quote:Op zondag 14 maart 2004 16:14 schreef pberends het volgende:
Gemiddelde PvdA-stemmer: [afbeelding]
hier zie je tochquote:Op zondag 14 maart 2004 16:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar kan je lezen over dat IRC-kanaal?
gezamelijke EU-economisch prima, gezamelijke EU-veiligheid prima, maar de rest niet.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:15 schreef Silmarwen het volgende:
De EU is zo een slecht id nog niet. OF het daadwerkelijk ook echt gaat werken betwijfel ik. Elk landje heeft nu al zolang een eigen identiteit. Maar aangezien ik de wereld als een geheel is een geheel europa een goed begin.
Maar denk je wel dat er moslim-fundamentaisten achter zitten, of bedoel je dat met Al Qaida?quote:Op zondag 14 maart 2004 16:16 schreef Monidique het volgende:
Ik vind de stelling dat Al-Qa'ida achter de aanslagen zit niet erg solide.
Is er geen vaste schrijfwijze voor die groepering ik heb al tig spellingen gezien. Ze hebben de aanslag toch geclaimed? Wat wil je nog meer? Volgende keer van te voren aankondigen biljetten opplakken en daarna nog ene keer claimen?quote:Op zondag 14 maart 2004 16:16 schreef Monidique het volgende:
Waar de EU zit vooral niet mee moet bemoeien: financien, regelgeving, wetten, infrastructuur en financien.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:17 schreef pberends het volgende:
[..]
gezamelijke EU-economisch prima, gezamelijke EU-veiligheid prima, maar de rest niet.
Lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:16 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
hier zie je toch![]()
Het waren toch weer Marokkanen.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:16 schreef Monidique het volgende:
Het Arabisch kent geen klinkersquote:Op zondag 14 maart 2004 16:18 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Is er geen vaste schrijfwijze voor die groepering ik heb al tig spellingen gezien.
Ik zou het niet weten. Ik hoop dat iemand voor de volgende verkiezingen opstaat en die echt snapt waar het met Nederland naar toe moet. Geen van de huidige tweede kamer-leden of regeringsleiders hebben een echte visie.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:18 schreef Duritz het volgende:
[..]
Maar denk je wel dat er moslim-fundamentaisten achter zitten, of bedoel je dat met Al Qaida?
Welke nieuwe leider dan PBerends?
l qd dusquote:Op zondag 14 maart 2004 16:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het Arabisch kent geen klinkers.
Nee, ze weten nog niet wie er achter zit.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Het waren toch weer Marokkanen.
De Marokkanen hebben de mobieltjes gejat en verkocht aan de terroristen?quote:Op zondag 14 maart 2004 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, ze weten nog niet wie er achter zit.
Wel hebben ze een aantal, hoogstwaarschijnlijk islamitische, verdachten opgepakt die mogelijk iets te maken hebben met de mobiele telefoons die gebruikt zijn.
Ik vind het ook nogal voorbarig om te zeggen dat er moslim-extremisten achter zitten. Mij lijkt een ETA-groepering toch wat aannemelijker.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:18 schreef Duritz het volgende:
Maar denk je wel dat er moslim-fundamentaisten achter zitten, of bedoel je dat met Al Qaida?
Dus je kunt niemand noemen? Nou, dat is een vrij hopeloze zaak dan.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik hoop dat iemand voor de volgende verkiezingen opstaat en die echt snapt waar het met Nederland naar toe moet. Geen van de huidige tweede kamer-leden of regeringsleiders hebben een echte visie.
quote:Op zondag 14 maart 2004 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
De Marokkanen hebben de mobieltjes gejat en verkocht aan de terroristen?
quote:Op zondag 14 maart 2004 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
De Marokkanen hebben de mobieltjes gejat
quote:Al-Qaeda eist aanslagen in Madrid op
MADRID - Het islamitische terreurnetwerk al-Qaeda heeft in een videoband de aanslagen in Madrid opgeëist. Dat heeft de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebes zondag gezegd.
De videoband, gesproken in het Arabisch door een man met een Marokkaans accent, werd na een anonieme tip aangetroffen in de buurt van de moskee in Madrid. De man op de band zegt de militaire zegsman van al-Qaeda in Europa te zijn. De aanslagen zouden een vergelding zijn voor de Spaanse samenwerking met de Verenigde Staten. Hij dreigde met meer aanslagen "als er geen einde wordt gemaakt aan het onrecht''.
Op de videoband waarmee namens al-Qaeda de verantwoordelijkheid voor de aanslagen van Madrid wordt opgeëist, wordt gedreigd met nog grotere terreuraanslagen. Dit blijkt uit de tekst die door het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken zondag is gepubliceerd:
"Wij verklaren onze verantwoordelijkheid voor wat in Madrid is gebeurd, precies tweeënhalf jaar na de aanvallen op New York en Washington. Het is een antwoord op jullie samenwerking met de criminelen Bush en zijn bondgenoten. Dit is hoe geantwoord wordt op de misdaden die jullie hebben veroorzaakt in de wereld, en specifiek in Irak en Afghanistan, en er zal meer zijn, als God dat wil. Jullie houden van het leven, en wij houden van de dood, wat een voorbeeld is van wat de profeet Mohammed zei. Als jullie je onrecht niet stoppen, zullen er meer en meer dreigingen zijn; en deze aanvallen zijn klein vergeleken met wat zal gebeuren met wat jullie terrorisme noemen. Dit is een waarschuwing van de militaire woordvoerder van al-Qaeda in Europa. Abu Duham al Afghani.''
Volgens Acebes moet nog worden vastgesteld of de band authentiek is. De identiteit van de man die op de tape te zien is nog niet vastgesteld. De minister heeft laten weten dat hij niet bekend is bij de veiligheidsdiensten of bij buitenlandse consulaten, zo meldt de Spaanse krant El Mundo.
Zaterdag hield de Spaanse politie in verband met de aanslagen vijf verdachten aan, drie Marokkanen en twee Indiërs met een Hindoe-achtergrond. De autoriteiten in Rabat maakten zaterdagavond de identiteit van de drie Marokkaanse verdachten bekend. Het gaat om mannen tussen de 30 en 35 jaar oud, die alledrie in Spanje wonen. Zondag vertrekt een team van de Marokkaanse veiligheidsdienst naar Spanje om te helpen bij het onderzoek.
ETA
De Baskische afscheidingsbeweging ETA heeft zondag opnieuw verklaard niets te maken te hebben met de aanslagen van Madrid, die tweehonderd mensenlevens hebben geëist. De herhaalde ontkenning gebeurde in een communiqué op de internetsite van de separatistische Baskische krant Gara.
"De ETA wil opnieuw benadrukken dat het op geen enkele manier verantwoordelijk is voor deze daden'', aldus de separatisten. "De Spaanse politieke autoriteiten wisten vanaf het eerste moment dat de ETA niet verantwoordelijk was voor deze daden.'' De Spaanse minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebes beweerde donderdag onmiddellijk dat de Baskische beweging achter de bomaanslagen op vier forensentreinen zat. Zaterdag werden echter drie Marokkanen en twee Indiërs gearresteerd op verdenking van betrokkenheid.
De ETA stelde in de verklaring dat het hoge aantal burgerslachtoffers aantoont dat de Basken er niets mee te maken hebben. De ETA waarschuwt normaal gesproken voor een bomaanslag. Burgers "zijn nooit ETA-doelwitten geweest en zullen dat nooit zijn''.
Geert Wilders?quote:Op zondag 14 maart 2004 16:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik hoop dat iemand voor de volgende verkiezingen opstaat en die echt snapt waar het met Nederland naar toe moet. Geen van de huidige tweede kamer-leden of regeringsleiders hebben een echte visie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |