Nee, nummer 3 op Hoff's gangsta-rap CD.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:11 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een prachtige titel.
Saudisch ?
Het is zo hypocriet dat het lachwekkend is, ware het niet dat het eigelijk om te huilen is.quote:Balkenende haalt keihard uit naar Israël
Van onze politieke redactie
Premier Balkenende heeft na afloop van de ministerraad een keiharde veroordeling uitgesproken over de Israëlische raketaanval op een menigte Palestijnen in Rafah in de Gaza-strook.
,,Wat daar nu gebeurt is een menselijk drama. Het is afschuwelijk, in- en intriest. Dat Israël tegen burgers gebruik maakt van militaire middelen, moet krachtig worden veroordeeld. Dit mag niet en dit kan niet'', zei de premier eergisteren.
Het waren opmerkelijk harde woorden voor de regeringsleider van een land dat prat gaat op zijn goede contacten met Israël én de Palestijnen en daartussen evenwichtig laveert. Israël praat traditioneel liever met de VS en verwijt de Europese Unie op de hand van de Palestijnen te zijn.
Balkenende ziet het als prioriteit tijdens het EU-voorzitterschap, komend half jaar, vooruitgang te boeken in het Midden-Oosten. Minister Bot (Buitenlandse Zaken) deed een week geleden al een poging de dialoog weer op gang te brengen bij een bezoek aan de Israëlische en de Palestijnse regering. Balkenende zei enkele keren te hebben gesproken met oppositieleider Peres.
De premier wilde zich niet aansluiten bij mensenrechtenorganisaties die de Israëlische actie een oorlogsmisdaad hebben genoemd. Wel noemde hij het veelzeggend dat ook een lid van de regering van Israël zich kritisch uitliet over de aanval.
Je weet best, tenminste dat hoop ik echt voor je, dat dat geen realistische vraag is.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]Vertel het mij alsjeblieft, waarom worden die VMBO-leerlingen niet anti-man?
Dat zou dan niet stroken met uitlatingen van Israël dat ook deze kwestie onderdeel is van de war on terror.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Zou je de aanval in Rafah als oorlogsmisdaad kunnen vervolgen? Ik zou denken dat er wel advocaten zijn die aanvoeren dat dit geen oorlog is.
Jawel, het is een serieuze vraag...maar ik lees dat je het ook niet weet, maar je schijnt wel te kunnen verklaren door feiten dat jongeren anti-islam worden. Vreemd.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:17 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Je weet best, tenminste dat hoop ik echt voor je, dat dat geen realistische vraag is.
Dat klopt. Maar, edelachtbare, in deze zin is ''oorlog'' niet letterlijk bedoeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zou dan niet stroken met uitlatingen van Israël dat ook deze kwestie onderdeel is van de war on terror.
Zoiets als "ik ben geen racist, want de Islam is geen ras"?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:21 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar, edelachtbare, in deze zin is ''oorlog'' niet letterlijk bedoeld.
Dat ze zelf ook onderdeel van die groep zijn is uiteraard te ver doorgedacht voor je?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jawel, het is een serieuze vraag...maar ik lees dat je het ook niet weet, maar je schijnt wel te kunnen verklaren door feiten dat jongeren anti-islam worden. Vreemd.
Het is een realistische vraag, het is immers een goed af te bakenen bevolkingsgroep (meer dan moslims) die voor veel overlast zorgt. Wat is het relevante verschil?
Dit begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zoiets als "ik ben geen racist, want de Islam is geen ras"?
Volkomen in de lijn van, zeg maar. Niets nieuws achter de zon. Hetzelfde heb ik ook meegemaakt.quote:Supermarkt neemt soms liever een Jansen aan
Van onze verslaggever Theo Stielstra
AMSTERDAM - Abdel en Eric zijn Amsterdamse jongens. Studenten die op zoek zijn naar een bijbaantje. Maar dat valt niet mee; Abdel stootte in de afgelopen maanden al zeven keer zijn neus bij winkels. Bij een telefoonwinkel, bij bekende warenhuizen en bij supermarkten werd hij telkens afgewezen. Andere kandidaten voldeden beter aan het profiel, kreeg hij geregeld te horen.
Maar heel vreemd: Eric had veel minder problemen. Als Eric belt of via internet een afspraak maakt, kan hij meteen langskomen. Regelrechte discriminatie, meent de 20-jarige Abdel Nassiri van Marokkaanse komaf, want zoveel verschillen beide Amsterdammers niet. Sterker: Eric is Abdel. Eric Verduin is de naam die hij in twee gevallen aannam om eens het verschil te proeven tussen de behandeling van een Nederlandse jongen en zijn eigen ervaringen.
En dat valt hem niet mee. Zowel bij Albert Heijn als bij Dirk van den Broek werd hij totaal verschillend behandeld. 'Het doet me verdriet om erachter te komen dat ik niet geaccepteerd word als Nederlander.'
Personeelsmanager De Jong van supermarktketen Dirk van den Broek, waar Abdel werd afgewezen, schetst het dilemma: 'We willen dat onze personeelssamenstelling een afspiegeling vormt van de wijk waarin een filiaal is gevestigd. Onze klanten moeten zich daarin kunnen herkennen.'
Volgens De Jong betekent een juiste afspiegeling van de maatschappij dat sommige filialen liever personeel aannemen 'dat bij wijze van spreken Jansen heet'. 'Maar als ik dat hardop zou zeggen bij een sollicitatie dan ben ik aan het discrimineren. Dat is een dilemma waar de hele branche mee worstelt.'
Ik moet nog afstuderen. Waarschijnlijk op Oude Geschiedenis, hoewel ideeengeschiedenis van de Barok niet uitgesloten is.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:25 schreef Monidique het volgende:
Johan, waar ben je op afgestudeerd?
Inderdaad, dat is het punt. Er is in Nederland meer gezeik met mannen dan met moslims. Toch hoor ik aan de kant van vrouwen geen serieuze anti-mannentaal, waarom bedoelen ze als "het zijn altijd dezelfde" moslims en niet mannen? Het zijn namelijk bijna altijd mannen, en niet bijna altijd moslims....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:23 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Dat ze zelf ook onderdeel van die groep zijn is uiteraard te ver doorgedacht voor je?
He, misschien kunnen ze anti-mens worden.
Blaat. Het is gewoon als volgt: er is een hoop gezeik met de islam in NL, en daarom krijgt men een hekel eraan. Kan je wel een ANDERE overeenkomstige factor zoeken maar dat is kolder. Met jouw redenatie kan je ook een hekel krijgen aan ieder zoogdier met 2 ogen.
Dan heb je zeker nog niet gehoord van het... feminisme,quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:27 schreef RichardQuest het volgende:
Toch hoor ik aan de kant van vrouwen geen serieuze anti-mannentaal
Niets nieuws onder de zon ja.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Volkomen in de lijn van, zeg maar. Niets nieuws achter de zon. Hetzelfde heb ik ook meegemaakt.
Mep um, mep um!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:28 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Lekker een potje worstelen. Mannen onder elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |