abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2003 @ 14:14:19 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15247014
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële onderbouwing. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs Woody Harrelson.

De voorgaande delen:

Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-
[POLslowchat] The Great Dictator -47-
[POLslowchat] Wachten op de PvdA-begroting... -48-
[POLslowchat] Vergeet Bassie (SGP) niet! -49-
[POLslowchat] Wordt nu ook burgemeester! -50-
[POLslowchat] Wie zal het gaan worden....?? -51-
[POLslowchat] ingeburgerde fokkers! 52
[POLslowchat] "koffie met gebak" deel 53
[POLslowchat] Democratie is slecht -54-
[POLslowchat] "Middle of the road"-topic -55-
[POLslowchat] "Op naar een kenniseconomie" -56-
[POLslowchat] Verhuis nu naar SGP-Staphorst! -57-
[POLslowchat] FOK! de EU! -58-
[POLslowchat] Nuchter gaan we door -59-
[POLslowchat] Demonstreer mee met FNV -60-
[POLslowchat] De val van het kabinet? -61-
[POLslowchat] Shirin Ebadi eerbetoon-topic -62-
[POLslowchat] Leugens, leugens, allemaal... -63-
[POLslowchat] Kozzmic de Rode Jehova -64-
[POLslowchat] Ladies only -65-
[POLslowchat] Flash'mob' Eerdmans geslaagd -66-
[POLslowchat] LOL :'( :D :'( -67-
[POLslowchat] Win hier je zieltjes! -68-
[POLslowchat] Allochtonen-knuffel-hoekje -69-
[POLslowchat] POL meet and greet! -70-
[POLslowchat] Hools [Het VBL-café] sucks!!! -71-
[POLslowchat] #72 Hoe goed is het hart van Blair?
[POLslowchat] Nee tegen Abu Jahjah? -73-
[POLfastchat] De Fok-AIVD vs Mabel Wipse Smit -74-
[POLslowchat] Donner moet meer spuiten! -75-
[POLslowchat] Et tu, Justitie? -76-
[POLslowchat] Stop NieuwRechts én Martijn -77-
[POLslowchat] Nu met politiek correcte titel -78-
[POLslowchat] Een tweede Bijlmerramp? -79-
[POLslowchat] Dictatoriaal Fok! -80-
[POLslowchat] Boris D. is niet gay -81-
[POLslowchat] Op naar de -82- zetels
[POLslowchat] And the award goes to: POL -83-
[POLslowchat] Zometeen in het echt -84-
[POLslowchat] Take the power back -85-
[POLslowchat] Power to the people -deel 86-
[POLslowchat] Het kind van Maxima & Alex -deel 87-
[POLslowchat] Verborgen nazi-propaganda -88-
[POLslowchat] Kwaliteit vs. kwantiteit -89-
[POLslowchat] Op naar het kerstreces -90-
[POLslowchat] Geen gezeik, iedereen rijk -91-
[POLslowchat] Islam-subsidie -92-
[POLslowchat] Limburg Boppe -93-
[POLslowchat] Doodstraf voor spammers -94-
[POLslowchat] China bij de EU! -95-
[POLslowchat] Stressbal als ultieme oplossing -96-
[POLslowchat] Politiek is sexy! -97-
[POLslowchat] Gil-Galad, waar ben je?? ;( -98-
[POLslowchat] Bayramin mubarek olsun!! -99-
[POLslowchat] En dat is -100- !!
[POLslowchat] Bier, Boobs, Balkenende -101-
[POLslowchat] Liberté, égalité, fraternité! -102-
[POLslowchat #103] Zonder pberends was dit deel 11
[POLslowchat #104] Duitsland terugpakken op het EK
[POLslowchat #105] Pragmatische Bagger?
[POLslowchat #106] Kozzmic onze POL-koning
[POLslowchat #107] 10 zetels minder voor de VVD
[POLslowchat #108] Dwars tegen ouders ingaan
[POLslowchat #109] De grenzen van Europa
[POLslowchat #110] De Russen naar de stembus
[POL slowchat # 111] - Een dochter!!! -

Call on.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 december 2003 @ 14:15:07 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15247042
Geniaal plan toch?
Het verjaarde telefoonnummer gebruiken voor verjaarde misdrijven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 december 2003 @ 14:15:11 #3
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247045
quote:
België grijpt de geboorte van
de dochter van prins Willem-Alexander
en Máxima aan om een decreet uit 1830
af te schaffen.Dat verbiedt elke band
tussen de koningshuizen van België en
Nederland.België verklaarde zich in
1830 onafhankelijk van ons land.

Staatssecretaris Van Quickenborne zal
morgen een voorstel over het afschaffen
van de wet doen bij een hoorzitting van
een parlementscommissie.Hij denkt niet
dat zijn plan op veel bezwaren stuit.

Kroonprins Filip kreeg in augustus een
zoon (Gabriel).De wet staat dus straks
een eventueel huwelijk met de prinses
uit Nederland niet meer in de weg.
Belgisch-Nederlandse dubbelmonarchie
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15247057
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:12 schreef JB80 het volgende:
Maar Engeland is de initiator.(ze hadden ook de belangen daar natuurlijk)
[..]

Tja, dat zou nu nog een mooie reden zijn.

nee hoor, is in dit document niet helemaal duidelijk: zowel de VS als GB waren overtuigd samen op een gegeven moment dat hij weg moest
  maandag 8 december 2003 @ 14:15:45 #5
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15247060
Wat is er mis met Woody Harrelson?

0900-TUIG bellen

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15247086
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:15 schreef JB80 het volgende:

[..]

maar Elisabeth wordt dan toch lekker koningin, omdat dat nu ook kan, slim geregeld van die Belgen
  maandag 8 december 2003 @ 14:20:07 #7
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247182
quote:
nee hoor, is in dit document niet helemaal duidelijk: zowel de VS als GB waren overtuigd samen op een gegeven moment dat hij weg moest
Tja, vind je het gek. Met Iran is het vervolgens door de communistische/islamitische coup van 1980 niet echt goed afgelopen. In de jaren 70 schijnt het een schitterend vrij en westers land te zijn geweest. Echt zonde.

Maar van dat "historisch bewezen" valt denk ik wel mee. Ik denk dat de historie eerder kan aanwijzen dat sommige Europese grootmachten moeite hadden met landsgrenzen. Eigenlijk allemaal wel zo'n beetje. Dan valt in dat perspectief premier-wijzigen wel mee. Maar goed, natuurlijk zit/zat de VS in smerige zaakjes (net als andere grootmachten, of wannabe-grootmachten), maar dat dat "historisch bewezen" is gaat me wat ver.

Maar bedankt voor de geschiedenislessen hoor! Over veel landen weet ik nu weer wat meer.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  maandag 8 december 2003 @ 14:22:03 #8
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247234
Misschien ergens een draad openen waar de laatste 100 staan. Of naar #100 verwijzen voor de eerste 100. Die koppelingslijst op de eerste pagina schrikt denk ik mensen af. Zeker als je dadelijk bij #300 bent.
pi_15247267
De prinses heet waarschijnlijk Catharina Amalia.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35775

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 08-12-2003 14:24]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 8 december 2003 @ 14:24:48 #10
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15247316
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:23 schreef sizzler het volgende:
De prinses heet Catharina Amalia.

lees de vorige slowchat eens door sizzler

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  maandag 8 december 2003 @ 14:26:01 #11
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247350
quote:
VS willen stappenplan voor ontwapening Noord-Korea

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse regering heeft een akkoord bereikt met Zuid-Korea en Japan voor een zogeheten stappenplan voor de ontwapening van Noord-Korea.China heeft het plan maandag ontvangen en zou het deze week nog doorgeven aan de Noord-Koreaanse president Kim Jong Il.

In het plan staat verder dat het stalinistische regime in vijf stappen van vijf landen garanties voor zijn veiligheid zou moeten krijgen en controleerbaar zijn kernfaciliteiten moeten ontmantelen.

Volgens Amerikaanse functionarissen in The New York Times is het de vraag of Noord-Korea het plan ziet zitten. Er wordt geen tijdspad genoemd voor economische hulp aan het land en het plan vereist inspecties in kerninstallaties die tot nu toe gesloten waren.

Het stappenplan vereist niet dat Noord-Korea opnieuw akkoord gaat met het non-proliferatieverdrag, zoals de Verenigde Staten eerder wilden. Noord-Korea zegde het verdrag tegen verspreiding van kernwapens eerder dit jaar eenzijdig op. Noord-Korea heeft steeds veiligheidsgaranties geëist voordat het land wilde overgaan op ontmanteling van de kerninstallaties.

Tijd voor een regime-verandering... (is toch geen democratisch land). Maar hopen dat het lukt. Ik hoop dat de Noord-Koreanen het inzien dat het zinloos begint te worden. Vooral onze Chinese vrienden moeten ons daarbij helpen, want ik kan me voorstellen dat ze wat sceptisch tegenover Japen en Zuid-Korea staan.
  maandag 8 december 2003 @ 14:26:49 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15247370
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:22 schreef JB80 het volgende:
Misschien ergens een draad openen waar de laatste 100 staan. Of naar #100 verwijzen voor de eerste 100. Die koppelingslijst op de eerste pagina schrikt denk ik mensen af. Zeker als je dadelijk bij #300 bent.
Goed plan.
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:15 schreef JB80 het volgende:

Moet 't wel een homohuwelijk worden. . De Belgische prins Gabriel heeft nog een ouder zusje, dat de troonsopvolger wordt.
pi_15247396
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:20 schreef JB80 het volgende:

[..]

Tja, vind je het gek. Met Iran is het vervolgens door de communistische/islamitische coup van 1980 niet echt goed afgelopen. In de jaren 70 schijnt het een schitterend vrij en westers land te zijn geweest. Echt zonde.

Maar van dat "historisch bewezen" valt denk ik wel mee. Ik denk dat de historie eerder kan aanwijzen dat sommige Europese grootmachten moeite hadden met landsgrenzen. Eigenlijk allemaal wel zo'n beetje. Dan valt in dat perspectief premier-wijzigen wel mee. Maar goed, natuurlijk zit/zat de VS in smerige zaakjes (net als andere grootmachten, of wannabe-grootmachten), maar dat dat "historisch bewezen" is gaat me wat ver.

Maar bedankt voor de geschiedenislessen hoor! Over veel landen weet ik nu weer wat meer.

met 'vrijheid' scheen het enorm tegen te vallen
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Mohammad-Reza-Pahlavi-of-Iran

maar idd de Koude Oorlog was een smerige, die aan de wereld van vandaag de dag nog steeds veel negatiefs heeft nagelaten

pi_15247442
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:26 schreef JB80 het volgende:

[..]

Tijd voor een regime-verandering... (is toch geen democratisch land). Maar hopen dat het lukt. Ik hoop dat de Noord-Koreanen het inzien dat het zinloos begint te worden. Vooral onze Chinese vrienden moeten ons daarbij helpen, want ik kan me voorstellen dat ze wat sceptisch tegenover Japen en Zuid-Korea staan.

ik denk dat het Chinees regime niet al te enthousiast met nog een democratische buur erbij
  maandag 8 december 2003 @ 14:30:32 #15
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247460
quote:
Within a few short decades, the Iranian people were enjoying some of the most fundamental civil, cultural, social and religious rights and freedoms at home. It was within this context that the Iranian people poured into the streets in the late seventies and asked for even more political and social freedoms at home, along with the right to full political participation. This popular revolution led to the overthrow of the Shah.
Beter dan nu... (bron)
quote:
ik denk dat het Chinees regime niet al te enthousiast met nog een democratische buur erbij
Hoeft niet democratisch te zijn, zolang ze maar geen gekke dingen kunnen doen. (zoals de dijk doorbreken en Seoul onderwater zetten)

[Dit bericht is gewijzigd door JB80 op 08-12-2003 14:31]

pi_15247548
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:24 schreef Herostratos het volgende:

[..]

lees de vorige slowchat eens door sizzler

oh.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15247594
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:30 schreef JB80 het volgende:

[..]

Beter dan nu... (bron)
[..]

Hoeft niet democratisch te zijn, zolang ze maar geen gekke dingen kunnen doen. (zoals de dijk doorbreken en Seoul onderwater zetten)

ja, dat is een zeeer betrouwbare bron

die revolutie kwam er niet voor niets, en dat de fundamentalisten van de verschillende opstandelingen de macht grepen dat konden velen daarvoor nog niet voorzien

democratisch is altijd het beste, ik ben tegen een oorlog als bevrijding maar als die gevoerd wordt of via een vredevolle weg dan mag je op zijn minst hopen dat het land democratisch wordt

maandag 8 december 2003 @ 14:39:24 #18
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15247718
quote:
ja, dat is een zeeer betrouwbare bron
Hehe, die van Griekenland en de CIA was ook bijzonder dubieus.

Maar we zijn het met elkaar eens, al vind ik dat een bepaalde mate van 'druk' wel gelegitimeerd.

Zo, kan ik weer terug aan de studie. Bedankt voor de discussie ZJ, ik denk dat we elkaar wel weer eens zullen treffen.

Mag ik afsluiten met de hoop dat het prinsesje anders heet? Mooi!

pi_15247812
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:39 schreef JB80 het volgende:

[..]

Hehe, die van Griekenland en de CIA was ook bijzonder dubieus.

Maar we zijn het met elkaar eens, al vind ik dat een bepaalde mate van 'druk' wel gelegitimeerd.

Zo, kan ik weer terug aan de studie. Bedankt voor de discussie ZJ, ik denk dat we elkaar wel weer eens zullen treffen.

Mag ik afsluiten met de hoop dat het prinsesje anders heet? Mooi!

mijn bronnen kunnen nog uitgebreider idd:
http://www.fas.org/sgp/news/2001/08/gr081201.html
pi_15247852
[update] 'Prinses heet Catharina Amalia'
Gepost door Arno (Nolius) - maandag 8 december 2003 @ 13:23 - Bron: Nu.nl
pong38 had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Door een controle van IP-adressen van de officiële website van het koninklijk huis is naar voren gekomen dat de dochter van prins Willem-Alexander en Maxima vermoedelijk de naam Catharina Amalia zal krijgen.

Als je het zogeheten IP-adres voor de site Koninklijkhuis.nl opvraagt, krijg je een bepaald IP adres (193.78.30.30). Als je vervolgens opvraagt voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen. De site Catharina-amalia.nl is sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting.

Op Radio 2 is zojuist te horen dat de Rijksvoorlichtingsdienst geen reactie geeft.

Update 13.57
De naam Amalia is geen onbekende in de stamboom van het geslacht Oranje-Nassau. Zo was er eerder de vrouw van Frederik Hendrik (1584- 1647), die Amalia van Solms (1602 - 1675) heette. De meest recente Amalia is Amalia van Sachsen-Weimar (1830-1872), de eerste vrouw van prins Hendrik (1820-1879). Prins Hendrik is de oom van koningin Wilhelmina. De andere afgeleide is Henriette Amalia van Anhalt-Dessau (1666-1726). Zij was de moeder van Johan Willem Friso (1687-1711).

Leve de techniek

pi_15247874
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:23 schreef sizzler het volgende:
De prinses heet waarschijnlijk Catharina Amalia.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35775

Kan het nog slomer.

pi_15248016
hoi allemaal.

Is er nog nieuws?

Moet eens ophouden met zuipen was vanochtend weer veel te brak

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15248026
twijfels nu ook over Rusland, zelfde toestanden te verwachten als in Georgie?
quote:
OVSE uit scherpe kritiek op verkiezingen Rusland

MOSKOU (ANP) - De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa, de OVSE, heeft ernstige twijfels over het democratisch gehalte van de parlementsverkiezingen in Rusland. Deze werden afgelopen zondag gehouden.

Een woordvoerder van de OVSE verklaarde maandag dat de kiesgang ,,niet voldeed aan de internationale democratische criteria''. Bruce George, voorzitter van de parlementaire Assemblee van de OVSE liet weten dat de verkiezingen goed waren georganiseerd, maar dat de kiesgang ,,zeer was verstoord'' omdat ,,het staatsapparaat massaal is ingezet'' ten gunste van de pro-Kremlinpartij Verenigd Rusland.

Die partij had onbeperkt toegang tot onder meer overheidsmiddelen en overheidsgebouwen, aldus George. Volgens de OVSE-man vormden de verkiezingen een ,,achteruitgang'' in het democratisch proces in het land.

De Russische president Poetin was maandag een geheel andere mening toegedaan. Tijdens een ontmoeting met leden van het kabinet liet hij weten dat de verkiezingen ,,een nieuwe stap zijn naar de versterkig van de democratie in de Russische Federatie'', meldde het persbureau Interfax.

De president zei dat het resultaat van de kiesgang zonder twijfel de voorkeur van de bevolking uitdrukt. Hij spoorde de regering aan een ,,constructieve werkrelatie met de Doema'' te creëren.

Het Kremlin zal waarschijnlijk weinig moeite hebben om tot een goede samenwerking met het parlement te komen. Verenigd Rusland en enkele bondgenoten domineren de volksvertegenwoordiging.

http://spitsnet.nl/anp.php?rid=16&id=311491

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 08-12-2003 14:49]

maandag 8 december 2003 @ 14:49:44 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15248042
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:49 schreef du_ke het volgende:
hoi allemaal.

Is er nog nieuws?

Zie de post boven je. .
pi_15248432
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:49 schreef freako het volgende:

[..]

Zie de post boven je. .

Aardige naam . Hoewel ik eigenlijk vond dat Emma terug had moeten komen in de naam.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')