee, maar dan zouden we tientallen nieuwszenders moeten hebben die onophoudelijk berichtten over allerlei zaken in de wereld.quote:
Wat hebben wij met Chinese mijnen te maken? Minder dan met Amerikaanse.quote:Wat hebben wij met Amerikaanse mijnen te maken dan?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Gratis koffffffffffffffieeeeeeeeeeeee.
Nee daar heb je wat aan, gaan alle mede-reizigers keihard uit hun bek stinken.
Dieselquote:Diesel, iPod en Google populairste merken
Nederlanders zijn dol op de merken Diesel, iPod en Google. Dat blijkt uit de CoolBrands verkiezing. De winnaar van vorig jaar, Apple, zakt naar de vijfde plaats.
Europese smaak
De CoolBrands verkiezing is een initiatief van Cool Unlimited, dat in veertien Europese landen wordt uitgevoerd. De Nederlandse smaak heeft overeenkomsten met die van Europa, al zijn er wel verschillen. Zo wordt de Europese top 10 merknamen aangevoerd door Google, gevolgd door iPod en Nokia. Laatstgenoemde komt weer niet voor in de Nederlandse ranglijst. Aan de verkiezing op internet deden 40.000 mensen mee.
Top 10 Nederland Europa
1. Diesel Google
2. iPod iPod
3. Google Nokia
4. Puma Adidas
5. Apple Nike
6. Adidas Diesel
7. PlayStation Puma
8. Monsterboard Sony
9. Ben & Jerry's Rayban
10. Ikea Gucci
Het is toch zo? Ik vind het geen service van de NS. Net zoals die politieagenten die oliebollen uitdelen aan goede automobilisten, terwijl je handenvrij moet bellen.quote:
Nog erger is het bekende bericht bij weer een vertraging:quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef pberends het volgende:
Gratis koffffffffffffffieeeeeeeeeeeee.
Nee daar heb je wat aan, gaan alle mede-reizigers keihard uit hun bek stinken.
Mijn kille rekenverstand faalt nooit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef Tafkahs het volgende:
je hebt gelijk, Jehan, het is tijd om weer eens wat aan de eruditie te doen
Waarom is Puma zo populair? Oh ja, de poema op de veluwe. Maar dat merk is toch echt zo'n half gabber merk uit de jaren 90? Is het opeens bij boeren populair ofzo?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Diesel! Hoe verzinnen het. Ik ga toch ook geen baggermerk beginnen met de naam Olie of Gas ofzo. Ik dacht dat Diesel allang uit was.
Ze lopen je inderdaad keihard te sarren. Ik heb liever dat ze dan zeggen dat het de volgende keer niet meer gebeurd ofzo (dat er een soort leercurve in de NS zit).quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nog erger is het bekende bericht bij weer een vertraging:
Onze excuses voor het ongemak
Zeg dan gewoon niks.
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen naquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft dat niet iets met de Formule 1 te maken, daar liepen ze altijd al op van die rare schoentjes.
Denken ze allemaal dat ze Wytske de F1 hoer opeens kunnen krijgenquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen na.
Het is opzich wel knap hoe Puma zo'n revival heeft kunnen maken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen na.
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef pberends het volgende:
Ze lopen je inderdaad keihard te sarren. Ik heb liever dat ze dan zeggen dat het de volgende keer niet meer gebeurd ofzo (dat er een soort leercurve in de NS zit).
Dat zou mijn respect voor de NS wel omhoogbrengen, als ze gewoon wat eerlijker zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.
Gaat niet goed samen.
Ze kunnen beter zeggen:
Pakt u volgende keer maar de auto, onze service is beneden elk niveau.
Dat zou eerlijk zijn.
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar dan zouden we tientallen nieuwszenders moeten hebben die onophoudelijk berichtten over allerlei zaken in de wereld.
Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:
Wat hebben wij met Chinese mijnen te maken? Minder dan met Amerikaanse.
Even je quote gejat: Eerlijke teksten van omroepers op het treinstation.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.
Gaat niet goed samen.
Ze kunnen beter zeggen:
Pakt u volgende keer maar de auto, onze service is beneden elk niveau.
Dat zou eerlijk zijn.
Vraag maar aan een gemiddelde westerling hoeveel dollar hij een landgenoot waard vindt en een gemiddelde Chinees, ik vermoed dat dat eerste 100 keer meer is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?
[..]
Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.
Aangezien ik geen deel uitmaak van de redactie, kan ik het antwoord niet geven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?
Omdat Nederland nu eenmaal meer gericht is op Amerika. Er is ook meer aandacht voor de oorlog in Irak, dan voor de genocide in Soedan. Er is meer aandacht voor orkanen in Amerika, dan voor watersnoodrampen in Bangladesh.quote:Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.
Ja, natuurlijk, ernst / geografische afstand = nieuwswaarde. Maar een Amerikaan uit Virginia heb ik niks mee te maken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Vraag maar aan een gemiddelde westerling hoeveel dollar hij een landgenoot waard vindt en een gemiddelde Chinees, ik vermoed dat dat eerste 100 keer meer is.
Ik vind die kleine rampjes per definitie geen nieuwswaarde hebben. 100 doden in Chinese mijn.. ja en? 12 Amerikanen dood in mijn... ja en? Vliegtuig neergestort in Rusland... ja en? Ik mis de rode draad die dat soort verhalen heenloopt. Het gaat gewoon nergens over. Allemaal van die ongelukken die wel 1000 keer per dag op de aarde gebeuren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, ernst / geografische afstand = nieuwswaarde. Maar een Amerikaan uit Virginia heb ik niks mee te maken.
Een (semi)overheidsbedrijf is nooit eerlijk omdat de overheid zelf ook niet eerlijk isquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:56 schreef pberends het volgende:
Dat zou mijn respect voor de NS wel omhoogbrengen, als ze gewoon wat eerlijker zijn.
Wat is een Turk met drie messen in z'n rug?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Laat ze dan gewoon hele grappen omroepen. "En jan die ging naar het staation...."
Kunnen de mensen lachen ipv te lopen stressen.
Niet nieuw genoeg.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:07 schreef du_ke het volgende:
heb ik een nieuwe pc doet niet alles het.
Kebab!quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is een Turk met drie messen in z'n rug?
Ja, die constatering kan ik zelf ook nog wel vinden...ik vind het in ieder geval belachelijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef Monidique het volgende:
Omdat Nederland nu eenmaal meer gericht is op Amerika. Er is ook meer aandacht voor de oorlog in Irak, dan voor de genocide in Soedan. Er is meer aandacht voor orkanen in Amerika, dan voor watersnoodrampen in Bangladesh.
Een automutilant.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is een Turk met drie messen in z'n rug?
Terroristen hebben vrij spel!!!!!quote:Karim Ghellab
Open Sky agreement to make Moroccan, European skies one
Morocco TIMES 1/3/2006 | 1:16 pm
Moroccan Minister of Equipment and Transport Karim Ghellab said Monday that the Open Sky agreement makes the Moroccan and European skies one, for all airlines, including low-cost ones as far as rules, procedures and regulations are concerned, reported Reuters.
The open sky agreement will lift all limitations for airlines, both in Morocco and the EU and will expand their business opportunities, Ghellab said.
"With the Open Sky, there will be no limits for airlines, whether limits of nationality, of flight origin, of passenger capacity or limits of airports."
Signed on Dec. 14 in Marrakech, the open skies agreement provides for the abolition of all restrictions and limits on nationality, capacity, frequency or routes regarding transport of passengers by European or Moroccan airlines between the EU and Morocco. Moroccan air carriers will be able to fly to and transit from any of the airports in Europe, while reciprocally, all Moroccan international airports will be open to European carriers.
It is part of Morocco's plans to receive up ten million tourists by the year 2010.
“Morocco, eager to boost tourist arrivals by 1 million each year until 2010, is fully opening its market to European airlines to energize competition and integrate its sky into EU common air,” pointed out the Minister.
"The goal of the open sky deal with the European Union is to benefit Morocco of the bloc air transport potential, and in that way it will help bringing the increased number of tourists Morocco needs," he added.
In this respect, a new low-cost airline, named ‘Jet4You', will be launched in Morocco in March 2006.
This move, the second of its kind, after ‘Atlas Blue', aims to diversify the offer in terms of air transport with competitive prices and to attract Moroccans living abroad as well as foreign tourists.
quote:he Free Trade Agreement (FTA) Morocco signed with the United States came into effect on January 1. It is part of Morocco's efforts to open up the country's economy and integrate it in the international market.
quote:Morocco and Turkey FTA, which came into force on Jan 1, 2006, is a mutually advantageous instrument to boost bilateral trade exchanges and set up a new synergy between the economic operators of the two countries, reported MAP news agency.
Geile kipjes kijken in Tanger. Kan ik ze vergelijken met die in Kiev van afgelopen jaarquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
Bruid scoren in het rif gebergte?
Ah een culturele vakantiequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:06 schreef du_ke het volgende:
Geile kipjes kijken in Tanger. Kan ik ze vergelijken met die in Kiev van afgelopen jaar.
Je vraagt je inderdaad af waarom Mutant01 niet terugaat, hij heeft toch alleen maar positief nieuws over Marokko. Nieuws over Nederland is toch alleen maar negatieve bagger.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
Marokko heeft de toekomst. Allemaal (terug) naar Marokko.
Waaromzou hij hij rijd hier in een dikke bak en kan lekker studeren. Wat heb je dan in de woestij te zoeken?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vraagt je inderdaad af waarom Mutant01 niet terugaat, hij heeft toch alleen maar positief nieuws over Marokko. Nieuws over Nederland is toch alleen maar negatieve bagger.
Eens kijken of er ook uitwisseling mogelijk isquote:
Mutant01 kan na zijn studie Marokko helpen opbouwen. Mensen met een goede studie zijn nodig in Marokko.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:08 schreef pberends het volgende:
Je vraagt je inderdaad af waarom Mutant01 niet terugaat, hij heeft toch alleen maar positief nieuws over Marokko. Nieuws over Nederland is toch alleen maar negatieve bagger.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mutant01 kan na zijn studie Marokko helpen opbouwen. Mensen met een goede studie zijn nodig in Marokko.
Dat noem ik vaderlandsliefde.
Hoeveel geld heb je tijdens die vorige trip uitgegeven?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:11 schreef du_ke het volgende:
Eens kijken of er ook uitwisseling mogelijk is.
Vorig jaar werd ons te kennen gegeven dat een zeer schier kipje 50 euro voor een hele nacht moest kosten![]()
.
Oh ja dat is waar ookquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef du_ke het volgende:eerst een aantal jaar in Nederland werken om z'n schuld aan onze samenleving af te betalen
.
Toen in 3 dagen berlijn bijna evenveel uitgegeven als in dagen oekraïne waarbij ik totaal niet op de centen gekeken hebquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoeveel geld heb je tijdens die vorige trip uitgegeven?![]()
Eerst het Westen leegzuigen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Stank voor dankquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
Eerst het Westen leegzuigen.
Slowchat Politiek - 813quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:02 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is je suggestie?
Met of zonder linkjes naar alle voorgaande delen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:01 schreef Monidique het volgende:
Wat is jullie mening over mijn nieuwe suggestie voor de POL-SC?
Die blijven natuurlijk in dit topic staan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:03 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Met of zonder linkjes naar alle voorgaande delen?
Goed werk dan/quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die blijven natuurlijk in dit topic staan.
Monidique?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wie?.
(betrokkene uitgesloten van deelname)
lijkt me duidelijk, Johan natuurlijkquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wie?.
(betrokkene uitgesloten van deelname)
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:19 schreef MrX1982 het volgende:
du_ke?
Wahahahahahahaquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
[Borrelpraat#205] SPOLQR
zure reactie van pb overigens.
het is natuurlijk niet bedoeld ter informatie, maar ter flaming en vermaak hequote:
Ik vind m wel leukquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:30 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
het is natuurlijk niet bedoeld ter informatie, maar ter flaming en vermaak he
Is www.nod32.nl een goede?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee ik vervloek alles met Norton...
Er staat zelfs een bijdrage van mezelf tussen![]()
mijn broer kwam hiermee, schijnt goed te werken en is gratisquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:35 schreef Yildiz het volgende:
Zo, ik was gister goed bezig pittige discussies aan te gaan zeg, ik zal me wat gedeisd proberen te houden.
Vandaag, nouuuu, vanmiddag![]()
en
[..]
Is www.nod32.nl een goede?
Misschien dat binnenkort een of verscheidene personen weer komen posten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:30 schreef MrX1982 het volgende:
Veel mensen in die thread die nu niet meer posten.
Wie zullen over een jaar hier niet meer posten.
quote:
Omdat ik nog steeds moet betalen voor me biertjesquote:
Alles wat digitaal is bedoel ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Omdat ik nog steeds moet betalen voor me biertjes![]()
quote:Cohen: Verdonk is heethoofd met koud hart
AMSTERDAM - Het ontbreekt minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) aan een 'koel hoofd' en een 'warm hart'. Dat vindt de Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA). De man die de Vreemdelingenwet in het tweede kabinet-Kok als staatssecretaris van Justitie ontwierp, doet zijn uitspraken deze week in het weekblad Vrij Nederland.
Cohen noemt de portefeuille Vreemdelingenzaken rampzalig, omdat altijd sprake is van een verschrikkelijke beslissing. "Er komen mensen binnen van wie je moet constateren dat ze niet worden toegelaten. En zodra dat een gezicht heeft, heb je het gevoel: wat leven we in een klotewereld."
Procedures
De door Cohen ontworpen Vreemdelingenwet kenmerkt volgens de burgervader het versnellen van procedures. Het huidige beleid dat wordt gevoerd 'in een ander kabinet, in een andere tijd', is niet zoals hij het had bedoeld, zegt hij. In het huidige beleid ziet Cohen een 'heethoofd met een koud hart' aan het werk, terwijl Vreemdelingenzaken volgens hem juist een 'koel hoofd en een warm hart' vereist.
Ook vice-president Willem van Bennekom van de Amsterdamse rechtbank heeft in het weekblad kritiek op het asielbeleid van Verdonk. Asielzoekers hebben volgens Van Bennekom geen eerlijke kans in de Nederlandse procedure. Hij beschuldigt de Raad van State van het 'dekken' van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). "Ik denk dat de kans om bij de Raad van State gelijk te krijgen voor de IND veel groter is dan voor de asielzoeker", zegt Bennekom in het weekblad.
Gecriminaliseerd
Oud-minister voor Vreemdelingenzaken Hilbrand Nawijn valt Van Bennekom bij. "Ik ben voor een streng asielbeleid, maar het is nu wel doorgeslagen. Uitgeprocedeerde asielzoekers worden gecriminaliseerd."
Nawijn uit ook kritiek op de IND. "De IND is zo gebureaucratiseerd, dat er geen ruimte meer is om waar nodig soepel met de regels om te gaan." Twee anonieme medewerkers van de IND zeggen in het weekblad dat de dienst een 'technocratische machine' is geworden. "Er zitten mensen asielaanvragen te beoordelen die nog nooit een asielzoeker hebben gezien."
Ja?quote:
ja, omdat je het er mee eens bentquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
Vraag je dat nou aan mij?
Ik ben het er mee eens dat er te bureaucratisch met vreemdelingenzaken omgegaan wordt, dat staat los van triviale spandoeken.quote:
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:42 schreef mcDavid het volgende:
dames en heren, de intercitty naar enschede heeft een vertraging van circa 15 minuten, wegens gothics op de rails
Zolang we maar geen bananen-republiektaferelen als deze: Immigranten krijgen in GB visum als ze er lekker uit zien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat er te bureaucratisch met vreemdelingenzaken omgegaan wordt, dat staat los van triviale spandoeken.
Ja? Lekker stomquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
En dat op de dag dat BJ Spruyt zich aansluit bij Wilders.
Hij gaat zich richten op de inhoud van de partij, als ik het goed heb, en als ze hem zouden vragen als lijstkandidaat, dan zou hij geen nee zeggen.quote:
http://www.refdag.nl/arti(...)n+rondom+Peking.htmlquote:China wil elf groene steden rondom Peking
PEKING (ANP) – De Chinese overheid gaat de komende vijf jaar elf satellietsteden bouwen bij de hoofdstad Peking. De nieuwe steden, die plaats bieden aan 5,7 miljoen mensen, moeten meer dan 18 vierkante meter groen per inwoner bieden, meldde het staatspersbureau Xinhua woensdag. Hiermee hoopt China de problemen van de oude stadsstuctuur te verminderen.
Peking, met 15 miljoen inwoners, is overbevolkt en heeft te maken met enorme verkeersproblemen en sterke milieuvervuiling. In en rond de stad worden steeds meer groenstroken aangelegd, zoals een bosring van 116 vierkante kilometer.
In de afgelopen jaren moesten al 600.000 Chinezen hun huizen verlaten om plaats te maken voor de nieuwe steden. Xinhua legt weinig nadruk op de negatieve aspecten, maar wijst op de economische mogelijkheden van hoogwaardige fruit– en bosbouw voor de arme boeren in de randgebieden van Peking.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:18 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Misschien wel de mooiste vlag van de wereld.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF04012006_022quote:Bedrijf Pim Fortuyn opgeheven
Adviesbureau W.S.P. Fortuyn, de Nederlandse vennootschap waarmee Wilhelmus Simon Petrus Fortuyn - oftewel Pim Fortuyn - jarenlang zijn boterham verdiende, is vlak voor Kerstmis ontbonden. Daarmee komt bijna vier jaar na de dood van de flamboyante politicus ook een einde aan de vennootschap die hij opstartte.
De stukken die betrekking hebben op het bureau waarin Fortuyn zijn lezingen, tv-optredens en boekuitgaven had ondergebracht, liggen twee maanden ter inzage. ,,Een gebruikelijke procedure,’’ zegt de notaris. ,,Dat is in het belang van schuldeisers. Er zijn nog een paar schulden te vereffenen, maar die kunnen worden voldaan.’’
Volgens experts is de ontbinding van het adviesbureau niets bijzonders. ,,De erven willen er gewoon vanaf.’’ De enige aandeelhouder van het adviesbureau was broer Simon Fortuyn.
quote:
Vinokourov was in 2005 kampioen van Kazachstan, en dan mag je in een trui met de kleuren van je land rijden in de Tourquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
[..].
Was dat een Kazachs bedrijf die sponserde ofzo?
Oh ik dacht al... ik dacht dat het Armstrong wasquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Vinokourov was in 2005 kampioen van Kazachstan, en dan mag je in een trui met de kleuren van je land rijden in de Tour
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ik dacht al... ik dacht dat het Armstrong was.
wacht maar, hij is bezig met de voorbereidingen voor een staatsgreepquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
Het staat inderdaad op de site van Wilders.
Ik acht de kansen van Wilders en consorten nog steeds vrij klein tenzij er aanslagen vlak voor de verkiezingen zijn.
Goeie!quote:
Jongeren hebben een of andere trein compleet geterroriseerd en het duurde uren voordat de legerpolitie kon ingrijpen omdat ze allemaal nieuwjaar zaten te vieren ofzo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef zakjapannertje het volgende:
wat heeft 'ie nou weer uitgevreten dan?
Nee, ging ie Bush-bashen omdat Bush alleen maar de wet had overtreden, of deze keer 1 van zijn lobbyisten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef pberends het volgende:
Hoe vaak gaat Chiraq nog zeggen dat iets onacceptabel is??
klinkt als een doordeweekse NS-ritquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Jongeren hebben een of andere trein compleet geterroriseerd en het duurde uren voordat de legerpolitie kon ingrijpen omdat ze allemaal nieuwjaar zaten te vieren ofzo.
L'enfant terríble, ofzo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Jongeren hebben een of andere trein compleet geterroriseerd en het duurde uren voordat de legerpolitie kon ingrijpen omdat ze allemaal nieuwjaar zaten te vieren ofzo.
Omdat de partij van Wilders vrij weinig voorstelt. Soort van politieke zelfmoord is het wel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoezo stom?
Misschien dat hij wat diepgang kan aanbrengen. Voor Wilders lijkt het me iig niet slecht, misschien voor Spuijt wel maar die schat het wel aardig anders in en heeft denk ik een duidelijkere kijk op Groep Wilders dan ik.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Omdat de partij van Wilders vrij weinig voorstelt. Soort van politieke zelfmoord is het wel.
Daar heb je gelijk in. Spruyt kan zorgen voor wat meer geloofwaardigheid door diepgang aan te brengen in het programma. Ze hebben nog even de tijdquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien dat hij wat diepgang kan aanbrengen. Voor Wilders lijkt het me iig niet slecht, misschien voor Spuijt wel maar die schat het wel aardig anders in en heeft denk ik een duidelijkere kijk op Groep Wilders dan ik.
Wat schattig dat die stinkrijke voetballers nog zoveel affectie hebben met hun oude woonbuurten en dat ze zo down to earth gebleven zijn omdat ze weten waar ze vandaan gekomen zijn.quote:Favela
Een favela is een typische Braziliaanse krottenwijk. De huizen zijn vaak gebouwd van hout wat bij elkaar is gesprokkeld. Een groot gedeelte van de Braziliaanse bevolking leeft in die favelas. Criminaliteit is vaak de enige manier om te overleven. Veel beroemde voetballers zijn opgegroeid in deze favelas zoals Adriano, Romario, Pelé en Ronaldo. Ondanks de armoede in de favelas hebben de meeste bewoners toch een televisie thuis en staan er zelfs stenen huizen. Een bewoner van een favela blijft lang niet altijd in een favela wonen.
Net zoals rappers.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:54 schreef pberends het volgende:
Wat schattig dat die stinkrijke voetballers nog zoveel affectie hebben met hun oude woonbuurten en dat ze zo down to earth gebleven zijn omdat ze weten waar ze vandaan gekomen zijn.
Don't be fooled by the 7cribs, 3swimming-pools, 9 cars and 2 hotels that I got, I'm still I'm still Jenny from tha block.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat schattig dat die stinkrijke voetballers nog zoveel affectie hebben met hun oude woonbuurten en dat ze zo down to earth gebleven zijn omdat ze weten waar ze vandaan gekomen zijn.
maar die verkochten tenminste drugsquote:
meer: http://www.informatieprofessional.nl/nieuws/index.php?op=details&id=1883quote:Nieuwe wet ingegaan
03.01.2006 - De wet bevoegdheden vorderen gegevens is per 1 januari 2006 in werking.
De nieuwe wet voegt aan het Wetboek van Strafvordering algemene bevoegdheden tot het vorderen van gegevens toe. Het gaat dan om gegevens van personen en hun handelingen die van betekenis kunnen zijn voor de opsporing van strafbare feiten. Met dit voorstel kunnen derden in het belang van de opsporing, indien nodig onder dwang, worden verplicht gegevens te verstrekken. De bevoegdheden sluiten aan bij bestaande dwangmiddelen. Het betreft bevoegdheden tot ‘het vorderen van zogenaamde identificerende gegevens, het vorderen van andere dan identificerende gegevens, het vorderen van gevoelige gegevens en het vorderen van medewerking aan het ontsleutelen van versleutelde gegevens.’ Opsporingsambtenaren mogen nu bij maatschappelijke instellingen of bedrijven gegevens over het adres, leeftijd, bankrekening, verzekeringen, en dergelijke opvragen. Ook het opvragen van gegevens over bibliotheek- of internetgebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Het voorstel is op 2 november 2004 aangenomen door de Tweede Kamer. PvdA, D66, Groep Lazrak, Groep Wilders, VVD, ChristenUnie, SGP, CDA en LPF stemden voor. De plenaire behandeling door de Eerste Kamer vond plaats op 4 en 5 juli 2005. De Eerste Kamer heeft het voorstel op 5 juli 2005 zonder stemming aangenomen. Van de SP en GroenLinks is daarbij aangetekend dat zij tegen de wet waren.
Tegen de wet is veel geprotesteerd, onder meer vanuit de bibliotheekwereld. Onlangs publiceerde de FOBID Juridische Commissie de De tien geboden: aanwijzingen voor bibliothecarissen bij de omgang met Justitie inzake verzoeken om gegevens te verstrekken over gebruikers van de bibliotheek.
Is lees daar heel goede reviews over, alleen zelf nooit getest.quote:
Beetje bij beetje.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
meer: http://www.informatieprofessional.nl/nieuws/index.php?op=details&id=1883
Chino-Amerikaanse toestanden
Ik zal eens kijken of ik dat op de bedrijfs-PC kan installeren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is lees daar heel goede reviews over, alleen zelf nooit getest.
Maar dat product kun je wel vertrouwen. Het bestaat al lang op de markt en heeft een steeds grotere naamsbekendheid.
Voorlopig blijf ik nog ff op Karpesky hangen. Omdat het naadloos aansluit bij mijn overige software.
Hoe ken je dat nou vergetenquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:29 schreef Drugshond het volgende:
ik ga ff een biertje halen in de stad... vergeten boodschappen te doen![]()
Bier is goed voor elk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:29 schreef Drugshond het volgende:
ik ga ff een biertje halen in de stad... vergeten boodschappen te doen![]()
http://www.trouw.nl/hetni(...)met+frisse+tegenzin+quote:Zweden betalen tol, met frisse tegenzin
Van onze redactie buitenland
Na Singapore, Londen en Oslo moeten automobilisten in Stockholm nu ook tol betalen om het stadscentrum in te rijden.
Vooralsnog gaat het om een proef, die tot juli zal duren. Het is maar de vraag of de tolheffing ook daadwerkelijk wordt ingevoerd, want in september, mogen de inwoners, die in ruime meerderheid tegen de heffing zijn, in een referendum stemmen over invoering van het tolsysteem.
De tol in Stockholm geldt tussen 6 uur 30 en half zeven ’s avonds en afhankelijk van het tijdstip betaalt de automobilist 10 of 20 kronen (1 of 2 euro) als hij het centrum in rijdt. Weekenden, avonden en feestdagen zijn gratis. Toeristen zijn vrijgesteld. Autobezitters kunnen gratis een zendertje achter de voorruit installeren waarmee hun voertuig automatisch wordt geregistreerd en het verschuldigde bedrag direct van hun bankrekening afgeschreven. Maar de auto’s worden ook gefotografeerd. Mensen zonder zender kunnen bij een bank, op internet of bij een krantenkiosk hun kenteken opgeven en dan de rekening betalen. Kosten van dit systeem: 400 miljoen euro.
De stad streeft ernaar het verkeer met 15 procent te verminderen. Volgens burgemeester Annika Billstrom kosten de verkeersopstoppingen de maatschappij tussen 650 en 850 miljoen euro.
Zweden staan bekend om hun zorg voor het milieu, maar volgens recente opiniepeilingen is bijna twee derde van de inwoners van Stockholm tegen de heffing. Critici vinden de heffing te hoog is, evenals de invoeringskosten.
In de Schotse hoofdstad Edinburgh stemden de bewoners vorig jaar invoering van een spitsheffing met ruim 60 procent weg. Dus het stadsbestuur van de Zweedse hoofdstad zal nog flink campagne moeten voeren om de tolheffing definitief te kunnen maken.
Nederland zet in op kilometerheffing
Tolheffing is een goed en effectief middel om het stadsverkeer terug te dringen. In de Londense City nam het verkeer met 30 procent af na de invoering van de omstreden spitsheffing in 2003. Maar in Nederland zijn tolpoortjes een gepasseerd station. „Hier is de politieke consensus dat er een kilometerheffing moet komen”, zegt Erik Verhoef, hoogleraar Ruimtelijke Economie aan de Vrije Universiteit. „In ons land zijn het vooral de snelwegen naar de grote steden die vast zitten. Dan zou je het hele land vol moeten bouwen met poortjes.” Bij een kilometerheffing betaalt de automobilist voor elke gereden kilometer, terwijl de wegenbelasting en de toeslag bij de aanschaf van een nieuwe auto (BPM) worden afgeschaft. „Autorijdend Nederland staat natuurlijk niet te juichen. Een meerderheid is nog steeds tegen, maar je ziet langzamerhand de weerstand verminderen”, zegt Verhoef. Minister van verkeer en waterstaat Tineke Netelenbos werd de meest gehate politicus toen ze het rekeningrijden wilde invoeren, maar het huidig kabinet streeft er nu toch naar –op advies van de commissie-Nouwen– om in 2012 de kilometerheffing in te voeren.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GH2MA00Hquote:Officieel vastgesteld: Chinese arbeider is de dupe
Het parlement in China stelt officieel vast: arbeiders worden uitgebuit. In een rapport staat dat 85 procent van de 2 miljoen Chinese bedrijven de arbeidswetten niet respecteert. Het slachtoffer van de economische recordgroei van 9,8 procent in 2005, is de arbeider. Hij/zij:
werkt dikwijls zonder contract . Dat betekent: bij arbeidsongeval, ziekte, ontslag: géén rechten. Als er al een contract is, staat er vaak in dat de werkgever nooit verantwoordelijk is voor overlijden, of ongevallen op de werkplaats. Soms moet de werknemer een blanco contract tekenen.
is vaak analfabeet , dus extra zwak. Van de 100 miljoen Chinezen die vanuit het platteland naar de steden zijn afgezakt, is het merendeel analfabeet.
werkt 12 uur per dag, zes dagen per week . Zeker in de bouw, textiel, lichte industrie en horeca wordt lang gewerkt.
moet de norm halen of gaat eraan . In oktober stierf een Chinese arbeidster van 30 van uitputting nadat ze 24 uur zonder enige onderbreking had gewerkt om de opgelegde norm te kunnen halen.
is het slechtst af in speelgoedfabrieken . Voor 3 euro per dag schildert een arbeider bij fabrikant Nr. 2 in Huangwu 1.115 stuks per uur (één per 3,23 seconden). Bij Lung Cheong International Toy Factory werken ze 13 uur per dag aan 20 eurocent per uur.
wordt vernederd . De duizenden arbeidsters van sportschoenfabriek Mei Xing in Zhuhai, die levert aan beroemde buitenlandse merken, moeten elke avond omkleden onder de blikken van mannelijke veiligheidsagenten.
wordt niet beter behandeld bij buitenlandse bedrijven . Proctor & Gamble in Guangzhou verplicht arbeiders tot overwerk na 12 uur werk per dag, voor een maandloon van 45 euro. Contracten zijn tijdelijk, sociale zekerheid is er niet.
is slachtoffer van corruptie . Als er arbeidsinspecteurs op komst zijn, worden zeker buitenlandse bedrijven goed op tijd verwittigd. (PJ)
Uhm, als ze het niet willen, dan willen ze het niet en zitten ze zelf met de gebakken peren...quote:Dus het stadsbestuur van de Zweedse hoofdstad zal nog flink campagne moeten voeren om de tolheffing definitief te kunnen maken.
Hè toch.quote:Israeli prime minister hospitalized
JERUSALEM (CNN) -- Israeli Prime Minister Ariel Sharon was taken Wednesday to a hospital in Jerusalem after reporting he was not feeling well, his office said.
Israeli television quoted sources who said it appeared that he suffered a second stroke in less than three weeks.
Sharon was fully conscious when he was taken to Hadassah Ein-Kerem Hospital, where he was being treated by his personal physician, a spokeswoman for the prime minister said.
Sharon, 77, is scheduled for an operation Thursday to repair a small hole in his heart. The hole was discovered during tests after Sharon suffered a minor stroke December 18.
Dr. Chaim Lotem said the hole, 1 to 2 millimeters wide, is a minor birth defect found in 15 percent to 25 percent of people.
Lotem said that during the heart catheterization procedure doctors would use a thin, plastic tube to insert an "umbrella-like" device that will seal the hole between the two upper chambers of the heart.
Doctors said the blood clot that caused the stroke was lodged in the hole, restricting the flow of blood to Sharon's brain. The prime minister would be taking Clexin, a blood-thinning medication, twice a day until the heart procedure, Lotem said.
Doctors said they hoped the procedure will prevent more blood clots.
Although Sharon had difficulty speaking during the stroke, neurological testing found that he recalled everything from the night of his admission, Lotem said.
Doctors said Monday that Sharon suffered no lasting brain damage. He was released from the hospital two days after the stroke and has resumed his work load.
The health scare has raised concerns about the leader's ability to work as he runs for a third term. The elections will be held at the end of March.
Many Israelis feel he is the Israeli official best able to carry forward peace negotiations with the Palestinians.
This year Sharon orchestrated Israel's historic pullout from Gaza in hopes of jump-starting the peace process.
He recently broke with the conservative Likud bloc he helped found -- which did not support his pullout from Gaza and parts of the West Bank -- and is running for re-election as head of the moderate, newly formed Kadima Party.
Nicknamed "The Bulldozer" for his stamina during meetings and long working hours, he had not been in ill health prior to the stroke. The popular veteran military and political figure is widowed and lives alone.
Doctors have ordered the overweight prime minister to go on diet. Sharon's doctors said earlier this week that he weighed 118 kilograms (260.2 pounds) at the time of the stroke, and had lost 3 kilos (6.6 pounds) since then.
Sharon's doctors said then that his blood pressure and cholesterol levels were normal, though he has an underactive thyroid gland -- common in overweight people.
quote:Hirsi Ali uitgeroepen tot Europeaan van 2005
Het tijdschrift Reader's Digest heeft het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali uitgeroepen tot Europeaan van het jaar, wegens haar 'moed en volharding om het lot van onderdrukte islamitische vrouwen op de Nederlandse en Europese politieke agenda te zetten'.
De titel wordt elk jaar toegekend aan iemand die op een overtuigende manier invulling geeft aan de Europese normen en waarden. De gezamenlijke hoofdredacteuren van de Europese Reader's Digest beslissen wie dat is.
Het VVD-Kamerlid werd in september 2005 ook door het weekblad European Voice genomineerd voor de titel Europeaan van het jaar 2005, in de categorie 'Europese actievoerder van het jaar' (lees Hirsi Ali genomineerd als Europeaan van 2005).
Op 29 november 2005 ging in Brussel de prijs aan Hirsi Ali voorbij: Florian Müller sleepte de titel in de wacht.
Eerder werd Ayaan Hirsi Ali door de redactie van Elsevier gekozen tot Nederlander van het jaar 2004 (lees ook Ayaan Hirsi Ali is Nederlander van 2004).
Het Amerikaanse tijdschrift Time Magazine nam Hirsi Ali in april 2005 op in de lijst van honderd invloedrijkste personen ter wereld (lees Time: Hirsi Ali tot invloedrijkste honderd).
Veeg niet eens lekker af iddquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]Readers Digest is sowieso een ontzettend kansloos blad.
Zo klein en hardquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Veeg niet eens lekker af idd![]()
ja en te glad papierquote:
Ik heb geen ideeeeeee.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee aantonen?
quote:VOC-schip Rooswijk geeft schatten prijs
Het VOC-schip Rooswijk werd in het geheim door Britten opgegraven. Een deel van de schatten is teruggegeven. Nederlandse archeologen zijn verbolgen.
Staatssecretaris Wijn (Financiën, CDA) heeft 11 december op Hr.Ms. De Ruyter in de haven van Plymouth een deel van een zilvervoorraad in ontvangst genomen. Duikers hebben deze schat aangetroffen op het VOC-schip Rooswijk. Dit verging in 1740 bij Goodwin's Sand, de zandbanken voor de kust van Kent. Het wrak werd begin vorig jaar ontdekt.
De vondsten omvatten onder meer duizend baren zilver en zo'n 36.000 zilveren munten. Uit bezorgdheid over mogelijke illegale duikactiviteiten heeft de berging in het grootste geheim plaatsgevonden en is de vondst pas gisteren bekendgemaakt. Behalve het zilver en goud zijn ook kanonnen, sabels keukengerei en andere gebruiksvoorwerpen gevonden. Een kwart van de waarde gaat naar de Nederlandse staat, de rest is voor de bergers.
De VOC, een particuliere onderneming, werd opgericht in 1602 en hield op te bestaan in 1799. De staat - destijds de Bataafse Republiek - nam alle schulden over. Tegenwoordig is de Staat der Nederlanden de rechtsopvolger. Wrakvondsten als deze vallen daarom onder de Dienst der Domeinen van het ministerie van Financiën.
Over de totale waarde van de vondst wilde het ministerie geen uitspraak doen. De opbrengst zal worden verdeeld tussen de duikers en de Staat der Nederlanden. Het zilver en het goud zal niet in de schatkist vloeien, maar worden verdeeld over een aantal historische musea.
Nederlandse archeologen waren nogal verbaasd over de vondst. Er was namelijk geen enkele Nederlandse onderwaterarcheoloog aanwezig bij de berging. Hij had er graag bij willen zijn. ,,Staatssecretaris Wijn kan nu wel zeggen dat we maritiem erfgoed terughalen naar Nederland'', zegt hij. ,,Maar dan gaat het wel om een zeer beperkte opvatting van dat begrip. Er zit veel meer in zo'n schip dan goud en zilver. Nu wordt het allemaal teruggebracht tot het jongensboekverhaal van een schip en een schat. Van dat beeld proberen onderwaterarcheologen nu al 25 jaar af te komen.''
Het schip dat nu zijn schatten heeft prijsgegeven mat 850 ton en was gebouwd in 1737 in Amsterdam. Het voer voor de kamer Amsterdam - de grootste van de zes VOC-kantoren - en vertrok op zijn tweede reis naar Batavia op 8 januari 1740 onder schipper Daniel Ronzieres. Het schip zal zo'n 200 tot 250 man aan boord hebben gehad.
Ver kwam het niet. Een dag na het vertrek leed het schipbreuk bij Goodwin's Sand. Niemand heeft het overleefd. Het enige levensteken dat het schip destijds heeft nagelaten was een kist vol brieven die door Engelse vissers werd aangetroffen.
Dat de Rooswijk zoveel zilver aan boord had is niet verwonderlijk. De Europeanen hadden namelijk vrijwel geen handelsgoederen waar in Azië belangstelling voor bestond. Zij moesten daarom de goederen kopen met geld. Elk VOC-schip had dan ook gemunt en ongemunt edelmetaal aan boord, dat zorgvuldig in kisten verpakt, was opgeslagen in de hut van de schipper, die dan ook altijd werd bewaakt.
Archeologen hopen dat het onderzoek naar de Rooswijk zal worden voortgezet. De baren zilver mogen blinken, veel interessanter is de vraag in hoeverre het wrak nog intact is. De Engelse onderwaterarcheoloog Alex Hildred, die het onderzoek leidde, vertelde gisteren dat er meer dan duizend objecten zijn gevonden: kanonnen, musketten, sabels, bestek, kookgerei, baksteen, koper en zelfs een bril. Deze vondsten kunnen ons meer dan al het zilver inzicht geven in het leven aan boord van deze schepen.
Polka yer brains outquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Vage bedoeling bij cafe Wilhelmina.
1x in de maand is daar een folk optreden bezig.
Nou na 30 minuten zit er allerlei polka muziek in mijn hoofdje.
Wel veel gothics, dat wel.
Bij de josti band vliegen de spetter kwijl om je oren,quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:03 schreef Drugshond het volgende:
Polka zuigt......![]()
Lijkt net een optreden van de josti band.
Hmmmzz, liever funk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Bij de josti band vliegen de spetter kwijl om je oren,
bij polka de spetters bier.
Wat heb je liever![]()
Bibi ?!quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:29 schreef MrX1982 het volgende:
Conflict met iran? Dat is koffiedik kijken en als er een aanval komt is het uitlokking van Iran. Zij komen met allerlei "stoere" praat.
Sharon is een krachtige leider die een goed beleid voert en niet alleen maar aan Israël denkt maar ook wel degelijk aan vrede in de regio, terugtrekking uit de Gaza-strook bijvoorbeeld.
Wat is het alternatief na Sharon?
Netanyahu is al premier geweest. Ik weet niet of hij de meest geschikte opvolger zou zijn mocht Sharon overlijden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:35 schreef Drugshond het volgende:
Bibi ?!
Dat hele conflict moet naar een volgende milestone getrokken worden.
Iemand zal moeten handelen naar alle partijen toe... Sharon deed dit voornamelijk eenzijdig.
Wellicht een leuke eerste zet van Sharon, maar zeker geen Siciliaanse opening op het politieke schaakbord.
Planet.nlquote:Beroerte
Als hij links is, vraag ik, wat gaat hij dan stemmen? “Sharon natuurlijk.” Links en Ariël Sharon? De ijzervreter die pertinent tegen het vredesproces is? Wie had dat een paar jaar geleden kunnen denken. Eran: “Ja, maar we hebben geen andere optie.” Sharon is volgens hem de enige die nog iets zinnigs van de situatie kan maken.
Daar, hoog in wolken, sla ik aan het denken. Eran is namelijk niet alleen. De meeste van mijn Israëlische vrienden vinden zichzelf links. Hebben ook altijd op de Arbeiderspartij gestemd. Toch zeggen er steeds meer dat ze bij de verkiezingen in maart op Sharon gaan stemmen. Een persoon die ze tot een paar jaar geleden verguisden. Een oude persoon, bovendien, die net nog een beroerte overleefde.
Toegegeven: Sharon’s nieuwe partij Kadima is beduidend minder rechts dan de Likoed-partij waar hij een paar weken geleden uitstapte. Toch is de belangrijkste reden voor zijn populariteit anders: Sharon is de enige politicus is die echt leiderschap uitstraalt. En dat is wat de Israëliërs zoeken: een leider. Iemand die hen meevoert.
En dan krijg je de rare situatie dat Israëliërs als Eran zó graag een Man met een Plan willen, dat ze zijn verleden wegwimpelen. En daarmee ook de realiteit. Want niemand weet precies wat Sharons plan nou eigenlijk inhoudt. Hoe hij denkt het conflict op te lossen.
Voor Israëliërs als Eran blijft dat ondergeschikt. Bulldozer Sharon geniet een rotsvast en blind vertrouwen. Reden voor kiezers om hem in maart waarschijnlijk gewoon weer pats-boem in de businessclass te plaatsen.
Een 'nItwit' waarvan nog nooit iemand heeft gehoord ook niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
Netanyahu is al premier geweest. Ik weet niet of hij de meest geschikte opvolger zou zijn mocht Sharon overlijden.
We zullen het wel zien mocht Sharon overlijden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:44 schreef Drugshond het volgende:
Een 'nItwit' waarvan nog nooit iemand heeft gehoord ook niet.
Hij moet de geo-politieke poppetjes kunnen benoemen. En 'bibi' kent inmiddels de klappen van de zweep.
goed idee, ik gaat een uitsmijter makenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:46 schreef Drugshond het volgende:
0:45.. spagetti aan het koken
Nee dank jequote:Op donderdag 5 januari 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Netanyahu is al premier geweest. Ik weet niet of hij de meest geschikte opvolger zou zijn mocht Sharon overlijden.
Leuk verhaal. Het is al enige tijd geleden dat ik geschaakt heb, maar had een aardig niveau.. zin in een potje op dit ongoddelijke tijdstip?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:53 schreef Drugshond het volgende:
Vrij goed, bovengemiddeld.
Ik heb ooit op een schaakclub gezeten (toen ik nog jong was).
Maar ik leer snel... op mijn werk zitten 2 slimme gasten (die al 10 jr lid zijn), die ik aardig partij kan geven.
Ik heb op mijn oude computer nog met Friitz 8 zitten spelen. Ik heb altijd een haat liefde verhouding met het spel gehad.
Een kamaraad (als meer schakers) is overgestapt naar 'Go" omdat de complexiteit van een hogere orde is. Maar omgekeerd kan ik wel genieten van een gedreven potje schaak.
Ik ben geen snel schaker... au contrair. met een fysieke tegenstander wil ik graag 30 minuten uittrekken maar als het echt moet dan neem ik de volle 1,5 uur.
Dat klopt. Kwestie van vertrouwen ..quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef Drugshond het volgende:
Cheaten wordt wel erg makkelijk... via de computer.
![]()
Ik trek dat spel ook niet.... not my kind of game.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef RichardQuest het volgende:
Met Go schijn je ook echt de psychologie van je tegenstander (en jezelf) te kunnen ontdekken....ik bak er in ieder geval nooit iets van..
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef Drugshond het volgende:
Cheaten wordt wel erg makkelijk... via de computer.
![]()
En welke partij zou die verkiezingen waarschijnlijk gaan winnen? Juist de partij van Sharon.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:53 schreef RichardQuest het volgende:
Zo erg is het trouwens ook weet niet als hij dood gaat, er komen in maart toch verkiezingen.
Ja, na de zoveelste keer dat ik afgelopen zomer ingemaakt werd had ik er even genoeg van.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik trek dat spel ook niet.... not my kind of game.
Terwijl het echt qua combinaties razend complex is.
Dat lijkt me minder geslaagd, dan is de cheat-factor denk ik te groot. Ik vertrouw er echter in dat DH geen zin heeft om vals te spelen in een 1 tegen 1 potje.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:59 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien iets om een Fok!schaaktoernooi te organiseren...Een week per ronde uittrekken, met spelpunt.nl of zo...
Hoe wil je het spelen.... ?... mijn bord vreten staat zo dadelijk op de eerste plaats.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat klopt. Kwestie van vertrouwen ..
Linkje / bron?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef RichardQuest het volgende:
Met Go schijn je ook echt de psychologie van je tegenstander (en jezelf) te kunnen ontdekken....ik bak er in ieder geval nooit iets van..
Hoe kun je dan valsspelen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat lijkt me minder geslaagd, dan is de cheat-factor denk ik te groot. Ik vertrouw er echter in dat DH geen zin heeft om vals te spelen in een 1 tegen 1 potje.
Is goed hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:01 schreef Drugshond het volgende:
Wacht anders ff na het eten... ik hoef morgen toch niet te werken.
Klopt, ik ken daarvoor iets te veel openingen... als het na 8 zetten nog steeds automatisch gaat krijg ik vraagtekens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat lijkt me minder geslaagd, dan is de cheat-factor denk ik te groot. Ik vertrouw er echter in dat DH geen zin heeft om vals te spelen in een 1 tegen 1 potje.
Whaha, da's wel erg gay.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een schaakcomputer in jouw plek laten spelen, RQ.
Ik heb ook op schaken gezeten, dus ken wel wat openingen..quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt, ik ken daarvoor iets te veel openingen... als het na 8 zetten nog steeds automatisch gaat krijg ik vraagtekens.
Kweet niet .. willen andere meekijken? In dat geval is misschien IRC het meest toegankelijk..quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:03 schreef Drugshond het volgende:
Via MSN... kan gaan we dan de zetten posten, of is er een schaakbord op de achtergrond wat we mee kunnen nemen ?
Vrees het ook ja, want dat is té makkelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Yep, maar het zal ongetwijfeld gebeuren.
Ik ook, later!quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:05 schreef RichardQuest het volgende:
Ik hoef niks te zien hoor, ga toch maffen.![]()
http://www.looksmartclass(...)s_22_56/ai_n13659412quote:"No, no," the moderator said. "I'm not asking you to predict how other people will feel, I'm asking you what you feel."
The crowd looked at her blankly. What?
Hmm, in principe niet, maar via een applet zuigt dat. Wat is je MSN adres?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:05 schreef Drugshond het volgende:
IRC..... lolz... heb ik software nodig. ?!?
Niet als het aan mij ligt.... ik merk vanzelf wel of het natural behaviour is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Yep, maar het zal ongetwijfeld gebeuren.
Het is goed dat ze niet mee hebben gekeken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kweet niet .. willen andere meekijken? In dat geval is misschien IRC het meest toegankelijk..
Ik ben na deze modderpoel ondanks beschuldiging alsnog bereid tot nog een mooie partij! En een mooie partij was het!quote:Op donderdag 5 januari 2006 06:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het is goed dat ze niet mee hebben gekeken.De partij duurde maar liefst 4 uur en 17 minuten. Verloren ![]()
Daarna de tegenstander beschuldigd van frauduleuze praktijken ![]()
Maar wel een mooie partij, de Russische veldtocht was er niks bij (wat een modderpoel).
Ik ben coolquote:Op donderdag 5 januari 2006 08:46 schreef pberends het volgende:
'Diesel is cooler dan iPod'
Ah, nu snap ik het, die breezerjeugd verwart het kledingmerk Diesel natuurlijk met de acteur Vin Diesel.
Ik ben niet koelquote:
Ik heb helemaal niks van dat soort meukquote:Ik heb alleen maar Diesel, Adidas en Puma meuk
Goedemorgen laivertsquote:Goedemorgen lieverds
Och armequote:Op donderdag 5 januari 2006 09:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben niet koel![]()
[..]
Ik heb helemaal niks van dat soort meuk![]()
[..]
Goedemorgen laiverts
Ach rijkequote:
Ik ben nog niet rijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach rijke
Sorry, ben beetje melig. Kantoor, nooit aan beginnen. Was ik maar caterhoer geworden, zou me op 't lijf geschreven zijn.
multimedia/web ontwikkelaar en teamleiderquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:38 schreef sigme het volgende:
Kijk, dat is dan weer het voordeel van kantoor, het verdient aardig
Wat deed jij, toen je nog in een stinkend hok aan een 'bureau' mocht zitten?
Whoepiequote:Op donderdag 5 januari 2006 09:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
multimedia/web ontwikkelaar en teamleider
Ach, ik wist het in het leger ook niet te voorkomen, daar was ik eerst Korporaal daarna nog Sergeant. En dat merk je dus nu ook nog als ik leidinggevend ben en er niet geluisterd wordtquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Whoepie!
Dat probeer ik ten koste van vanalles te voorkomen, in een leidinggevende functie terecht komen. Lijkt me pure horror..
Ghe. Mijn liefste heeft zich daar ook in laten lullen, maar bleek dermate ongeschikt dat hij met wederzijds goedvinden de dienst is uitgeschopt haha.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, ik wist het in het leger ook niet te voorkomen, daar was ik eerst Korporaal daarna nog Sergeant. En dat merk je dus nu ook nog als ik leidinggevend ben en er niet geluisterd wordtSerieus, ik ben er niet geschikt voor
4 uur spelen en dan nog verliezen, dat moet klote voelen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 06:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het is goed dat ze niet mee hebben gekeken.De partij duurde maar liefst 4 uur en 17 minuten. Verloren ![]()
Daarna de tegenstander beschuldigd van frauduleuze praktijken ![]()
Maar wel een mooie partij, de Russische veldtocht was er niks bij (wat een modderpoel).
En volgens mij had ie ook geen bier thuisquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
4 uur spelen en dan nog verliezen, dat moet klote voelen.
Dat word dan maar naar de C1000 gaanquote:Grolsch levert geen bier meer aan Albert Heijn
Uitgegeven: 5 januari 2006 09:39
Laatst gewijzigd: 5 januari 2006 09:56
AMSTERDAM - Bierbrouwerij Grolsch is dinsdag gestopt met de bevoorrading van supermarktketen Albert Heijn en de slijterijen van Gall & Gall. Dat meldt de Enschedese bierbrouwerij donderdag.
De brouwerij en de supermarktketen kunnen het niet eens worden over de leveringscondities, waarbij de prijs die de winkelketens voor het bier moeten betalen het belangrijkste twistpunt is. Onbekend is hoe lang de bevoorrading blijft stilliggen. Gall & Gall hoort net als Albert Heijn bij het Ahold-concern.
De tijd die de partijen nodig hebben om overeenstemming te bereiken bepaalt de periode dat de bevoorrading stilligt, zegt woordvoerder Coen Thönissen van Grolsch. De bierbrouwerij kan niet zeggen of er een tekort ontstaat in de winkels, meldt de woordvoerder. "Bier moet vers op de winkelvloer staan, dus het is een kwestie van dagen voordat de voorraad opraakt."
Albert Heijn en Gall & Gall waren donderdagochtend niet voor commentaar bereikbaar.
Sta nu als web/software development bedrijf ingeschreven bij de KvK. Hoewel ik meer freelance achtig werk zal doen dit jaar.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:13 schreef RichardQuest het volgende:
Wat voor bedrijf heb je opgericht eigenlijk, volgens mij heb ik iets gemist?
php, java en c++quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:17 schreef RichardQuest het volgende:
PHP? Java? .Net?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |