abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27558481
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Alles is welkom, vooral Maartje van Wegen..

Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.
quote:
Exit-poll: 63% stemt tegen grondwet

HILVERSUM Nederland heeft de Europese grondwet afgewezen. Die voorspelling doet onderzoeksbureau Interview-NSS, op basis van een exit-poll, in opdracht van het ANP en de NOS. Volgens de prognose heeft 63% tegengestemd, 37% was voor.

Met een opkomst van 62 procent betekent dat dat de Tweede Kamer de uitslag van het referendum overneemt. CDA en PvdA hadden vooraf een drempel van minstens 30 procent geëist. De prognose heeft een foutmarge van plus of min 4 procent.

Het percentage nee-stemmers is nog groter dan verwacht. Laatste peilingen wezen gisteren nog op een meerderheid van nee-stemmers van 55 tot 60 procent.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27558500
Slechte verliezer Van Aartsen

Waar is zijn stoere praat nu?
pi_27558507
Ze weet zelfs een "Nee" te verkopen...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27558516
Ze hebben gewoon een goede campagne gevoerd.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:02:10 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27558532
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:35 schreef RichardQuest het volgende:
Dan zijn we een debiel land. Tevens: met de grondwet konden we met schone handen uit de EU stappen. Maar jij hebt tegen gestemd
De nieuwe grondwet moet bestuurlijk uitgekleed worden. En zou eigenlijk alleen een handelsverdrag moeten omvatten. Zonder "grondrechtelijke (kucke kucke)" regelgeving.
Brussel heeft alleen maar meer macht tot zich toegetrokken... en geen activiteiten afgestaan.
Tijd voor een reorganisatie (in Brussel).. lijkt me. Zoals nu de vlag erbij hangt is de EU moreel failliet.
quote:
Die landen komen niet zo overeen als Europa, kom op zeg. Ten tweede zijn het landen die óf in oorlog zijn óf problemen met mensenrechten hebben. Natuurlijk gaan die zich niet verenigen.
Welke 'tijger' landen die ik noemde zijn in oorlog ?! En wat hebben mensenrechten met een handelsverdrag te maken. ?! (heel cru antwoord , maar als je goed nadenkt heb ik gelijk).
pi_27558537
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:01 schreef kLowJow het volgende:
Ze hebben gewoon een goede campagne gevoerd.
Beter dan de ja campagne
pi_27558599
Voor mijn woonplaats is nog geen uitslag. Wonen teveel mensen hier
pi_27558630
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:02 schreef Drugshond het volgende:
De nieuwe grondwet moet bestuurlijk uitgekleed worden. En zou eigenlijk alleen een handelsverdrag moeten omvatten. Zonder "grondrechtelijke (kucke kucke)" regelgeving.
Ja, laten we gelijk alle verdragen door de versnipperaar halen.
pi_27558659
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Beter dan de ja campagne
Helaas wel ja .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27558663
quote:

[..]

Brussel heeft alleen maar meer macht tot zich toegetrokken... en geen activiteiten afgestaan.
Tijd voor een reorganisatie (in Brussel).. lijkt me. Zoals nu de vlag erbij hangt is de EU moreel failliet.
Goed, verschil van mening, soit.
quote:
Welke 'tijger' landen die ik noemde zijn in oorlog ?! En wat hebben mensenrechten met een handelsverdrag te maken. ?! (heel cru antwoord , maar als je goed nadenkt heb ik gelijk).
Handelsverdragen zijn op basis van vriendschap, dat ten eerste. Een land dat mensenrechten schendt heeft minder internationaal krediet. De Europese samenwerking is sinds het EU heet ook geen louter handelsverdrag meer

India en China zijn beide op oorlogspad (Kashmir, Taiwan), en in bijna alle landen die je noemde zijn problemen rond mensenrechten.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 22:06:22 #11
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27558680
Piemol, kankor, pissex. RQ, doe eens normaal en hou je bij je leest!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27558733
ik kwam net te weten dat mijn broertje ook tegen heeft gestemd, can it get worse?

[ Bericht 3% gewijzigd door zakjapannertje op 01-06-2005 22:14:20 (call from Mr. Blair) ]
pi_27558746
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Piemol, kankor, pissex. RQ, doe eens normaal en hou je bij je leest!
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:09:19 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27558807
Ik vind dat de POL-mods moeten opstappen, net als Balkie. Het volk heeft gesproken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:09:24 #15
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27558809
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:07 schreef zakjapannertje het volgende:
can it getting worse?
Blijkbaar wel
pi_27558826
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:07 schreef zakjapannertje het volgende:
ik kwam net te weten dat mijn broertje ook tegen heeft gestemd, can it getting worse?
Mijn moeder heeft, na vele discussies met mij niet eens gestemd.....
pi_27558857
Nee, Verhagen, met dit referendum is er wél betrokkenheid gekweekt.
pi_27558952
Dag allemaal.
pi_27559001
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind dat de POL-mods moeten opstappen, net als Balkie. Het volk heeft gesproken.
pssst, deel 618
pi_27559218
Sharon Dijksma
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:21:44 #22
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27559299
Ik heb tegen gestemd, maar verbaas mij oprecht over de juichstemming die nu heerst. Alsof we het WK-voetbal gewonnen hebben... Lijkt me wat overdreven hoor!
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 22:22:59 #23
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27559347
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:09 schreef Sidekick het volgende:
We weten allemaal dat je geen vent bent en dus zal blijven. Mietje!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27559354
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:21 schreef peaceman het volgende:
Ik heb tegen gestemd, maar verbaas mij oprecht over de juichstemming die nu heerst. Alsof we het WK-voetbal gewonnen hebben... Lijkt me wat overdreven hoor!
Dat is politiek hè, je gelijk vieren...welk gelijk het ook is.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:25:00 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27559430
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

We weten allemaal dat je geen vent bent en dus zal blijven. Mietje!
Zegt de user die al drie keer heeft aangekondigd Fok te verlaten.

Wat je zegt ben je zelf. In drievoud.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')