abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29642072
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen en alles is welkom, vooral mensen die rustig gaan slapen.

Voor alle vervelende klieren is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.

Volgende POL-meet eind augustus te Groningen. Noteer het in uw agenda !

[ Bericht 4% gewijzigd door Johan_de_With op 14-08-2005 22:54:40 ]
pi_29642137
Hoi.
pi_29642171
Ik kan alleen zeggen: soms is het goed om zondig te zijn.
pi_29642202
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:52 schreef Monidique het volgende:
Ik kan alleen zeggen: soms is het goed om zondig te zijn.
Jij bent een kind in de zonde.
pi_29642229
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij bent een kind in de zonde.
O, zeker!
pi_29642232
Eindelijk weer eens een JdeW gegenereerd topique.. Dat soort zekerheden zijn best wel fijn
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29642310
Maar goed, donderdag drie boeken gekocht: De Noormannen, Inquisitie in de Middeleeuwen en een soort beknopte overview van de Late Middeleeuwen. Eigenlijk had ik "Reformatie en Hugenoten" erbij moeten kopen -hoorde bij zo'n serie-, is maar twee of drie euro, maar ja, zo gaan die dingen. Er was ook nog een boek over de Kruistochten en eentje over de Germanen. Maar die laatste vertrouwde ik niet helemaal, ik weet niet waarom, en ja, ik heb nog twee boeken over de Kruistochten die ik nog moet uitlezen.
pi_29642320
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:54 schreef Tafkahs het volgende:
JdeW
Daar staat dus gewoon ''Jew''. Nu mijn dekmantel weg is, moet ik mij uit de voeten maken.
pi_29642341
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:56 schreef Monidique het volgende:
: De Noormannen.
Ook die in Zuid-Italie? .
pi_29642371
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Daar staat dus gewoon ''Jew''. Nu mijn dekmantel weg is, moet ik mij uit de voeten maken.
daag, tot morgen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29642454
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ook die in Zuid-Italie? .
Zuid-Italië, Vinland, Kiëv, Palestina, Byzantium et cetera. Het is alleen wel jammer dat het persoonlijk is geschreven, prozaïsch en onderzoekend. Geef mij maar gewoon kale feiten.
pi_29642778
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:01 schreef Monidique het volgende:
. Geef mij maar gewoon kale feiten.
Dit is de beschaafde wereld, rot maar op naar Irak.
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:11:27 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29642809
Feiten met bakkebaarden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29642926
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit is de beschaafde wereld, rot maar op naar Irak.
.
pi_29643502
Ik lees nu een hoofdstuk uit een boek waarin de Noormannen een rol spelen.

De ondergang van de Noormannen gemeenschap op Groenland
pi_29643526
Klimaatrevisionistische onzin zeker?
pi_29643608
Om maar iets positiefs te melden: de terugtocht uit de Gaza-strook is begonnen.
pi_29643880
Jared Diamond - Ondergang.

Zeker geen onzin lijkt me.
pi_29643901
Goed, maar ik ga naar bed, , !
pi_29643922
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:46 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29644271
Na een onderbreking van rum 12 uur, ga ik weer vérder met mijn slaap.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:49 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29644273
quote:
Cypriotisch vliegtuig neergestort bij Athene (video)

Uitgegeven: 14 augustus 2005 11:35
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2005 19:12
ATHENE - Een Cypriotisch vliegtuig is zondag in Griekenland neergestort en in brand gevlogen. Alle 121 inzittenden, voornamelijk Grieks-Cyprioten, kwamen om het leven. Het toestel was vanuit Larnaca op Cyprus op weg naar Praag en zou een tussenstop maken in Athene, toen het in bergachtig gebied vlakbij de Griekse hoofdstad neerstortte.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Omwonenden zagen lijken liggen met zuurstofmaskers op. Door de crash ontstond een bosbrand, die hinderlijk was voor de reddingswerkers.

Uitsluitsel

De autoriteiten denken dat het om een ongeluk gaat. Er zijn aanwijzingen voor problemen met de zuurstofverzorging. Een Cypriotische functionaris sloot een terroristische aanval uit. De Griekse autoriteiten op hun beurt wezen geruchten over een kaping van de hand. De vluchtrecorders van de Boeing 737, die zondagmiddag zijn gevonden, zullen nader uitsluitsel moeten geven.

De piloot van het toestel van de Cypriotische luchtvaartmaatschappij Helios Airways had melding gemaakt van systeemproblemen toen hij contact had met de controletoren van de luchthaven van Athene. Kort daarna werd het contact verbroken. Twee Griekse F-16 gevechtsvliegtuigen werden daarop op verkenning gestuurd.

Luchtdruk

De Griekse piloten zagen dat de piloten van het Cypriotische toestel dubbelgevouwen lagen in de cockpit en dat de zuurstofmaskers in de cabine tevoorschijn waren gekomen. Dat zou volgens de luchthaven van Larnaca erop wijzen dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen.

Sms'je

Een passagier aan boord van de Boeing 737 slaagde erin juist voor de crash een sms'je te verzenden naar een neef. "De piloot ziet blauw in zijn gezicht. Vaarwel neef, we bevriezen", luidde de telefonische tekstboodschap.

De Griekse premier Karamanlis heeft zijn vakantie op het Griekse eiland Tinos onderbroken en gaat naar de plek des onheils vlakbij Marathon. De crash met de Helios-Boeing is de ergste vliegramp uit de Griekse geschiedenis.

Kinderen

Onder de 121 doden zijn 115 passagiers en zes bemanningsleden. Zeker tien van de passagiers waren kinderen, aldus CNN. Helios repte over een groep van 48 jongeren aan boord.

Herhaaldelijk problemen

Griekse en Cypriotische media meldden zondag dat er de afgelopen maanden herhaaldelijk problemen zijn geweest met de airconditioning en de luchtdruk in het ramptoestel. Daarbij zouden wegens zuurstofgebrek passagiers bewusteloos zijn geraakt. Ook zouden werktuigkundigen van Helios zijn ontslagen omdat zij weigerden te tekenen voor de veiligheid van toestellen.

Een woordvoerder van Helios ontkende de berichten over onveiligheid van het toestel en zei dat de Boeing nog vorige week was gereviseerd.

Tumult

Toch kwam het zondagmiddag op het vliegveld van Larnaca tot tumult. Nabestaanden van de slachtoffers riepen: "Moordenaaars, jullie hebben een defect toestel laten vliegen." Andere familieleden bestormden de landingsbaan om andere vluchten het vertrek te beletten. De politie moest ingrijpen.

Luchtvaartmaatschappij Helios Airways is volgens haar eigen website in 1999 opgericht. Ze was de eerste private luchtvaartonderneming die in de Republiek Cyprus werd opgericht. In mei 2000 werden de eerste charters uitgevoerd op de luchthaven Gatwick bij de Britse hoofdstad Londen.

EU-commissaris Jacques Barrot van Verkeer ziet in de ramp een aanleiding om de "inspanningen te intensiveren om te hoogste veiligheidsstandaards door te drukken voor alle Europese passagiers en bemanningen".
Bizar ongeluk.....
pi_29644538
Erg merkwaardig idd. Geen pretje
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:11:35 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')