abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32323274
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, vooral hotelhouders met een hobby. Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32323292
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_32323313
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Gecondoleerd D_o_G.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 16 november 2005 @ 19:49:58 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32323333
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:39 schreef Monidique het volgende:
Vanavond Falling Down.
20.30 @ Talpa Veronica, als ik me niet vergis

ik ga em in ieder geval kijken, toffe film
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32323355
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:48 schreef sizzler het volgende:

[..]

Gecondoleert D_o_G.
Ik weet dat het het beste is voor zo'n beest, maar ik wen er echt nooit aan.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_32323418
quote:
VS blijven 'baas' internetadressen

TUNIS, 16 NOV. De Verenigde Staten blijven de baas over het adresboek van internet. Ondanks zware politieke druk van onder meer China en India komt er geen nieuw orgaan van de Verenigde Naties om internet te beheren. Dat hebben de deelnemers aan de VN-top over de informatiesamenleving, die vandaag is begonnen in Tunis, gisteravond laat besloten.

Bestaande organisaties die zich bezighouden met het technisch management van internet, zoals de Amerikaanse domeinnaambeheerder ICANN, moeten wel beter gaan samenwerken met vertegenwoordigers uit andere landen. ,,Alle partijen hebben ingezien dat meer internationalisering onvermijdelijk was'', zei minister Brinkhorst (Economische Zaken), de Nederlandse delegatieleider, vanochtend tijdens de VN-top.

Landen als China, India, Brazilië en Iran willen al langer meer invloed op het domeinnaamsysteem (DNS). Zij vinden het niet juist dat alleen de Verenigde Staten wijzigingen in het adresboek kunnen doorvoeren. Afgesproken is dat VN-secretaris-generaal Kofi Annan voor april 2006 stappen gaat zetten om overheden meer te betrekken bij internetbeheer.

De deelnemers aan de conferentie in Tunis hebben verder afgesproken dat een open forum voor ontwikkelde en ontwikkelingslanden, bedrijven en non-gouvernementele organisaties wordt opgericht dat zich gaat bezighouden met brede politieke kwesties met betrekking tot internet. Het Internet Governance Forum gaat bijvoorbeeld praten over spam (ongevraagde, commerciële e-mail) en computercriminaliteit.

Nu internetbeheer, het meest gevoelige politieke onderwerp in Tunis, lijkt opgelost, kan de internettop zich bezighouden met het verkleinen van de digitale kloof tussen arm en rijk.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 16 november 2005 @ 19:56:09 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32323512
Neemt Kofi Annan eigenlijk wel eens vakantie?
pi_32323607
quote:
Weerstand onder Republikeinse senatoren VS tegen de oorlog in Irak

Tijd van steun voor Bush is voorbij

Tot gisteren had de Amerikaanse president weinig moeite zijn partijgenoten te overtuigen inzake de oorlog in Irak. Maar ook Republikeinen keren zich nu tegen hem.

WASHINGTON, 16 NOV. Het hing al een tijdje in de lucht, en sinds gisteren is het zeker. De Amerikaanse president George W. Bush ontmoet nu ook massieve weerstand in de Republikeinse partij tegen de oorlog in Irak.

Er was een politieke formule voor nodig om Republikeinse senatoren de gelegenheid te geven afstand te nemen van de regering, zonder de oorlog zelf op het spel te zetten. En dus vroeg de Senaat om talrijke maatregelen, waartegen het Witte Huis zich de laatste weken fel verzette. Zo moet de regering voortaan kwartaalrapportages over de voortgang van de oorlog opstellen, moeten Iraakse troepen volgend jaar de leiding krijgen over de binnenlandse veiligheid om daarna terugtrekking van Amerikanen mogelijk te maken, en herhaalde de Senaat dat terreurverdachten niet ,,wreed en inhumaan'' verhoord mogen worden.

Het zijn maatregelen die het Huis nog moeten passeren, en die het Witte Huis daarna naast zich neer kan leggen. Maar tot gisteren had Bush zelden moeite de Republikeinse meerderheid in de Senaat te overtuigen dat de regering de vrije hand moet hebben in de oorlog. Diverse Republikeinse senatoren zeggen nu dat die tijd voorgoed voorbij is. En analisten zijn het erover eens dat de gevraagde voortgangsrapportages de geloofwaardigheid van de regering de komende tijd verder zullen ondermijnen.

De motieven van de opponerende Republikeinen - die in de Senaat jaren elk debat over de oorlog meden - laten zich raden. De oorlog is impopulair in de VS. Volgens peilingen denkt een ruime meerderheid van de Amerikanen dat de regering de dreiging van Saddams massavernietigingswapens bewust heeft overdreven. Het voortgaande onderzoek naar Plamegate (waarin de topadviseur van Bush en vice-president Cheney, Lewis Libby, al is aangeklaagd) garandeert blijvende aandacht voor dat thema. De vallende populariteitscijfers van de president doen de rest: Republikeinen die op de been willen blijven, moeten zich distantiëren van de oorlog en de president die hem is begonnen.

Enkele verkiezingen hebben Republikeinen vorige week de stuipen op het lijf gejaagd. Behalve in de stad New York, waar burgemeester Bloomberg als Republikein een voornamelijk progressief programma uitvoert, eindigden de stembusrondes overal in nederlagen voor Republikeinen. In de conservatieve staat Virginia verloor een Republikein die een jaar geleden in de peilingen nog ruim tien procent voorstond, de gouverneursverkiezingen van een Democraat met sympathie voor belastingverhogingen. De uitslag in Virginia gaf Republikeinen vooral te denken omdat Bush de dagen voor de verkiezingen actief aan de campagne deelnam.

Om het sluimerende gevaar van Plamegate en de impopulaire oorlog te counteren hield Bush sinds eind vorige week enkele assertieve toespraken. Hij noemde de kritiek op de oorlog een aanval in de rug van de troepen en typeerde bezwaren van Democraten als onpatriottistisch. Typerend voor de stemming in de Senaat was de reactie van de invloedrijke conservatieve senator Chuck Hagel uit Nebraska, die warmloopt voor de Republikeinse nominatie bij de presidentsverkiezingen van 2008. ,,Vietnam werd een nationale tragedie'', zei hij, ,,omdat congresleden (..) niet de moed konden opbrengen de regering uit te dagen - tot het te laat was. (..) Dat mag niet opnieuw gebeuren. Vragen stellen aan de regering is niet onpatriottistisch. Géén vragen stellen aan de regering - dat is onpatriottistisch.'' Hij zei dat de geheime gevangenissen van de CIA voor terrorismeverdachten in Oost-Europa, die vice-president Cheney zou aanwenden om fysiek geweld tegen mogelijke terroristen te verdedigen, ,,alles bezoedelen waar Amerika voor staat'' omdat ze ,,expliciet zijn ontworpen om onze verplichtingen aan de Geneefse Conventies [voor oorlogsrecht] te ontlopen''.

Intussen tobben alle politici met het bepalen van een strategie om de oorlog in Irak zonder gezichtsverlies te beëindigen. Ook veel prominente Democraten - onder wie John Kerry, Hillary Clinton - steunden in 2003 de invasie en hebben het moeilijk een geloofwaardige positie te vinden. Kerry deed recentelijk een poging met een voorstel troepen terug te trekken maar werd daarna van alle kanten onder vuur genomen.

Ook voor Republikeinen is het aantrekkelijker de regering te attaqueren dan zelf een oplossing te lanceren. Senator John McCain, initiator van het verzet tegen fysiek geweld bij ondervragingen, vormt hierop een uitzondering. Maar ook hij heeft het geweten. Zijn vorige week gelanceerde plan - een uitbreiding van de troepen met zeker 10.000 soldaten - werd door niet één politicus gesteund.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 16 november 2005 @ 20:01:33 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32323657
Ik dacht dat men enkele jaren ook zei dat je gek was, als je zei dat Irak geen massavernietigingswapens had, volgens bepaalde mensen.
pi_32323754
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32323767
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 16 november 2005 @ 20:10:30 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32323904
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:04 schreef George-Butters het volgende:
[afbeelding]
Die vind ik zo mooi.
pi_32324032
fokke en sukke blijven altijd fijn politiek incorrect
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32324227
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

Ik heb vandaag de laatste vijf lammetjes naar de slager gebracht
Maandag snijdt de slager ze in mijn aanwezigheid in handzame stukjes en stop ik die vervolgens in de diepvries.

* sigme gaat nu naar bed

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 16 november 2005 @ 20:20:43 #15
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_32324280
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:05 schreef George-Butters het volgende:
[afbeelding]
Geweldig
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_32324291
DoG !
  woensdag 16 november 2005 @ 20:23:14 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324353
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:19 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik heb vandaag de laatste vijf lammetjes naar de slager gebracht
Maandag snijdt de slager ze in mijn aanwezigheid in handzame stukjes en stop ik die vervolgens in de diepvries.

* sigme gaat nu naar bed

Mozesvroeg!
Truste (oh , en ik kan mijn post in de verkiezingen niet eens aanpassen...)
  woensdag 16 november 2005 @ 20:24:42 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324396
Het is niet de gebruikelijke manier, maar KlowJow, ik heb het idee dat deze TT lichtelijk gewijzigd moet worden van Joodse naar Israelische
Joodse terrorist vrijgesproken

pi_32324406
Kut, Dog.
pi_32324456
quote:
A White House document shows that executives from big oil companies met with Vice President Cheney's energy task force in 2001 -- something long suspected by environmentalists but denied as recently as last week by industry officials testifying before Congress.

The document, obtained this week by The Washington Post, shows that officials from Exxon Mobil Corp., Conoco (before its merger with Phillips), Shell Oil Co. and BP America Inc. met in the White House complex with the Cheney aides who were developing a national energy policy, parts of which became law and parts of which are still being debated.
[ bron ]

Dus oliemaatschappijen liegen tegen de Senaat en Cheney zegt niets. Moral values.
  woensdag 16 november 2005 @ 20:26:34 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324460
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:14 schreef George-Butters het volgende:
fokke en sukke blijven altijd fijn politiek incorrect
@ (linkse) activist doodgeschoten in Nijmegen
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
Omdat die gast wat dossiers opvroeg, wat met rechtzaken deed, en in wat organisaties, vinden mensen dat al vallen in de groep 'moet ie zich maar met z'n eigen zaken bemoeien.'

Triest.
pi_32324475
Wat is er mis DoG?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32324477
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:24 schreef Yildiz het volgende:
Het is niet de gebruikelijke manier, maar KlowJow, ik heb het idee dat deze TT lichtelijk gewijzigd moet worden van Joodse naar Israelische
Joodse terrorist vrijgesproken

Ik heb zo'n idee dat ik daar niets mee te maken heb .
Ik ga toch niet zomaar titels in een ander forum wijzigen.
  woensdag 16 november 2005 @ 20:28:31 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324521
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Dus oliemaatschappijen liegen tegen de Senaat en Cheney zegt niets. Moral values.
Ik zou nu, als ik in het senaat zat, toch behoorlijk hard wensen dat die Cheney even oneervol ontslagen wordt, om zijn minst. En zijn scooters mag ie meenemen.
quote:
Not to my knowledge
quote:
Are your pants are green?
> not to my knowledge
I can see they are green...
>that's your perspective, it's not in my knowledge to conclude that...

*film kijken @ veronica / falling down
pi_32324546
Begrijp me niet verkeerd hoor. Zo'n titel zou in NWS zeker aangepast worden, maar als ik het vergelijk met andere titels daar, valt het me nog mee dat er geen scheldwoorden in de TT voorkomen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')