abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32219549
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, mits gestemd in de POL-verkiezing.
Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32219587
Mijn eigen verantwoordelijkheidsverhaal !
pi_32219591
Nog maar een keertje dan...

Ik vind eigen verantwoordelijkheid eigenlijk best een interessant concept dat zeker niet zondermeer van tafel geveegd mag worden met een linkse dooddoener. Laten we liever proberen vast te stellen wat het precies behelst, en wanneer het van toepassing is.

Is het bijvoorbeeld slechts van toepassing op gebeurtenissen waar je de volledige controle over hebt, of gaat het ook op voor gebeurtenissen waar je slechts marginale invloed op uit zou kunnen oefenen. In hoeverre spelen eventuele consequenties wanneer je deze invloed uitoefent een rol? Kan eigen verantwoordelijkheid overdragelijk zijn? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een vader die had kunnen voorkomen dat zijn zoon geboren is. De zoon is in principe natuurlijk niet verantwoordelijk voor zijn lijden simpelweg omdat hij geboren is, maar zijn vader... ja, die natuurlijk wel.

Hoe zit het overigens met collectieve "eigen verantwoordelijkheid". Iedereen maakt wel deel uit van een groter geheel, een gezin, een buurt, een stad, een land, een religie, de wereld. Ben jij als deel van het geheel niet deels verantwoordelijk voor de beslissingen die dat geheel, mede uit jouw naam maakt? Lijkt me wel. Net zoals wij allemaal (deels) verantwoordelijk zijn voor iedere keuze die onze regering maakt, of we nu op ze gestemd hebben of niet, we hebben alleen deel genomen aan het proces dat ervoor zorgt dat deze personen hun functie bekleden... we hebben deel genomen aan het proces door te stemmen, door niet te stemmen of door onze stem ongeldig te maken/te laten verklaren.

Als je gewoon logisch nadenkt zie je dat alles draait om eigen verantwoordelijkheid. Dit ontkennen is zinloos en demonstreert je passieve houding ten opzichte van het leven. Je ontkent je verantwoordelijkheden en legt deze bij een ander neer, waarmee je, mijns inziens, jezelf als slachtoffer profileert.
pi_32219672
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen linkse dooddoener gehanteerd, ik ga mezelf alleen niet herhalen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32219683
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:14 schreef RichardQuest het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen linkse dooddoener gehanteerd, ik ga mezelf alleen niet herhalen.
Lezen en reageren!
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:16:44 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32219726
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Lezen en reageren!
Lezen: check
Reageren: check
Inhoudelijkheid: nahhh
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32219737
Soms post klowjow wel heldere dingen.

Nu ben ik weg
pi_32219833
It's a hard rain's a gonna fall.
Goede nacht.
pi_32219861
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32219883
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Lezen en reageren!
Waar ging het over ?
Dat Mr x zegt dat mensen die aan de onderkant van de samenleving zitten verantwoordelijk moeten worden gesteld voor hun eigen falen ?
Dat is gedeeltelijk a-sociaal schuldwegpraten, om niet te hoeven erkennen dat de ratrace van ieder voor zich faalt.
Heb je het over drugsgebruikers..ja die kun je wel aanspreken op eigen verantwoordelijkheid.
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:25:11 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32219967
Whehe, @ Species2
Pakt een neger een kapmes, zegt ie:
'I'm taking this, 'cause I'm about to go Africa on somebody's ass'

Geweldig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32220064
Het is toch duidelijk dat wanneer je mijn redenatie (en dus eigenlijk die van MrX) doortrekt je dus alles af kunt doen met "eigen verantwoordelijkheid", en wij dus zelf overal voor verantwoordelijk zijn, waarmee het begrip "eigen verantwoordelijkheid" in deze context, waarbij je de specifieke omstandigheden niet eens kent op zichzelf al een dooddoener en loos begrip is?

toch?...
pi_32220180
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:28 schreef kLowJow het volgende:
Het is toch duidelijk dat wanneer je mijn redenatie (en dus eigenlijk die van MrX) doortrekt je dus alles af kunt doen met "eigen verantwoordelijkheid", en wij dus zelf overal voor verantwoordelijk zijn, waarmee het begrip "eigen verantwoordelijkheid" in deze context, waarbij je de specifieke omstandigheden niet eens kent op zichzelf al een dooddoener en loos begrip is?

toch?...
Je zult tot morgen moeten wachten.
pi_32220274
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:32 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je zult tot morgen moeten wachten.
Ik beperk me verder wel tot oneliners en schets.
pi_32220599
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:35 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik beperk me verder wel tot oneliners en schets.
Daar is de rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dus ook al niet.
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:49:03 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32220602
Bij DWHN hadden ze het over en verandering van het logo van het CDA.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_32220746
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:49 schreef Sidekick het volgende:

[afbeelding]

pi_32220973
quote:
En ik maar denken dat Sidekick zich gewoon had ingelikt voor z'n baantje.
pi_32221192

Ik blijf dit toch een leuke avatar vinden voor d'heer de Witth, desnoods met enige paintshop werk....

En passant ben ik trouwens op een nieuwe messias gestuit in het land dat reddeloos, een volk dat redeloos en een regentenkaste die radeloos is, een visionair! Een verbroederaar van links & rechts!
Helaas is m'neer alweer enkele jaren geleden overleden.
Niettemin: DS '70 en Drees jr. in de nabeschouwing
Rest mij niets anders u verder een fijne nacht te wensen met of zonder rust naargelang u dat allen blieft.
  zondag 13 november 2005 @ 00:31:15 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32221458
,

na een paar dagen ben ik erachter gekomen waar die fruitvliegjes vandaan komen.
- Pokke beesten. -

Eerst was het 1 vliegje, toen 2.... toen 4... maar nergens kon ik iets verdachts vinden.
Kratten bier buiten gezet, Wat tuinspullen buitzen gezet. Maar die vliegjes bleven komen. Totdat ik de bitteregeur van van een bedorven sinasappel begon te ruiken. Maar dan moet je nog op zoek naar het verdachte voorwerp. Uiteindelijk "ground zero" gevonden .. er was een manderijntje achter de koelkast gevallen, die inmiddels een beetje groen en floppy eruit ziet.

O ja, de insektenspray van de trekpleister werkt niet. Die beestjes bleven vrolijk doorvliegen alsof ik parfum aan het spuiten was.
  zondag 13 november 2005 @ 00:33:00 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32221494
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:49 schreef Sidekick het volgende:

[afbeelding]

Gewoon ingedikt, t is geen studentenlogo ofzo
  zondag 13 november 2005 @ 00:36:45 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32221572
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:57 schreef pberends het volgende:
Die video is echt ziek.
geef es link, voor de 2e keer, zomaar
pi_32221717
quote:
Op zondag 13 november 2005 00:31 schreef Drugshond het volgende:
,

na een paar dagen ben ik erachter gekomen waar die fruitvliegjes vandaan komen.
- Pokke beesten. -

Eerst was het 1 vliegje, toen 2.... toen 4... maar nergens kon ik iets verdachts vinden.
Kratten bier buiten gezet, Wat tuinspullen buitzen gezet. Maar die vliegjes bleven komen. Totdat ik de bitteregeur van van een bedorven sinasappel begon te ruiken. Maar dan moet je nog op zoek naar het verdachte voorwerp. Uiteindelijk "ground zero" gevonden .. er was een manderijntje achter de koelkast gevallen, die inmiddels een beetje groen en floppy eruit ziet.

O ja, de insektenspray van de trekpleister werkt niet. Die beestjes bleven vrolijk doorvliegen alsof ik parfum aan het spuiten was.
Tip voor volgende keer, hou er een aansteker voor als je gaat spuiten. Gegarandeerd succes met je flapperen vrinden.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')