Nee, een vrachtwagen is wat anders dan een auto. En is behalve dan het idee om de binnenstad van 020 te gaan bevoorraden met trams het uitgesloten dat dit op een andere manier kan gebeuren in de nabij gelegen tijd. Einde discussie, ik zie iemand namelijk niet 10 of meer cub vervoeren met een fiets.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Supermarkten worden bevoorraad met vrachtauto's. We hadden het toch over het vervoeren van kapitaal per auto's.
Dat was toch ook de bedoeling van AH, een supermarkt + dat soort artikelen?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voorlopig komt er een mediamarkt broertje in geloof ik maar dat is allemaal nog lang niet zeker.
Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet? Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op om te zeggen dat dit soort winkels niet werken omdat er alleen maar gefietst wordt, voor het centrum en omliggende wijke klopt dat wel maar het meerendeel van de bevolking woont daar buiten, doet zijn boodschappen met de auto en heeft het liefst alles onder 1 dak. Vandaar dat Assen aardig veel mensen uit het zuiden van de stad trekt daar heb je namelijk minder last van parkeerproblemen.quote:Nou zonder die studenten zonder auto maar met een voor de stad zeer lucratief uitgaven patroon zou Groningen niet veel voorstellen.
Fietse, fiets jezelf geen breuk hequote:Op woensdag 14 december 2005 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
Maar nu ga ik werken.
Brievenbussen leggen met mijn bakfiets. Vervolgens fiets ik naar het sorteercentrum waar vandaan het per nog grotere bakfiets wordt verspreid over Nederland en de wereld.. Hé dat alle kerstkaarten niet voor de kerst aankomen moet geen probleem zijn, elk voordeel heeft zijn nadeel.
Tot zover het grachtengordel idealisme.
Ik kan hooguit de gracht in fietsen maar dan word ik wel gered met een waterfiets.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Fietse, fiets jezelf geen breuk he
http://www.demorgen.be/telex/index.html?news=B290245quote:Terugkeer Japanse sonde Hayabusa 3 jaar uitgesteld
De Japanse sonde Hayabusa, die twee keer op een asteroïde is geland, zal pas binnen drie jaar naar de Aarde terugkeren. Dat heeft het Japanse ruimtevaartbureau Jaxa woensdag bekendgemaakt.
Daarmee hangt een nieuwe schaduw over de 100 miljoen dollar kostende vlucht die op een primeur in de ruimtevaart moest uitdraaien maar wellicht faalde in het hoofdopzet, het verzamelen van materiaal van een asteroïde. Op 26 november landde de Hayabusa ("valk") voor de tweede keer op een week tijd op de asteroïde Itokawa, op ongeveer 290 miljoen km van ons. Het Jaxa liet toen weten dat bij die tweede landing de poging om stof en materiaal van de steenklomp te verzamelen wellicht gelukt was, in tegenstelling tot bij de eerste landing een week tevoren. Maar niet voor het eerst tijdens deze incidentrijke missie kwam het ruimtevaartbureau daar enkele dagen later op terug. (dwm) (Belga/AG 08:42)
Volgens mij is het classicisme (of hoe je het in vredesnaam ook mag schrijven, iig Serlio enzo)quote:Op woensdag 14 december 2005 14:18 schreef Monidique het volgende:
De Renaissancistische stijl van Amerikaanse overheidsgebouwen heeft natuurlijk wel wat episch.
Maar beste Sizzler, hoe denk je dat de Amerikanen op dat idee zijn gekomen? In diezelfde tijd, of liever gezegd iets daarvoor werd precies in dezelfde stijl in Europa gebouwd:quote:Op woensdag 14 december 2005 13:54 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja. Gebaseerd op de Romeinse stijl. Je ziet het door heel de VS, voornamelijk overheidsgebouwen:
Zie bijvoorbeelde Wall Street:
[afbeelding]
Of het Lincoln Memorial, The Federal Reserve, Capitol Hill, Washington Centraal Station, The White House en zo'n beetje elk groot gebouw in NYC.
Maar als goed conservatief ben je toch hoop ik wel een voorstander van het beschermen van ons nationaal cultureel erfgoed?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
Terecht, de terreur van de gemeenten om de binnenstad te beschermen moet aan banden worden gelegd.
Valt het noodlijdende V&D daar tegenwoordig ook al onderquote:Op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Maar als goed conservatief ben je toch hoop ik wel een voorstander van het beschermen van ons nationaal cultureel erfgoed?![]()
Hier niet. Gelukkig niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef zakjapannertje het volgende:
is het bij julli in Firefox ook zo dat nu de icon in de FOK!forum-tab en de icon in de adresbalk Che Guevara voorstelt (wat de avatar van DionisuZ ook is trouwens)
Volgens mij heb je last van een heel vervelend virus.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef zakjapannertje het volgende:
is het bij julli in Firefox ook zo dat nu de icon in de FOK!forum-tab en de icon in de adresbalk Che Guevara voorstelt (wat de avatar van DionisuZ ook is trouwens)
Zolang een eventueel historisch pand maar behouden blijft.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:45 schreef Chewie het volgende:
Valt het noodlijdende V&D daar tegenwoordig ook al onder![]()
Dat is het punt niet, het gaat erom waarom wij daar niet op zijn gekomen. Of waarom wij zo'n mooie periode ( Barok =quote:Op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maar beste Sizzler, hoe denk je dat de Amerikanen op dat idee zijn gekomen?
Jij hebt zeker je hele huis volstaan met eikenhouten meubels.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het gaat erom waarom wij daar niet op zijn gekomen. Of waarom wij zo'n mooie periode ( Barok =) niet terug laten komen in onze gebouwen. Het Mauritshuis, het paleis op de Dam etc. zijn helaas uitzonderingen. Voor de rest is het maar een architectonische puinhoop. Geen inspiratie, sober, niet ambitieus. Laat iedere architect-in-opleiding aub op excursie gaan naar Rome, de Dom in Fulda, Parijs, La Teatra Olimpica in Italie etc. Laat ze met ontwerpen komen in de stijl van Palladio, Maderna, Borromini en Bernini. Dán praten we verder.
En dat hoeft niet ten koste van het cutureel erfgoed te gaan. Wmb worden bovenstaande invloeden verweven met architectuur van de Gouden Eeuw. Maar niet de moderne troep waar Nederland nu mee vervuild wordt. Geen wonder dat Nederlanders niet trots op Nederland zijn of er altijd zo chagrijnig bijlopen.
Ik heb geen huis.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Jij hebt zeker je hele huis volstaan met eikenhouten meubels.
quote:Op woensdag 14 december 2005 17:14 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het gaat erom waarom wij daar niet op zijn gekomen. Of waarom wij zo'n mooie periode ( Barok =) niet terug laten komen in onze gebouwen. Het Mauritshuis, het paleis op de Dam etc. zijn helaas uitzonderingen. Voor de rest is het maar een architectonische puinhoop. Geen inspiratie, sober, niet ambitieus. Laat iedere architect-in-opleiding aub op excursie gaan naar Rome, de Dom in Fulda, Parijs, La Teatra Olimpica in Italie etc. Laat ze met ontwerpen komen in de stijl van Palladio, Maderna, Borromini en Bernini. Dán praten we verder.
En dat hoeft niet ten koste van het cutureel erfgoed te gaan. Wmb worden bovenstaande invloeden verweven met architectuur van de Gouden Eeuw. Maar niet de moderne troep waar Nederland nu mee vervuild wordt. Geen wonder dat Nederlanders niet trots op Nederland zijn of er altijd zo chagrijnig bijlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |