quote:Op donderdag 3 juni 2004 21:32 schreef RichardQuest het volgende:
De milities in de VS zijn vrij ziek
quote:Op donderdag 3 juni 2004 21:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Uhm, was Apple niet de eerstequote:Microsoft weet patent te leggen op muisklik
Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: New Scientist
Gepubliceerd: donderdag 3 juni 2004 @ 21:41
Microsoft heeft succesvol het patent weten te verkrijgen op het klikken met de muis om een applicatie te openen. Bedrijven die het kort-, lang- of dubbelklikken om verschillende applicaties te openen gebruiken, moeten nu hun product wijzigen, licencekosten betalen aan Microsoft, of toegang geven tot hun intellectuele eigendom.
Het Amerikaanse patent is van kracht op "beperkte soorten van computerapparaten", waaronder PDA's en mobiele telefoons. Sommige activisten vinden het patent van Microsoft geen "zinnig gebruik" is van het patenten-systeem, omdat het idee van de lange-, korte- en dubbelklik geen ware vinding is. Zowel de VS als Groot Brittanië gebruiken deze criteria om te bepalen of ze wel of geen patent toewijzen. "Het is bijna erger dan een parodie dat Microsoft het voor elkaar heeft gekregen", aldus Ian Brown van de Foundation for Information Policy Research in Londen.
De UK Patent Office weigert direct commentaar te geven op Microsofts muisklik patent. Woordvoerder Jeremy Philpott verklaart wel: "Als het patent op iets aangevraagd is wat iemand anders al uitgevonden heeft, of op iets dat voor de hand liggend zou zijn, dan zouden we het niet aangenomen hebben". Ook de US Patent Office denkt dat ze het juiste gedaan hebben. "Een Amerikaanse aanvrager naar een patent krijgt geen patent als ze geen bewijs hebben dat het nieuw en uniek is. Als iemand kan aantonen dat zij voor de patenthouder hetgeen al uitgevonden hadden, zullen we het onderzoeken", aldus woordvoerster Brigit Quinn.
Ja, een groot stuk. En nu?quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:03 schreef pberends het volgende:
Niemand Zembla gezien denet?
Niet?quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:03 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En dat is geeen compliment![]()
De eerste 10 uur lig ik wel plat ja.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:12 schreef UnderWorld_ het volgende:
Heel Nederland ligt morgen plat.
Bron: Zembla
Wat ik zo frappant vond is dat alle experts het er wel over eens waren dat 'ons' systeem zeer kwetsbaar is. En dat Europa en Nederland geen fuck doen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:12 schreef UnderWorld_ het volgende:
Heel Nederland ligt morgen plat.
Bron: Zembla
Man, wordt is volwassenquote:Op donderdag 3 juni 2004 22:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Behalve als Tuana echt richting Sneek gaat, want dan kan het idd zo zijn dat ik de hele dag plat lig.
Ik vond het een beetje jammer dat ze over absolute veiligheid spraken. Je kan een open systeem nooit 100% veilig maken. Waar liggen nou de concrete punten voor verbetering. ...quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat ik zo frappant vond is dat alle experts het er wel over eens waren dat 'ons' systeem zeer kwetsbaar is. En dat Europa en Nederland geen fuck doen.
Tijd voor een vriendin Sidekick.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De eerste 10 uur lig ik wel plat ja.
Behalve als Tuana echt richting Sneek gaat, want dan kan het idd zo zijn dat ik de hele dag plat lig.
quote:Duitse Kopspijkers alweer van de buis
Gepost door (XxxPimxxX) - Bron: Medialog
Gepubliceerd: donderdag 3 juni 2004 @ 22:02
Na slechts drie afleveringen verdwijnt de Duitse versie van Kopspijkers, GoXX, alweer van de buis. De Duitse zender RTL geeft als reden de tegenvallende kijkcijfers. Het marktaandeel bleef steken op vijftien procent, ruim onder het gemiddelde van de in Duitsland best bekeken zender.
De bedenker van Kopspijkers, Jack Spijkerman is verbaasd. “De proefaflevering die wij gemaakt hebben was helemaal zoals de Nederlandse Kopspijkers. Maar toen ik de derde aflevering eergisteren zag, leek het helemaal nergens meer op”. Volgens Spijkerman heeft de Duitse RTL-directie het programma zelf om zeep geholpen. “Het cabaret kreeg de onderwerpen voorgeschreven door de RTL-directie. Vervolgens schrapte ze ook nog in de uiteindelijke teksten. Als de VARA dat zou doen, was het ook snel bekeken met de Nederlandse Kopspijkers”.
Eyeworks, het productiebedrijf van Reinout Oerlemans, produceerde het programma in Duitsland. Volgens Oerlemans ligt het aan de presentatie. “Jack Spijkerman is met het programma de hele week bezig. Jo de Poorter, de presentator van de Vlaamse versie, doet dat ook. In Duitsland hadden we die mogelijkheid niet. De presentator deed GoXX naast andere werkzaamheden en dit is het resultaat”. Voor Oerlemans is het besluit van RTL een bittere pil. De ontwikkeling van het Duitse Kopspijkers heeft negen maanden in beslag genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |