Nee, maar dan zouden we tientallen nieuwszenders moeten hebben die onophoudelijk berichtten over allerlei zaken in de wereld.quote:
Wat hebben wij met Chinese mijnen te maken? Minder dan met Amerikaanse.quote:Wat hebben wij met Amerikaanse mijnen te maken dan?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Gratis koffffffffffffffieeeeeeeeeeeee.
Nee daar heb je wat aan, gaan alle mede-reizigers keihard uit hun bek stinken.
Dieselquote:Diesel, iPod en Google populairste merken
Nederlanders zijn dol op de merken Diesel, iPod en Google. Dat blijkt uit de CoolBrands verkiezing. De winnaar van vorig jaar, Apple, zakt naar de vijfde plaats.
Europese smaak
De CoolBrands verkiezing is een initiatief van Cool Unlimited, dat in veertien Europese landen wordt uitgevoerd. De Nederlandse smaak heeft overeenkomsten met die van Europa, al zijn er wel verschillen. Zo wordt de Europese top 10 merknamen aangevoerd door Google, gevolgd door iPod en Nokia. Laatstgenoemde komt weer niet voor in de Nederlandse ranglijst. Aan de verkiezing op internet deden 40.000 mensen mee.
Top 10 Nederland Europa
1. Diesel Google
2. iPod iPod
3. Google Nokia
4. Puma Adidas
5. Apple Nike
6. Adidas Diesel
7. PlayStation Puma
8. Monsterboard Sony
9. Ben & Jerry's Rayban
10. Ikea Gucci
Het is toch zo? Ik vind het geen service van de NS. Net zoals die politieagenten die oliebollen uitdelen aan goede automobilisten, terwijl je handenvrij moet bellen.quote:
Nog erger is het bekende bericht bij weer een vertraging:quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:39 schreef pberends het volgende:
Gratis koffffffffffffffieeeeeeeeeeeee.
Nee daar heb je wat aan, gaan alle mede-reizigers keihard uit hun bek stinken.
Mijn kille rekenverstand faalt nooit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef Tafkahs het volgende:
je hebt gelijk, Jehan, het is tijd om weer eens wat aan de eruditie te doen
Waarom is Puma zo populair? Oh ja, de poema op de veluwe. Maar dat merk is toch echt zo'n half gabber merk uit de jaren 90? Is het opeens bij boeren populair ofzo?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Diesel! Hoe verzinnen het. Ik ga toch ook geen baggermerk beginnen met de naam Olie of Gas ofzo. Ik dacht dat Diesel allang uit was.
Ze lopen je inderdaad keihard te sarren. Ik heb liever dat ze dan zeggen dat het de volgende keer niet meer gebeurd ofzo (dat er een soort leercurve in de NS zit).quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nog erger is het bekende bericht bij weer een vertraging:
Onze excuses voor het ongemak
Zeg dan gewoon niks.
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen naquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft dat niet iets met de Formule 1 te maken, daar liepen ze altijd al op van die rare schoentjes.
Denken ze allemaal dat ze Wytske de F1 hoer opeens kunnen krijgenquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen na.
Het is opzich wel knap hoe Puma zo'n revival heeft kunnen maken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
Ow ja, rode schoenen, het kenmerk van opperste lelijkheid op leren stropdassen na.
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef pberends het volgende:
Ze lopen je inderdaad keihard te sarren. Ik heb liever dat ze dan zeggen dat het de volgende keer niet meer gebeurd ofzo (dat er een soort leercurve in de NS zit).
Dat zou mijn respect voor de NS wel omhoogbrengen, als ze gewoon wat eerlijker zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.
Gaat niet goed samen.
Ze kunnen beter zeggen:
Pakt u volgende keer maar de auto, onze service is beneden elk niveau.
Dat zou eerlijk zijn.
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar dan zouden we tientallen nieuwszenders moeten hebben die onophoudelijk berichtten over allerlei zaken in de wereld.
Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:
Wat hebben wij met Chinese mijnen te maken? Minder dan met Amerikaanse.
Even je quote gejat: Eerlijke teksten van omroepers op het treinstation.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel niet zeggen. De NS en beloftes is als water en vuur.
Gaat niet goed samen.
Ze kunnen beter zeggen:
Pakt u volgende keer maar de auto, onze service is beneden elk niveau.
Dat zou eerlijk zijn.
Vraag maar aan een gemiddelde westerling hoeveel dollar hij een landgenoot waard vindt en een gemiddelde Chinees, ik vermoed dat dat eerste 100 keer meer is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?
[..]
Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.
Aangezien ik geen deel uitmaak van de redactie, kan ik het antwoord niet geven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En dus pakken we een relatief klein rampje uit Amerika, waarom dan?
Omdat Nederland nu eenmaal meer gericht is op Amerika. Er is ook meer aandacht voor de oorlog in Irak, dan voor de genocide in Soedan. Er is meer aandacht voor orkanen in Amerika, dan voor watersnoodrampen in Bangladesh.quote:Waarom minder? Er schijnen in China 20.000 mijnwerkers per jaar te sterven, en nu maken wij ons druk om 12 dikke Amerikanen.
Ja, natuurlijk, ernst / geografische afstand = nieuwswaarde. Maar een Amerikaan uit Virginia heb ik niks mee te maken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Vraag maar aan een gemiddelde westerling hoeveel dollar hij een landgenoot waard vindt en een gemiddelde Chinees, ik vermoed dat dat eerste 100 keer meer is.
Ik vind die kleine rampjes per definitie geen nieuwswaarde hebben. 100 doden in Chinese mijn.. ja en? 12 Amerikanen dood in mijn... ja en? Vliegtuig neergestort in Rusland... ja en? Ik mis de rode draad die dat soort verhalen heenloopt. Het gaat gewoon nergens over. Allemaal van die ongelukken die wel 1000 keer per dag op de aarde gebeuren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, ernst / geografische afstand = nieuwswaarde. Maar een Amerikaan uit Virginia heb ik niks mee te maken.
Een (semi)overheidsbedrijf is nooit eerlijk omdat de overheid zelf ook niet eerlijk isquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:56 schreef pberends het volgende:
Dat zou mijn respect voor de NS wel omhoogbrengen, als ze gewoon wat eerlijker zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |