abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30317835
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, zeker fetishisten
pi_30317904
pfff dat duurde lang.
Meneer uitwerpselen
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30317905
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
Dan had Nagin hulp moeten inroepen van een hogere instantie mocht het waar zijn dat hij er de middelen niet voor had.
Het lijkt me nogal verspillen als iedere lokale bestuurder de middelen tot het afwentelen van een nationale ramp stante pede ter beschikking moet hebben. Dus het lijkt me redelijk te veronderstellen dat Nagin hiervoor niet de middelen heeft, en niet hoort te hebben.

En ook wanneer de eerstverantwoordelijk onvoldoende alarm slaat, ontslaat dat anderen niet van hun verplichting rampen te voorkomen voor zover dat binnen hun macht ligt.

Bush is een tamelijk machtig persoon, als hij zich hier meer en eerder verantwoordelijk had gevoeld, waren er mogelijk minder slachtoffers / schade te betreuren.

Achteraf moet de federale overheid nu bijstand verlenen, hieruit blijkt dat het onder hun verantwoordelijkheid en competenties valt. Bij betere inschatting hadden ze dat eerder kun doen. Dat was beter geweest ook. Kritiek is terecht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30317948
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:21 schreef George-Butters het volgende:
pfff dat duurde lang.
Meneer uitwerpselen
Schuld van Amerika. .
pi_30318293
Nog een nieuwsberichtje m.b.t. vorige titel van de slowchat:
quote:
'Tenenlikker' belaagt vrouwen in Rotterdam

Uitgegeven: 5 augustus 2004 17:11
ROTTERDAM - Een man van ongeveer 35 jaar oud valt vrouwen in Rotterdam op een wel heel aparte manier lastig. Hij zoekt ze op, als ze in een park liggen te zonnen en begint, als ze even niet opletten, aan hun tenen te likken.

De politie kon de man afgelopen weekeinde in het Vroesenpark aanhouden, nadat hij een vrouw had belaagd. Op last van het Openbaar Ministerie (OM) is de 'tenenlikker' vrijgelaten, omdat hij geen strafbaar feit heeft gepleegd. De man is al zeker drie jaar actief in diverse parken.

De jonge vrouw in het Vroesenpark kreeg de schrik van haar leven toen de tenenlikker zijn tong over haar voet liet gaan. Ze liet hem duidelijk merken daar niet van gediend te zijn en belde de politie. Die kon de man even verderop inrekenen.

Geen vervolging

De tenenlikker kwam weer snel op vrije voeten, omdat het OM geen aanknopingspunt zag om hem te vervolgen. "De centrale vraag is of hij ontuchtig heeft gehandeld. Naar onze inschatting is dat niet zo", zegt persofficier C. van Spierenburg.

In het Wetboek van Strafrecht is volgens Van Spierenburg geen artikel te vinden waar dit gedrag onder valt. Ook is tenen likken niet verboden volgens de Algemene Plaatselijke Verordening. "Wel hopen we dat van de aanhouding een preventieve werking uitgaat. Het is natuurlijk niet normaal wat deze man doet."
Dit vonnis hadden we vandaag @ hoorcollege besproken

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 06-09-2005 13:37:34 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_30318376
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]
Falen op falen dus.
pi_30318404
Kwam er nog iets interessants uit de bespreking van het tenenlik-arrest?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30318432
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:35 schreef sigme het volgende:
Kwam er nog iets interessants uit de bespreking van het tenenlik-arrest?
Ja, dat de OvJ een grove fout had gemaakt bij het beoordelen van de strafrechtelijkheid van de gedraging
Allah Al Watan Al Malik
pi_30318477
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat de OvJ een grove fout had gemaakt bij het beoordelen van de strafrechtelijkheid van de gedraging
Wat was een juiste beoordeling geweest?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30318509
heej, weer een kwaliteitsdraadje..

Op CNN verklaarden Bush sr en diens Barbara dat zij zoonlief, Bush jr. goed genoeg kenden om te weten dat de situatie in New Orleans hem wel aan het hart gaat.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30318513
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Falen op falen dus.
Nou, eerder dat de staat federale hulp gevraagd heeft, de staat waarin New Orleans ligt.
pi_30318518
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:21 schreef sigme het volgende:
Het lijkt me nogal verspillen als iedere lokale bestuurder de middelen tot het afwentelen van een nationale ramp stante pede ter beschikking moet hebben. Dus het lijkt me redelijk te veronderstellen dat Nagin hiervoor niet de middelen heeft, en niet hoort te hebben.
Waarom verspillen, ik neem aan dat er in de stad NO (school)bussen zijn om mensen in veiligheid te brengen. Nagin heeft dus wel degelijk de middelen en verantwoordelijkheid om mensen in zijn stad in veiligheid te brengen als er een verplichte ontruiming is.
quote:
En ook wanneer de eerstverantwoordelijk onvoldoende alarm slaat, ontslaat dat anderen niet van hun verplichting rampen te voorkomen voor zover dat binnen hun macht ligt.
Maar dan nog ligt het falen bij de eerstverantwoordelijke dat de federale overheid vervolgens ook faalt is dan een domino effect.
quote:
Bush is een tamelijk machtig persoon, als hij zich hier meer en eerder verantwoordelijk had gevoeld, waren er mogelijk minder slachtoffers / schade te betreuren.
Ja als de stad NO er niet was waren er geen slachtoffers te betreuren. What if scenario's zijn irrelevant.
quote:
Achteraf moet de federale overheid nu bijstand verlenen, hieruit blijkt dat het onder hun verantwoordelijkheid en competenties valt. Bij betere inschatting hadden ze dat eerder kun doen. Dat was beter geweest ook. Kritiek is terecht.
Kritiek is iets anders dan Fuck Bush op de muur zetten
pi_30318535
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:37 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat was een juiste beoordeling geweest?
Vervolging was gewoon mogelijk geweest op basis van het wetboek van Strafrecht, er werden twee artikelen aangehaald door onze hoogleraar. Nu heb ik at the moment geen wettenbundel bij me om te laten zien welke artikel dat zijn. Maar het was dus mogelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30318567
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:
Nou, eerder dat de staat federale hulp gevraagd heeft, de staat waarin New Orleans ligt.
quote:
In response to the situation I have taken appropriate action under State law and directed the execution of the State Emergency Plan on August 26, 2005 in accordance with Section 501 (a) of the Stafford Act. A State of Emergency has been issued for the State in order to support the evacuations of the coastal areas in accordance with our State Evacuation Plan ...
Ik weet verder niet wie "I" is maar diegene heeft ook gefaald.
pi_30318615
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
Nog een nieuwsberichtje m.b.t. vorige titel van de slowchat:
[..]

Dit vonnis hadden we vandaag @ hoorcollege besproken
Ik ben helderziend.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30318789
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom verspillen, ik neem aan dat er in de stad NO (school)bussen zijn om mensen in veiligheid te brengen. Nagin heeft dus wel degelijk de middelen en verantwoordelijkheid om mensen in zijn stad in veiligheid te brengen als er een verplichte ontruiming is.
[..]
Met die bussen voorkom je geen nationale ramp. Bussen op een plein zetten is geen ontruiming organiseren. Daar komt zeker in zo'n kort tijdsbestek, echt wel wat meer bij kijken. Wat je daarvoor aan middelen en mensen nodig hebt:gehele ontruiming van een grote stad in een paar dagen, daar zul je het leger bij nodig hebben.
quote:
Maar dan nog ligt het falen bij de eerstverantwoordelijke dat de federale overheid vervolgens ook faalt is dan een domino effect.
Krek zo. De bestuurlijke verantwoordelijkheid rolt uiteindelijk omhoog. De president draagt meer verantwoordelijkheid dan een burgemeester.
quote:
Ja als de stad NO er niet was waren er geen slachtoffers te betreuren. What if scenario's zijn irrelevant.
Nee die zijn niet irrelevant. Gefundeerde kritiek gaat uit van reële alternatieven. Scenario's dus, die bij andere handelwijze zich voltrokken zouden hebben.
quote:
Kritiek is iets anders dan Fuck Bush op de muur zetten
Eensch. Volgens mij was dat ook alleen bedoeld als illustratie van de kritiek. Ik vermoed dat de kladschilder ook niet werkelijk Bush wil fucken
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:47:23 #17
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30318796
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Schuld van Amerika. .
Wat stinkt het hier.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30318809
Mail een Tweede-Kamerlid en krijg antwoord!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:52:32 #19
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30318991
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef sizzler het volgende:
Zet mij eens op de misschien-lijst van de pol-meet
pi_30319067
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Zet mij eens op de misschien-lijst van de pol-meet
Je komt gewoon. Punt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:55:47 #21
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30319113
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je komt gewoon. Punt.
kom jij ook?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30319123
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je komt gewoon. Punt.
Plan het dan ook niet de 23e .
pi_30319124
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef sigme het volgende:
Met die bussen voorkom je geen nationale ramp. Bussen op een plein zetten is geen ontruiming organiseren. Daar komt zeker in zo'n kort tijdsbestek, echt wel wat meer bij kijken. Wat je daarvoor aan middelen en mensen nodig hebt:gehele ontruiming van een grote stad in een paar dagen, daar zul je het leger bij nodig hebben.
Onzin, heeft die stad geen ontruimingsplan, weer een lokale misser, om mensen te evacueren.
Ik vraag me sws af hoeveel mensen in de stad zijn achtergebleven die wel een auto hebben en waarom mensen zijn achtergebleven ondanks de verplichte ontruiming.
quote:
Krek zo. De bestuurlijke verantwoordelijkheid rolt uiteindelijk omhoog. De president draagt meer verantwoordelijkheid dan een burgemeester.
Klopt maar de president kan zich niet met elke stad in de VS persoonlijk bezighouden. De burgemeester is de eerste verantwoordelijke voor een stad daarna gaat het pas omhoog.
Dus als een beleid faalt is de burgemeester de eerst verantwoordelijke.
quote:
Nee die zijn niet irrelevant. Gefundeerde kritiek gaat uit van reële alternatieven. Scenario's dus, die bij andere handelwijze zich voltrokken zouden hebben.
Je kunt er hooguit van leren. Zodat je in de toekomst dit soort rampen kunt voorkomen.
In Zeeland was ook eerst de watersnoodramp nodig voordat de dijken werden verbeterd en het Deltaplan is ontstaan.
quote:
Eensch. Volgens mij was dat ook alleen bedoeld als illustratie van de kritiek. Ik vermoed dat de kladschilder ook niet werkelijk Bush wil fucken
Ik vind het tamelijk ongefundeerde kritiek en totaal niet nodig om er zolang bij stil te staan als je een reportage maakt.
pi_30319171
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef sizzler het volgende:
Helder antwoord je bent er goed uitgeluld sizzler .
pi_30319181
quote:
Vrouw benoemd tot vice-president Iran
Uitgegeven op 05 september 2005 om 17:12 uur

(Novum/AP) - De als ultraconservatief bekend staande Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft een vrouw benoemd tot vice-president. De staatsradio berichtte maandag dat Fatemeh Javadi niet alleen vice-president wordt, maar dat ze tevens leiding gaat geven aan de overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor milieubescherming.

Javadi was als professor in de geologie verbonden aan een Iraanse universiteit. Ook Ahmadinejads voorganger Mohammad Khatami had een vrouwelijke vice-president.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')