abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33075076
Hier verder .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33075098
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Supermarkten worden bevoorraad met vrachtauto's. We hadden het toch over het vervoeren van kapitaal per auto's.
Nee, een vrachtwagen is wat anders dan een auto. En is behalve dan het idee om de binnenstad van 020 te gaan bevoorraden met trams het uitgesloten dat dit op een andere manier kan gebeuren in de nabij gelegen tijd. Einde discussie, ik zie iemand namelijk niet 10 of meer cub vervoeren met een fiets.

Het ging over het kapitaal van de consument meebrengt.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33075103
ik had bijna een OP
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33075108
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voorlopig komt er een mediamarkt broertje in geloof ik maar dat is allemaal nog lang niet zeker.
Dat was toch ook de bedoeling van AH, een supermarkt + dat soort artikelen?
[..]
quote:
Nou zonder die studenten zonder auto maar met een voor de stad zeer lucratief uitgaven patroon zou Groningen niet veel voorstellen.
Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet? Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op om te zeggen dat dit soort winkels niet werken omdat er alleen maar gefietst wordt, voor het centrum en omliggende wijke klopt dat wel maar het meerendeel van de bevolking woont daar buiten, doet zijn boodschappen met de auto en heeft het liefst alles onder 1 dak. Vandaar dat Assen aardig veel mensen uit het zuiden van de stad trekt daar heb je namelijk minder last van parkeerproblemen.

Daarnaast heb je ook nog een keer de forenzen die massaal langs die uitvalsweg rijden en dus een zeer aantrekkelijke markt zijn voor zulke supermarkten.
pi_33075144
.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33075151
Maar nu ga ik werken.

Brievenbussen legen met mijn bakfiets. Vervolgens fiets ik naar het sorteercentrum waar vandaan het per nog grotere bakfiets wordt verspreid over Nederland en de wereld.. Hé dat alle kerstkaarten niet voor de kerst aankomen moet geen probleem zijn, elk voordeel heeft zijn nadeel.

Tot zover het grachtengordel idealisme.
pi_33075176
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
Maar nu ga ik werken.

Brievenbussen leggen met mijn bakfiets. Vervolgens fiets ik naar het sorteercentrum waar vandaan het per nog grotere bakfiets wordt verspreid over Nederland en de wereld.. Hé dat alle kerstkaarten niet voor de kerst aankomen moet geen probleem zijn, elk voordeel heeft zijn nadeel.

Tot zover het grachtengordel idealisme.
Fietse, fiets jezelf geen breuk he
pi_33075177
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ik had bijna een OP
Sorry .
pi_33075224
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Fietse, fiets jezelf geen breuk he
Ik kan hooguit de gracht in fietsen maar dan word ik wel gered met een waterfiets.
pi_33075233
niwss fromm outter speez:
quote:
Terugkeer Japanse sonde Hayabusa 3 jaar uitgesteld

De Japanse sonde Hayabusa, die twee keer op een asteroïde is geland, zal pas binnen drie jaar naar de Aarde terugkeren. Dat heeft het Japanse ruimtevaartbureau Jaxa woensdag bekendgemaakt.

Daarmee hangt een nieuwe schaduw over de 100 miljoen dollar kostende vlucht die op een primeur in de ruimtevaart moest uitdraaien maar wellicht faalde in het hoofdopzet, het verzamelen van materiaal van een asteroïde. Op 26 november landde de Hayabusa ("valk") voor de tweede keer op een week tijd op de asteroïde Itokawa, op ongeveer 290 miljoen km van ons. Het Jaxa liet toen weten dat bij die tweede landing de poging om stof en materiaal van de steenklomp te verzamelen wellicht gelukt was, in tegenstelling tot bij de eerste landing een week tevoren. Maar niet voor het eerst tijdens deze incidentrijke missie kwam het ruimtevaartbureau daar enkele dagen later op terug. (dwm) (Belga/AG 08:42)
http://www.demorgen.be/telex/index.html?news=B290245

dat wordt dus pas in de tijd dat in Amerika er normaal een nieuwe president is
pi_33075235
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:18 schreef Monidique het volgende:
De Renaissancistische stijl van Amerikaanse overheidsgebouwen heeft natuurlijk wel wat episch.
Volgens mij is het classicisme (of hoe je het in vredesnaam ook mag schrijven, iig Serlio enzo)
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:54 schreef sizzler het volgende:[..]

Ja. Gebaseerd op de Romeinse stijl. Je ziet het door heel de VS, voornamelijk overheidsgebouwen:

Zie bijvoorbeelde Wall Street:

[afbeelding]

Of het Lincoln Memorial, The Federal Reserve, Capitol Hill, Washington Centraal Station, The White House en zo'n beetje elk groot gebouw in NYC.
Maar beste Sizzler, hoe denk je dat de Amerikanen op dat idee zijn gekomen? In diezelfde tijd, of liever gezegd iets daarvoor werd precies in dezelfde stijl in Europa gebouwd:
Mauritshuis

Dome des Invalides

St.Paul

St.Pieter (zo'n beetje de bron.)

En wat vind je dan van de historiserende tak van Dutch Design? Ik vind het in elk geval minder kitscherig dan die winkelstraat in LA:

quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
Terecht, de terreur van de gemeenten om de binnenstad te beschermen moet aan banden worden gelegd.
Maar als goed conservatief ben je toch hoop ik wel een voorstander van het beschermen van ons nationaal cultureel erfgoed?
pi_33075319
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Maar als goed conservatief ben je toch hoop ik wel een voorstander van het beschermen van ons nationaal cultureel erfgoed?
Valt het noodlijdende V&D daar tegenwoordig ook al onder
pi_33075409
'Verdonk lichtte Kamer 100 keer verkeerd in'

Hoe durft ze, onze kamer !
pi_33075453
is het bij julli in Firefox ook zo dat nu de icon in de FOK!forum-tab en de icon in de adresbalk Che Guevara voorstelt (wat de avatar van DionisuZ ook is trouwens)
  woensdag 14 december 2005 @ 16:52:43 #15
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33075494
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef zakjapannertje het volgende:
is het bij julli in Firefox ook zo dat nu de icon in de FOK!forum-tab en de icon in de adresbalk Che Guevara voorstelt (wat de avatar van DionisuZ ook is trouwens)
Hier niet. Gelukkig niet.
pi_33075657
hmm, nu is het weer normaal, het FOK!logo in lichtgrijze tint
pi_33075843
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Volgens mij heb je last van een heel vervelend virus.
Die Che toch, zelfs na z'n dood nog een terrorist.
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:45 schreef Chewie het volgende:
Valt het noodlijdende V&D daar tegenwoordig ook al onder
Zolang een eventueel historisch pand maar behouden blijft.
Al krijg ik nu wel de indruk dat ik iets gemist heb in de discussie

En wat betreft de Amerikanen; ik ben zeker geen Amerika basher, het zijn wat mij betreft onze vrienden, ja zelfs onze broeders, maar dan wel onze jongere broeders die ons dikwijls nabootsen. Dus het gaat me wel wat te ver om Amerikaanse architectuur over te nemen, dat zou met een omweg ons zelf plagieren zijn.
pi_33075944
Speciaal voor Yohen:
pi_33075996
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Maar beste Sizzler, hoe denk je dat de Amerikanen op dat idee zijn gekomen?
Dat is het punt niet, het gaat erom waarom wij daar niet op zijn gekomen. Of waarom wij zo'n mooie periode ( Barok = ) niet terug laten komen in onze gebouwen. Het Mauritshuis, het paleis op de Dam etc. zijn helaas uitzonderingen. Voor de rest is het maar een architectonische puinhoop. Geen inspiratie, sober, niet ambitieus. Laat iedere architect-in-opleiding aub op excursie gaan naar Rome, de Dom in Fulda, Parijs, La Teatra Olimpica in Italie etc. Laat ze met ontwerpen komen in de stijl van Palladio, Maderna, Borromini en Bernini. Dán praten we verder.

En dat hoeft niet ten koste van het cutureel erfgoed te gaan. Wmb worden bovenstaande invloeden verweven met architectuur van de Gouden Eeuw. Maar niet de moderne troep waar Nederland nu mee vervuild wordt. Geen wonder dat Nederlanders niet trots op Nederland zijn of er altijd zo chagrijnig bijlopen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33076023
goedemorgen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33076067
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:14 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, het gaat erom waarom wij daar niet op zijn gekomen. Of waarom wij zo'n mooie periode ( Barok = ) niet terug laten komen in onze gebouwen. Het Mauritshuis, het paleis op de Dam etc. zijn helaas uitzonderingen. Voor de rest is het maar een architectonische puinhoop. Geen inspiratie, sober, niet ambitieus. Laat iedere architect-in-opleiding aub op excursie gaan naar Rome, de Dom in Fulda, Parijs, La Teatra Olimpica in Italie etc. Laat ze met ontwerpen komen in de stijl van Palladio, Maderna, Borromini en Bernini. Dán praten we verder.

En dat hoeft niet ten koste van het cutureel erfgoed te gaan. Wmb worden bovenstaande invloeden verweven met architectuur van de Gouden Eeuw. Maar niet de moderne troep waar Nederland nu mee vervuild wordt. Geen wonder dat Nederlanders niet trots op Nederland zijn of er altijd zo chagrijnig bijlopen.
Jij hebt zeker je hele huis volstaan met eikenhouten meubels.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33076166
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Jij hebt zeker je hele huis volstaan met eikenhouten meubels.
Ik heb geen huis.

En geen geld.
pi_33076299
pi_33076377
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:14 schreef sizzler het volgende:

[..]

jij als liberaal bejubelt nu megalomane (vaak overheids) projecten met gigantische kostenvoerschrijdingen .

Maar je hebt gelijk dat de architectuur hier wat minder spectaculair is. maar een moderne nederlandse architect als koolhaas maakt wel degelijk hele bijzondere gebouwen!

En de eerste helft van de 20e eeuw was ook heel aardig met b.v. het Glaspaleis (1932)

De oude Bijenkorf in Rotterdam

De Beurs van Berlage

De Van Nelle Fabriek
pi_33076401
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:21 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik heb geen huis.

En geen geld.
Wel een fiets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')