abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 07:57:00 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33684711
quote:
Op donderdag 4 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:
Welkom bij het topic voor al het visieloze gespui van politieke ideeen en populistisch geblaat zonder financiele onderbouwing. Ook geschikt voor al het diverse politieke nieuws.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:31 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke zaken die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: "het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder theologische justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de joviale eindtijdsvoorspellingen niet."
Mijn beginpost is nog steeds het fundament van de SC.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33686113
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 07:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Mijn beginpost is nog steeds het fundament van de SC.
Maar jij bent dan ook gewoon het fundament van de SC

Moguh
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:03:41 #53
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33687449
Ik zou graag willen weten wat mijn beginpost was in de Slowchat. Ik weet dat dat al een keer eerder is opgezocht, maar ik kan nergens meer terugvinden waar ik dat heb opgeslagen......
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:51:38 #54
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33688890
quote:
Lobbyist VS bekend schuld en praat

WASHINGTON, 4 JAN. De invloedrijke Amerikaanse lobbyist Jack Abramoff heeft gisteren bekend schuldig te zijn aan fraude, belastingontduiking en samenzwering met als doel overheidsdienaren om te kopen.

In ruil voor strafvermindering is hij bereid belastende verklaringen af te leggen over corruptie onder Amerikaanse Congresleden en regeringsfunctionarissen.

Het betekent een verdere verbreding van een corruptieschandaal dat in potentie zeer schadelijk kan zijn voor de Republikeinen. Volgens schattingen in Amerikaanse media had Abramoff, sinds medio jaren negentig de best betaalde lobbyist van Washington, corrupte contacten met twaalf tot zestig Congresleden, veelal Republikeinen maar ook enkele Democraten.

Abramoff kan zijn gevangenisstraf (maximaal dertig jaar) terugbrengen tot circa 10 jaar als hij verklaringen aflegt over zijn corrupte contacten met politici en hun medewerkers. Hij heeft ingestemd met een boete van 25 miljoen dollar.

Verwacht wordt dat hij hoge Republikeinen, onder wie de voormalige leider in het Huis van Afgevaardigden, de Texaan Tom DeLay, in opspraak zal brengen. In het onderzoek is eerder ook een medewerker van het Witte Huis aangehouden, het hoofd van het inkoopbureau.

Het onderzoek naar Abramoff wordt in Washington al maanden met argusogen gevolgd. Gevreesd wordt dat de lobbyist een doos van Pandora zal openen. Zijn ster rees nadat de Republikeinen in 1994 een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden bereikten. Daarna zette hij met DeLay een project op waarbij bedrijven voor wie hij lobbyde werd gevraagd om gelijktijdig financiële steun aan Republikeinse politici te geven.

Dit zogenoemde ‘K Street Project’ leidde er de afgelopen jaren toe dat lobbyisten in Washington zich veelal manifesteerden als Republikein. Een ander gevolg was dat bondgenoten van Democraten zich gedwongen zagen Republikeinen financieel te steunen omdat ze anders met hun lobbywerk niets gedaan kregen in de Amerikaanse hoofdstad.

Abramoff was in de jaren tachtig medewerker van president Reagan en voorzitter van de Republikeinse studenten. Hij presenteerde zich als een overtuigde conservatief, die als lobbyist beoogde zijn conservatieve ideeën te verwezenlijken. Abramoff doneerde in 2004 100.000 dollar aan de campagne president Bush, en was tevens een belangrijke financiële bron voor prominente conservatieve activisten zoals Ralph Reed (ex-voorzitter van Religious Right) en Grover Norquist van de belangrijkste Republikeinse actiegroep voor belastingverlagingen. Er zijn belangrijke aanwijzingen dat Abramoff ook deze activisten heeft gecorrumpeerd. Hetzelfde geldt voor verscheidene denktanks, van wie hij medewerkers omkocht zodat zij in hun publicaties positief zouden oordelen over zijn klanten.

De deal die Abramoff nu met de Amerikaanse justitie heeft bereikt houdt hem nog lang uit te problemen. Er loopt nog een tweede fraude- en corruptieonderzoek naar hem, waarin hij eveneens de hoofdverdachte is. Verwacht wordt dat hij ook daarin schuld zal bekennen in ruil voor belastende verklaringen over politici en strafvermindering.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33689263
Gaat het weer over het klimaat, ?
pi_33689273
En goedemorgen.
pi_33689437
Elf van die twaalf vastzittende mijnwerkers waren overleden, maar per abuis meldde iemand dat ze allemaal levend gevonden waren. Dat leidde tot gevechten en een redelijke boosheid. Foutje...
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:16:57 #58
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33689573
Ik heb het op het journaal gezien. Communicatie is niet voor iedereen weggelegd
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33689781
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:51 schreef George-Butters het volgende:

[..]
Waarom zouden Amerikaanse politici zich laten omkopen? Verdienen die al niet genoeg? En als ze in de politiek niets verdienen kunnen ze toch zo aan de slag in het bedrijfsleven? En dat zonder te frauderen.
pi_33689790
40% van de treinen uit Rotterdam en Amsterdam waren vorig jaar te laat .
pi_33689847
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:11 schreef Monidique het volgende:
Elf van die twaalf vastzittende mijnwerkers waren overleden, maar per abuis meldde iemand dat ze allemaal levend gevonden waren. Dat leidde tot gevechten en een redelijke boosheid. Foutje...
Waarom komt dit wel in het nieuws en de honderden dode mijnwerkers per jaar in China niet?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33689869
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar jij bent dan ook gewoon het fundament van de SC

Moguh
Gelly toch?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33689911
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom komt dit wel in het nieuws en de honderden dode mijnwerkers per jaar in China niet?
Ik hoor vrij regelmatig over mijnrampen in China. Daarnaast is Nederland gewoon meer gericht op Amerika dan op China.
pi_33689974
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:25 schreef pberends het volgende:
40% van de treinen uit Rotterdam en Amsterdam waren vorig jaar te laat .
quote:
106 Teletekst wo 04 jan
NS niet punctueel genoeg in 2005

AMSTERDAM De NS heeft in 2005 te weinig
treinen op tijd laten rijden.De NS had
met de overheid afgesproken dat 86,5%
van de treinen op tijd zou zijn,maar
volgens ProRail kwam de NS niet verder
dan 84,8%.

Volgens de NS hadden de stakingen bij
ProRail en de drie grote ontsporingen
bij Amsterdam een groot negatief effect
op de punctualiteit.Ook werkzaamheden
aan wissels en seinen waren oorzaken.

In de laatste weken van 2005 waren er
vooral in de grote steden veel treinen
vertraagd.Zo vertrok in Rotterdam en
Amsterdam zo'n 40% van de treinen te
laat.

pi_33690005
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:11 schreef Monidique het volgende:
Die beelden waren hilarisch hard. Al die uberchristelijke mensen God bedanken en naar de kerk .
pi_33690056
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Die beelden waren hilarisch hard. Al die uberchristelijke mensen God bedanken en naar de kerk .
Ik heb het niet op televisie gezien, maar las het op internet. Het is zeer tragisch en waarschijnlijk te wijten aan een slechte organisatie of gewoon een idioot in die organisatie.
pi_33690073
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:31 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]
Oh alleen de laatste weken, dat scheelt.
pi_33690104
It's a miracle the world's been waiting for

Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33690116
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het niet op televisie gezien, maar las het op internet. Het is zeer tragisch en waarschijnlijk te wijten aan een slechte organisatie of gewoon een idioot in die organisatie.
Zouden het soms Amerikanen zijn geweest?
pi_33690180
Gazprom en Oekraïne akkoord over gasprijs
ANP

MOSKOU - Het gasconflict tussen Rusland en Oekraïne is opgelost. Beide landen slaagden er woensdag in een akkoord te bereiken over de voorwaarden waaronder Rusland gas aan het buurland zal leveren. Het akkoord heeft een looptijd van vijf jaar.

De afgelopen dagen ontstond een rel over de Russische gasleveranties. Moskou eiste dat Oekraïne vier keer zoveel voor het Russische gas ging betalen. Kiev weigerde dat, waarop Rusland de gastoevoer naar de voormalige Sovjetrepubliek verminderde.

Volgens het nu bereikte akkoord gaat Oekraïne 95 dollar betalen voor elke 1000 kubieke meter gas. Dat is bijna twee keer zoveel als de oude prijs, maar wel een stuk minder dan Rusland eerst had geëist. Het akkoord bepaalt verder dat Oekraïne een hogere vergoeding krijgt voor het gastansport door de voormalige Sovjetrepubliek naar andere landen.

Het conflict tussen Rusland en Oekraïne kreeg deze week snel een Europese dimensie, omdat verscheidene landen in Europa gas uit Rusland kopen en er zelfs voor een belangrijk deel afhankelijk van zijn. Daar komt bij dat een aanzienlijk deel van het gas uit Rusland via Oekraïne naar de rest van Europa wordt getransporteerd.

Doordat Rusland de toevoer naar Oekraïne verminderde, kregen diverse Europese landen ook minder gas. Onder internationale druk bracht Rusland de toevoer naar Europa dinsdag terug op het oude niveau.

Later op de dag vloog een delegatie van het Oekraïense gasbedrijf Naftogaz naar Moskou om het conflict met Rusland op te lossen. Na urenlange onderhandelingen slaagden de partijen erin een doorbraak te bereiken.

De twee partijen zijn een ingewikkelde constructie overeengekomen, waarbij het Russische gasbedrijf Gazprom zijn gas voor 230 dollar per duizend kuub verkoopt aan een Russisch-Oostenrijkse tussenhandelaar. Die verkoopt het in combinatie met goedkoper gas uit Centraal-Azië tegen een lagere prijs door aan Oekraïne.

Volgens het akkoord krijgt Oekraïne voortaan 1,60 dollar voor elke 1000 kubieke meter gas die over een afstand van 100 kilometer wordt getransporteerd naar Midden- en West-Europa. De oude prijs was 1,09 dollar.

Het conflict tussen Moskou en Kiev heeft geleid tot discussies over de betrouwbaarheid van Rusland als gasleverancier. Rusland wordt vooral verweten dat het energie heeft ingezet als politiek drukmiddel. De Russische handelwijze wordt in verband gebracht met de politieke omwenteling in Oekraïne. Het land voert sinds vorig jaar een prowesters beleid, tot groot ongenoegen van het Kremlin.

Gazprom beschikt over een derde van alle gasreserves in de wereld. Frankrijk en Duitsland behoren tot de belangrijkste afnemers. Nederland, dat als een van de weinige landen in West-Europa zelf over een flinke gasvoorraad beschikt, importeert een kleine hoeveelheid gas uit Rusland en heeft daarom geen last gehad van de problemen tussen Rusland en Oekraïne.

De Europese Commissie heeft laten weten blij te zijn met het akkoord van woensdag.
pi_33690196
NS, altijd weer een smoesje waarom de service beneden het vriespunt is.

Slechtste "bedrijf" van Nederland .
pi_33690216
de Bie zei het al in de jaren 90: de ongeplande geplande vertraging
pi_33690217
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik hoor vrij regelmatig over mijnrampen in China.
Láng niet allemaal.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:
Daarnaast is Nederland gewoon meer gericht op Amerika dan op China.
Wat hebben wij met Amerikaanse mijnen te maken dan?
pi_33690247
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
NS, altijd weer een smoesje waarom de service beneden het vriespunt is.

Slechtste "bedrijf" van Nederland .
Gratis koffffffffffffffieeeeeeeeeeeee.

Nee daar heb je wat aan, gaan alle mede-reizigers keihard uit hun bek stinken.
pi_33690263
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Niets, Amerika exporteert nauwelijks een drol. Alleen als Bush op visite komt.
pi_33690266
Wat een geleerdheid!
pi_33690321
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Láng niet allemaal.
Nee, maar dan zouden we tientallen nieuwszenders moeten hebben die onophoudelijk berichtten over allerlei zaken in de wereld.
quote:
Wat hebben wij met Chinese mijnen te maken? Minder dan met Amerikaanse.
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:44:30 #78
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33690388
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33690391
je hebt gelijk, Jehan, het is tijd om weer eens wat aan de eruditie te doen
pi_33690394
quote:
Diesel, iPod en Google populairste merken

Nederlanders zijn dol op de merken Diesel, iPod en Google. Dat blijkt uit de CoolBrands verkiezing. De winnaar van vorig jaar, Apple, zakt naar de vijfde plaats.

Europese smaak
De CoolBrands verkiezing is een initiatief van Cool Unlimited, dat in veertien Europese landen wordt uitgevoerd. De Nederlandse smaak heeft overeenkomsten met die van Europa, al zijn er wel verschillen. Zo wordt de Europese top 10 merknamen aangevoerd door Google, gevolgd door iPod en Nokia. Laatstgenoemde komt weer niet voor in de Nederlandse ranglijst. Aan de verkiezing op internet deden 40.000 mensen mee.

Top 10 Nederland Europa
1. Diesel Google
2. iPod iPod
3. Google Nokia
4. Puma Adidas
5. Apple Nike
6. Adidas Diesel
7. PlayStation Puma
8. Monsterboard Sony
9. Ben & Jerry's Rayban
10. Ikea Gucci
Diesel ! Hoe verzinnen het. Ik ga toch ook geen baggermerk beginnen met de naam Olie of Gas ofzo. Ik dacht dat Diesel allang uit was.
pi_33690415
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Het is toch zo? Ik vind het geen service van de NS. Net zoals die politieagenten die oliebollen uitdelen aan goede automobilisten, terwijl je handenvrij moet bellen.
pi_33690431
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef pberends het volgende:

Nog erger is het bekende bericht bij weer een vertraging:

Onze excuses voor het ongemak

Zeg dan gewoon niks .
pi_33690465
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef Tafkahs het volgende:
je hebt gelijk, Jehan, het is tijd om weer eens wat aan de eruditie te doen
Mijn kille rekenverstand faalt nooit.
pi_33690473
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Diesel ! Hoe verzinnen het. Ik ga toch ook geen baggermerk beginnen met de naam Olie of Gas ofzo. Ik dacht dat Diesel allang uit was.
Waarom is Puma zo populair? Oh ja, de poema op de veluwe. Maar dat merk is toch echt zo'n half gabber merk uit de jaren 90? Is het opeens bij boeren populair ofzo?
pi_33690505
Heeft dat niet iets met de Formule 1 te maken, daar liepen ze altijd al op van die rare schoentjes.
pi_33690520
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nog erger is het bekende bericht bij weer een vertraging:

Onze excuses voor het ongemak

Zeg dan gewoon niks .
Ze lopen je inderdaad keihard te sarren. Ik heb liever dat ze dan zeggen dat het de volgende keer niet meer gebeurd ofzo (dat er een soort leercurve in de NS zit).
pi_33690537
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft dat niet iets met de Formule 1 te maken, daar liepen ze altijd al op van die rare schoentjes.
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen na .
pi_33690548
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen na .
Denken ze allemaal dat ze Wytske de F1 hoer opeens kunnen krijgen .
pi_33690696
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
Het is opzich wel knap hoe Puma zo'n revival heeft kunnen maken.

Alleen is de hype nu wel weer voorbij volgens mij. Tot ziens Puma .
pi_33690750
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef pberends het volgende:
Ze lopen je inderdaad keihard te sarren. Ik heb liever dat ze dan zeggen dat het de volgende keer niet meer gebeurd ofzo (dat er een soort leercurve in de NS zit).
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.
Gaat niet goed samen.

Ze kunnen beter zeggen:
Pakt u volgende keer maar de auto, onze service is beneden elk niveau.
Dat zou eerlijk zijn .
pi_33690822
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gaat niet goed samen.

Ze kunnen beter zeggen:
Dat zou eerlijk zijn .
Dat zou mijn respect voor de NS wel omhoogbrengen, als ze gewoon wat eerlijker zijn.
pi_33690946
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, maar dan zouden we tientallen nieuwszenders moeten hebben die onophoudelijk berichtten over allerlei zaken in de wereld.
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:
Wat hebben wij met Chinese mijnen te maken? Minder dan met Amerikaanse.
Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.
pi_33690976
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gaat niet goed samen.

Ze kunnen beter zeggen:
Dat zou eerlijk zijn .
Even je quote gejat: Eerlijke teksten van omroepers op het treinstation.
pi_33691020
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.
Vraag maar aan een gemiddelde westerling hoeveel dollar hij een landgenoot waard vindt en een gemiddelde Chinees, ik vermoed dat dat eerste 100 keer meer is.
pi_33691065
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Aangezien ik geen deel uitmaak van de redactie, kan ik het antwoord niet geven.
quote:
Omdat Nederland nu eenmaal meer gericht is op Amerika. Er is ook meer aandacht voor de oorlog in Irak, dan voor de genocide in Soedan. Er is meer aandacht voor orkanen in Amerika, dan voor watersnoodrampen in Bangladesh.
pi_33691132
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Vraag maar aan een gemiddelde westerling hoeveel dollar hij een landgenoot waard vindt en een gemiddelde Chinees, ik vermoed dat dat eerste 100 keer meer is.
Ja, natuurlijk, ernst / geografische afstand = nieuwswaarde. Maar een Amerikaan uit Virginia heb ik niks mee te maken.
pi_33691222
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, ernst / geografische afstand = nieuwswaarde. Maar een Amerikaan uit Virginia heb ik niks mee te maken.
Ik vind die kleine rampjes per definitie geen nieuwswaarde hebben. 100 doden in Chinese mijn.. ja en? 12 Amerikanen dood in mijn... ja en? Vliegtuig neergestort in Rusland... ja en? Ik mis de rode draad die dat soort verhalen heenloopt. Het gaat gewoon nergens over. Allemaal van die ongelukken die wel 1000 keer per dag op de aarde gebeuren.
pi_33691226
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:56 schreef pberends het volgende:
Dat zou mijn respect voor de NS wel omhoogbrengen, als ze gewoon wat eerlijker zijn.
Een (semi)overheidsbedrijf is nooit eerlijk omdat de overheid zelf ook niet eerlijk is .
pi_33691292
Laat ze dan gewoon hele grappen omroepen. "En jan die ging naar het staation...."

Kunnen de mensen lachen ipv te lopen stressen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33691307

heb ik een nieuwe pc doet niet alles het .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')