Welkom bij het topic voor al het visieloze gespui van politieke ideeen en populistisch geblaat zonder financiele onderbouwing. Ook geschikt voor al het diverse politieke nieuws.
De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
Game on.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-09-2003 16:57]
quote:Damn you!
Op donderdag 11 september 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:-knip-
quote:2 keer is een beetje overdreven, SK.
Op donderdag 11 september 2003 16:57 schreef Sidekick het volgende:
De voorgaande delen:
quote:Moi.
Op donderdag 11 september 2003 16:53 schreef Castor het volgende:[..]
Oh is dat zo? Wie zegt dat?
Als een allochtoon hier een opleiding heeft voltooid lijkt het me duidelijk dat hij de taal spreekt. In zo'n geval zou je wmb geen cursus hoeven doen.
quote:Dus jij pleit voor een inburgeringscursus voor mensen die geen opleiding hebben gehad hier?
Op donderdag 11 september 2003 16:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Moi.
Als een allochtoon hier een opleiding heeft voltooid lijkt het me duidelijk dat hij de taal spreekt. In zo'n geval zou je wmb geen cursus hoeven doen.
quote:Beste sizzler, ik vrees dat JIJ er echt geen bal van snapt. Discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 16:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Je snapt er echt geen bal van he? Er is geen sprake van discriminatie omdat er niet naar geloof of ras gekeken wordt. De maatregel geldt voor ALLE allochtonen. Net als dat iedereen een rijbewijs moet halen voordat ze aan het vekeer mee mogen doen.
Rijsbewijs is een goed voorbeeld van MIJN gelijk. Iedereen die wil rijden moet er een halen, dus niet alleen allochtonen maar ook autochtonen.
quote:Das jouw mening, maar in het voorstel van het kabinet wordt voor zover ik weet geen onderscheid gemaakt tussen allochtonen die hier een opleiding hebben genoten en allochtonen die dat niet hebben gedaan.
Op donderdag 11 september 2003 16:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Moi.
quote:Nee, ik pleit voor een vrijstelling voor allochtonen die kunnen aantonen dat ze hier een erkende Nederlandse opleiding hebben genoten. (en gehaald hebben).
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dus jij pleit voor een inburgeringscursus voor mensen die geen opleiding hebben gehad hier?
code:Nr. User Aantal posts
=================================
1. Aaahikwordgek 54
2. Sidekick 47
3. pberends 38
4. freako 27
5. sizzler 18
6. Kozzmic 17
7. Castor 14
8. Tony_Montana67 12
Dodec 12
10. du_ke 10
11. tvlxd 4
12. SCH 1
Maerycke 1
Koos Voos 1
quote:Dit gaat om onderscheid tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met een andere nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Castor het volgende:[..]
In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
quote:*zucht
Op donderdag 11 september 2003 17:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wil je slagen in deze maatschappij dan is kennis van de taal onontbeerlijk. Zo'n inburgeringstest is dus alleen maar goed voor de betreffende mensen. Geblaat om niks. Ober, 16 bier en een jus voor die rood aangelopen meneer.
Ik begrijp dat kennis van de taal (en wetten/regels/enz) onontbeerlijk is voor een goede kans van slagen in onze maatschappij. Maar zo'n inburgeringstest is er niet om deze mensen in te laten burgeren. Het is er slechts om te laten zien dat ze niet (volgens de maatstaven van DIE test) ingeburgerd zijn. Met als gevolg dat bijvoorbeeld op hun WW wordt gekort. Het is gewoon een bezuinigingsmaatregel en ook nog eens een ongrondwettelijke.
Verder gaat een biertje er ondertussen wel in
quote:Neehoor, minderjarigen mogen niet rijden. Waarom niet? Omdat men een vermoeden heeft dat die groep het nog niet kan. Is dat ook discriminatie omdat er onderscheid gemaakt wordt? Net als voor de allochtone autochtoon.
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Castor het volgende:[..]
Beste sizzler, ik vrees dat JIJ er echt geen bal van snapt. Discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Rijsbewijs is een goed voorbeeld van MIJN gelijk. Iedereen die wil rijden moet er een halen, dus niet alleen allochtonen maar ook autochtonen.
quote:Waar staat dat? Volgens mij gaat het ook om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit. Zo niet dan heb ik niets gezegd.
Op donderdag 11 september 2003 17:05 schreef freako het volgende:[..]
Dit gaat om onderscheid tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met een andere nationaliteit.
quote:Je gaat nu de bekwaamheid van allochtonen vergelijken met minderjarigen? Tja, zo kun je alle vormen van discriminatie wel goed praten!
Op donderdag 11 september 2003 17:06 schreef sizzler het volgende:[..]
Neehoor, minderjarigen mogen niet rijden. Waarom niet? Omdat men een vermoeden heeft dat die groep het nog niet kan. Is dat ook discriminatie omdat er onderscheid gemaakt wordt? Net als voor de allochtone autochtoon.
[edit] Oh en discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. Het soort onderscheid dat jij maakt met minderjarigen die niet mogen rijden is een goed voorbeeld van geoorloofd onderscheid.
[Dit bericht is gewijzigd door Castor op 11-09-2003 17:14]
quote:YES!
Op donderdag 11 september 2003 17:03 schreef Sidekick het volgende:
Topic39 [POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-code:Nr. User Aantal posts
=================================
1. Aaahikwordgek 54
2. Sidekick 47
3. pberends 38
4. freako 27
5. sizzler 18
6. Kozzmic 17
7. Castor 14
8. Tony_Montana67 12
Dodec 12
10. du_ke 10
11. tvlxd 4
12. SCH 1
Maerycke 1
Koos Voos 1
quote:Politiek gekleurde TV-programma's
Op donderdag 16 januari 2003 14:35 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb nog een politiek gekleurd medium: Spits.Ik kon nergens de foto vinden online, maar als je op pagina 4 kijkt van de spits van vandaag dan moet je eens kijken hoe Balkenende zijn hand houdt.
Juist ja, hij geeft de middelvinger; Spits heeft expres deze foto geplaatst om JPB te demoniseren!
Of draaf ik nu door... (Die middelvinger klopt wel, iemand foto?)
quote:Jaaaaaaaaaaa!!!!
Op donderdag 11 september 2003 16:27 schreef sjun het volgende:
Die zocht ik destijds.
En het heeft maar 8 maanden gekost.
quote:Volgens mij gaat het niet om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 17:07 schreef Castor het volgende:[..]
Waar staat dat? Volgens mij gaat het ook om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit. Zo niet dan heb ik niets gezegd.
Er is overigens tegenwoordig ook een naturalisatie-examen, wat nog weer een trapje lastiger is.
quote:Nee, want het is nl. uitgelekt, wordt pas officieel (of niet) TIJDENS of NA prinsjesdag!
Op donderdag 11 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:
Heeft iemand een bron voor een bredere uitleg over de plannen omtrent de korting?
Maar moet ik als Suinamer die hier al meer dan 23 jaar is, ook een cursus gaan doen?
quote:Nee, bekwaamheid van het meedraaien in een complexe omgeving waar een basiskennis voor nodig is. Of die basiskennis en -bekwaamheid aanwezig is valt in beide gevallen te betwijfelen. Iedere allochtoon die hier in Nederland wil meedraaien moet de taal kennen en ik ben voorstander van ieder initiatief om dat te bevorderen.
Op donderdag 11 september 2003 17:08 schreef Castor het volgende:[..]
Je gaat nu de bekwaamheid van allochtonen vergelijken met minderjarigen?
quote:
Tja, zo kun je alle vormen van discriminatie wel goed praten!
quote:Net zo geoorloofd als allochtonen een cursus laten doen. Van beide groepen verwacht je een achterstand op vaardigheden.
[edit] Oh en discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. Het soort onderscheid dat jij maakt met minderjarigen die niet mogen rijden is een goed voorbeeld van geoorloofd onderscheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |