De voorgaande delen vanaf deel 100:
[POLslowchat] En dat is -100- !!
[POLslowchat] Bier, Boobs, Balkenende -101-
[POLslowchat] Liberté, égalité, fraternité! -102-
[POLslowchat #103] Zonder pberends was dit deel 11
[POLslowchat #104] Duitsland terugpakken op het EK
[POLslowchat #105] Pragmatische Bagger?
[POLslowchat #106] Kozzmic onze POL-koning
[POLslowchat #107] 10 zetels minder voor de VVD
[POLslowchat #108] Dwars tegen ouders ingaan
[POLslowchat #109] De grenzen van Europa
[POLslowchat #110] De Russen naar de stembus
[POL slowchat # 111] - Een dochter!!! -
[POL slowchat # 112] 06-11 voor verjaard misdrijf
[POL slowchat # 113] Gefascineerd door de SP?
[POLslowchat #114] The Wealth of Topics (in POL)
[POLslowchat #115] Nog 1 nachtje slapen...
[POLslowchat #116] 100 liter alcohol in 1 uur
[POLslowchat #117] Het politieke reces
[POLslowchat #118] Klaas de Vries fantopic
LOL
FiPo
quote:23 jaar maar?
Joegoslavië-Tribunaal: Nikolic krijgt 23 jaarDEN HAAG - Verdachte nummer één van het Joegoslavië-Tribunaal Dragan Nikolic heeft donderdag een zwaardere straf gekregen dan de aanklagers hadden gevraagd. Het VN-hof legde de Bosnische-Serviër een gevangenisstraf op van 23 jaar.
De rechters vonden het ongepast om de voormalige commandant van het Susica-kamp slechts vijftien jaar op te leggen. Namens de drie magistraten zette de Duitse rechter Wolfgang Schomburg uiteen dat dit niet juist zou zijn gezien de wreedheid van de gepleegde misdaden. Ook het aantal misdaden en de onderliggende intentie van de beklaagde om medemensen te vernederen en te onteren droegen bij aan de hoogte van het vonnis.
Sadisme
Bij het voorlezen van het vonnis stond Schomburg uitgebreid stil bij het ,,systematische sadisme'' dat Nikolic toonde in het gevangenkamp Susica dat hij van mei tot september 1992 leidde. Hij heeft als kampcommandant mishandeld, gemoord en gemarteld en vrijwel dagelijks vrouwen 'uitgeleend' aan verkrachters en folteraars. Het ging om dagelijkse wreedheden tegen de naar schatting 8000 niet-Servische burgers die er onder mensonterende omstandigheden gevangen zaten.
De inmiddels 46-jarige Nikolic was in november 1994 de eerste persoon die het toen nieuwe Joegoslavië-Tribunaal aanklaagde. Hij wist echter uit handen te blijven van dit tribunaal tot hij in april 2000 in Bosnië-Herzegovina door onbekenden in handen werd gespeeld van SFOR-troepen. Zijn omstreden aanhouding werd door Nikolic' advocaten vergeefs aangegrepen om berechting te voorkomen. Nikolic ontkende aanvankelijk alles, maar in september bekende hij toch schuld aan de iets uitgedunde tenlasteleggingen.
ANP
quote:http://spitsnet.nl/cci.php?id=10050
Vrijhandel medicijnen EUSTRAATSBURG - Fabrikanten overal in de Europese Unie mogen elkaars medicijnen na tien jaar namaken en verkopen. Twee jaar voor die termijn moeten de fabrikanten de samenstelling van de medicijnen vrijgeven. Dat heeft het Europees Parlement gisteren beslist op voorstel van de Europese Commissie.
GroenLinks-europarlementarir De Roo verwacht dat de zogeheten generieke ('namaak'-) medicijnen snel goedkoper worden. Fabrikanten hoeven de middelen niet langer nog te registreren per land, maar direct in heel Europa op de markt brengen. Dat vergroot de concurrentie, verwacht De Roo.
In een eerder voorstel dachten de politici aan een termijn van elf jaar. Dat is een jaar langer dan nu in Nederland geldt. Dat jaar uitstel had de Nederlandse overheid ¤160 miljoen per jaar extra medicijnvergoedingen gekost, aldus De Roo.
De nieuwe regeling vergemakkelijkt bovendien de invoering van bepaalde nieuwe medicijnen. In het bijzonder voor vier belangrijke ziektes hoeven de geneesmiddelen niet langer apart te worden getest in elk EU-land, zoals Nederland. Een Europees geneesmiddelenbureau in Londen gaat dat onderzoek doen voor de hele Europese Unie.
Het gaat om medicijnen tegen kanker, astma, aids en diabetes. Op verzoek van het parlement is daar de categorie 'zeldzame ziekten' aan toegevoegd: voor fabrikanten is het nu veelal te duur om in elk land testen te doen voor aandoeningen die bijvoorbeeld slechts een op de miljoen mensen treffen. De centrale Europese beoordeling maakt dat goedkoper, waardoor de medicijnen toch voor Europeanen beschikbaar komen.
Op voorstel van GroenLinks is besloten bij nieuwe medicijnen de effecten op het milieu te laten onderzoeken. Milieuschade mag geen reden zijn om de invoering van medicijnen te weigeren. Dat is wel het geval bij diergeneesmiddelen.
PvdA-europarlementariër Corbey vroeg aandacht voor de Oost-Europese landen, die tot de EU toetreden. De meeste van die landen hebben nu een geheimhoudingstermijn van zes jaar. Nu die omhoog gaat, moeten ze langer de dure originele medicijnen betalen. Dat zou honderden miljoenen euro's verschil maken. Door een wijzigingsvoorstel is dat effect beperkt: in die landen geldt de regeling alleen voor nieuwe medicijnen.
(ANP)
Verschenen in SP!TS op donderdag 18 december 2003.
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:08 schreef Sidekick het volgende:
Aangezien het met de flauwekul wat minder loopt, hier een serieuze oppepper:
quote:Green mile is go(e)d.
Op donderdag 18 december 2003 20:15 schreef tvlxd het volgende:, GTST en Green Mile (oid).
Maar al te vaak gezien.
En je topic gaat de serieuze kant op Aaah!
quote:Reporter, verplichte kost om 21.18u op ned3!
Op donderdag 18 december 2003 20:16 schreef Sidekick het volgende:[..]
Green mile is go(e)d.
Maar al te vaak gezien.
En je topic gaat de serieuze kant op Aaah!
![]()
![]()
quote:Ik noem het demonisatie. Een vergelijking met pberends is erg laag.
Op donderdag 18 december 2003 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:een humorvolle insteek aan het begin
Ik wacht op een extreem-linkse veganistische FA die me gaat bannen. Linkse media.
quote:[pberends-mode]
Op donderdag 18 december 2003 20:15 schreef tvlxd het volgende:, GTST en Green Mile (oid).
Green Mile is echter wél een aanrader
quote:Ook jammer, SideKick kan zich niet inleven in anderen...
Op donderdag 18 december 2003 20:22 schreef pbagger het volgende:Ik noem het demonisatie. Een vergelijking met pberends is erg laag.
Ik wacht op een extreem-linkse veganistische FA die me gaat bannen. Linkse media.
quote:
De VVD in Groningen wil de zaak niet opblazen.Fractievoorzitter Kouwenhoven: ,,Die brief, die niet voor de openbaarheid bedoeld was, schreef hij op briefpapier van de gemeente Groningen. Tja, dan kun je daar een heel nummer van maken, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo interessant.''
quote:Daar hebben we pbagger nu toch voor?
Op donderdag 18 december 2003 20:26 schreef Herostratos het volgende:[..]
[pberends-mode]
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:29 schreef giovan het volgende:[..]
He dat heb ik dan gemist, waarom is Berends weg????
quote:Ik moest ook al lachen bij die reactie, dadelijk vraagt hij nog waar WEC is gebleven...
Op donderdag 18 december 2003 20:31 schreef Sidekick het volgende:
In de categorie: "Kruip hier onder een steen vandaan"
quote:Leuk, Remco rocks!
Op donderdag 18 december 2003 20:29 schreef Sidekick het volgende:
Ik zag de naam van Remco Kouwenhoven ook in het AD staan over die "rel" van Wallage.
[..]
quote:hehehehe
Op donderdag 18 december 2003 20:34 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ik moest ook al lachen bij die reactie, dadelijk vraagt hij nog waar WEC is gebleven...
quote:Nee toch? Dat ben je echt een sukkel...
Op donderdag 18 december 2003 20:34 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ik moest ook al lachen bij die reactie, dadelijk vraagt hij nog waar WEC is gebleven...
quote:Haaai.
Op donderdag 18 december 2003 21:31 schreef du_ke het volgende:
Hoi.
quote:Allesh goed met vrouw met baard?
Op donderdag 18 december 2003 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Haaai.
![]()
quote:ies hgeell choed. Oew dank joe wel!
Op donderdag 18 december 2003 21:41 schreef du_ke het volgende:[..]
Allesh goed met vrouw met baard?
quote:Hoi. En Wat is je nieuws van vandaag?
Op donderdag 18 december 2003 21:31 schreef du_ke het volgende:
Hoi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |