Het lijkt me nogal verspillen als iedere lokale bestuurder de middelen tot het afwentelen van een nationale ramp stante pede ter beschikking moet hebben. Dus het lijkt me redelijk te veronderstellen dat Nagin hiervoor niet de middelen heeft, en niet hoort te hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
Dan had Nagin hulp moeten inroepen van een hogere instantie mocht het waar zijn dat hij er de middelen niet voor had.
Schuld van Amerika.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:21 schreef George-Butters het volgende:
pfff dat duurde lang.
Meneer uitwerpselen
Dit vonnis hadden we vandaag @ hoorcollege besprokenquote:'Tenenlikker' belaagt vrouwen in Rotterdam
Uitgegeven: 5 augustus 2004 17:11
ROTTERDAM - Een man van ongeveer 35 jaar oud valt vrouwen in Rotterdam op een wel heel aparte manier lastig. Hij zoekt ze op, als ze in een park liggen te zonnen en begint, als ze even niet opletten, aan hun tenen te likken.
De politie kon de man afgelopen weekeinde in het Vroesenpark aanhouden, nadat hij een vrouw had belaagd. Op last van het Openbaar Ministerie (OM) is de 'tenenlikker' vrijgelaten, omdat hij geen strafbaar feit heeft gepleegd. De man is al zeker drie jaar actief in diverse parken.
De jonge vrouw in het Vroesenpark kreeg de schrik van haar leven toen de tenenlikker zijn tong over haar voet liet gaan. Ze liet hem duidelijk merken daar niet van gediend te zijn en belde de politie. Die kon de man even verderop inrekenen.
Geen vervolging
De tenenlikker kwam weer snel op vrije voeten, omdat het OM geen aanknopingspunt zag om hem te vervolgen. "De centrale vraag is of hij ontuchtig heeft gehandeld. Naar onze inschatting is dat niet zo", zegt persofficier C. van Spierenburg.
In het Wetboek van Strafrecht is volgens Van Spierenburg geen artikel te vinden waar dit gedrag onder valt. Ook is tenen likken niet verboden volgens de Algemene Plaatselijke Verordening. "Wel hopen we dat van de aanhouding een preventieve werking uitgaat. Het is natuurlijk niet normaal wat deze man doet."
Ja, dat de OvJ een grove fout had gemaakt bij het beoordelen van de strafrechtelijkheid van de gedragingquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:35 schreef sigme het volgende:
Kwam er nog iets interessants uit de bespreking van het tenenlik-arrest?
Wat was een juiste beoordeling geweest?quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat de OvJ een grove fout had gemaakt bij het beoordelen van de strafrechtelijkheid van de gedraging
Waarom verspillen, ik neem aan dat er in de stad NO (school)bussen zijn om mensen in veiligheid te brengen. Nagin heeft dus wel degelijk de middelen en verantwoordelijkheid om mensen in zijn stad in veiligheid te brengen als er een verplichte ontruiming is.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:21 schreef sigme het volgende:
Het lijkt me nogal verspillen als iedere lokale bestuurder de middelen tot het afwentelen van een nationale ramp stante pede ter beschikking moet hebben. Dus het lijkt me redelijk te veronderstellen dat Nagin hiervoor niet de middelen heeft, en niet hoort te hebben.
Maar dan nog ligt het falen bij de eerstverantwoordelijke dat de federale overheid vervolgens ook faalt is dan een domino effect.quote:En ook wanneer de eerstverantwoordelijk onvoldoende alarm slaat, ontslaat dat anderen niet van hun verplichting rampen te voorkomen voor zover dat binnen hun macht ligt.
Ja als de stad NO er niet was waren er geen slachtoffers te betreuren. What if scenario's zijn irrelevant.quote:Bush is een tamelijk machtig persoon, als hij zich hier meer en eerder verantwoordelijk had gevoeld, waren er mogelijk minder slachtoffers / schade te betreuren.
Kritiek is iets anders dan Fuck Bush op de muur zettenquote:Achteraf moet de federale overheid nu bijstand verlenen, hieruit blijkt dat het onder hun verantwoordelijkheid en competenties valt. Bij betere inschatting hadden ze dat eerder kun doen. Dat was beter geweest ook. Kritiek is terecht.
Vervolging was gewoon mogelijk geweest op basis van het wetboek van Strafrecht, er werden twee artikelen aangehaald door onze hoogleraar. Nu heb ik at the moment geen wettenbundel bij me om te laten zien welke artikel dat zijn. Maar het was dus mogelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:37 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wat was een juiste beoordeling geweest?
quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:
Nou, eerder dat de staat federale hulp gevraagd heeft, de staat waarin New Orleans ligt.
Ik weet verder niet wie "I" is maar diegene heeft ook gefaald.quote:In response to the situation I have taken appropriate action under State law and directed the execution of the State Emergency Plan on August 26, 2005 in accordance with Section 501 (a) of the Stafford Act. A State of Emergency has been issued for the State in order to support the evacuations of the coastal areas in accordance with our State Evacuation Plan ...
Ik ben helderziend.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
Nog een nieuwsberichtje m.b.t. vorige titel van de slowchat:
[..]
Dit vonnis hadden we vandaag @ hoorcollege besproken
Met die bussen voorkom je geen nationale ramp. Bussen op een plein zetten is geen ontruiming organiseren. Daar komt zeker in zo'n kort tijdsbestek, echt wel wat meer bij kijken. Wat je daarvoor aan middelen en mensen nodig hebt:gehele ontruiming van een grote stad in een paar dagen, daar zul je het leger bij nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom verspillen, ik neem aan dat er in de stad NO (school)bussen zijn om mensen in veiligheid te brengen. Nagin heeft dus wel degelijk de middelen en verantwoordelijkheid om mensen in zijn stad in veiligheid te brengen als er een verplichte ontruiming is.
[..]
Krek zo. De bestuurlijke verantwoordelijkheid rolt uiteindelijk omhoog. De president draagt meer verantwoordelijkheid dan een burgemeester.quote:Maar dan nog ligt het falen bij de eerstverantwoordelijke dat de federale overheid vervolgens ook faalt is dan een domino effect.
Nee die zijn niet irrelevant. Gefundeerde kritiek gaat uit van reële alternatieven. Scenario's dus, die bij andere handelwijze zich voltrokken zouden hebben.quote:Ja als de stad NO er niet was waren er geen slachtoffers te betreuren. What if scenario's zijn irrelevant.
Eensch. Volgens mij was dat ook alleen bedoeld als illustratie van de kritiek. Ik vermoed dat de kladschilder ook niet werkelijk Bush wil fuckenquote:Kritiek is iets anders dan Fuck Bush op de muur zetten
Zet mij eens op de misschien-lijst van de pol-meetquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef sizzler het volgende:
Mail een Tweede-Kamerlid en krijg antwoord!
Je komt gewoon. Punt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zet mij eens op de misschien-lijst van de pol-meet
Onzin, heeft die stad geen ontruimingsplan, weer een lokale misser, om mensen te evacueren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef sigme het volgende:
Met die bussen voorkom je geen nationale ramp. Bussen op een plein zetten is geen ontruiming organiseren. Daar komt zeker in zo'n kort tijdsbestek, echt wel wat meer bij kijken. Wat je daarvoor aan middelen en mensen nodig hebt:gehele ontruiming van een grote stad in een paar dagen, daar zul je het leger bij nodig hebben.
Klopt maar de president kan zich niet met elke stad in de VS persoonlijk bezighouden. De burgemeester is de eerste verantwoordelijke voor een stad daarna gaat het pas omhoog.quote:Krek zo. De bestuurlijke verantwoordelijkheid rolt uiteindelijk omhoog. De president draagt meer verantwoordelijkheid dan een burgemeester.
Je kunt er hooguit van leren. Zodat je in de toekomst dit soort rampen kunt voorkomen.quote:Nee die zijn niet irrelevant. Gefundeerde kritiek gaat uit van reële alternatieven. Scenario's dus, die bij andere handelwijze zich voltrokken zouden hebben.
Ik vind het tamelijk ongefundeerde kritiek en totaal niet nodig om er zolang bij stil te staan als je een reportage maakt.quote:Eensch. Volgens mij was dat ook alleen bedoeld als illustratie van de kritiek. Ik vermoed dat de kladschilder ook niet werkelijk Bush wil fucken![]()
Helder antwoord je bent er goed uitgeluld sizzlerquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef sizzler het volgende:
Mail een Tweede-Kamerlid en krijg antwoord!
quote:Vrouw benoemd tot vice-president Iran
Uitgegeven op 05 september 2005 om 17:12 uur
(Novum/AP) - De als ultraconservatief bekend staande Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft een vrouw benoemd tot vice-president. De staatsradio berichtte maandag dat Fatemeh Javadi niet alleen vice-president wordt, maar dat ze tevens leiding gaat geven aan de overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor milieubescherming.
Javadi was als professor in de geologie verbonden aan een Iraanse universiteit. Ook Ahmadinejads voorganger Mohammad Khatami had een vrouwelijke vice-president.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |