abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28472359
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, geblabla enzo. Iedereen is welkom vooral linkse rukkers die stiekem rechts zijn.

Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:50:05 #2
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28472372
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:49 schreef du_ke het volgende:
Hier verder.
Okay.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:51:06 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28472415
nou, vooruit dan maar.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28472486
@Harry de SP is wat principieler in haar pacifisme en daat spreekt me wel aan.
pi_28472569
quote:
du_ke in het vorige deel:
GL is qua persoonlijke vrijheden juist bijzonder liberaal en dat vind ik belangrijker dan liberaal op economisch gebied!
Maar die persoonlijke vrijheden houden meteen op zodra het milieu in het geding komt.
Het milieu verkiest GL toch boven persoonlijke vrijheden heb ik het idee.

Liberalisme getemperd door het milieu sausje. Ben je dan nog wel echt uit op persoonlijke vrijheden of verkies je dan toch het milieu als leiddraad. Ik denk dat GL het laatste doet.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:57:02 #6
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28472683
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:52 schreef du_ke het volgende:
@Harry de SP is wat principieler in haar pacifisme en daat spreekt me wel aan.
Iemand vertelde me laatst dat de organisatie heel anders is ingericht, GroenLinks leeft meer vanuit het verenigingsidee, waar de SP een organisatie is. Het verschil is de hierarchische structuur die SP meer aanhoudt (zeg maar gewoon kastesysteem), waar GL een meer open platform zou moeten hebben.

Omdat het niet helemaal duidelijk is wat de ambities van GroenLinks zijn, valt er weinig peil op de effectiviteit te trekken. Zo vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat die partij met een mandaat van minder dan 35% van de achterban toch voor de Europese Grondwet campagne gaat voeren.

Individuele vrijheid is een rechts item dat vooral bij de VVD hoog in het vaandel staat. In feite bedoelt men een andere betekenis dan dat je als mens vrijer bent, maar meer in de richting van de vrijheid tot kopen, liberaliseren etc; consumentenvrijheid.
(=niet goed voor het milieu)
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 4 juli 2005 @ 12:59:39 #7
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28472803
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar die persoonlijke vrijheden houden meteen op zodra het milieu in het geding komt.

Liberalisme getemperd door het milieu sausje. Ben je dan nog wel echt uit op persoonlijke vrijheden of verkies je dan toch het milieu als leiddraad. Ik denk dat GL het laatste doet.
Misschien moet je hier even doorbladeren. .
pi_28472877
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:59 schreef kLowJow het volgende:
Misschien moet je hier even doorbladeren. .
Ik was daar aan het lezen. Maar ben nog geen liberale standpunten tegen gekomen.

Ik was hier aan het lezen: http://www.groenlinks.nl/standpunten/programma
pi_28472981
Maar ik ga ff eten. Straks weer GL standpunten lezen en telkens die verschrikkelijke foto van Femke gedwongen bekijken
  maandag 4 juli 2005 @ 13:03:39 #10
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28473001
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:03 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ik ga ff eten. Straks weer GL standpunten lezen en telkens die verschrikkelijke foto van Femke gedwongen bekijken
Femke is okay.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:04:08 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28473022
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vind jij je persoonlijke vrijheden dan belangrijker dan het welzijn van de aarde. Als je persoonlijke vrijheden ingebonden worden door bijvoorbeeld dat je niet meer zelf mag weten waar jij je tering zooi dumpt, lijkt me dat geen slecht idee.

Overigens vind ik GL een partij om van te kotsen, maar dat is vanwege andere redenen.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:08:27 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_28473241
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Vind jij je persoonlijke vrijheden dan belangrijker dan het welzijn van de aarde. Als je persoonlijke vrijheden ingebonden worden door bijvoorbeeld dat je niet meer zelf mag weten waar jij je tering zooi dumpt, lijkt me dat geen slecht idee.

Overigens vind ik GL een partij om van te kotsen, maar dat is vanwege andere redenen.
Leven in een relatief schoon milieu kun je ook zien als een stukje vrijheid, en wordt dus niet uitgesloten binnen een echt liberaal beleid.
Say your prayers
pi_28473786
quote:
Nawijn krijgt 'hondenhok' in Kamer

Uitgegeven: 4 juli 2005 09:44

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Nawijn is zeer ontevreden over zijn nieuwe kantoorruimte in het Tweede-Kamergebouw. Nadat hij uit de LPF-fractie was gestapt kreeg hij als Groep Nawijn drie kamers aangeboden door Kamervoorzitter Weisglas. Die huisvesting is volgens Nawijn "beneden alle peil".

"Een hondenhok is er niets bij", aldus Nawijn maandag. Hij overweegt nu zijn werkzaamheden vanuit het Palazzo di Pietro, het vroegere woonhuis van Pim Fortuyn in Rotterdam, te gaan voeren.
Wat een asociale klootviool .
  maandag 4 juli 2005 @ 13:21:08 #14
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28473816
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een asociale klootviool .
Waarom?
pi_28474007
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waarom?
Nawijn is nooit betrokken geweest bij Fortuyn toen ie nog leefde. Hij heeft geen enkele connectie met Fortuyn. Beetje dik asociaal dat ie dan zijn huis gaat toe-eigenen als werkplek. Verwaande kutkwast.
pi_28474031
* pberends is playing Technotronic feat. Felly - Pump Up The Jam.mp3
pi_28474158
* zakjapannertje is playing Garbage - Only Happy When It Rains
  maandag 4 juli 2005 @ 13:32:38 #19
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28474276
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Nawijn is nooit betrokken geweest bij Fortuyn toen ie nog leefde. Hij heeft geen enkele connectie met Fortuyn. Beetje dik asociaal dat ie dan zijn huis gaat toe-eigenen als werkplek. Verwaande kutkwast.
Och.
pi_28474312
quote:
Trivia
Toen Chris van der Klaauw, minister van buitenlandse zaken in het kabinet-Van Agt I, Keynes noemde in een rede voor de Tweede Kamer, sprak hij de naam van de beroemde econoom uit als "Kiens". Beleefd werd hij onderbroken. "Minister, het is Keynes. Rijmt op brains."
.
pi_28474825
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Och nare vastgoedmagnaten hadden wel connecties en zijn er ook mee weg gekomen.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:48:02 #22
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_28474871
Rechts is het geheel van onwetendheid, angst, xenofobie, eigen volk eerst-onzin en ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Era Vulgaris
pi_28474952
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Rechts is het geheel van onwetendheid, angst, xenofobie, eigen volk eerst-onzin en ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Als het ''ikke ikke ikke en de rest kan stikken'' is, waarom geven ze dan wel om een heel volk?
pi_28474977
Rome, heet, Amerikaans meisje. Slotje. .
pi_28475119
Walging, M., lijden, hopeloos. Slotje. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')