.. en de begunstigde politici mogen blijven zitten?quote:124 Teletekst di 03 jan
Lobbyist VS bekent omkoping
WASHINGTON De Republikeinse lobbyist
Jack Abramoff heeft schuld bekend aan
omkoping en het aannemen van geld in
ruil voor politieke gunsten.Hij zal
nu meewerken aan corruptie-onderzoek
waarbij veel bekende Republikeinen
zijn betrokken.
Abramoff lobbyde voor president Bush.
Hij heeft bekend dat hij tientallen
Congresleden heeft omgekocht zodat ze
het regeringsbeleid steunden.Ook heeft
hij bedrijven geholpen in ruil voor
donaties aan de Republikeinse Partij.
Abramoff heeft altijd ontkend,maar kon
dat vanwege alle onthullingen niet meer
volhouden.Hij kan 30 jaar cel krijgen.
Sorry-poltiek! Tenminste ik verwacht ieder moment een 'ruiterlijke spijtbetuiging' van de betrokkenen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:03 schreef Keromane het volgende:
Politiek is te koop...
[..]
.. en de begunstigde politici mogen blijven zitten?
Het gaat over Amerika he; daar kijk ik helemaal nergens van op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:07 schreef Keromane het volgende:
Handjeklap met grote bedrijven gebeurt overal, maar dat congresleden zich hebben laten omkopen... Ik kijk nogal van dit bericht op.
Ieder mens is omkoopbaar. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:07 schreef Keromane het volgende:
Handjeklap met grote bedrijven gebeurt overal, maar dat congresleden zich hebben laten omkopen... Ik kijk nogal van dit bericht op.
Waarom kijk je er van op ? In een land waar je alleen president kan worden als je miljoenen kan stoppen in een verkiezingscampagne, miljoenen verschaft door allerhande belanghebbenden ? Het is niet het volk dat kiest in de VS maar het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:07 schreef Keromane het volgende:
Het is wel weer een nieuw dieptepunt. Naast liegen is omkopen ook prima.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ieder mens is omkoopbaar. Ik kijk nergens meer van op.
Het is toch de laatste periode van Bush, dus of hij het goed doet of slecht doet, je ziet hem toch niet terug de 3de termijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is wel weer een nieuw dieptepunt. Naast liegen is omkopen ook prima.
Hij maakt steeds minder blundersquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch de laatste periode van Bush, dus of hij het goed doet of slecht doet, je ziet hem toch niet terug de 3de termijn.
Zolang hij goede televisie maakt hoor je mij niet klagen.
Juist niet toch? Dat is toch de reden dat er nu iemand een boekje opendoet omdat hij anders 10 jaar de gevangenis in moest?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is wel weer een nieuw dieptepunt. Naast liegen is omkopen ook prima.
Niemand heeft er wat aan als de 'democratie' daar op de schop gaat (kiesstelsel e.d.). Dus geen enkele politicus zal de schuldigen laten vallen. Hooguit een paar die toch al niet zo populair waren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:18 schreef George-Butters het volgende:
De verantwoordelijken zullen mee moeten in de val anders is het voor niks geweest.
Dan kan Bush zelf ook wel voor de bijl, gezien recente populariteitspolls.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:21 schreef RetepV het volgende:
Niemand heeft er wat aan als de 'democratie' daar op de schop gaat (kiesstelsel e.d.). Dus geen enkele politicus zal de schuldigen laten vallen. Hooguit een paar die toch al niet zo populair waren.
Waarschijnlijk heeft Bush nu, deze ene keer, niets crimineels gedaan. Mocht dat wel zo zijn, dan is het vrijwel onmogelijk te bewijzen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef George-Butters het volgende:
Als dit geen impeachment oplevert voor Bush dan word ik boos
http://www.msnbc.msn.com/id/10562787/quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:27 schreef Keromane het volgende:
Meer over Abramoff: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Abramoff
Tuurlijk niet. In de politiek mag je alles fout doen en blijven zitten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
Wordt ie niet ontslagen ??
Dat wil zeggen dat er iets grondig mis is met de indeling van de Amerikaanse democratie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ieder mens is omkoopbaar. Ik kijk nergens meer van op.
ja, dat is zoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:03 schreef Keromane het volgende:
Politiek is te koop...
Daar zou ik in de states niet te hard op rekenen..quote:.. en de begunstigde politici mogen blijven zitten?
Ik heb nog niet van dergelijke zaken gehoord in Nederland, maar zou je wat voorbeelden kunnen geven dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:
in de states worden dit soort mensen dus vervolgt, iets wat wij in Nederland niet kennen.
[...]
Er zijn in Nederland ook veel lobbyisten bezig, maar is er daar ooit eentje van vervolgt?
Of denken jullie dat dit soort zaken in de politiek in Nederland niet gebeurt?
Kan me een kamerlid van de VVD herinneren die Els Borst een briefje stuurde, maar dat is niet het punt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb nog niet van dergelijke zaken gehoord in Nederland, maar zou je wat voorbeelden kunnen geven dan?
dingen zoals:quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:
De mensen die hier een excuus vinden om tegen amerika uit te varen, let wel, in de states worden dit soort mensen dus vervolgt, iets wat wij in Nederland niet kennen. Het is makkelijk schande de schreeuwen over een ander land als daar corruptie blijkt, maar het wordt er ook vervolgt. Grote bedrijven die een schandaal kennen a la enron, heel erg, echt amerika.. Juist, want topmensen van Enron worden vervolgt. In Nederland hebben we de schandalen gehad met Baan, Ahold, Worldonline, maar die topmensen lopen allemaal nog vrij rond.
Limburg is beroemd om zijn burgermeestervilla's, maar is er daar ooit eentje van vervolgt?
Er zijn in Nederland ook veel lobbyisten bezig, maar is er daar ooit eentje van vervolgt?
supreme courtquote:The US Supreme Court has overturned accounting firm Arthur Andersen's conviction for destroying Enron-related documents before the firm's collapse.
Ben benieuwd wat er nog meer naar boven komt.quote:Lobbyist VS bekend schuld en praat
WASHINGTON, 4 JAN. De invloedrijke Amerikaanse lobbyist Jack Abramoff heeft gisteren bekend schuldig te zijn aan fraude, belastingontduiking en samenzwering met als doel overheidsdienaren om te kopen.
In ruil voor strafvermindering is hij bereid belastende verklaringen af te leggen over corruptie onder Amerikaanse Congresleden en regeringsfunctionarissen.
Het betekent een verdere verbreding van een corruptieschandaal dat in potentie zeer schadelijk kan zijn voor de Republikeinen. Volgens schattingen in Amerikaanse media had Abramoff, sinds medio jaren negentig de best betaalde lobbyist van Washington, corrupte contacten met twaalf tot zestig Congresleden, veelal Republikeinen maar ook enkele Democraten.
Abramoff kan zijn gevangenisstraf (maximaal dertig jaar) terugbrengen tot circa 10 jaar als hij verklaringen aflegt over zijn corrupte contacten met politici en hun medewerkers. Hij heeft ingestemd met een boete van 25 miljoen dollar.
Verwacht wordt dat hij hoge Republikeinen, onder wie de voormalige leider in het Huis van Afgevaardigden, de Texaan Tom DeLay, in opspraak zal brengen. In het onderzoek is eerder ook een medewerker van het Witte Huis aangehouden, het hoofd van het inkoopbureau.
Het onderzoek naar Abramoff wordt in Washington al maanden met argusogen gevolgd. Gevreesd wordt dat de lobbyist een doos van Pandora zal openen. Zijn ster rees nadat de Republikeinen in 1994 een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden bereikten. Daarna zette hij met DeLay een project op waarbij bedrijven voor wie hij lobbyde werd gevraagd om gelijktijdig financiële steun aan Republikeinse politici te geven.
Dit zogenoemde ‘K Street Project’ leidde er de afgelopen jaren toe dat lobbyisten in Washington zich veelal manifesteerden als Republikein. Een ander gevolg was dat bondgenoten van Democraten zich gedwongen zagen Republikeinen financieel te steunen omdat ze anders met hun lobbywerk niets gedaan kregen in de Amerikaanse hoofdstad.
Abramoff was in de jaren tachtig medewerker van president Reagan en voorzitter van de Republikeinse studenten. Hij presenteerde zich als een overtuigde conservatief, die als lobbyist beoogde zijn conservatieve ideeën te verwezenlijken. Abramoff doneerde in 2004 100.000 dollar aan de campagne president Bush, en was tevens een belangrijke financiële bron voor prominente conservatieve activisten zoals Ralph Reed (ex-voorzitter van Religious Right) en Grover Norquist van de belangrijkste Republikeinse actiegroep voor belastingverlagingen. Er zijn belangrijke aanwijzingen dat Abramoff ook deze activisten heeft gecorrumpeerd. Hetzelfde geldt voor verscheidene denktanks, van wie hij medewerkers omkocht zodat zij in hun publicaties positief zouden oordelen over zijn klanten.
De deal die Abramoff nu met de Amerikaanse justitie heeft bereikt houdt hem nog lang uit te problemen. Er loopt nog een tweede fraude- en corruptieonderzoek naar hem, waarin hij eveneens de hoofdverdachte is. Verwacht wordt dat hij ook daarin schuld zal bekennen in ruil voor belastende verklaringen over politici en strafvermindering.
de man die een onwettige oorlog begon zit er ook nog steedsquote:Op woensdag 4 januari 2006 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ja, dat is zo
[..]
Daar zou ik in de states niet te hard op rekenen..
Betuwelijn, bouwfraude.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb nog niet van dergelijke zaken gehoord in Nederland, maar zou je wat voorbeelden kunnen geven dan?
Twee losse termen zeggen mij niet zoveel. Ik weet wel dat er bij de bouwfraude wel mensen zijn aangepakt en dat er zelfs een minister om moest aftreden. Bij de Betuwelijn heb ik nog nooit iets gehoord over foute praktijken, maar wellicht kan je dat verduidelijken?quote:
Dat is inderdaad niet het punt. Lobbyen (goede spelling?) is niet verboden, en mensen hebben het recht om hun mening te uiten om invloed te verkrijgen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan me een kamerlid van de VVD herinneren die Els Borst een briefje stuurde, maar dat is niet het punt.
Het is wel verboden in Nederland.quote:Denk je omdat het in NL niet veel naar buiten komt het er niet gebeurt? Als ik het goed heb is het geeneens echt verboden in NL.
sterker nog, tot voor kort konden hoge ambtenaren niet eens voor iets dergelijks worden aangepakt in Nederland omdat zij deel uitmaakten van de Nederlandse overheid en die als zodanig niet strafrechtelijk kan worden vervolgt. Pas sinds een paar maanden kunnen individuele ambtenaren worden vervolgd voor misstappen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:
De mensen die hier een excuus vinden om tegen amerika uit te varen, let wel, in de states worden dit soort mensen dus vervolgt, iets wat wij in Nederland niet kennen. Het is makkelijk schande de schreeuwen over een ander land als daar corruptie blijkt, maar het wordt er ook vervolgt. Grote bedrijven die een schandaal kennen a la enron, heel erg, echt amerika.. Juist, want topmensen van Enron worden vervolgt. In Nederland hebben we de schandalen gehad met Baan, Ahold, Worldonline, maar die topmensen lopen allemaal nog vrij rond.
Limburg is beroemd om zijn burgermeestervilla's, maar is er daar ooit eentje van vervolgt?
[ bron ]quote:Jack Abramoff represented the most flamboyant and extreme example of a brand of influence trading that flourished after the Republican takeover of the House of Representatives 11 years ago. Now, some GOP strategists fear that the fallout from his case could affect the party's efforts to keep control in the November midterm elections.
Abramoff was among the lobbyists most closely associated with the K Street Project, which was initiated by his friend Tom DeLay (R-Tex.), now the former House majority leader, once the GOP vaulted to power. It was an aggressive program designed to force corporations and trade associations to hire more GOP-connected lobbyists in what at times became an almost seamless relationship between Capitol Hill lawmakers and some firms that sought to influence them.
Zoals gezegd is er met een lobby niets mis. Sjoemelen met cijfers is fraude, iets van een andere categorie. Maar ik heb die uitzendingen niet gezien, dus ik weet niet precies waar het over gaat.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:14 schreef Keromane het volgende:
Voor de Betuwelijn is enorm gelobbied en gesjoemeld met cijfers. Er zijn een paar Zembla uitzendingen aan gewijd.
Helemaal mee eens. Bouwfraudequote:Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ambtenaren en ministers mogen geen geschenken van boven de, ik dacht vijftig euro ontvangenquote:Op woensdag 4 januari 2006 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan me een kamerlid van de VVD herinneren die Els Borst een briefje stuurde, maar dat is niet het punt.
Denk je omdat het in NL niet veel naar buiten komt het er niet gebeurt? Als ik het goed heb is het geeneens echt verboden in NL.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Twee losse termen zeggen mij niet zoveel. Ik weet wel dat er bij de bouwfraude wel mensen zijn aangepakt en dat er zelfs een minister om moest aftreden. Bij de Betuwelijn heb ik nog nooit iets gehoord over foute praktijken, maar wellicht kan je dat verduidelijken?
zijn er bij de bouwfraude ambtenaren strafrechtelijk vervolgt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ambtenaren en ministers mogen geen geschenken van boven de, ik dacht vijftig euro ontvangen.
Tja, Betuwelijk, het beton werd geleverd door HBG wiens grootste aandeelhouder het koningshuis is, veel staal door Hollandia Kloos, het bedrijf van de familie Lubbers, jaja Ruud "its the firm of my oldest brother" Lubbers zijn familie...quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:14 schreef Keromane het volgende:
Voor de Betuwelijn is enorm gelobbied en gesjoemeld met cijfers. Er zijn een paar Zembla uitzendingen aan gewijd.
Het gaat hier toch niet om de Betuwelijn?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, Betuwelijk, het beton werd geleverd door HBG wiens grootste aandeelhouder het koningshuis is, veel staal door Hollandia Kloos, het bedrijf van de familie Lubbers, jaja Ruud "its the firm of my oldest brother" Lubbers zijn familie...
Maar nog steeds kan je geen concrete personen aanwijzen met een onderbouwing waarom ze vervolgd moeten worden...quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
we zouden met dit soort zaken een voorbeeld kunnen nemen aan de VS.
We kunnen pas een voorbeeld nemen aan zo'n vervolging wanneer er ook iemand is die dit op zijn kerfstok heeft staan...quote:schuldig te zijn aan fraude, belastingontduiking en samenzwering met als doel overheidsdienaren om te kopen.
Hee, ben ik een officier van Justitie?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar nog steeds kan je geen concrete personen aanwijzen met een onderbouwing waarom ze vervolgd moeten worden...
We hoeven in Nederland geen voorbeeld te nemen aan de Verenigde Staten met dit soort zaken, omdat wij dit soort zaken, te weten een door en door corrupte, jaren regerende partij zoals de Republikeinse partij in de Verenigde Staten, niet kennen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, we dwalen af, terecht dat deze Man wordt aangepakt, we zouden met dit soort zaken een voorbeeld kunnen nemen aan de VS.
Je zou je eens in de CDA limburg moeten verdiepen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
We hoeven in Nederland geen voorbeeld te nemen aan de Verenigde Staten met dit soort zaken, omdat wij dit soort zaken, te weten een door en door corrupte, jaren regerende partij zoals de Republikeinse partij in de Verenigde Staten, niet kennen.
Mensen die voor drie jaar veroordeeld zijn, dat heeft waarschijnlijk niets te maken met deze zaak? Hoe dan ook, in deze zaak zijn het voornamelijk Republikeinen die betrokken zijn, zoals in alle schandalen van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, verder On Topic?
Het betreft trouwens niet alleen de Rep.
Er zijn ook ernstige verdenkingen geweest in het verleden tegen Robert G. Torricelli (Dem) Charles Coles Diggs, Jr. is tot 3 jaar veroordeeld voor soortgelijke delicten als de man in dit topic, George Rogers tot 2 jaar, Don Siegelman zou geld van de staat hebben misbruikt om mensen om te kopen, John Murtha, Jr. was een minor bij het Abscam schandaal, James C. Green, Frederick Richmond Raymond Lederer, Harrison Arlington Williams, Jr. , Frank Thompson, Jr.
Allemaal democraten, die wegens omkoping, corruptie, misbruik van publieke gelden en belasting ontduiking in opspraak zijn gekomen, resp, veroordeeld zijn, er zijn er nog vele vele meer.
Nee, dat heeft niets met deze zaak te maken, maar is een illustratie daarvoor dat dit niet louter een probleem is in de republikeinse partij. Net zo min als dit een louter amerikaans probleem is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mensen die voor drie jaar veroordeeld zijn, dat heeft waarschijnlijk niets te maken met deze zaak? Hoe dan ook, in deze zaak zijn het voornamelijk Republikeinen die betrokken zijn, zoals in alle schandalen van de afgelopen jaren.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat heeft niets met deze zaak te maken, maar is een illustratie daarvoor dat dit niet louter een probleem is in de republikeinse partij. Net zo min als dit een louter amerikaans probleem is.
Jep, en wat mij radar doet bliepen is dat er in NL sinds prins bernhard niet vervolgt werd, er bij mijn weten ook geen ambtenaren of politici vervolgt zijn voor soortgelijke delicten. Je maakt mij niet wijs dat het niet gebeurt, aangezien er toch grote zaken als de bouwfraude zijn geweest, en vele vele andere.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, het is een puur menselijk probleem. De beste manier om deze menselijke neigingen onder controle te houden, is een democratisch systeem met publiek en juridisch overzicht. Deze dingen ontbraken in landen als de Sovjet-Unie en China en corruptie was en is in deze en soortgelijke landen dan ook grootschaliger dan hier of in Amerika.
Ah dat is dan ook de reden dat in italie er zoveel belangverstrengeling plaatsvind. En laatst nog een topje van de berg naar boven kwam omtrent de overname van de ... bank door de abn amro.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, het is een puur menselijk probleem. De beste manier om deze menselijke neigingen onder controle te houden, is een democratisch systeem met publiek en juridisch overzicht. Deze dingen ontbraken in landen als de Sovjet-Unie en China en corruptie was en is in deze en soortgelijke landen dan ook grootschaliger dan hier of in Amerika.
Het Pikmeerarrest.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:14 schreef Muertez het volgende:
[..]
sterker nog, tot voor kort konden hoge ambtenaren niet eens voor iets dergelijks worden aangepakt in Nederland omdat zij deel uitmaakten van de Nederlandse overheid en die als zodanig niet strafrechtelijk kan worden vervolgt.
In het kort: Het werd te rooskleurig voorgesteld, ramingen zaten (bewust) veel te laag om zo toestemming te krijgen, er zouden zogenaamd toezeggingen zijn de gedaan, etc. Uiteindelijk bleek het altijd een prestigeproject geweest te zijn waarbij de overheid uiteindelijk met de duiten op de proppen moest komen. In de Rotterdamse havenwereld is er geschoven met geld en valse garanties (heeft wat mensen de kop gekost), de aanlegkosten kwamen vele malen hoger uit, Rotterdamse bedrijven hebben aangegeven er niet over te willen denken om fiks meer te gaan betalen om de exploitatiekosten eruit te halen, de Duitse rails bleken niet geschikt voor de goederentreinen en er bleken ook geen concrete afspraken te zijn over een aansluiting. De miljarden kostende Betuwelijn loopt voorlopig dood bij de Duitse grens. Een regelrecht fiasco dat een derdeklas middelbare schoolleerling had kunnen voorrekenen, laat staan betrokken mensen die een vinger in de pap hebben gehad.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zoals gezegd is er met een lobby niets mis. Sjoemelen met cijfers is fraude, iets van een andere categorie. Maar ik heb die uitzendingen niet gezien, dus ik weet niet precies waar het over gaat.
Precies. Om maar niet te spreken van varkens als Singh Varma, note bene beroepsleugenaars en profiteurs, die gewoon in de tweede kamer kunnen zitten! Of anders dat figuur Duyvendak of zo van GL, een rasechte terrorist.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach ja, Bram Peper, de man van de gevleugelde uitspraak: "Ik zei nog zo, géén bonnetje"quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:11 schreef StefanP het volgende:
net zoals dat walgelijke burgemeesterfiguur in Rotterdam met zijn tienduizenden euro's aan persoonlijke declaraties. Die is gewoon door z'n vriendjes bij justitie vrijgesproken, te belachelijk voor woorden. In de VS had ie meteen 10 jaar de cel in gemogen.
Feit blijft natuurlijk wel dat hij zich wel heeft omringd en dikke vriendjes is met een bovengemiddeld aantal aantoonbare criminelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft Bush nu, deze ene keer, niets crimineels gedaan. Mocht dat wel zo zijn, dan is het vrijwel onmogelijk te bewijzen.
* Pietverdriet vraagt zich af hoe dat ook al weer zat met onder andere Whitewater...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Feit blijft natuurlijk wel dat hij zich wel heeft omringd en dikke vriendjes is met een bovengemiddeld aantal aantoonbare criminelen.
V.
Mooie tactiek, Pietquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet vraagt zich af hoe dat ook al weer zat met onder andere Whitewater...
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef George-Butters het volgende:
Als dit geen impeachment oplevert voor Bush dan word ik boos
Een sigaar in de kut is voldoende om de positie van een president te laten wankelen. Betekent dit de electrische stoel voor Bush?
Ach en hij had toch geen sex gehad alleen met een sigaar aan het spelen geweestquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:34 schreef Verbal het volgende:
Kan ik ook: een president willen impeachen omdat hij sex heeft met een stagiaire, maar een andere blijft zitten ondanks het voorliegen van zijn volk over een oorlog die hij wil beginnen, een president die zijn reet afveegt met de grondwet.... Sjonge.
idd, een land zonder corruptie kan gewoon niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en wat mij radar doet bliepen is dat er in NL sinds prins bernhard niet vervolgt werd, er bij mijn weten ook geen ambtenaren of politici vervolgt zijn voor soortgelijke delicten. Je maakt mij niet wijs dat het niet gebeurt, aangezien er toch grote zaken als de bouwfraude zijn geweest, en vele vele andere.
Als ik hoor van ondernemers in mijn familie hoe ambtenaren lopen vissen naar cadeautjes, zeker rond de kerst...
Daar is al een hoop over bekend, echter, er gebeurt geen fuck mee.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
idd, een land zonder corruptie kan gewoon niet.
Ze moeten de lobby gang bij het Europees parlement eens gaan onderzoeken.
Dat bedoelde ik eigenlijk, dat ze wat met die info gaan doen. Of ze zijn heel stil bezig en komen ineens met groot nieuws, maar het lijkt nu een beetje op gedoogbeleid.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar is al een hoop over bekend, echter, er gebeurt geen fuck mee.
Het zou goed zijn als we een europesche federale recherche kregen, die onafhankelijk kan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |