Is www.nod32.nl een goede?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee ik vervloek alles met Norton...
Er staat zelfs een bijdrage van mezelf tussen![]()
mijn broer kwam hiermee, schijnt goed te werken en is gratisquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:35 schreef Yildiz het volgende:
Zo, ik was gister goed bezig pittige discussies aan te gaan zeg, ik zal me wat gedeisd proberen te houden.
Vandaag, nouuuu, vanmiddag![]()
en
[..]
Is www.nod32.nl een goede?
Misschien dat binnenkort een of verscheidene personen weer komen posten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:30 schreef MrX1982 het volgende:
Veel mensen in die thread die nu niet meer posten.
Wie zullen over een jaar hier niet meer posten.
quote:
Omdat ik nog steeds moet betalen voor me biertjesquote:
Alles wat digitaal is bedoel ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Omdat ik nog steeds moet betalen voor me biertjes![]()
quote:Cohen: Verdonk is heethoofd met koud hart
AMSTERDAM - Het ontbreekt minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) aan een 'koel hoofd' en een 'warm hart'. Dat vindt de Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA). De man die de Vreemdelingenwet in het tweede kabinet-Kok als staatssecretaris van Justitie ontwierp, doet zijn uitspraken deze week in het weekblad Vrij Nederland.
Cohen noemt de portefeuille Vreemdelingenzaken rampzalig, omdat altijd sprake is van een verschrikkelijke beslissing. "Er komen mensen binnen van wie je moet constateren dat ze niet worden toegelaten. En zodra dat een gezicht heeft, heb je het gevoel: wat leven we in een klotewereld."
Procedures
De door Cohen ontworpen Vreemdelingenwet kenmerkt volgens de burgervader het versnellen van procedures. Het huidige beleid dat wordt gevoerd 'in een ander kabinet, in een andere tijd', is niet zoals hij het had bedoeld, zegt hij. In het huidige beleid ziet Cohen een 'heethoofd met een koud hart' aan het werk, terwijl Vreemdelingenzaken volgens hem juist een 'koel hoofd en een warm hart' vereist.
Ook vice-president Willem van Bennekom van de Amsterdamse rechtbank heeft in het weekblad kritiek op het asielbeleid van Verdonk. Asielzoekers hebben volgens Van Bennekom geen eerlijke kans in de Nederlandse procedure. Hij beschuldigt de Raad van State van het 'dekken' van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). "Ik denk dat de kans om bij de Raad van State gelijk te krijgen voor de IND veel groter is dan voor de asielzoeker", zegt Bennekom in het weekblad.
Gecriminaliseerd
Oud-minister voor Vreemdelingenzaken Hilbrand Nawijn valt Van Bennekom bij. "Ik ben voor een streng asielbeleid, maar het is nu wel doorgeslagen. Uitgeprocedeerde asielzoekers worden gecriminaliseerd."
Nawijn uit ook kritiek op de IND. "De IND is zo gebureaucratiseerd, dat er geen ruimte meer is om waar nodig soepel met de regels om te gaan." Twee anonieme medewerkers van de IND zeggen in het weekblad dat de dienst een 'technocratische machine' is geworden. "Er zitten mensen asielaanvragen te beoordelen die nog nooit een asielzoeker hebben gezien."
Ja?quote:
ja, omdat je het er mee eens bentquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
Vraag je dat nou aan mij?
Ik ben het er mee eens dat er te bureaucratisch met vreemdelingenzaken omgegaan wordt, dat staat los van triviale spandoeken.quote:
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:42 schreef mcDavid het volgende:
dames en heren, de intercitty naar enschede heeft een vertraging van circa 15 minuten, wegens gothics op de rails
Zolang we maar geen bananen-republiektaferelen als deze: Immigranten krijgen in GB visum als ze er lekker uit zien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat er te bureaucratisch met vreemdelingenzaken omgegaan wordt, dat staat los van triviale spandoeken.
Ja? Lekker stomquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
En dat op de dag dat BJ Spruyt zich aansluit bij Wilders.
Hij gaat zich richten op de inhoud van de partij, als ik het goed heb, en als ze hem zouden vragen als lijstkandidaat, dan zou hij geen nee zeggen.quote:
http://www.refdag.nl/arti(...)n+rondom+Peking.htmlquote:China wil elf groene steden rondom Peking
PEKING (ANP) – De Chinese overheid gaat de komende vijf jaar elf satellietsteden bouwen bij de hoofdstad Peking. De nieuwe steden, die plaats bieden aan 5,7 miljoen mensen, moeten meer dan 18 vierkante meter groen per inwoner bieden, meldde het staatspersbureau Xinhua woensdag. Hiermee hoopt China de problemen van de oude stadsstuctuur te verminderen.
Peking, met 15 miljoen inwoners, is overbevolkt en heeft te maken met enorme verkeersproblemen en sterke milieuvervuiling. In en rond de stad worden steeds meer groenstroken aangelegd, zoals een bosring van 116 vierkante kilometer.
In de afgelopen jaren moesten al 600.000 Chinezen hun huizen verlaten om plaats te maken voor de nieuwe steden. Xinhua legt weinig nadruk op de negatieve aspecten, maar wijst op de economische mogelijkheden van hoogwaardige fruit– en bosbouw voor de arme boeren in de randgebieden van Peking.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:18 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Misschien wel de mooiste vlag van de wereld.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF04012006_022quote:Bedrijf Pim Fortuyn opgeheven
Adviesbureau W.S.P. Fortuyn, de Nederlandse vennootschap waarmee Wilhelmus Simon Petrus Fortuyn - oftewel Pim Fortuyn - jarenlang zijn boterham verdiende, is vlak voor Kerstmis ontbonden. Daarmee komt bijna vier jaar na de dood van de flamboyante politicus ook een einde aan de vennootschap die hij opstartte.
De stukken die betrekking hebben op het bureau waarin Fortuyn zijn lezingen, tv-optredens en boekuitgaven had ondergebracht, liggen twee maanden ter inzage. ,,Een gebruikelijke procedure,’’ zegt de notaris. ,,Dat is in het belang van schuldeisers. Er zijn nog een paar schulden te vereffenen, maar die kunnen worden voldaan.’’
Volgens experts is de ontbinding van het adviesbureau niets bijzonders. ,,De erven willen er gewoon vanaf.’’ De enige aandeelhouder van het adviesbureau was broer Simon Fortuyn.
quote:
Vinokourov was in 2005 kampioen van Kazachstan, en dan mag je in een trui met de kleuren van je land rijden in de Tourquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
[..].
Was dat een Kazachs bedrijf die sponserde ofzo?
Oh ik dacht al... ik dacht dat het Armstrong wasquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Vinokourov was in 2005 kampioen van Kazachstan, en dan mag je in een trui met de kleuren van je land rijden in de Tour
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ik dacht al... ik dacht dat het Armstrong was.
wacht maar, hij is bezig met de voorbereidingen voor een staatsgreepquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
Het staat inderdaad op de site van Wilders.
Ik acht de kansen van Wilders en consorten nog steeds vrij klein tenzij er aanslagen vlak voor de verkiezingen zijn.
Goeie!quote:
Jongeren hebben een of andere trein compleet geterroriseerd en het duurde uren voordat de legerpolitie kon ingrijpen omdat ze allemaal nieuwjaar zaten te vieren ofzo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef zakjapannertje het volgende:
wat heeft 'ie nou weer uitgevreten dan?
Nee, ging ie Bush-bashen omdat Bush alleen maar de wet had overtreden, of deze keer 1 van zijn lobbyisten?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef pberends het volgende:
Hoe vaak gaat Chiraq nog zeggen dat iets onacceptabel is??
klinkt als een doordeweekse NS-ritquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Jongeren hebben een of andere trein compleet geterroriseerd en het duurde uren voordat de legerpolitie kon ingrijpen omdat ze allemaal nieuwjaar zaten te vieren ofzo.
L'enfant terríble, ofzo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Jongeren hebben een of andere trein compleet geterroriseerd en het duurde uren voordat de legerpolitie kon ingrijpen omdat ze allemaal nieuwjaar zaten te vieren ofzo.
Omdat de partij van Wilders vrij weinig voorstelt. Soort van politieke zelfmoord is het wel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoezo stom?
Misschien dat hij wat diepgang kan aanbrengen. Voor Wilders lijkt het me iig niet slecht, misschien voor Spuijt wel maar die schat het wel aardig anders in en heeft denk ik een duidelijkere kijk op Groep Wilders dan ik.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Omdat de partij van Wilders vrij weinig voorstelt. Soort van politieke zelfmoord is het wel.
Daar heb je gelijk in. Spruyt kan zorgen voor wat meer geloofwaardigheid door diepgang aan te brengen in het programma. Ze hebben nog even de tijdquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien dat hij wat diepgang kan aanbrengen. Voor Wilders lijkt het me iig niet slecht, misschien voor Spuijt wel maar die schat het wel aardig anders in en heeft denk ik een duidelijkere kijk op Groep Wilders dan ik.
Wat schattig dat die stinkrijke voetballers nog zoveel affectie hebben met hun oude woonbuurten en dat ze zo down to earth gebleven zijn omdat ze weten waar ze vandaan gekomen zijn.quote:Favela
Een favela is een typische Braziliaanse krottenwijk. De huizen zijn vaak gebouwd van hout wat bij elkaar is gesprokkeld. Een groot gedeelte van de Braziliaanse bevolking leeft in die favelas. Criminaliteit is vaak de enige manier om te overleven. Veel beroemde voetballers zijn opgegroeid in deze favelas zoals Adriano, Romario, Pelé en Ronaldo. Ondanks de armoede in de favelas hebben de meeste bewoners toch een televisie thuis en staan er zelfs stenen huizen. Een bewoner van een favela blijft lang niet altijd in een favela wonen.
Net zoals rappers.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:54 schreef pberends het volgende:
Wat schattig dat die stinkrijke voetballers nog zoveel affectie hebben met hun oude woonbuurten en dat ze zo down to earth gebleven zijn omdat ze weten waar ze vandaan gekomen zijn.
Don't be fooled by the 7cribs, 3swimming-pools, 9 cars and 2 hotels that I got, I'm still I'm still Jenny from tha block.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat schattig dat die stinkrijke voetballers nog zoveel affectie hebben met hun oude woonbuurten en dat ze zo down to earth gebleven zijn omdat ze weten waar ze vandaan gekomen zijn.
maar die verkochten tenminste drugsquote:
meer: http://www.informatieprofessional.nl/nieuws/index.php?op=details&id=1883quote:Nieuwe wet ingegaan
03.01.2006 - De wet bevoegdheden vorderen gegevens is per 1 januari 2006 in werking.
De nieuwe wet voegt aan het Wetboek van Strafvordering algemene bevoegdheden tot het vorderen van gegevens toe. Het gaat dan om gegevens van personen en hun handelingen die van betekenis kunnen zijn voor de opsporing van strafbare feiten. Met dit voorstel kunnen derden in het belang van de opsporing, indien nodig onder dwang, worden verplicht gegevens te verstrekken. De bevoegdheden sluiten aan bij bestaande dwangmiddelen. Het betreft bevoegdheden tot ‘het vorderen van zogenaamde identificerende gegevens, het vorderen van andere dan identificerende gegevens, het vorderen van gevoelige gegevens en het vorderen van medewerking aan het ontsleutelen van versleutelde gegevens.’ Opsporingsambtenaren mogen nu bij maatschappelijke instellingen of bedrijven gegevens over het adres, leeftijd, bankrekening, verzekeringen, en dergelijke opvragen. Ook het opvragen van gegevens over bibliotheek- of internetgebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Het voorstel is op 2 november 2004 aangenomen door de Tweede Kamer. PvdA, D66, Groep Lazrak, Groep Wilders, VVD, ChristenUnie, SGP, CDA en LPF stemden voor. De plenaire behandeling door de Eerste Kamer vond plaats op 4 en 5 juli 2005. De Eerste Kamer heeft het voorstel op 5 juli 2005 zonder stemming aangenomen. Van de SP en GroenLinks is daarbij aangetekend dat zij tegen de wet waren.
Tegen de wet is veel geprotesteerd, onder meer vanuit de bibliotheekwereld. Onlangs publiceerde de FOBID Juridische Commissie de De tien geboden: aanwijzingen voor bibliothecarissen bij de omgang met Justitie inzake verzoeken om gegevens te verstrekken over gebruikers van de bibliotheek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |