Bron :
DirHam - oud artikel overigens
‘Sexy’ moslima’sHet hoofddoekje komt steeds meer in opspraak. Men stoort zich eraan of klampt zich eraan vast. Niet altijd positief, maar de aandacht is er zeker opgevestigd. Zoals een oud-communicatie docent ooit tegen me zei:
negatieve publiciteit is ook publiciteit. En daar ben ik het zeker mee eens.
Maar niet iedere Moslima heeft een hoofddoek.
Veel Moslima’s zijn zelfs sexy. Een stadsdeelwethouder, dj, rapster, cabaretière, actrice en studente aan het woord. Zij irriteren zich overigens ook aan meiden wiens borsten uit hun topjes steken.
Fatima Elatik (30) is stadsdeelwethouder voor de PvdA in Amsterdam en draagt wel een hoofddoekje. Heeft ze er last van?
“Witte mannen geilen op mijn hoofddoekje. Ik was laatst op een gala ter ere van de Nederlands-Amerikaanse betrekkingen in het Kurhaus
en je wilt niet weten hoeveel mannen mij wilden versieren”, zegt Fatima.
Morocka (24, Sehame Yaacoub) komt uit Uden en is een rapster in het Engels, Duits, Nederlands en Frans-Arabisch. Zij draagt hoogstens een trendy petje, maar geen hoofddoek. Haar verloofde die half Surinaams en half Nederlands is zou het wel mooi vinden volgens haar als ze er een zou dragen. “Omdat hij dan de enige op straat is die weet hoe zijn eigen vrouw eruitziet en alle ander mannen niet”, zegt Morocka.
Haar zus en manager Imani (23, Emane Yaacoub) is ook nog producer en dj. Zij snapt best wel dat mannen het hoofddoekje als lustobject zien.
“Ik snap best dat sommige mannen het sexy vinden. Vanwege het mysterieuze”, zegt zij.