abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:51:13 #1
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31433788
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs knapperds.

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.

Blaat on!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:52:40 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31433837
Goeiemorgen!

Geen gezeik, iedereen lelijk!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31433883
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:52 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Blitzkrieg !!!
Goed, volgende stop: Afrika?
pi_31433923
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:53 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!
..
7 minuten voor 12
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:57:00 #6
89730 Drugshond
pi_31434068
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:57 schreef Drugshond het volgende:
Wat moeten vogels in Afrika ?!.... ( daar hebben ze toch geen eten)
Geldt alleen voor mensen...
pi_31434094
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat moeten vogels in Afrika ?!.... ( daar hebben ze toch geen eten)
Jouw plaatje maakt duidelijk dat een van de trekroutes gaat van Azië via Afrika naar Europa, hoor!
pi_31434115
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:55 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

7 minuten voor 12

Zeg druif: ik was hier mooi bijtijds hoor:
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 04:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Uw wens is mij een bevel.

Mijn plaatje is een afspiegeling van mijzelf, als mijn geest uit de buurt is vervagen de kleuren.
3 minuten vóór vijf, ja! Hebben we dat? En toen was ik al een uur op. Jij bent nog wat slaperig lijkt het. Grmpf.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:02:54 #10
89730 Drugshond
pi_31434124
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:01 schreef Monidique het volgende:
Jouw plaatje maakt duidelijk dat een van de trekroutes gaat van Azië via Afrika naar Europa, hoor!
Die vogels hadden via natuurlijke selectie allang uitgestorven moeten zijn.
pi_31434183
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31434209
quote:
Kamer is vaker tranendal

DEN HAAG - Politici barsten steeds vaker uit in tranen, zoals gisteren verkeersminister Karla Peijs. In het verleden bleven de huilbuien vaak verborgen achter de gesloten deuren van de fractiekamers.

Maar de laatste jaren snikken Kamerleden en bewindslieden ook in het openbaar. Meestal zijn het vrouwelijke politici. Maar ook mannen laten vaker hun emoties zien.

,,De meeste huilbuien dateren uit de jaren negentig,’’ zegt professor Carla van Baalen, directeur van het Centrum Parlementaire Geschiedenis in Nijmegen. Zij deed onderzoek naar politieke huilbuien.

,,Hans Wiegel was in 1981 de eerste politicus die publiekelijk in tranen uitbartstte. Hij was net een paar maanden weduwnaar en kreeg tijdens een televisieprogramma een vraag van een weduwnaar of uitkeringen. Een huilende politicus, dat was nog nooit eerder getoond. In de pers werd er zeer terughoudend over geschreven. Dat was later wel anders. De huilbuien van met name Elske ter Veld en Karin Adelmund zijn uitgebreid becommentarieerd.’’

De opkomst van vrouwen in de politiek is volgens Van Baalen de belangrijkste oorzaak van de toenmende huilbuien. ,,Het is een feit dat vrouwen sneller huilen dan mannen. Bovendien leven we tegenwoordig in een emotiecultuur. De televisie is daarbij de grote aanjager. In veel programma’s staan emoties centraal. De norm dat huilen niet kan, is daardoor aan het verschuiven.’’

Van Baalen ziet verschillende reacties op politieke huilbuien.
,,Als de oorzaak buiten de politiek ligt, zoals bij Wiegel, zijn de reacties mild. Ook Jan Pronk, die huilde nadat hij in Afrika verschrikkelijke dingen had gezien, kon rekenen op sympathie. Maar de tranen van Adelmund, die tijdens een debat zonder argumenten zat, werden beschouwd als een teken van zwakte. Een huilbui doet dan meteen afbreuk aan de positie van een politicus.’’

Toch is het vooral voor vrouwelijke politici beter de ogen droog te houden.
Van Baalen: ,,Bij vrouwen wordt huilen snel uitgelegd als een teken van zwakte. Bij mannelijke politici gebeurt het omgekeerde. Als zij huilen, tonen ze hun menselijke kant.’’

Veelzeggend is volgens haar de waarschuwing die Neelie Kroes gaf aan Ayaan Hirsi Ali bij haar intrede in de politiek. ,,Nooit janken, hoe boos je ook bent. Geef ze niet meer wapens in handen dan ze al hebben,’’ adviseert Kroes in een interview.

Professor Van Baalen: ,,Met dat ’ze’ doelde Kroes op de mannelijke politici. Vrouwen hebben er last van als ze in tranen uitbarsten, mannen niet.’’
pi_31434263
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Alsof Kroes uberhaupt traanvocht heeft
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:09:55 #15
89730 Drugshond
pi_31434366
Dat van Peijs heb ik weer gemist, linkje iemand?
pi_31434473
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

"...m'n ballonnen, wat doe je !"

Die viskar zal wel gouden zaken doen nu
pi_31434685
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg druif: ik was hier mooi bijtijds hoor:
[..]

3 minuten vóór vijf, ja! Hebben we dat? En toen was ik al een uur op. Jij bent nog wat slaperig lijkt het. Grmpf.
En daarna ben je er zeker weer ingekropen

ik had het wel gezien hoor, en ook jouw en ryan3's ochtendhumeurtje
pi_31434840
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En daarna ben je er zeker weer ingekropen
Ik heb bijgelezen wat ik allemaal gister na 20.30u gemist had en een stukje getypt voor de overkant. 't Is wat, al die fora bijhouden
quote:
ik had het wel gezien hoor, en ook jouw en ryan3's ochtendhumeurtje
Ik was kalm, beheerst en heb me niet uit de tent laten lokken. De grmpf van zojuist naar jou is gevolg van *honger*. Ik zit nu aan een stevige bak noedels, mijn stemming klaart zienderogen op.
pi_31434873
Ik heb gisteren Notting Hill gekeken, best een leuke film.
pi_31435016
Ik ben ongetwijjfeld weer eens de laatste, maar ik zie dat Mineo niet meer leeft erg treurig.

Verder is het Binnenhof afgezet, een aanleiding, aangezien ik thuis ben, om er snel eens te gaan kijken, of juist niet
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding] Ik heb bijgelezen wat ik allemaal gister na 20.30u gemist had en een stukje getypt voor de overkant. 't Is wat, al die fora bijhouden [afbeelding]
Ja, ik beperk het dan ook een beetje.
quote:
Ik was kalm, beheerst en heb me niet uit de tent laten lokken. De grmpf van zojuist naar jou is gevolg van *honger*. Ik zit nu aan een stevige bak noedels, mijn stemming klaart zienderogen op.
ik geloof dat ik een beetje in een valse bui ben vandaag
pi_31435149
Veel spannender wordt het niet, dus ga ik maar een broodje eten. Etcetera.
pi_31435194
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:38 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ben ongetwijjfeld weer eens de laatste, maar ik zie dat Mineo niet meer leeft erg treurig.
De allerallerallerlaatse.
quote:
Verder is het Binnenhof afgezet, een aanleiding, aangezien ik thuis ben, om er snel eens te gaan kijken, of juist niet
Juist niet.
quote:
[..]
Ja, ik beperk het dan ook een beetje.
Ik ook, bijvoorbeeld door fok! te beperken tot POL. Eén klein opmerkinkje daarover kwam me op die strafexercitie van Ryan3 te staan.
quote:
[..]
ik geloof dat ik een beetje in een valse bui ben vandaag
Gimmie gimmie gimmie
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:56:02 #24
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31435425
*pets pats boem
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31435482
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')