.. en de begunstigde politici mogen blijven zitten?quote:124 Teletekst di 03 jan
Lobbyist VS bekent omkoping
WASHINGTON De Republikeinse lobbyist
Jack Abramoff heeft schuld bekend aan
omkoping en het aannemen van geld in
ruil voor politieke gunsten.Hij zal
nu meewerken aan corruptie-onderzoek
waarbij veel bekende Republikeinen
zijn betrokken.
Abramoff lobbyde voor president Bush.
Hij heeft bekend dat hij tientallen
Congresleden heeft omgekocht zodat ze
het regeringsbeleid steunden.Ook heeft
hij bedrijven geholpen in ruil voor
donaties aan de Republikeinse Partij.
Abramoff heeft altijd ontkend,maar kon
dat vanwege alle onthullingen niet meer
volhouden.Hij kan 30 jaar cel krijgen.
Sorry-poltiek! Tenminste ik verwacht ieder moment een 'ruiterlijke spijtbetuiging' van de betrokkenen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:03 schreef Keromane het volgende:
Politiek is te koop...
[..]
.. en de begunstigde politici mogen blijven zitten?
Het gaat over Amerika he; daar kijk ik helemaal nergens van op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:07 schreef Keromane het volgende:
Handjeklap met grote bedrijven gebeurt overal, maar dat congresleden zich hebben laten omkopen... Ik kijk nogal van dit bericht op.
Ieder mens is omkoopbaar. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:07 schreef Keromane het volgende:
Handjeklap met grote bedrijven gebeurt overal, maar dat congresleden zich hebben laten omkopen... Ik kijk nogal van dit bericht op.
Waarom kijk je er van op ? In een land waar je alleen president kan worden als je miljoenen kan stoppen in een verkiezingscampagne, miljoenen verschaft door allerhande belanghebbenden ? Het is niet het volk dat kiest in de VS maar het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:07 schreef Keromane het volgende:
Het is wel weer een nieuw dieptepunt. Naast liegen is omkopen ook prima.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ieder mens is omkoopbaar. Ik kijk nergens meer van op.
Het is toch de laatste periode van Bush, dus of hij het goed doet of slecht doet, je ziet hem toch niet terug de 3de termijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is wel weer een nieuw dieptepunt. Naast liegen is omkopen ook prima.
Hij maakt steeds minder blundersquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch de laatste periode van Bush, dus of hij het goed doet of slecht doet, je ziet hem toch niet terug de 3de termijn.
Zolang hij goede televisie maakt hoor je mij niet klagen.
Juist niet toch? Dat is toch de reden dat er nu iemand een boekje opendoet omdat hij anders 10 jaar de gevangenis in moest?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is wel weer een nieuw dieptepunt. Naast liegen is omkopen ook prima.
Niemand heeft er wat aan als de 'democratie' daar op de schop gaat (kiesstelsel e.d.). Dus geen enkele politicus zal de schuldigen laten vallen. Hooguit een paar die toch al niet zo populair waren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:18 schreef George-Butters het volgende:
De verantwoordelijken zullen mee moeten in de val anders is het voor niks geweest.
Dan kan Bush zelf ook wel voor de bijl, gezien recente populariteitspolls.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:21 schreef RetepV het volgende:
Niemand heeft er wat aan als de 'democratie' daar op de schop gaat (kiesstelsel e.d.). Dus geen enkele politicus zal de schuldigen laten vallen. Hooguit een paar die toch al niet zo populair waren.
Waarschijnlijk heeft Bush nu, deze ene keer, niets crimineels gedaan. Mocht dat wel zo zijn, dan is het vrijwel onmogelijk te bewijzen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef George-Butters het volgende:
Als dit geen impeachment oplevert voor Bush dan word ik boos
http://www.msnbc.msn.com/id/10562787/quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:27 schreef Keromane het volgende:
Meer over Abramoff: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Abramoff
Tuurlijk niet. In de politiek mag je alles fout doen en blijven zitten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
Wordt ie niet ontslagen ??
Dat wil zeggen dat er iets grondig mis is met de indeling van de Amerikaanse democratie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ieder mens is omkoopbaar. Ik kijk nergens meer van op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |