Nee, ''by Rove!'' Variant van; by Jove! (Of; by Iove!)quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
Je bedoelt trouwens zeker [ bye Rove! ] ?
Okay, maar dan is nu de TT verkeerd aangepastquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, ''by Rove!'' Variant van; by Jove! (Of; by Iove!)
[afbeelding]
[afbeelding]
“A dog!” said Holmes. “By Jove, a curly-haired spaniel.''
Precies, maar dan met de naam van de oppergod.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Okay, maar dan is nu de TT verkeerd aangepast
Ik ken dan wel het gezegde 'By George! what in [insert naam] is that!?'
Zo bedoel je het toch?
Eerder voor ongelovigen, want het zijn gewoon culturele vragen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:01 schreef Monidique het volgende:
Speciaal voor alle gelovigen nu op Nederland 1: de Nationale Bijbeltest.
Ja, ik ben alleen op de aankondigingen afgegaan hoor, maar er stonden vragen in als ''Wat vieren we met Pasen?'', ''Hoeveel zonen had Abraham?'', enz. Natuurlijk zijn dat eigenlijk geloofsvragen, omdat ze uit de Bijbel komen, maar bij geloofsvragen stel ik me vragen voor die je alleen kunt beantwoorden als je minstens enige catechese c.q. indoctrinatie hebt doorlopen. Dit zijn eerder culturele vragen. Uit het genre: ''Waartoe dienden de Olympische Spelen?''quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:07 schreef Monidique het volgende:
O. Juist, ja.
Ja, ik bedoel, staat er niet in je agenda gewoon linksboven van de dag zelf dat het een feestdag is?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
Bij geloofsvragen stel ik me de minst zinvolle vragen voor.
Ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:25 schreef RichardQuest het volgende:
Mja, wat mij betreft worden die vaste feestdagen afgeschaft en mag iedereen zelf een paar dagen uitkiezen...
Of verliezen we dan onze entiteit ineens?.
Liever niet, das lastig plannen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:29 schreef RichardQuest het volgende:
Kunnen bedrijven dat trouwens zelf regelen? Welke vrije dagen de werknemers hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |