quote:Advocaat: 'Achteraf geen gelukkige wissel'
Dick Advocaat noemde de wissel van Robben 'ongelukkig', maar de Oranje-bondscoach weet de nederlaag aan het niet benutten van de kansen.
Voor de camera's van de NOS moest Dick Advocaat zich verdedigen tegen de opmerkelijke wissel van Arjen Robben. De bondscoach reageerde als een door een wesp gestoken. 'Het is alweer duidelijk. Als jullie de zwarte piet willen geven, ik neem de verantwoordelijkheid.' Later wilde de Advocaat toegeven dat het een ongelukkige wissel was geweest.
'Het was de eerste wedstrijd van Robben na drie maanden. De Tsjechen hadden met Galásek een mannetje over. We moesten een wissel toepassen. Het is een keus die je maakt, die nu verkeerd is uitgepakt. Maar ook daarna hebben we kansen gekregen.'
Advocaat noemde het sowieso 'de wedstrijd van de gemiste kansen'. 'We hebben alle mogelijkheden gehad en hebben het zelf weggegeven. De tegengoals waren fouten van onszelf. De tweede gele kaart voor Heitinga was onnodig. Het is de jeugd, geen verwijt. Ze hebben keihard gewerkt. We hebben minimaal twaalf kansen gekregen, hoeveel Tsjechië? Als je tien, twaalf kansen krijgt moet je er zeker drie, vier goals maken.'
quote:Cruijff: 'Het grootste probleem de opbouw'
19/6/2004 23:46
'Het is heel naar, maar de Tsjechen hebben uitstekend gevoetbald.' Johan Cruijff was diplomatiek in zijn analyse bij de NOS na de 3-2 nederlaag van Nederland tegen Tsjechië.
Hoewel hij de ingreep van Advocaat niet wilde veroordelen, het van het veld halen van Arjen Robben was ook voor Cruijff opvallend. 'De wissel kwam niet op het meest gelukkige moment. Vanaf dat moment durven de Tsjechen meer risico te nemen. Zonde dat juist hij eraf gaat. Het is zonde dat je een speler zo bezig en de tegenstander met angst voor hem eruit haalt. Aan de andere kant, ik begrijp de wissel wel', zei Cruijff.
Volgens Cruijff lag de pijn ergens anders. 'Er was te weinig balbezit. Het grootste probleem was de opbouw van achteruit. Er kwamen alleen maar lange ballen.'
Toch had Cruijff niet gekozen voor Robben. 'Zoek de ruimte voor hem. Kijk of hij de linksback gek kan krijgen. Je kan hem ook aan de rechterkant zette, dan hou je in ieder geval die dreiging.'
Dat is waar. Echter is de politieke kant van voetbal nog onderbelicht. Dit onderwerp is ook een aanzet tot een discussie. Uiteindelijk zal het toch wel weer over moslims gaan.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:02 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat doet Advocaat in de POL-slowchat.
Alsof er niet genoeg EK-topics staan in de Active Topics.
quote:Promotiekoeien gestolen van kaasbedrijf
Gepubliceerd: zondag 20 juni 2004 @ 09:53
Promotiekoeien blijken een gewild dievenobject te zijn. Het bedrijf Cono BeemsterKaas is in de afgelopen tijd al twee van de levensgrote, kunststof figuren kwijtgeraakt. De objecten zijn zo zwaar dat ze alleen door twee man te tillen zijn.
De eerste blauw-witte koe zou in verband met de festiviteiten rond 750 jaar Alkmaar op de internationale kaasmarkt op het Waagplein geplaatst worden. Voordat het dier op zijn plek kon worden gezet, was het echter al gestolen. Het tweede figuur werd donderdagavond in de buurt van Castricum gestolen. De koe was kort voor de diefstal nog oranje geschilderd.
Het bedrijf heeft inmiddels aangifte gedaan. "Die agenten stonden wel even te kijken toen ik aangifte kwam doen van een gestolen promotiekoe. Zo'n koe kost wel een paar duizend euro. Het kan best een grap zijn, in elk geval hebben we nog geen losgeldbrief ontvangen," aldus woordvoerster Tara van Oyen.
Het is een schande dat er geen Turk in het Nederlands elftal zit.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dat is waar. Echter is de politieke kant van voetbal nog onderbelicht. Dit onderwerp is ook een aanzet tot een discussie. Uiteindelijk zal het toch wel weer over moslims gaan.
Ik wil dat ook wel graag weten eigenlijk!quote:Op zondag 20 juni 2004 12:18 schreef UnderWorld_ het volgende:
Koos: geef dan even argumentatie waarom het een slecht plan is. Het lijkt mij best redelijk.
Bron: LCquote:VVD: voorkeurstemmen bepalend bij verkiezingen
BUSSUM - De VVD neigt naar een kiesstelsel waarbij het aantal voorkeurstemmen bepalend is voor de samenstelling van de Tweede Kamer. De fractie is ,,gecharmeerd'' van dit zogeheten model-Bolkestein, zo liet fractievoorzitter Van Aartsen zaterdag weten op een bijeenkomst van de VVD.
De bijeenkomst van de partijraad ging over het nieuwe kiesstelsel. De VVD weet nog niet wat ze wil, terwijl het kabinet en de andere partijen in de Tweede Kamer hun standpunt al hebben bepaald.
Het kabinet wil de kiezer twee stemmen geven, een voor de verhoudingen tussen de partijen in de Tweede Kamer en een voor de samenstelling van de fracties. Die moet meer regionaal bepaald worden, omdat dit de band tussen kiezer en gekozene zou versterken.
De VVD vindt dat er een lijst moet komen met ongenummerde kandidaten. De kandidaten die de meeste stemmen halen, gaan als eerste naar de Tweede Kamer. De volgorde van de lijst zou door loting kunnen worden bepaald, of op alfabetische volgorde. Dit systeem komt overeen met het stelsel dat van 1917 tot 1921 in Nederland gold.
straks.. heb nu visite (vaderdag weet je wel..quote:Op zondag 20 juni 2004 12:18 schreef UnderWorld_ het volgende:
Koos: geef dan even argumentatie waarom het een slecht plan is. Het lijkt mij best redelijk.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 20 juni 2004 12:37 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
straks.. heb nu visite (vaderdag weet je wel..)
Ach echt bijzonder zou ik m niet willen noemenquote:Op zondag 20 juni 2004 13:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het Grote Ban Meld Topic Deel 17
Jammer, ik vond hem wel humor hebben
Je verjaardag ookquote:Op zondag 20 juni 2004 13:47 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Vaderdag is toch niet echt een prestatie of wel?Het overkomt je meer
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |