abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30630724
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, vooral strandgasten.
pi_30630842
Maar... die van RQ heeft geen TV-out, 128MB Radeon videokaart en 1 jaar ophaal-ofzo-garantie. Hij neemt een Intel® Celeron ® M Processor 360 (1.40 GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB) en ik een AMD Turion 2800. Ik weet niet wat beter is.
pi_30630871
Celeron dat is toch een low-ass pentium II?
pi_30630911
uit vorige topic:
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:25 schreef pberends het volgende:

-- Quote ---
,,Dat laat al jarenlang haar invloed op economische hervormingen in de VS en Latijns-Amerika succesvol gelden.''
------------

Succesvol zeg .
ja:

bij de peso-crisis van argentinie, een enorme koersval van de Peso toen deze losgekoppeld werd van de dollar (een idee van de neo-Liberale Carlos Menem, een Fortuyneske 'verlosser' die overigens uiteindelijk met een vliegtuig het land moest uitvluchten en nu gezocht wordt door Justitie vanwege grootschalige corruptie) en alle rijken direkt hun geld uit argentinie wegsluisten, werd het ontstane gat gevuld door kredieten van het IMF ...
de IMF-kredieten (naar ik meen iets van 15 miljard) waren gelijk aan de weggesluisde dollars door de rijkere elite ... nu betaald argentinie flinke rente aan het IMF, enkel vanwege een zekere liguiditeit waarvan hetw egvallen juist kon ontstaan door het terugtrekken van precies diegenen (amerikaanse kredietinstituten bv), die nu weer verdienen aan de rentes ...

broekzak-achterzak-politiek is dat ... meestal ten kostte van de arbeiders ....
Bovendien, amerikanen hebben sindsdien een behoorlijke greep gekregen op de politiek van argentinie, terwijl Argentinie an sich juist vanaf de 30'er jaren een erg amerika-onafhankelijke politiek gevoerd heeft (onder de Perronisten, derde-weg-politiek) ...

Als dat de richting is die die 'denkers' opwillen, maak dan je borst maar nat, dan zal de Euro binnen 5 jaar eerder vervangen worden door de dollar en wordt nederland de 52e staat van amerika .... (waarover mcCarthy vast een discussie op wil zetten waarbij hij enorm voor dat idee is, omdat hij er een utopische welvaart van verwacht)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30630938
Turion is beter, en heeft Speedstep, of Cool and Quiet oid, Celeron heeft dit niet. Dat betekent dat die Celeron zich niet terugschakelt als je het niet intensief gebruikt, dat kan minder accutijd betekenen. De videokaart, is die bij jou shared?
pi_30631046
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Turion is beter, en heeft Speedstep, of Cool and Quiet oid, Celeron heeft dit niet. Dat betekent dat die Celeron zich niet terugschakelt als je het niet intensief gebruikt, dat kan minder accutijd betekenen. De videokaart, is die bij jou shared?
Negative.
pi_30631097
Maar nu kan ik 'm ook via internet bestellen: http://www.tweakers.net/pricewatch/124815

Is-ie tot zo'n zeventig euro goedkoper, hoewel met wat dingetjes erbij in de winkel, tot vijftig euro goedkoper. Punt is: ik hou niet van online bestellen en ik wil in de winkel wel voor dooie pixels controleren. Lijkt mij beter om die vijftig euro gewoon uit te besteden aan wat zekerheid en gemoedsrust?
pi_30631207
Koop gewoon een telraam.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30631211
Waarom is het economisch en politiek gezien in Zuid-Amerika zo'n teringzooi?

Wat is er misgegaan in Zuid-Amerika?

Dat vroeg ik me ineens af.
pi_30631218
quote:
Leerstoel voor 'islamitische zelfkritiek'

De in 1997 opgerichte Islamitische Universiteit van Rotterdam (IUR) heeft een nieuwe leerstoel gecreëerd over de positie van de islam in het Westen ('Islam in the West'). Deze moet moslims vooral leren de hand in eigen boezem te steken. Gisteren opende de universiteit -die overigens in Nederland nog niet officieel als universiteit is erkend- haar deuren voor het nieuwe academisch jaar.

Coördinator van de leerstoel is imam Abdulwahid van Bommel. Volgens hem is het de eerste leerstoel op de Islamitische Universiteit die er echt toe doet. Hij hoopt dat er op wetenschappelijk niveau indringende vragen kunnen worden behandeld. ''Wat voor toekomst heeft de islam in Nederland? Zijn er rudimenten van de democratie in de islam te bespeuren? Of is de islam helemaal tegen democratie? Vragen die nu een echt wetenschappelijk antwoord kunnen krijgen.''

Van Bommel: ''Het is de bedoeling van de nieuwe leerstoel om de hand in eigen boezem te steken. Na veertien eeuwen islam zie je een zekere vanzelfsprekendheid optreden. Veel moslims in Nederland beschouwen zich als islamitisch omdat ze in een bepaald dorpje in het Rifgebergte zijn geboren. Het traditionele dorpsleven van die streken wordt hier voortgezet. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit traditionele leven ook altijd gefundeerd is in de islam.''

Het is de vraag hoeveel weerklank de Islamitische Universiteit Rotterdam zal vinden onder veel in Nederland levende moslims. Een grote groep moslimallochtonen, vaak afkomstig uit het Marokkaanse Rifgebergte, houdt er een orthodoxe leefwijze op na die veel verschilt van de verlichte sfeer die de IUR ademt.

Isesco
De gisteren geopende leerstoel wordt deels betaald door Isesco, een gezaghebbende islamitische culturele en wetenschappelijke organisatie die gevestigd is in Marokko. Isesco-directeur Abdulaziz Othman Altwaijri liet gisteren weten dat religie en politiek volgens hem niet bij elkaar horen. Een partij als de SGP vindt hij maar niks. ''Religie is iets voor het individu, niet voor de politiek.'' De islam vraagt volgens de directeur iedere moslim in vrede te leven, en niet in het domein van een ander te treden.

Over terrorisme had Altwaijri ook een duidelijke mening: '' Moslims zijn en deel van de samenleving in het land waar ze leven, in Europa net zo goed als in Amerika. Terroristische daden zijn het gevolg van een verkeerde godsdienstige interpretatie bij criminelen. Ze horen niet bij de islam.''
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30631231
De vraag is waarschijnlijk niet wat er mis is gegaan, maar wat er niet goed is gegaan.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:09:15 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30631401
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:01 schreef MrX1982 het volgende:

Schuld van de katholieken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30631421
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Schuld van de katholieken.

Kort maar krachtig
pi_30631445
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:09 schreef pberends het volgende:
Mijn babyeendjes -deel 3-

Lizzy .
Je hebt het er maar druk mee
pi_30631508
Dr. Phil gaat d00d!
pi_30631540
Zo, tussen week 4 en week 5 verandert ze nogal wat.
pi_30631566
verandert zelfs in een mannetje
pi_30631577
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:15 schreef zakjapannertje het volgende:
verandert zelfs in een mannetje
Wist ik veel dat gele baby's ook mannetjes konden worden .
pi_30631594
!
pi_30631603
Maar, zakjapannertje, ik heb dan 128Mb op een RADEON-kaart niet-shared.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:18:09 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30631621
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:01 schreef MrX1982 het volgende:

Onder andere:
instabiel rechtssysteem
corruptie
koloniaal trauma
armoede (wat ook weer leidt tot instabiliteit en corruptie)
etc

al deze opendeuren zijn niets anders dan een tvp
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_30631787
Maar als je de ontwikkeling van Zuid-Amerika naast die van Noord-Amerika legt. Beide maken ze deel uit van de nieuwe wereld maar toch hebben ze een compleet andere ontwikkeling en hedendaagse positie in de wereld ontwikkeld.

Dan vraag ik me nog steeds af waar is het in Zuid-Amerika in het verleden anders gegaan dan in Noord-Amerika, de opkomst van Zuid-Amerikaanse dictaturen wellicht?

Maar nu ga ik eerst even werken :w
pi_30631916
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:17 schreef Monidique het volgende:
Maar, zakjapannertje, ik heb dan 128Mb op een RADEON-kaart niet-shared.
ja, ik lees hier idd los 128, maakt ook gebruik vh werkgeheugen mocht dat nodig zijn http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=25449
pi_30632188
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:13 schreef Monidique het volgende:
Dr. Phil gaat d00d!
Wie niet?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')