quote:wat denken jullie wat er met Arjan is gebeurt
Acties om Arjan Erkel niet te vergeten
ROTTERDAM/AMSTERDAM - Met manifestaties in Nederland, Rusland en Dagestan vraagt Artsen zonder Grenzen (AzG) op dinsdag 12 augustus opnieuw aandacht voor de ontvoering van zijn medewerker Arjan Erkel. Het is die dag precies een jaar geleden dat de hulpverlener uit Rotterdam in de Dagestaanse hoofdstad Machatsjkala door drie gewapende mannen werd overmeesterd en ontvoerd.In Nederland gaat Diederik Erkel met vrienden, bekenden en collega's van zijn verdwenen broer op pad met een bus. De tocht begint in de woonplaats van Arjan Erkel waar de loco-burgemeester een vergeet-me-nietje krijgt. Op het Binnenhof neemt een vertegenwoordiger van de Nederlandse regering een plakkaat in ontvangst. Als laatste mag de Russische ambassade in Den Haag een vaas uit de kast halen voor de bloemen.
De zus en vader van Arjan Erkel gaan na het weekeinde op weg naar Moskou om op 12 augustus een manifestatie bij te wonen. Op het Loebjanka-plein nabij het Kremlin komen in ieder geval zestig mensen van de lokale staf van Artsen zonder Grenzen plus vrienden en bekenden van Arjan Erkel bijeen. De internationaal voorzitter van Artsen zonder Grenzen, Morten Rostrup, is eveneens in Moskou aanwezig. Een woordvoerder verwacht ook collega's van andere humanitaire organisaties om onder meer te luisteren naar speeches.
In Dagestan zijn in aanloop naar 12 augustus brieven van familie en vrienden van Arjan Erkel in de plaatselijke kranten gepubliceerd. Artsen zonder Grenzen hoopt volgens een Nederlandse woordvoerder dat de verdwenen Rotterdammer een van de dagbladen onder ogen krijgt. De nationale staf van AzG houdt dinsdag een tocht door Machatsjkala. Op 12 mei sloten ongeveer vijfhonderd sympathisanten zich aan bij een vergelijkbare actie voor de Nederlandse hulpverlener.
op de fok banner staat ie ook nog wel eens
quote:Smit rulez!
Smit gaat uit van forse winststijging
Veel bedrijven geven een winstwaarschuwing, maar Smit Internationale niet. Het Rotterdamse sleep- en bergingsbedrijf gaat uit een aanzienlijk betere winst over 2003 dan was verwacht.30% meer winst
De eerder genoemde nettowinst van 18 miljoen euro voor heel 2003 zal ruimschoots worden overtreffen. Smit denkt circa 30 tot 45% meer winst te maken. In de eerste helft van 2002 verdiende het bedrijf 4,7 miljoen euro.Optimisme
Smit baseert zijn optimisme op de uitstekende bezetting in het eerste halfjaar, de sneller dan voorziene uitvoering van lopende projecten en een nog steeds goed gevulde orderportefeuille voor de tweede jaarhelft. Hoe goed het precies gaat, maakt Smit op 21 augustus bij de presentatie van de halfjaarcijfers bekend.
quote:denk niet dat die gast meer leeft...
Op woensdag 6 augustus 2003 10:49 schreef pberends het volgende:[..]
wat denken jullie wat er met Arjan is gebeurt
op de fok banner staat ie ook nog wel eens
Het mailtje aan Wouter Bos is verzonden, en ik kreeg zelfs binnen de minuut antwoord!!!!
quote:We wachten wel een weekje!
Ik ben tot 11 augustus niet bereikbaar en zal uw mail voor die tijd dus niet kunnen beantwoorden. Voor dringende zaken betreffende mij persoonlijk kunt u contact opnemen met mijn secretaresse Corry van Eendenburg op toestel 318 2700.Bij dringende vragen over beleid of standpunten van de PvdA, zou ik u willen verzoeken contact op te nemen met de afdeling Publieksvoorlichting.
Voor degenen die niet weten waar dit over gaat, zie topic PvdA-leider Bos wil schaduwparlement.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-08-2003 11:04]
Spong ontkent het "blote hond"-verhaal, en wijst op de paraplu als kledingstuk
Illegalen in Zalms vakantiehuis zorgt voor crises kabinet.
Extreem-rechts ook woest over onrendabele Betuwelijn in Madurodam.
Michiel Smit: "Kleine acties volgen".
Reconstructie gasexplosie Rotterdam uit de hand gelopen.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 10:54 schreef Kozzmic het volgende:
Nog even voor Sidekick, copy/paste uit het vorige deel....Het mailtje aan Wouter Bos is verzonden, en ik kreeg zelfs binnen de minuut antwoord!!!!
[..]We wachten wel een weekje!
Ik zag het al staan, alleen ik was druk bezig.
Zo'n automatisch gestuurd mailtje zou wel handig zijn voor Balkenende; je bent er toch aan gewend dat hij niet een antwoord geeft op de vragen, dus kan je in dat automatische mailtje wel een enorm lulverhaal ophangen.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 11:17 schreef Sidekick het volgende:
Het is politiek nieuws, dus had ik het in POL gezet, maar hier passen ze ook bij.[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
quote:Stalk je mij?
Op woensdag 6 augustus 2003 11:23 schreef Kozzmic het volgende:
Sidekick, wat doe je toch subtiel aan POL-promotie!![]()
![]()
[..]
Ik loop iig niet bij Wouter Bos te spammen.
quote:Zoiets zou jij noooooit doen
Op woensdag 6 augustus 2003 11:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Stalk je mij?
quote:Uiteraard houd ik de vaste POL-kliek in de gaten...
Op woensdag 6 augustus 2003 11:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Stalk je mij?
quote:Alles voor de views.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:35 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Uiteraard houd ik de vaste POL-kliek in de gaten...
Dat ze niet teveel 'vreemd gaan' bij concurrerende subfora enzo!
quote:Idd.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:33 schreef Parabola het volgende:[..]
Zoiets zou jij noooooit doen
Ik zie de sarcasme maar begrijp het niet helemaal
quote:Tijdje terug, kwam er een nieuwe user in deze kroeg (weet niet meer precies wie) en prompt zag ik jou posten in de topics waar [betreffende user] net gepost had.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Alles voor de views.
[..]Idd.
Ik zie de sarcasme maar begrijp het niet helemaal
natuurlijk kan ik dat alleen weten omdat ik jou stalk
quote:Vanaf 1 september wordt het stalken van jou wel wat minder denk ik.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:41 schreef Parabola het volgende:[..]
Tijdje terug, kwam er een nieuwe user in deze kroeg (weet niet meer precies wie) en prompt zag ik jou posten in de topics waar [betreffende user] net gepost had.
natuurlijk kan ik dat alleen weten omdat ik jou stalk
![]()
![]()
Dat zie ik in de notes staan die ik van je heb gemaakt.
En welke user was het? pberends? Gil-galad?
Geheel iets anders: wanneer komt du_ke terug van zijn gesubsidieerde rvakantie?
quote:LOL. Maar hoe dacht je dan dat ik mijn slapeloze nachten vanaf 1 sept door ga brengen. *noteert: moet zorgen voor kabel-internet vóór 1 sept.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Vanaf 1 september wordt het stalken van jou wel wat minder denk ik.
Dat zie ik in de notes staan die ik van je heb gemaakt.
quote:zoals ik zei, weet ik niet meer.
En welke user was het? pberends? Gil-galad?
quote:Weet niet, heb hem de laatste tijd slecht gestalked. Maar zoals altijd als er belastinggeld in het geding is: later dan je zou willen.
Geheel iets anders: wanneer komt du_ke terug van zijn gesubsidieerde rvakantie?
quote:Dit was te verwachten.
Pensioenen ambtelijk ambulancepersoneel onder drukDEN HAAG - Het ministerie van Volksgezondheid stelt de pensioengerechtigde leeftijd van 55 voor het ambtelijk ambulancepersoneel ter discussie. Volgens het ministerie ligt het meer voor de hand die leeftijd te verhogen dan die van hun particuliere collega's te verlagen.
Dat blijkt uit een brief van de directeur-generaal gezondheidszorg M. van Rijn van het ministerie, die maandag is verstuurd aan de werkgeversorganisatie AmbulanceZorg Nederland (AZN). De werkgeversorganisatie had het ministerie om een reactie gevraagd naar aanleiding van de arbeidsonrust die is ontstaan over de verschillen in de uittredingsleeftijd tussen het particuliere en publieke deel van de sector.
De pensioengerechtigde leeftijd van de 1400 werknemers van de private ambulances ligt vier jaar hoger dan die van hun collega's in overheidsdienst. De werknemers op de particuliere ambulances draaien inmiddels ruim een week lang zondagsdiensten, omdat zij willen dat hun uittredingsleeftijd met twee jaar wordt verlaagd van 59 naar 57 jaar.
Geen geld
Volgens het ministerie is daar geen geld voor. Verder wijst de directeur-generaal erop dat de pensioengerechtigde leeftijd van 55 jaar voor het ambtelijk deel van de ambulancesector wordt ,,heroverwogen'' gezien de verschillen in arbeidsvoorwaarden met de particuliere ambulancebedrijven en de kabinetsvoornemens om ouderen te stimuleren langer door te werken.
Vice-voorzitter H. Groenendijk van AZN noemt de brief van het ministerie weinig verrassend. ,,Het moet nu ook voor de vakbonden zonneklaar zijn, dat er geen geld is voor wat zij vragen en dat het bovendien tegengesteld is aan het kabinetsbeleid.'' Bestuurder T. Koningh van FNV Bondgenoten verzucht in een eerste reactie dat werkgevers oude wijn in nieuwe zakken presenteren.
ANP
quote:No offense hoor, maar ik vraag me al een tijdje af of jij moslim bent. Kun je die vraag beantwoorden?
Op woensdag 6 augustus 2003 10:53 schreef TimmyAsd het volgende:
politiek![]()
quote:Als ie inderdaad moslim is, zal ie dat toch niet als offense beschouwen?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:16 schreef Gil-galad het volgende:[..]
No offense hoor, maar ik vraag me al een tijdje af of jij moslim bent. Kun je die vraag beantwoorden?
quote:Iemand moet het toch kunnen, anders kan het nooit veranderd worden. Maar volgens mij is er een grondwetswijziging voor nodig en dat geeft een aardige drempel. Ik dacht twee keer een 2/3 meerderheid in beide kamers met verkiezingen tussendoor, maar corrigeer me gerust als ik er naast zit.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:21 schreef pberends het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom de regering het kiesstelsel kan veranderen. Dan kunnen 'foute partijen' toch veel meer macht krijgen als ze het zelf mogen indelen??
quote:Maar als ie dat niet is, zal hij het waarschijnlijk opvatten als een ernstige belediging (ik trouwens ook).
Op woensdag 6 augustus 2003 12:18 schreef Parabola het volgende:
Als ie inderdaad moslim is, zal ie dat toch niet als offense beschouwen?
quote:Een wetswijziging is toch normaal?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:21 schreef pberends het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom de regering het kiesstelsel kan veranderen.
quote:De partijen die daar over gaan zijn gekozen door het volk. Dat er mensen zijn die die partijen fout vindt, stja...
Dan kunnen 'foute partijen' toch veel meer macht krijgen als ze het zelf mogen indelen??
En wat bedoel je precies met indelen? Heb je het over een districtenstelsel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |