De laatste (kleine) ontwikkeling in de "Betuwe-gate":
quote:Wanneer gaan ze mensen dwingen om via het openbaar vervoer naar het werk te gaan?
Minister bereid tot gedwongen gebruik BetuwerouteDEN HAAG - Als vervoersbedrijven weigeren van de Betuweroute gebruik te gaan maken, zal de overheid ze daar desnoods toe dwingen. Dat blijkt woensdag uit antwoorden van Minister Peijs op vragen die de Tweede Kamer had gesteld over de voortgang van het miljardenproject.
Hoewel de minister van Verkeer verwacht niet dat dit nodig is, houdt zij de mogelijkheid van 'routedwang' expliciet open. Het bedrijfsleven heeft gedreigd de 160 kilometer lange goederenspoorlijn van Rotterdam naar Duitsland te mijden als het via een hogere gebruikersheffing moet opdraaien voor de onderhoudskosten. Het beheer kost jaarlijks 15 à 25 miljoen euro en maakt de Betuwelijn verliesgevend.
De Kamer vindt dat de belastingbetaler dit niet op hoeft te hoesten en wil de kosten verhalen op de vervoerders, waarvoor het megaproject immers wordt gebouwd. Peijs denkt dat de goederenlijn, die in 2007 klaar moet zijn, de bedrijven genoeg voordelen biedt en daarom ondanks eventueel hogere heffingen gewoon volop gebruikt gaat worden.
,,De Betuweroute biedt aan spoorvervoerders zowel een aanmerkelijk hogere kwaliteit, alsook relatief weinig beperkende randvoorwaarden, vergeleken met het gebruik van andere spoorroutes, waarover immers ook reizigerstreinen rijden.''
In principe mogen vervoersbedrijven zelf weten welke route zijn willen gebruiken. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is echter al aan het uitzoeken of ze daarbij een fiksere vinger in de pap kan krijgen om bijvoorbeeld gevaarlijk transport uit bewoonde gebieden te weren.
ANP
Gesprelstof uit hert vorige deel:
En Bush' plannen voor Afrika:
quote:Stabiliteit, was dat ook niet de bedoeling in Irak?
Bush belooft stabiliteit te brengen in Afrika
Kim Ludbrook
PRETORIA - De Amerikaanse president Bush heeft beloofd te werken aan stabiliteit op het Afrikaanse continent. Hij zei dat woensdag in Pretoria na een ontmoeting met zijn Zuid-Afrikaanse collega Mbeki.Bush prees Zuid-Afrika als een ,,kracht van vrijheid, stabiliteit en vooruitgang'', aldus de BBC. Hij riep de Liberiaanse president Taylor weer op af te treden en verzekerde opnieuw samen te zullen werken met West-Afrikaanse landen en de Verenigde Naties om het staakt-het-vuren in Liberia te bestendigen. Hij wilde niet zeggen of de VS troepen willen leveren voor een vredesmacht.
Zimbabwe
Over de kwestie Zimbabwe zei Bush zijn Zuid-Afrikaanse collega te steunen in zijn poging om de democratie hier weer terug te brengen. Hij omschreef de toestand in het land dat al twintig jaar geregeerd wordt door Mugabe als ,,bijzonder triest''. In Zimbabwe heerst hongersnood en wordt de oppositie hard onderdrukt. Washington bekritiseerde Zuid-Afrika eerder wegens zijn Zimbabwe-beleid.
Bush heeft Zuid-Afrika verder hulp aangeboden bij de bestrijding van aids en HIV, dat aids kan veroorzaken. Bijna 5 miljoen Zuid-Afrikanen zijn hiermee besmet. Bush heeft eerder gezegd de komende vijf jaar 15 miljard dollar vrij te zullen maken voor de aidsbestrijding.
De Amerikaanse president arriveerde dinsdagavond laat in Pretoria na een bezoek aan Senegal. Hier begon hij zijn vijfdaagse reis langs vijf landen in Afrika met onder meer een bezoek aan een voormalig slavendepot. Na Zuid-Afrika reist hij door naar Botswana, Uganda en Nigeria.
ANP
quote:Fijn voor sprookje 2000 dat het mooi weer is.
Op woensdag 9 juli 2003 14:33 schreef Sidekick het volgende:
Alweer deeltje 12. Dit keer zitten we in de openlucht op aandringen van een lokale partij genaamd "Sprookje 2000"De laatste (kleine) ontwikkeling in de "Betuwe-gate":
[..]Wanneer gaan ze mensen dwingen om via het openbaar vervoer naar het werk te gaan?
Gesprelstof uit hert vorige deel:
Ik heb gezondigd: Ik heb 1 keer VVD gestemd. Zwarte MP in Nederland: Varela of Singh Varma? Rondreis Bush door Afrika.
quote:Chaos en wanorde kan zich heel goed stabiliseren tot langdurige narigheid hoor!
Op woensdag 9 juli 2003 14:36 schreef Sidekick het volgende:Stabiliteit, was dat ook niet de bedoeling in Irak?
quote:De demonstraties in Nederland zijn er ook nog niet gekomen, en ook in Iran wordt de actiebereidheid minder:
Noord-Korea begint opwerking splijtstofstaven
SEOUL - Noord-Korea is recentelijk begonnen met het opwerken van een klein aantal van zijn circa 8000 nucleaire splijtstofstaven. Dat maakte de Zuid-Koreaanse inlichtingendienst woensdag bekend.Verder heeft Pyongyang ongeveer zeventig testen uitgevoerd met apparaten die gebruikt kunnen worden als ontsteking van nucleaire explosies.
ANP
quote:Tot zover deze speciaal ingelaste uitzending, film at eleven.
Iraanse studenten zien af van herdenkingTEHERAN - Iraanse studentenleiders zien af van de herdenking in Teheran woensdag van het studentenoproer van vier jaar geleden. Ze lijken daarmee te zwichten voor de druk van de autoriteiten die eind vorige maand hadden aangekondigd hard op te treden tegen protesten.
In de afgelopen weken hadden de autoriteiten uit voorzorg al bijeenkomsten op de campus van de universiteit van Teheran verboden. Ook zijn examens die voor juli gepland stonden geschrapt en zijn de slaapzalen van de universiteit gesloten.
Het was juist in deze slaapzalen waar studenten op 9 juli 1999 werden aangevallen door knokploegen van conservatieve geestelijken. Daarbij kwam een student om het leven. Dat leidde toen tot gewelddadige confrontaties met de oproerpolitie, die dagen aanhielden.
Een deel van de harde studentenkern van vier jaar geleden is de afgelopen dagen om onduidelijke redenen in hechtenis genomen. De overgebleven studentenleiders is door de autoriteiten te verstaan gegeven dat bij een herdenking keihard wordt opgetreden. Op plekken in Teheran waar gedemonstreerd zou worden, zoals voor het VN-gebouw, zijn militaire posten opgericht.
Vorige maand waren er in Teheran en andere grote steden in Iran tien dagen lang protesten tegen het gebrek aan hervormingen onder het conservatieve islamitische bewind. De Iraanse politie, gesteund bewapende fundamentalistische moslims, wist hier pas na tien dagen met veel moeite een einde aan te maken.
ANP
quote:Een tweedeling in de samenleving is stabiliteit. Voor nu.
Op woensdag 9 juli 2003 14:37 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Zou hij niet beter dichter bij huis beginnen en stabiliteit in Amerika brengen alvorens zich met andere landen te bemoeien?
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 14:39 schreef du_ke het volgende:[..]
Chaos en wanorde kan zich heel goed stabiliseren tot langdurige narigheid hoor!
quote:Voor Bush wel, ja.. Lekker roeren in modderig water
Op woensdag 9 juli 2003 14:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een tweedeling in de samenleving is stabiliteit. Voor nu.
quote:en er vlak voor de verkiezingen een brug over heen laten bouwen en daarna Paul Simon uitnodigen om je campagne-song te schrijven: de 4 nieuwe jaren en twee nieuwe oorlogen zijn binnen!
Op woensdag 9 juli 2003 14:43 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Voor Bush wel, ja.. Lekker roeren in modderig water
quote:Ik heb het vermoeden dat Paul Simon zich daar niet voor leent.
Op woensdag 9 juli 2003 15:03 schreef Parabola het volgende:[..]
en er vlak voor de verkiezingen een brug over heen laten bouwen en daarna Paul Simon uitnodigen om je campagne-song te schrijven: de 4 nieuwe jaren en twee nieuwe oorlogen zijn binnen!
quote:Zou je denken?
Op woensdag 9 juli 2003 15:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik heb het vermoeden dat Paul Simon zich daar niet voor leent.
* Maerycke probeert nog steeds over de schok heen te komen dat SK ooit eens op de VVD heeft gestemd...
quote:Gebruikt Sjors toch een oud liedje van Paul en een look-a-like
Op woensdag 9 juli 2003 15:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik heb het vermoeden dat Paul Simon zich daar niet voor leent.
quote:Liiiiihiiike a bridge over muddy water.....
Op woensdag 9 juli 2003 15:03 schreef Parabola het volgende:[..]
en er vlak voor de verkiezingen een brug over heen laten bouwen en daarna Paul Simon uitnodigen om je campagne-song te schrijven: de 4 nieuwe jaren en twee nieuwe oorlogen zijn binnen!
quote:Hij zal toen nog wel jong en onwetend geweest zijn
Op woensdag 9 juli 2003 15:09 schreef Maerycke het volgende:
* Maerycke probeert nog steeds over de schok heen te komen dat SK ooit eens op de VVD heeft gestemd...
quote:Bill Clinton met zijn sax.
Op woensdag 9 juli 2003 15:12 schreef Parabola het volgende:[..]
Gebruikt Sjors toch een oud liedje van Paul en een look-a-like
quote:Maar M, ik had al 3 argumenten gegeven waarom... En er komt hier een vierde: Ik heb op een docent gestemt die bij de VVD zat. ja, er zijn goede/leuke docenten.
Op woensdag 9 juli 2003 15:09 schreef Maerycke het volgende:[..]
Zou je denken?
Kijk maar eens wat voor actieve partij het is:
Een voorbeeld van een slecht wegdek, Sneek ligt er vol mee.
Geen voetpad langs de Akkerwinde.
Bron: http://www.vvdsneek.nl/vvd/cms/documents/Rapport_Wonen_In_Sneek2000.htm
Nu ik veel meer politiek bewust ben is die partij eigenlijk een lachertje.
Toendertijd vond ik de VVD-Sneek gewoon helder en concreet overkomen dan andere partijen met mooie praatjes.
quote:Beinvloeding door docenten op de middelbare school, het moet niet veel gekker worden
Op woensdag 9 juli 2003 15:22 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb op een docent gestemt die bij de VVD zat. ja, er zijn goede/leuke docenten.
Hoewel ik ook een PvdA wethouder als docent had
quote:Hij heeft het in de les nooit over politiek gehad. Ik kwam hem toevallig tegen op de kieslijst.
Op woensdag 9 juli 2003 15:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Beinvloeding door docenten op de middelbare school, het moet niet veel gekker worden
.
quote:Waarom had ik dat nou niet?
quote:Ik 2. Mijn vader (Nederlands) en mijn leraar Engels
Op woensdag 9 juli 2003 15:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Beinvloeding door docenten op de middelbare school, het moet niet veel gekker worden
.
quote:Mijn vml. leraar geschiedenis is nu burgemeester van Zevenaar, en mijn vml. leraar levensbeschouwing is nu wethouder in Tubbergen (CDA natuurlijk
Op woensdag 9 juli 2003 15:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik 2. Mijn vader (Nederlands) en mijn leraar Engels
(Beide werden pas later wethouder, maar t gaat om t idee
)
quote:Wow wat een enorm baggerrapport. Ik dacht dat VVD tegen de burocratie was
Op woensdag 9 juli 2003 15:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
Bill Clinton met zijn sax.
[..]Maar M, ik had al 3 argumenten gegeven waarom... En er komt hier een vierde: Ik heb op een docent gestemt die bij de VVD zat. ja, er zijn goede/leuke docenten.
Kijk maar eens wat voor actieve partij het is:
Een voorbeeld van een slecht wegdek, Sneek ligt er vol mee.
Geen voetpad langs de Akkerwinde.
Bron: http://www.vvdsneek.nl/vvd/cms/documents/Rapport_Wonen_In_Sneek2000.htm
Nu ik veel meer politiek bewust ben is die partij eigenlijk een lachertje.
Toendertijd vond ik de VVD-Sneek gewoon helder en concreet overkomen dan andere partijen met mooie praatjes.
quote:Wethouder Coyote
Op woensdag 9 juli 2003 15:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik 2. Mijn vader (Nederlands)...
quote:He dat bent grappen he?
Op woensdag 9 juli 2003 15:36 schreef pberends het volgende:[..]
Wow wat een enorm baggerrapport. Ik dacht dat VVD tegen de burocratie was
quote:he wij kenne elkaar nog niet. Goeiemiddag
Op woensdag 9 juli 2003 15:36 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wethouder Coyote
![]()
Forum Opties | |
---|---|