http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/12/art0000F00606D5.htmlquote:EU: Britten komen Nederland tegemoet
BRUSSEL EU-voorzitter Groot-Brittannië is Nederland in zijn jongste voorstel voor een nieuwe begroting een stukje tegemoetgekomen. In het nieuwe plan zou Nederland jaarlijks 850 miljoen euro minder aan Brussel gaan betalen. In een eerder plan was dat nog e. 700 miljoen.
Volgens premier Balkenende is dat wel een stap in de goede richting, maar nog niet genoeg. Den Haag wil een korting van 1 miljard per jaar, omdat Nederland nu de grootste nettobetaler aan de Europese schatkist is.
De Britten hebben hun eigen afdracht amper gewijzigd. Zowat de hele EU vindt dat Londen veel te weinig betaalt.
Dit leidt natuurlijk mooi af van het feit dat de Nederlandse overheid veel te gul met belastinggeld omspringt. De begrote uitgaven voor 2006 zijn nota bene met 6 miljard verhoogd ten opzichte van wat men in 2004 voor 2006 inschatte. Die 150 miljoen euro zijn peanuts.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:12 schreef zakjapannertje het volgende:
de Sint is gul voor Nederland dit jaar:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/12/art0000F00606D5.html
[ bron ]quote:"Les has used, and consistently uses, the best possible methodology," says Bradley A. Woodruff, a medical epidemiologist at the U.S. Centers for Disease Control and Prevention.
Indeed, the United Nations and the U.S. State Department have cited mortality numbers compiled by Mr. Roberts on previous conflicts as fact -- and have acted on those results.
(...)
Scientists say the size of the survey was adequate for extrapolation to the entire country. "That's a classical sample size," says Michael J. Toole, head of the Center for International Health at the Burnet Institute, an Australian research organization. Researchers typically conduct surveys in 30 neighborhoods, so the Iraq study's total of 33 strengthens its conclusions. "I just don't see any evidence of significant exaggeration," he says.
David R. Meddings, a medical officer with the Department of Injuries and Violence Prevention at the World Health Organization, says any such survey will have uncertainty because of extrapolation based on small numbers, and because of the possibility that people gave incorrect information about deaths in their households.
"I don't think the authors ignored that or understated" those factors, he says. "Those cautions I don't believe should be applied any more or any less stringently to a study that looks at a politically sensitive conflict than to a study that looks at a pill for heart disease."
The uncertainty leads to the breadth of the so-called 95-percent confidence interval -- in other words, the 95-percent chance that the number of deaths in Iraq resulting from military activities is between 8,000 and 194,000. Critics like the Slate writer seized on that range, says Dr. Woodruff, the government epidemiologist.
"They thought, 'Well, it's just as likely to be 18,000 as 100,000.' That's not true at all," he says. "The further you get away from 100,000, the probability that the number is true gets much smaller."
The gap between the Lancet estimate and that of Iraq Body Count does not trouble scientists contacted by The Chronicle. John Sloboda, a professor of psychology at the University of Keele, in England, and co-founder of the body count, says his team's efforts will lead to a count smaller than the true number because not every death is reported in the media.
Dr. Woodruff says, "Les [Roberts] has the most valid estimate."
Dr. Toole agrees: "If anything, the deaths may have been higher [than the study's estimate] because what they are unable to do is survey families where everyone has died."
Oh in de VS sta je niet zo snel in de file voor een shoppingmall. Valse retoriek om de buurtsuper te beschermen die toch al aan het verdwijnen is.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:46 schreef du_ke het volgende:
Zou dat echt zo zijn? Is winkelen niet ook voor een deel een prettige bezigheid? En is het niet fijner om elke dag verse boodschappen te halen in plaats van 1 keer per week met z'n allen in een file te staan in een shopping mall?
Oh in het centrum van Rotterdam zie ik geen grote shopping malls en toch zie ik vrijwel alleen maar schoenen -en kledingwinkels. Welke verschraling is daar te herleiden tot de grote shopping malls?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:46 schreef du_ke het volgende:
Overigens is het beeld ook duidelijk te zien dat grote shopping malls tot een enstige verschraling van het winkelaanbod in de bijbehorende steden hebben geleid.
Ik bedoel meer met z'n allen tegelijk gezellig in zo'n hal rondhangen. en daarna in de file met je karretje voor een van de 25 kassa's.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh in de VS sta je niet zo snel in de file voor een shoppingmall. Valse retoriek om de buurtsuper te beschermen die toch al aan het verdwijnen is.
Er zijn ook nog zeer veel mensen die dat niet willen (de meerderheid in Nederland vermoed ik zo). Als je bij de gemiddelde supermarkt met gratis parkeerplekken eens gaat kijken hoeveel mensen er dan toch nog met de fiets komenquote:Mensen willen met hun auto boodschappen doen en gratis parkeren. Verzet je niet tegen de werkelijkheid en kom van die wolk der illusies af.
Niet in rotteram misschien maar er zijn voldoende cases van b.v. Franse of Engelse steden. En met eigen ogen heb ik het dit jaar in Noorwegen gezien.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh in het centrum van Rotterdam zie ik geen grote shopping malls en toch zie ik vrijwel alleen maar schoenen -en kledingwinkels. Welke verschraling is daar te herleiden tot de grote shopping malls?
En daarna een tand verliezen?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:48 schreef RichardQuest het volgende:
Ik kan drie kratten bier achterop de fiets nemen.
Wat heeft dat met een grote shopping mall te maken. Ben je weleens met koopzondag of een zaterdag in Amsterdam geweest. Daar kan je over de mensen lopen. Idem voor Rotterdam.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:48 schreef du_ke het volgende:
Ik bedoel meer met z'n allen tegelijk gezellig in zo'n hal rondhangen. en daarna in de file met je karretje voor een van de 25 kassa's.
Het onderzoek van het Ruimtelijk Planbureau vertelt iets anders. Tenzij je de 'grachtengordel' als maatstaf voor Nederland neemt, daar doet iedereen alles met de fiets maar daar wonen dan ook meteen de meest kleinburgelijke polderdenkers.quote:Er zijn ook nog zeer veel mensen die dat niet willen (de meerderheid in Nederland vermoed ik zo). Als je bij de gemiddelde supermarkt met gratis parkeerplekken eens gaat kijken hoeveel mensen er dan toch nog met de fiets komen. En met de Nederlandse schaal die geheel anders is dan die in de VS is een op die schaal afgestemd winkelaanbod toch niets mis?
We hebben het hier toch over Nederland of vergis ik me?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:50 schreef du_ke het volgende:
Niet in rotteram misschien maar er zijn voldoende cases van b.v. Franse of Engelse steden. En met eigen ogen heb ik het dit jaar in Noorwegen gezien.
Het kratquote:Op woensdag 14 december 2005 15:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als je geen opener hebt moet je de 72 flesjes toch ergens mee open maken hè.
Ook in de gemiddelde woonwijk hoorquote:Op woensdag 14 december 2005 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een grote shopping mall te maken. Ben je weleens met koopzondag of een zaterdag in Amsterdam geweest. Daar kan je over de mensen lopen. Idem voor Rotterdam.
[..]
Het onderzoek van het Ruimtelijk Planbureau vertelt iets anders. Tenzij je de 'grachtengordel' als maatstaf voor Nederland neemt, daar doet iedereen alles met de fiets maar daar wonen dan ook meteen de meest kleinburgelijke polderdenkers.
Ja we hebben het over Nederland waar diverse ketens al grote supermarkten aan de rand van de stad geprobeert hebben en daar gelukkig grandioos mee hebben gefaaldquote:Op woensdag 14 december 2005 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over Nederland of vergis ik me?
In Frankrijk heb je overigens enorme supermarkten met een fantastisch aanbod aan vers voedsel, daar kunnen we in Nederland nog een puntje aan zuigen.
Die ringquote:Op woensdag 14 december 2005 15:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
100 manieren om een bierflesje te openen..
Oei nou laat je me reageren buiten de Pol SCquote:Op woensdag 14 december 2005 15:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
100 manieren om een bierflesje te openen..
Ik zie mezelf al op mijn werk met zo'n ringquote:
De auto brengt kapitaal met zich mee, dat beseffen winkeliers maar al te goed en de klanten willen op een gemakkelijke manier boodschappen kunnen doen met de auto.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:55 schreef du_ke het volgende:
Ook in de gemiddelde woonwijk hoor. Waarom zou je grote winkelecentra met veel extra autobewegingen creeeren als je in elke woonwijk een supermarkt hebt en meestal met gemak naar een stadscentrum kan fietsen?
Door tegenwerking van gemeenten. Zo kan je alles laten mislukken.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:56 schreef du_ke het volgende:
Ja we hebben het over Nederland waar diverse ketens al grote supermarkten aan de rand van de stad geprobeert hebben en daar gelukkig grandioos mee hebben gefaald.
De auto brengt kapitaal mee???quote:Op woensdag 14 december 2005 16:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De auto brengt kapitaal met zich mee, dat beseffen winkeliers maar al te goed en de klanten willen op een gemakkelijke manier boodschappen kunnen doen met de auto.
Helaas heb je de bestuurders die leven in een droomwereld waarbij iedereen met het OV en de fiets gaat winkelen maar dat is een niet te houden ideaal. Ja behalve op de grachtengordel maar Nederland is gelukkig groter dan de grachtengordel.
quote:Op woensdag 14 december 2005 16:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De auto brengt kapitaal met zich mee, dat beseffen winkeliers maar al te goed en de klanten willen op een gemakkelijke manier boodschappen kunnen doen met de auto.
Helaas heb je de bestuurders die leven in een droomwereld waarbij iedereen met het OV en de fiets gaat winkelen maar dat is een niet te houden ideaal. Ja behalve op de grachtengordel maar Nederland is gelukkig groter dan de grachtengordel.
nee hoor het kon bedrijfseconomisch gezien gewoon niet uitquote:Op woensdag 14 december 2005 16:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Door tegenwerking van gemeenten. Zo kan je alles laten mislukken.
Maar dat gaat in de toekomst wel veranderen. Weliswaar laat maar beter laat dan nooit.
a) In een auto kan je meer meenemen.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De auto brengt kapitaal mee???
Ik snap daar echt geen kut van, verhelder mij eens.
Wat dat betreft verschil je niet zoveel van die grachtengordel kliek. Kleinburgerlijkheid en utopisch.quote:
Waarom wou AH dan zo graag bij de Euroborg gaan zitten? Mocht overigens niet van de gemeente omdat die vond dat AH al teveel marktaandeel had en wordt het dus nu een concurent.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja we hebben het over Nederland waar diverse ketens al grote supermarkten aan de rand van de stad geprobeert hebben en daar gelukkig grandioos mee hebben gefaald.
Dan zal het leven veel duurder worden. De rijken worden rijker en de armen worden armer.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:10 schreef du_ke het volgende:
Gelukkig verdubbelt de prijs van benzine het komende decenium met gemak.
Ach de Jumbo gaat nu nog een poging wagen maar ik geloof er nog neit direct inquote:Op woensdag 14 december 2005 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom wou AH dan zo graag bij de Euroborg gaan zitten? Mocht overigens niet van de gemeente omdat die vond dat AH al teveel marktaandeel had en wordt het dus nu een concurent.
Eerste twee punten kan ik mee inkomen. Punt c is klinkklare onzin, stupide opmerking welke niet te controleren valt daar de gemiddelede autobezitter nog steeds trotse eigenaar is van een te dure hypotheek en een te dure leasebak. ( ok niet te controleren dus Heerlijk om te gebruiken )quote:Op woensdag 14 december 2005 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
c) Mensen met een auto hebben meer geld dan mensen zonder auto.
Daarnaast hoe denk je dat je supermarkt wordt bevoorraad, per fiets?
nee hoor maar jij hebt gewoon een nog beperktere blik op de wereld dan de gemiddelde grachtengordel kliekerquote:Op woensdag 14 december 2005 16:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat dat betreft verschil je niet zoveel van die grachtengordel kliek. Kleinburgerlijkheid en utopisch.
Moest ji niet het lokaal uitquote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de Jumbo gaat nu nog een poging wagen maar ik geloof er nog neit direct in. Overigens keurt de gemeente daar alles geod wat maar geld oplevert.
nee hoor gewoon weer een toptarief invoeren en het minuimumtarief verlagenquote:Op woensdag 14 december 2005 16:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan zal het leven veel duurder worden. De rijken worden rijker en de armen worden armer.
ja zit nu wat verderopquote:Op woensdag 14 december 2005 16:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Moest ji niet het lokaal uit
Ja de fiets.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:16 schreef du_ke het volgende:
nee hoor maar jij hebt gewoon een nog beperktere blik op de wereld dan de gemiddelde grachtengordel klieker.
Kijk eens om je heen naar de schaal van ons land. Die is afgesteld op b.v. de fiets en niet op de auto
.
Behalve de Appie dusquote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef du_ke het volgende:
Overigens keurt de gemeente daar alles geod wat maar geld oplevert.
Dat is een goed systeem. Je straft mensen die succes hebben en stimuleert de kanslozen in hun bestaan. Waardoor de laatste groep zichzelf nooit opwerkt en in een vicieuze cirkel blijft en de eerste denkt waar doe ik het voor. Braindrain.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:18 schreef du_ke het volgende:
nee hoor gewoon weer een toptarief invoeren en het minuimumtarief verlagen.
Overiegns is het niet erg wanneer b.v. bepaalde levensmiddelen wat duurder worden. Ook goed voor het milieu en dierenwelzijn.
Voor een zeer groot deel gelukkig wel jaquote:Op woensdag 14 december 2005 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja de fiets.
Je denkt dat onze economie draait op de fiets?
Ja sorry maar dit slaat dus echt als een tang op een achterlijk varkenquote:Jij hebt een enorme grachtengordel visie waaruit je wereld probeert te bekijken. Maar de wereld is groter dan de grachtengordel en de mensen die status ontlenen in dit land aan hun grachtengordel visie stellen in de echte wereld niets voor. Godzijdank.
Supermarkten worden bevoorraad met vrachtauto's. We hadden het toch over het vervoeren van kapitaal per auto's.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Eerste twee punten kan ik mee inkomen. Punt c is klinkklare onzin, stupide opmerking welke niet te controleren valt daar de gemiddelede autobezitter nog steeds trotse eigenaar is van een te dure hypotheek en een te dure leasebak. ( ok niet te controleren dus Heerlijk om te gebruiken )
Ik heb vaak een auto tot mij beschikking en toch bijna geen nagel om me reet te krabben.
En ik weet dondersgoed hoe de logistiek in elkaar zit daar ik er dagelijk mee te maken heb, maar over bevoorrading hadden we het geloof ik niet.
De appie maakt trouwen gebruik van een systeem wat weilliswaar gebruik maak van wagens maar wel kan concurrenen met groothandelwinkels en voor Nederland een uitkomst zijn. De Albert Service. Ipv dat de mensen naar de groothandel toegaan komt de groothandel naar de mensen toe.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Behalve de Appie dus![]()
AH is/was ook bezig om zich in de oude Ikea te gaan vestigen, dat zou dus betekenen dat je praktisch langs dezelfde uitvalsweg 2 mega-supermarkten krijgt. Zo te zien geloven 2 supermarktketens er dus wel in. Groningen is ook wel wat meer dan alleen het centrum en de wijker eromheen (zoals Oosterpoort) die voornamelijk bevolkt worden door studenten zonder auto.
Voorlopig komt er een mediamarkt broertje in geloof ik maar dat is allemaal nog lang niet zeker.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Behalve de Appie dus![]()
AH is/was ook bezig om zich in de oude Ikea te gaan vestigen, dat zou dus betekenen dat je praktisch langs dezelfde uitvalsweg 2 mega-supermarkten krijgt. Zo te zien geloven 2 supermarktketens er dus wel in.
Nou zonder die studenten zonder auto maar met een voor de stad zeer lucratief uitgaven patroon zou Groningen niet veel voorstellen.quote:Groningen is ook wel wat meer dan alleen het centrum en de wijker eromheen (zoals Oosterpoort) die voornamelijk bevolkt worden door studenten zonder auto.
Meer een soort van Scandinaviëquote:Op woensdag 14 december 2005 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een goed systeem. Je straft mensen die succes hebben en stimuleert de kanslozen in hun bestaan. Waardoor de laatste groep zichzelf nooit opwerkt en in een vicieuze cirkel blijft en de eerste denkt waar doe ik het voor. Braindrain.
Soort van Frankrijk
Je denkt toch niet echt dat de Nederlandse economie draait op de fiets?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:24 schreef du_ke het volgende:
Voor een zeer groot deel gelukkig wel ja. Het is een onderdeel van de kracht van Nederland bescheiden afstanden en regelmatig heerlijk fietsweer
.
Ach whatever. Blijf vooral in je grachtengordel visie geloven, dan kom je er welquote:Ja sorry maar dit slaat dus echt als een tang op een achterlijk varken.
Lees dan wat er staatquote:Op woensdag 14 december 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je denkt toch niet echt dat de Nederlandse economie draait op de fiets?![]()
[..]
Ach whatever. Blijf vooral in je grachtengordel visie geloven, dan kom je er wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |