quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:00 schreef Koos Voos het volgende:godver.. donder ik een hele map Pim plaatjes weg
Dat word afkicken volgend jaar..
gelukkig nog wat kunnen redden ..
![]()
laat ik hier (met dank aan Sjun) gelijk nog maar wat stuitende uitspraken over Pim plaatsen..
Paul Rosenmuller (Groenlinks)Pim Fortuyn is niet gewoon rechts, maar extreem rechts.
Stop deze Berlusconi van de lage landen.
Het is niet nieuw en al helemaal niet fris.
Een Fortuynlijk Nederland is geen Leefbaar Nederland.
Fortuyn is een nationalist en een populist.
Fortuyn is een charlatan.
Pim Fortuyn is een extreem rechtse uitgesproken nationalistische en isolationistische populist.
Marcel van Dam (PvdA)Fortuyn is een zeer minderwaardig mens.
Fortuyn is een racist.
Fortuyn zorgt voor een verziekt discriminerend klimaat.
U bent erger dan Janmaat.
U probeert op dezelfde manier stemmen te winnen als destijds de NSB met "Één land, één volk, één natie".
Ad Melkert (PvdA)Ik hoor weer roep om een sterke leider.
Je wordt wakker, je ziet Le Pen. Je wordt wakker, je ziet Fortuyn.
Fortuyn maakt de weg vrij voor ongeremde discriminatie.
Fortuyn gaat een grens over die je niet mag passeren.
Nederland wordt wakker.
Wim Kok (PvdA)Fortuyn is een gevaar voor het land.
Fortuyn is een gevaar voor de samenleving.
Fortuyn is asociaal.
Fortuyn blijft steken in het zaaien van haat, discriminatie en tweedracht onder de bevolking.
Met Fortuyn laten we ons leiden door angst, haat en onverdraagzaamheid
Hans Kombrink (PvdA)Ik zie een parallel met de jaren 30.
Fortuyn is het opkoment nazisme en fascisme.
Fortuyn is Janmaat in het kwadraat.
Met Leefbaar Rotterdam kunnen we de Tweede Wereldoorlog overdoen.
Rob Oudkerk (PvdA)Pim Fortuyn is fascistisch.
Bram Peper (PvdA)Fortuyn is een malloot die denkt dat hij overal verstand van heeft (na het lezen van De puinhopen van acht jaar Paars).
Thom de Graaf (D66)Zijn we Anne Frank vergeten? Ik citeer uit haar boek, "ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd". Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.
Rogier van Boxtel (D66)Fortuyn is echt gek geworden, levensgevaarlijk wat hij doet.
Hans Veling (Christen Unie)Fortuyn zorgt voor tweedracht.
Jan Marijnissen (SP)Er is geen énkele reden om Fortuyn te vertrouwen. Wat heeft die man nou gedaan? Het is een charlatan. Een rattenvanger.
Gerrit Zalm (VVD)Fortuyn is een gevaarlijk man.
Fortuyn bedriegt het volk.
Bas Eenhoorn (VVD)Fortuyn is Mussolini.
Frits Bolkenstein (VVD)Nederland slaat een "pleefiguur" met Fortuyn als premier.
Hans Dijkstal (VVD)Fortuyn is een combinatie van Janmaat en de Winter.
Matty Verkamman (columnist Trouw)Fortuyn is een man met de intelligentie van Hitler en de charme van Heinrich Himmler.
Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC Handelsblad)We wensen ons hier de xenofoben en racisten van het lijf te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren.
Jan Blokker (columnist Volkskrant)Pim Fortuyn is definitief de Mussolini, de Duce, van de eenentwintigste eeuw geworden en men zal op zoek moeten naar een betrouwbaar onderduikadres. Bij de vorige Duce duurde het drieëntwintig jaar vóór hij ondersteboven werd opgehangen aan een benzinepomp aan de Zwitserse grens. Naast z'n maîtresse. Maar dat zal Pim niet overkomen.
[ Bericht 76% gewijzigd door Koos Voos op 06-05-2004 18:57:22 (update nav SK) ]