abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31693778
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Alles is welkom, behalve... "Sint-Juttemis gebruikers".

Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol. en natuurlijk MSN.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_31693779
zo en dan nu maar werken
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_31694163
goeiemorgen
quote:
Gelijkheid / Zelfs IJslandse vrouwen hebben nog ’een lange weg te gaan’
Van onze redactie buitenland
Exact om acht minuten over twaalf stopten gisteren tienduizenden IJslandse vrouwen met wassen en werken.

Exact op dat moment, omdat dertig jaar geleden dat tijdstip symbool stond voor de achterstand van vrouwen. Die kregen in 1975 64 procent minder salaris dan mannen voor hetzelfde werk. De vrouwen legden daarom het werk neer toen 64 procent van de werkdag om was.

Nu, dertig jaar later, krijgen vrouwen 86 procent van het salaris van de mannen, maar nog steeds rechtvaardigt dat verschil hun protestdag, vinden de vrouwen. Opdat de mannen beseffen dat ze de betekenis van vrouwen voor het land niet op waarde weten te schatten.

En dat terwijl IJsland juist bekendstaat als land waar gelijkheid tussen de seksen de norm is. Het heeft een betaald zwangerschapsverlof van negen maanden –drie maanden voor de vrouw, drie voor de man, en drie door ieder stel zelf te verdelen– waar vrijwel alle mannen gebruik van maken. Het kent mede daardoor het hoogste geboortecijfer van Europa op Turkije na, en ziet 80 procent van de vrouwen werken doordat crècheplaatsen betaald worden. „Maar de weg is nog lang, ook al zijn we erop vooruitgegaan", zei de, uiteraard vrouwelijke, burgemeester van de hoofdstad Reykjavik gisteren tijdens het protest.
http://www.trouw.nl/hetni(...)g+te+gaan%26rsquo%3B
pi_31694285
Moguh
quote:
Exact op dat moment, omdat dertig jaar geleden dat tijdstip symbool stond voor de achterstand van vrouwen. Die kregen in 1975 64 procent minder salaris dan mannen voor hetzelfde werk. De vrouwen legden daarom het werk neer toen 64 procent van de werkdag om was.
Dat de IJslandse vrouwen nu nog steeds minder verdienen dan hun mannelijk landgenoten hebben ze dan ook aan zichzelf te danken
pi_31694378
Moguh

Ik ben slechts één persoon, wat het gemiddelde is van een deel van alle anderen zegt mij niks over mij. Deze vrouw verdient meer dan haar man.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31694610
Mannen zijn beter.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31694639
Ik ga denk ik ook een plaatje van mijn sexy ass als icoon gebruiken
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:10:52 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31695419
quote:
Zalm zint op euro 1 mrd aan lastenverlichting in 2007

Minister Gerrit Zalm van Financiën heeft nog euro 1 mrd aan lastenverlichting in petto voor in het verkiezingsjaar 2007. Als het aan Zalm ligt, gaat een deel daarvan naar het bedrijfsleven.

Dat zegt de VVD-bewindsman in een gesprek met deze krant. PvdA-kamerlid Ferd Crone wil opheldering.

PvdA-kamerlid Ferd Crone in gesprek met Bas van Werven. De regering besluit pas in augustus volgend jaar hoe die miljard euro wordt verdeeld tussen burgers en bedrijven.

Zalm wijst erop dat het kabinet bij het hoofdlijnenakkoord heeft afgesproken de lasten deze regeerperiode met euro 1,4 mrd te verlichten. Aan die belofte is echter nog lang niet voldaan.

Lastenverzwaring

Het kabinet heeft de lasten afgelopen jaren juist fors verzwaard om te voorkomen dat het begrotingstekort door het Europese plafond van 3% zou schieten. Volgend jaar geeft het kabinet voor het eerst wat geld terug aan de burgers.
Zalm zegt nu dat hij de gemaakte belofte in 2003 alsnog wil inlossen voor het eind van de kabinetsperiode. Dat betekent dat er nog euro 1 mrd aan lastenverlichting in het verschiet ligt in 2007, rekent de bewindsman voor.

'Dat het bedrijfsleven meedeelt in die lastenverlichting, vind ik niet zo'n gekke redenering', zegt Zalm. 'Maar het is niet zo dat die euro 1 mrd volledig naar het bedrijfsleven gaat. We zullen ook iets voor burgers willen doen.'

De regering besluit pas volgend jaar augustus over hoe het 'cadeau' van euro 1 mrd wordt verdeeld tussen burgers en bedrijven. Het extraatje in 2007 komt de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 goed uit. In mei 2007 vinden de landelijke parlementsverkiezingen plaats.

Het kabinetsbesluit over de verdeling van de lastenverlichting zal afhangen van het koopkrachtbeeld, stelt Zalm. De inkomensplaatjes waren voor het komende jaar zo belabberd dat het kabinet deze zomer besloot om de lastenverlichting in 2006 volledig te bestemmen voor burgers. Het bedrijfsleven gaat er dan niet op vooruit.

Smeerolie

De minister wil een deel van de lastenverlichting in 2007 gebruiken als smeerolie voor de belastingherziening van zijn staatssecretaris Joop Wijn. Wijn wil de tarieven voor winstbelasting verlagen; naar 26,9% in 2007. Het bedrijfsleven draait in de plannen zelf op voor de kosten daarvan.

Zalm waarschuwt ondernemers. Hij wil ze wel een beetje smeerolie geven. Maar ze hoeven er niet op te rekenen dat de overheid de kosten voor de verlaging van de winstbelasting volledig zal ophoesten.

De aftrekposten voor het bedrijfsleven moeten ook ingeperkt worden. 'Ik wil best kijken of ik er wat lastenverlichting bij kan doen. Maar de hoofdmoot van de financiering moet komen van beperking van de fiscale aftrekposten', zegt Zalm.

Zo is Wijn van plan de zogeheten verliescompensatie voor bedrijven te beperken. Ondernemers kunnen nu nog oneindig lang verliezen verrekenen met winstcijfers in latere jaren, om zo hun belastbare winst te drukken. Tevens stelt Wijn een grens aan de afschrijving op gebouwen. Ondernemers mogen hun gebouwen niet langer afschrijven tot nul, maar hooguit tot de marktwaarde van het onroerend goed. Door deze grondslagverbreding kunnen de tarieven omlaag, zonder dat de schatkist geld misloopt.

Het bedrijfsleven steunt de tariefsverlaging, maar loopt te hoop tegen de beperking van de fiscale aftrekposten. Zalm waarschuwt lobbygroepen en de Tweede Kamer: 'Als iedere inperking van de aftrekposten achter de horizon verdwijnt, dan blijft het winstbelastingtarief op 29,6% hangen. Zelf wil hij naar een tarief voor winstbelasting 'met een vijf erin'; oftewel minimaal 25,9%.

Ria Roerink
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:18:29 #9
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31695554
Meurning

Say your prayers
pi_31695603
quote:
"Most Iraqis remain less secure than they were under Saddam, less secure even than they were in the first year of the American occupation," said James Dobbins, a former Bush administration envoy to Afghanistan and veteran diplomat who now directs the Rand Corp.'s International Security and Defense Policy Center.

Dobbins supplied figures from the Baghdad morgue that show 1,800 violent deaths in 2002,
Saddam Hussein's last full year in power. That number jumped beyond 6,000 in 2003, the first year of the American occupation, and topped 8,000 last year, he said.

"Under Saddam, you usually were OK as long as you kept your mouth shut," said Joost Hiltermann, an Iraq analyst with the International Crisis Group. "Now you might get hurt or even killed almost arbitrarily, given the absence of rule of law, the sectarian fighting, insurgent actions and U.S. carelessness in responding to attacks."

Another Center for Strategic and International Studies expert, Jon Alterman, who heads the think tank's Middle East program, said: "Almost certainly, there were more deaths in the last 2 1/2 years than there would have been had Saddam stayed in power."
[ bron ]
pi_31695881
quote:
Only one in 10 Americans said they believe Bush administration officials did nothing illegal or unethical in connection with the leaking of a CIA operative's identity, according to a national poll released Tuesday.

Thirty-nine percent said some administration officials acted illegally in the matter, in which the identity of Valerie Plame, a CIA operative, was revealed.

The same percentage of respondents in the CNN/USA Today/Gallup poll said administration officials acted unethically, but did nothing illegal.
[ bron ]
quote:
A majority would vote for a Democrat over President Bush if an election were held this year, according to a CNN/USA Today/Gallup Poll released Tuesday.

In the latest poll, 55 percent of the respondents said that they would vote for the Democratic candidate if Bush were again running for the presidency this year.

Thirty-nine percent of those interviewed said they would vote for Bush in the hypothetical election.
[ bron ]
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:43:14 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31695918
quote:
Indictments in the CIA leak investigation case are expected to be handed down by a grand jury on Wednesday, bringing to a head a criminal inquiry that threatens to disrupt seriously President George W. Bush's second term.

(...)

Those in legal jeopardy may include Lewis “Scooter” Libby, vice-president Dick Cheney's chief of staff, and Karl Rove, Mr Bush's chief political strategist.

Mr Cheney himself has also been linked to the inquiry into the leaking of the name of an undercover CIA operative, according to a story in Tuesday's New York Times.
[ bron ]
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:47:32 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31695963

Question: Do you approve or disapprove of the way George W. Bush is handling his job as president?

CNN

Question: In view of the developments since we first sent our troops to Iraq, do you think the United States made a mistake in sending troops to Iraq?
Doe diezelfde test in Europa en je krijgt nog leukere cijfers
pi_31697129
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31697388
In België:
quote:
Burger doet voorstellen tegen wildgroei verkeersborden

Er kwamen sinds begin oktober al een honderdtal, erg uiteenlopende suggesties binnen op het meldpunt voor bizarre of overbodige verkeersborden. De minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt, had opgeroepen groteske situaties te melden binnen zijn project vereenvoudiging.
Zo stelt iemand voor de snelheidszones met kleuren langs de boorden van de weg aan te duiden in plaats van met borden. Er blijkt ook verwarring te bestaan over het bord dat de gemeentegrens aanduidt (geel met rode rand) en dat wat de bebouwde kom aangeeft (wit met zwarte letters). Het laatste impliceert een snelheidsbeperking tot 50 km per uur, het eerste niet. In andere landen wordt alleen de agglomeratie aangeduid. Met nog anders gekleurde borden, alle Europese uniformisering ten spijt.

Sommige meldingen van burgers slaan op een beschadigd wegdek of gebrekkige bewegwijzering. Die zijn naar de wegbeheerders (gewest of gemeente) doorgespeeld. De interessantste suggesties worden opgepikt door een werkgroep die de vereenvoudiging van de verkeersborden juridisch voorbereidt.

. Levensgevaarlijk , die borden in België.
pi_31697645
Ik kan bijna niet wachten.
pi_31698758
hee, het is best wel lekker weer. Er fluiten zelfs vogeltjes. Da's lang geleden
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31698766
..als ze het maar safe doen
pi_31698816
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:18 schreef Monidique het volgende:
Ik kan bijna niet wachten.
be afwaid, be vewy afwaid....

Serverupgrade woensdag 26 oktober
pi_31698822
Mijn haar is....gefohnd.
pi_31698857
nou, dat zal er sexy uitzien, Yohen
pi_31698918
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:14 schreef Tafkahs het volgende:
nou, dat zal er sexy uitzien, Yohen
Het is een soort David Bowie/Marinierskapsel geworden. Maar het was al in geen vijf jaar gefohnd, het bleek echter standaard te zijn bij deze kapper.
pi_31699039
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:17 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is een soort David Bowie/Marinierskapsel geworden. Maar het was al in geen vijf jaar gefohnd, het bleek echter standaard te zijn bij deze kapper.
Kreeg je ook zo'n kap op je hoofd dan
pi_31699083
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:22 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Kreeg je ook zo'n kap op je hoofd dan
Je bent in de war met terechtstellingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')