Precies zoals het in de grondwet staat. Als de uitspraken van de imam zo waren dat de homo's negatieve gevolgen zouden ondervinden (er wordt opgeroepen tot haat, etc.) dan zou het discriminatie zijn. Dat is nu niet het geval. Sommige mensen van de homo gemeenschap zijn echter wel gekwetst, maar als ik dan de afweging moet maken tussen vrijheid van meningsuiting en kwetsen, dan kies ik voor de vrijheid van meningsuiting (en met mij haast alle andere Nederlanders, want zo staat het in de grondwet).quote:Onzin. Definieer "achtergesteld worden". Je verklaring is veel te tegenstrijdig.
De homo-gemeenschap bestaat niet, net zo min als zo vaak wordt tegengesproken de moslimgemeenschap (je weet wel, er komt nooit een anti-terrorisme-statement van de moslimgemeenschap). Ik vind de grondwet onderling tegenstrijdig. In feite verbiedt de grondwet discriminatie, maar gaat zelf de fout in door de ene regel iets hoger te stellen dan de andere.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Precies zoals het in de grondwet staat. Als de uitspraken van de imam zo waren dat de homo's negatieve gevolgen zouden ondervinden (er wordt opgeroepen tot haat, etc.) dan zou het discriminatie zijn. Dat is nu niet het geval. Sommige mensen van de homo gemeenschap zijn echter wel gekwetst, maar dat als ik de afweging moet maken tussen vrijheid van meningsuiting en kwetsen, dan kies ik voor de vrijheid van meningsuiting (en met mij haast alle andere Nederlanders, want zo staat het in de grondwet).
En vergeet Hitler niet!quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:48 schreef Silmarwen het volgende:Hoi! Al weer een topic vol... Doen jullie niets overdag?
Wat idioot dat die herdenking van Yassin mag, sorry hoor, maar als morgen Bin Laden vermoord wordt, mag ik daar dan ook een rouwstoet voor organiseren?
(morgen mn piercing spannnnnend.)
De grondrechten zijn in beginsel allemaal gelijk. De jurisprundentie geeft echter aan dan discriminatie boven de vrijheid van meningsuiting/geloof gaat. Maar als er geen sprake is van discriminatie, dan gaat de vrijheid van mininsuiting/geloof gewoon op.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De homo-gemeenschap bestaat niet, net zo min als zo vaak wordt tegengesproken de moslimgemeenschap (je weet wel, er komt nooit een anti-terrorisme-statement van de moslimgemeenschap). Ik vind de grondwet onderling tegenstrijdig. In feite verbiedt de grondwet discriminatie, maar gaat zelf de fout in door de ene regel iets hoger te stellen dan de andere.
Boven mn kin. En volgens mij gaat dat zeer doenquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En vergeet Hitler niet!![]()
Piercing? Waar?![]()
![]()
Ik begreep anders dat de mening volgens het geloof in de jurisdictie prevaleert boven discriminatie. Je mag dus namens je geloof discrimineren. Tijd dat juristen daar eens goed over gaan nadenken. Een grondwet kan ook veranderen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De grondrechten zijn in beginsel allemaal gelijk. De jurisprundentie geeft echter aan dan discriminatie boven de vrijheid van meningsuiting/geloof gaat. Maar als er geen sprake is van discriminatie, dan gaat de vrijheid van mininsuiting/geloof gewoon op.
Onder je onderlip dus? De wereld gaat nog steeds om de zon, ja toch?quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Boven mn kin. En volgens mij gaat dat zeer doen(dacht ik ook van tong viel best mee)
En tja waar moet het heen met de wereld
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:57 schreef sjun het volgende:
Op waarlijk Wöltgeniaanse wijze tracht je een gemeenschap te beïnvloeden tot afsluiting van een dialoog
niet zulke moeilijke woorden gebruiken. Volgens mij snapt Aaah! er niets van. Leg het hem eens uitquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:57 schreef sjun het volgende:
Op waarlijk Wöltgeniaanse wijze tracht je een gemeenschap te beïnvloeden tot afsluiting van een dialoog
Ik volg Woltgens niet op de voet, ook nooit gedaan trouwens.quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
niet zulke moeilijke woorden gebruiken. Volgens mij snapt Aaah! er niets van. Leg het hem eens uit
Oeh. Dat is wel een suf nummer. Ik ben U2-fan, maar toch. Dan maar pride (in the name of love).quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:09 schreef RichardQuest het volgende:
* Aaahikwordgek speelt U2 - Peace On Earth
Nee, dat is niet zo. Dat is gewoon een domme journalist die het verkeerd geinterpreteerd heeft. Er is geen sprake van discriminatie in de zaak van die imam.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik begreep anders dat de mening volgens het geloof in de jurisdictiejurisprundentie prevaleert boven discriminatie. Je mag dus namens je geloof discrimineren. Tijd dat juristen daar eens goed over gaan nadenken. Een grondwet kan ook veranderen.
Ehm, als je mij wilt corrigeren, gebruik je dan wel het goede woord: jurisprudentie...quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:12 schreef UnderWorld_ het volgende:
Nee, dat is niet zo. Dat is gewoon een domme journalist die het verkeerd geinterpreteerd heeft. Er is geen sprake van discriminatie in de zaak van die imam.
Ja, de kamer had namelijk allang een mening over wat de commissie zou gaan brengen. Duivendak vindt dat de regering niet om elk wissewasje een commissie moet aanstellen....quote:You tell me. Maar denk je dat dat met het voorstel van GL zal verbeteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |