abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17577928
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, ook mijnenvegers en andere sletjes.

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal, genaamd #pol. Hoe je daar komt kun je lezen in [irc] #fok FAQ

[POLgebabbel #184] Maandagstopic :{

Drink on.
pi_17577953
Ik ga geen babbel topics meer maken sinds sidekick of pBerends ze allemaal al klaar heeft staan.
pi_17577961
Ik weet niet, ik val er niet echt op. Ik hou meer van exotisch...
Allah Al Watan Al Malik
pi_17577985
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
Verliefd worden kan je toch op iedereen. Verliefd zijn is toch 'echte liefde'. Waarom zou je er dan niet meer trouwens.
pi_17577999
quote:
Exotisch voor jou is toch Nederlands? Exotisch is uitheems, dus niet wat normaal gebruikelijk is. Nederlands is dus exotisch voor jou.
pi_17578005
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"Jullie"

Zo "zwaar" achter lopen we ook weer niet hoor, je kan het ook overdrijven. "Wij" hebben ook een lange tijd voorgelopen, nu is het aan "jullie".
Aha, dus je geeft toe dat jullie 'behoorlijk' achterlopen. Goedzo.
  maandag 8 maart 2004 @ 17:08:45 #7
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17578015
quote:
Ik ook, daarom vind ik die hoofddoekjes bloedgeil (zoals Elaktik ook vindt). Maar laten we hopen dat hoofddoekjes iets exotisch blijft en nu verdomd eindelijk eens die krengen (en keppels en zichtbare kruisjes) verbieden voor ambtenaren.

En bedrijven natuurlijk, als die dat ook willen doen.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17578026
quote:
Jullie zijn echt een stelletje dat doet aan hoofddoekfetish
Ja, wij zijn er niet mee begonnen. Volgens mij hebbens moslims eerder een hoofddoekfetish, niet?
pi_17578037
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:08 schreef Duritz het volgende:

[..]

Ik ook, daarom vind ik die hoofddoekjes bloedgeil (zoals Elaktik ook vindt). Maar laten we hopen dat hoofddoekjes iets exotisch blijft en nu verdomd eindelijk eens die krengen (en keppels en zichtbare kruisjes) verbieden voor ambtenaren.

En bedrijven natuurlijk, die dat ook willen doen.
én scholen, nog belangrijker dan bedrijven.
pi_17578055
nog flink wat werk ad winkel voor Tsjechië
quote:
Werkloosheid in Tsjechië naar recordhoogte 08-03-2004

De werkloosheid in de Tsjechische Republiek is eind februari gestegen tot een recordhoogte van 10,9 procent, oftewel 570.000 mensen. De werkloosheid is het hoogst - op sommige plaatsen 25 procent - in Bohemen en Moravië, waar de verouderde kolen- en staalindustrie dringend gereorganiseerd moet worden met het oog op de toetreding tot de Europese Unie op 1 mei.

De Tsjechische Republiek is nog een van de meer geslaagde kandidaten voor het EU-lidmaatschap. De economie is in het afgelopen decennium gestadig vooruitgegaan en in 2003 met 2,8 procent gegroeid, bij een inflatie van 1 procent.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
nieuws.nl
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 17:11:00 #11
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17578060
Ik vind het klaarkomen op een hoofddoekje zo uebergeil.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 8 maart 2004 @ 17:12:08 #12
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17578085
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

nieuws.nl
Dat lijkt me bijna het EU-gemiddelde of niet? Volgens mij heeft België ook zoveel werklozen (wij ook trouwens, als wij heel eerlijk tellen (50% WAO))
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17578110
quote:
Werkloosheid in Tsjechië naar recordhoogte 08-03-2004

...

De Tsjechische Republiek is nog een van de meer geslaagde kandidaten voor het EU-lidmaatschap. De economie is in het afgelopen decennium gestadig vooruitgegaan en in 2003 met 2,8 procent gegroeid, bij een inflatie van 1 procent.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
pi_17578123
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat? Piemel in je oor!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_17578126
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
pi_17578143
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

nieuws.nl
Gaat best lekker met Tjechie hoor, ze zitten nu al op 55% van het welvaartsniveau van Nederland.
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 17:14:58 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17578162
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:13 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Altijd een tissue bij de hand, dat is toch handig?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17578171
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:12 schreef Duritz het volgende:

[..]

Dat lijkt me bijna het EU-gemiddelde of niet? Volgens mij heeft België ook zoveel werklozen (wij ook trouwens, als wij heel eerlijk tellen (50% WAO))
Ja, gemiddelde is 9,5% ofzo.

Tjechie moet niet zo zeiken over een jaartje is alles weer goed bij hun. Kan je van de structurele economische problemen die Nederland heeft niet zeggen.
pi_17578230
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Aha, dus je geeft toe dat jullie 'behoorlijk' achterlopen. Goedzo.
Nuh, "behoorlijk" is subjectief. Ik geef wel toe dat we achterlopen en dat dat een slechte zaak is, en dat ik hoop dat het de komende 10 jaar snel veranderd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17578231
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, gemiddelde is 9,5% ofzo.

Tjechie moet niet zo zeiken over een jaartje is alles weer goed bij hun. Kan je van de structurele economische problemen die Nederland heeft niet zeggen.
Ik denk dat wij een betere basis hebben dan Tjechie.
pi_17578255
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nuh, "behoorlijk" is subjectief. Ik geef wel toe dat we achterlopen en dat dat een slechte zaak is, en dat ik hoop dat het de komende 10 jaar snel veranderd.
Ja daarom zei ik behoorlijk tussen haakjes. Tis natuurlijk net wat voor definitie je eraan geeft, maar als je enigzins realistisch bent snap je wat ik bedoel.
pi_17578277
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:18 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik denk dat wij een betere basis hebben dan Tjechie.
Nee, wij hebben geen enkele reden tot groei. Wat voor voordelen heeft Nederland nog tegenover 'goedkopere' landen als China, Tjechië, India etc. Geen een. Misschien infrastructuur, maar goed, daar koop je geen hoertjes mee.
pi_17578376
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, wij hebben geen enkele reden tot groei. Wat voor voordelen heeft Nederland nog tegenover 'goedkopere' landen als China, Tjechië, India etc. Geen een. Misschien infrastructuur, maar goed, daar koop je geen hoertjes mee.
Infrastructuur, een relatief goed opgeleide bevolking, een uitstekende geografische ligging, een stabiele democratie, flexibele beroepsbevolking, etc. De geindustrialiseerde landen hebben op zoveel gebieden grote voordelen. Tjechie moet voor het grootste deel nog door deze fase heen. Wij lopen op haast alle gebieden sterk voor op Tjechie.
pi_17578684
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:25 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Infrastructuur, een relatief goed opgeleide bevolking, een uitstekende geografische ligging, een stabiele democratie, flexibele beroepsbevolking, etc. De geindustrialiseerde landen hebben op zoveel gebieden grote voordelen. Tjechie moet voor het grootste deel nog door deze fase heen. Wij lopen op haast alle gebieden sterk voor op Tjechie.
Ik had het niet over de positie maar over de potentiele groei. Die ligt laag in Nederland. Als je naar potentiele groei kijkt moet je vooral kijken naar de concurrenten. Wij hebben dan geen enkele voordelen tegenover de concurerende landen.
Met de uitbreiding van de EU gaat de 'goede' geografische ligging naar Duitsland. Ons land telt de helft minder HBO-niveau opgeleide mensen als Duitsland. Absoluut gezien heeft China en India vele malen meer hoger opgeleiden. Door onze sociale zekerheid heeft Nederland totaal geen flexibele beroepsbevolking.
Nederland voert al jaren een dikke braindrain door ons het uitblijven van de broodnodige investeringen in onderwijs en andere kennisterreinen. Criminaliteit en onveiligheid neemt toe, is hoog en blijven toenemen, wat voor enorme economische schade zorgt.
De democratie is hier verre van stabiel omdat wij een klagende bevolking heeft (wat ik overigens terecht vind maar dat is een ander verhaal) tegenover de miljard weinig zeikende Indiers en Chinezen.
pi_17578743
LOL @ China:
quote:
Daoist (Taoist), Buddhist, Muslim 1%-2%, Christian 3%-4%
note: officially atheist (2002 est.)
And who's becoming tha supapowar!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')