quote:Justitie vindt afscheidsbrief terreurverdachte
Justitie heeft een afscheidsbrief gevonden van een radicale moslima, de tot de islam bekeerde Nederlandse Martine van den O. In die brief kondigt Van den O. een belangrijke gebeurtenis aan 'over twee dagen.'
De brief is in handen gekomen van het Algemeen Dagblad.
In de brief lijkt hofstadverdachte Van den O. afscheid te nemen van haar vriendin en medeverdachte Soumaya S., van wie onlangs bekend werd dat ze achter de adressen probeerde te komen van onder anderen minister Johan Remkes (VVD) en VVD-leider Jozias van Aartsen.
Martine van den O. werd vorige maand vrijwel gelijktijdig met terreurverdachte Nouredine el F. en diens vrouw Soumaya S. gearresteerd in de buurt van het Amsterdamse Station Lelylaan. Nouredine el F. had op dat moment een geladen machinepistool bij zich.
Dromen
In de brief schrijft Van den O.: 'Over twee dagen is het zover. Eindelijk komt één van mijn dromen uit. Zou je het voor je willen houden? Ik wil je vragen, als ik weg ben, of als er iets zou gebeuren, je altijd contact met mijn moeder en zus zou willen houden.'
Justitie onderzoekt wat de gebeurtenis kan zijn waar Van den O. op doelt.
De 26-jarige Van den O. is afkomstig uit Naaldwijk, en werd christelijk opgevoed. Op de middelbare school kwam ze in contact met de islam, via Marokkaanse klasgenoten. Ze bekeerde zich, en radicaliseerde daarna snel.
Die is langsgekomen ja: "Justitie vindt afscheidsbrief moslima'quote:Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef sizzler het volgende:
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar ik lees het nu pas:
[..]
[afbeelding]
Toen de politie de drie aanhield wilde Nouredine nog naar zijn geweer grijpen, maar dat wist het arrestatieteam gelukkig te voorkomen. Het is duidelijk dat we aan een nieuwe aanslag zijn ontkomen, maar welke precies?
Die kende ik alquote:Op maandag 25 juli 2005 16:13 schreef Monidique het volgende:
http://www.ebaumsworld.com/squares.html.
4252
http://www.vemw.nl/vemw/mcsmambo.p?asn_id=20050725Equote:25/07/05 Van Wijnbergen: gasbedrijven misbruiken monopolie
Voormalig secretaris-generaal van het ministerie van Economische Zaken Sweder van Wijnbergen stelt de uitvoering van het algehele liberaliserings- en privatiseringsbeleid sinds het eerste paarse kabinet ter discussie. Volgens hem is het uiterst twijfelachtig of de toezichthouder wel een faire kans heeft om vast te stellen of een bedrijf zijn netwerkmonopolie misbruikt en of het kan vaststellen of er sprake is van een open netwerk, waar concurrenten vrije toegang tot hebben. Van Wijnbergen stelt vast dat op de gasmarkt het netwerkmonopolie misbruikt wordt. Dat meldt het Financieel Dagblad zaterdag j.l. in een artikel over de worsteling van de Staat met de vrije markt.
Van Wijnbergen, thans hoogleraar economie en ondernemer, was secretaris-generaal van het ministerie van Economische Zaken van 1997 tot 1999. Hij werd onder het eerste paarse kabinet door minister Weijers (EZ) binnengehaald om een visie op liberalisering en privatisering te ontwikkelen. Dat leverde een wegwijzermodel op, geënt op nutssectoren, dat door het kabinet overgenomen werd. Afhankelijk van de kenmerken van een staatsbedrijf (is er concurrentie mogelijk?) werd een specifieke liberaliserings- en privatiseringsstrategie gekozen. In plaats van het aflossen van staatsschuld, gold een efficiënte marktordening als leidend principe.
Van Wijnbergen is kritisch over de uitvoering van het algehele liberaliserings- en privatiseringsbeleid sinds het eerste paarse kabinet. Het denken is volgens hem met paars 2 en de kabinetten-Balkenende achteruit gegaan en chaotisch. De Nederlandse overheid heeft geen raamwerk, geen visie op regulering en privatisering volgens van Wijnbergen. Hij wordt daarin gesteun door vooraanstaande kenners van de energiesector, zoals de Tilburgse hoogleraar economie van Damme. Beleidsstukken van EZ en Financiën stelden in het verleden dat je liberalisering en privatisering moest scheiden. Nu loopt dat weer door elkaar, aldus van Damme. Een ander hoogleraar economie, Jules Theeuwes, stelt dat de overheid keer op keer om advies vraagt, bij ieder privatiseringstraject opnieuw. Daarop wordt dan nieuw beleid gebaseerd. Volgens hem is de overheid zoekende.
Bron: Het Financieele Dagblad, 23 juli 2005
Ehm, het doelloos vermelden van een score van een doelloos spelletje waren jouw denkbeelden?quote:Op maandag 25 juli 2005 18:09 schreef Lithion het volgende:
Langzaamaan worden mijn denkbeelden uit het topic in FB overgenomen.
Dat spelletje is anders bést interessant, hoor.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ehm, het doelloos vermelden van een score van een doelloos spelletje waren jouw denkbeelden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |