abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30630724
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, vooral strandgasten.
pi_30630842
Maar... die van RQ heeft geen TV-out, 128MB Radeon videokaart en 1 jaar ophaal-ofzo-garantie. Hij neemt een Intel® Celeron ® M Processor 360 (1.40 GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB) en ik een AMD Turion 2800. Ik weet niet wat beter is.
pi_30630871
Celeron dat is toch een low-ass pentium II?
pi_30630911
uit vorige topic:
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:25 schreef pberends het volgende:

-- Quote ---
,,Dat laat al jarenlang haar invloed op economische hervormingen in de VS en Latijns-Amerika succesvol gelden.''
------------

Succesvol zeg .
ja:

bij de peso-crisis van argentinie, een enorme koersval van de Peso toen deze losgekoppeld werd van de dollar (een idee van de neo-Liberale Carlos Menem, een Fortuyneske 'verlosser' die overigens uiteindelijk met een vliegtuig het land moest uitvluchten en nu gezocht wordt door Justitie vanwege grootschalige corruptie) en alle rijken direkt hun geld uit argentinie wegsluisten, werd het ontstane gat gevuld door kredieten van het IMF ...
de IMF-kredieten (naar ik meen iets van 15 miljard) waren gelijk aan de weggesluisde dollars door de rijkere elite ... nu betaald argentinie flinke rente aan het IMF, enkel vanwege een zekere liguiditeit waarvan hetw egvallen juist kon ontstaan door het terugtrekken van precies diegenen (amerikaanse kredietinstituten bv), die nu weer verdienen aan de rentes ...

broekzak-achterzak-politiek is dat ... meestal ten kostte van de arbeiders ....
Bovendien, amerikanen hebben sindsdien een behoorlijke greep gekregen op de politiek van argentinie, terwijl Argentinie an sich juist vanaf de 30'er jaren een erg amerika-onafhankelijke politiek gevoerd heeft (onder de Perronisten, derde-weg-politiek) ...

Als dat de richting is die die 'denkers' opwillen, maak dan je borst maar nat, dan zal de Euro binnen 5 jaar eerder vervangen worden door de dollar en wordt nederland de 52e staat van amerika .... (waarover mcCarthy vast een discussie op wil zetten waarbij hij enorm voor dat idee is, omdat hij er een utopische welvaart van verwacht)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30630938
Turion is beter, en heeft Speedstep, of Cool and Quiet oid, Celeron heeft dit niet. Dat betekent dat die Celeron zich niet terugschakelt als je het niet intensief gebruikt, dat kan minder accutijd betekenen. De videokaart, is die bij jou shared?
pi_30631046
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:51 schreef zakjapannertje het volgende:
Turion is beter, en heeft Speedstep, of Cool and Quiet oid, Celeron heeft dit niet. Dat betekent dat die Celeron zich niet terugschakelt als je het niet intensief gebruikt, dat kan minder accutijd betekenen. De videokaart, is die bij jou shared?
Negative.
pi_30631097
Maar nu kan ik 'm ook via internet bestellen: http://www.tweakers.net/pricewatch/124815

Is-ie tot zo'n zeventig euro goedkoper, hoewel met wat dingetjes erbij in de winkel, tot vijftig euro goedkoper. Punt is: ik hou niet van online bestellen en ik wil in de winkel wel voor dooie pixels controleren. Lijkt mij beter om die vijftig euro gewoon uit te besteden aan wat zekerheid en gemoedsrust?
pi_30631207
Koop gewoon een telraam.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30631211
Waarom is het economisch en politiek gezien in Zuid-Amerika zo'n teringzooi?

Wat is er misgegaan in Zuid-Amerika?

Dat vroeg ik me ineens af.
pi_30631218
quote:
Leerstoel voor 'islamitische zelfkritiek'

De in 1997 opgerichte Islamitische Universiteit van Rotterdam (IUR) heeft een nieuwe leerstoel gecreëerd over de positie van de islam in het Westen ('Islam in the West'). Deze moet moslims vooral leren de hand in eigen boezem te steken. Gisteren opende de universiteit -die overigens in Nederland nog niet officieel als universiteit is erkend- haar deuren voor het nieuwe academisch jaar.

Coördinator van de leerstoel is imam Abdulwahid van Bommel. Volgens hem is het de eerste leerstoel op de Islamitische Universiteit die er echt toe doet. Hij hoopt dat er op wetenschappelijk niveau indringende vragen kunnen worden behandeld. ''Wat voor toekomst heeft de islam in Nederland? Zijn er rudimenten van de democratie in de islam te bespeuren? Of is de islam helemaal tegen democratie? Vragen die nu een echt wetenschappelijk antwoord kunnen krijgen.''

Van Bommel: ''Het is de bedoeling van de nieuwe leerstoel om de hand in eigen boezem te steken. Na veertien eeuwen islam zie je een zekere vanzelfsprekendheid optreden. Veel moslims in Nederland beschouwen zich als islamitisch omdat ze in een bepaald dorpje in het Rifgebergte zijn geboren. Het traditionele dorpsleven van die streken wordt hier voortgezet. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit traditionele leven ook altijd gefundeerd is in de islam.''

Het is de vraag hoeveel weerklank de Islamitische Universiteit Rotterdam zal vinden onder veel in Nederland levende moslims. Een grote groep moslimallochtonen, vaak afkomstig uit het Marokkaanse Rifgebergte, houdt er een orthodoxe leefwijze op na die veel verschilt van de verlichte sfeer die de IUR ademt.

Isesco
De gisteren geopende leerstoel wordt deels betaald door Isesco, een gezaghebbende islamitische culturele en wetenschappelijke organisatie die gevestigd is in Marokko. Isesco-directeur Abdulaziz Othman Altwaijri liet gisteren weten dat religie en politiek volgens hem niet bij elkaar horen. Een partij als de SGP vindt hij maar niks. ''Religie is iets voor het individu, niet voor de politiek.'' De islam vraagt volgens de directeur iedere moslim in vrede te leven, en niet in het domein van een ander te treden.

Over terrorisme had Altwaijri ook een duidelijke mening: '' Moslims zijn en deel van de samenleving in het land waar ze leven, in Europa net zo goed als in Amerika. Terroristische daden zijn het gevolg van een verkeerde godsdienstige interpretatie bij criminelen. Ze horen niet bij de islam.''
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30631231
De vraag is waarschijnlijk niet wat er mis is gegaan, maar wat er niet goed is gegaan.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:09:15 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30631401
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:01 schreef MrX1982 het volgende:

Schuld van de katholieken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30631421
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Schuld van de katholieken.

Kort maar krachtig
pi_30631445
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:09 schreef pberends het volgende:
Mijn babyeendjes -deel 3-

Lizzy .
Je hebt het er maar druk mee
pi_30631508
Dr. Phil gaat d00d!
pi_30631540
Zo, tussen week 4 en week 5 verandert ze nogal wat.
pi_30631566
verandert zelfs in een mannetje
pi_30631577
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:15 schreef zakjapannertje het volgende:
verandert zelfs in een mannetje
Wist ik veel dat gele baby's ook mannetjes konden worden .
pi_30631594
!
pi_30631603
Maar, zakjapannertje, ik heb dan 128Mb op een RADEON-kaart niet-shared.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:18:09 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30631621
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:01 schreef MrX1982 het volgende:

Onder andere:
instabiel rechtssysteem
corruptie
koloniaal trauma
armoede (wat ook weer leidt tot instabiliteit en corruptie)
etc

al deze opendeuren zijn niets anders dan een tvp
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_30631787
Maar als je de ontwikkeling van Zuid-Amerika naast die van Noord-Amerika legt. Beide maken ze deel uit van de nieuwe wereld maar toch hebben ze een compleet andere ontwikkeling en hedendaagse positie in de wereld ontwikkeld.

Dan vraag ik me nog steeds af waar is het in Zuid-Amerika in het verleden anders gegaan dan in Noord-Amerika, de opkomst van Zuid-Amerikaanse dictaturen wellicht?

Maar nu ga ik eerst even werken :w
pi_30631916
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:17 schreef Monidique het volgende:
Maar, zakjapannertje, ik heb dan 128Mb op een RADEON-kaart niet-shared.
ja, ik lees hier idd los 128, maakt ook gebruik vh werkgeheugen mocht dat nodig zijn http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=25449
pi_30632188
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:13 schreef Monidique het volgende:
Dr. Phil gaat d00d!
Wie niet?
pi_30632326
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:23 schreef MrX1982 het volgende:
Dan vraag ik me nog steeds af waar is het in Zuid-Amerika in het verleden anders gegaan dan in Noord-Amerika,
Misschien het feit dat Noord-amerika bestaat uit twee erg sterke grote staten, amerika, beide met een zekere federale structuur kent ...

Zuid-amerika daarentegen kent een 'natie-opzet', die populair was in de 19e eeuw (ook in europa) ... helaas leidde dat ook tot territorale conflicten, zoals bv meerdere oorlogen tussen argentinie en chili (over patagonie), peru en equador etc. etc.

verder vormen de maatschappelijk-economische systemen vaak een direkte onderlinge concurrentie, er ontstaan zeer sterke machtsfactoren (leger, bourgeoisie, financiele elite) die direkt machtsstreven gaan uitten ....

Als je kijkt naar noord- en latijs-amerika zie je volgens mij het verschil in economische daadkracht van een natie-staten-systeem, zoals bv europa, zuid-amerika en afrika kennen, en een federale territorale opzet, zoals de VS die kent, verschillende onafhankelijke staten, die hun gedeelde belangen koppelen in een overkoepelend regerend orgaan ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30632523
hier trouwens een review vd videokaart (niet specifiek hoeveel geheugen): http://www.hardwarezone.com/articles/print.php?cid=14&id=1659 , het is voor spelletjesgebruik weliswaar een moderne kaart doordat het DirectX 9 heeft, maar niet echt snel, maar voor spelen via mobiel gebruik heb je toch al veel beperktheden, zoals stroomgebruik, warmteafvoer etc.
pi_30634023
Maak eens een goeie grap, zeg Teflon Donner. .
pi_30634094
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:51 schreef zakjapannertje het volgende:
hier trouwens een review vd videokaart (niet specifiek hoeveel geheugen): http://www.hardwarezone.com/articles/print.php?cid=14&id=1659 , het is voor spelletjesgebruik weliswaar een moderne kaart doordat het DirectX 9 heeft, maar niet echt snel, maar voor spelen via mobiel gebruik heb je toch al veel beperktheden, zoals stroomgebruik, warmteafvoer etc.
Ik zit waarschijnlijk toch meestal aan het net. Is het dan verstandig de accu eruit te halen?
pi_30634289
Teflon Donner

Ik dacht trouwens dat er in dit kabinet wel vaker moties van wantrouwen zijn uitgedeeld. Misschien waren het achteraf moties van treurnis ofzo, stelletje huillies. Zo'n Donner moet toch helemaal gefileerd worden ..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30634387
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zit waarschijnlijk toch meestal aan het net. Is het dan verstandig de accu eruit te halen?
waarom zou je dat willen doen? is dat zo zwaar dan ? geen idee eigenlijk of dat verstandig is of niet
pi_30634426
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:13 schreef Monidique het volgende:
Dr. Phil gaat d00d!
Nee denk eerder dat hij presidentskandidaat wordt voor de republikeinen.
pi_30634500
Republikeinse presidentskandidaten gaan ook dood, .
pi_30634569
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:04 schreef Monidique het volgende:
Republikeinse presidentskandidaten gaan ook dood, .
niet waar

pi_30634998
Iemand nog verstand van laptop-accu's?
pi_30635193
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:20 schreef Monidique het volgende:
Iemand nog verstand van laptop-accu's?
Het is beter voor je accu deze eruit te halen als je (meestal, langdurig) aan het stroomnet hangt. En 'm af en toe goed leeg en vol te maken. Anders wordt 'ie lui.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30635228
Goed leeg en vol maken doe ik door af en toe gewoon de acuu te gebruiken tot-ie leeg is en 'm daarna helemaal opladen?
pi_30635337
Ja, dus neem je laptop af en toe mee naar buiten ofzo, en zet 'm daarna lang genoeg aan de stroom. Als je heel nerdig bent kan je een extraleeg-maak-apparaatje bouwen, met je accu en een fietslampje, maar of dat echt winst in levensduur of accutijd oplevert weet ik niet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30635380
Dan hoef ik 's avonds nooit meer bezweet van de dynamo ergens aan te komen, maar heerlijk ruikend naar lentebloemen doordat ik mijn laptop aangesloten heb op m'n fiets...
pi_30635442
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:32 schreef sigme het volgende:
Ja, dus neem je laptop af en toe mee naar buiten ofzo,
Jawel,... op tijd je laptop uitlaten..
pi_30635540
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef Monidique het volgende:
Dan hoef ik 's avonds nooit meer bezweet van de dynamo ergens aan te komen, maar heerlijk ruikend naar lentebloemen doordat ik mijn laptop aangesloten heb op m'n fiets...
De meisjes zullen aan je voeten liggen, amechtig bewonderend
pi_30635565
Tijd om dat ding te kopen dus!
pi_30635567
niet alleen in Duitsland verkiezingen overmorgen:
quote:
Stemmen voor Afghaan een heidens karwei

Gepubliceerd op vrijdag 16 september 2005

De bevolking van Afghanistan gaat zondag voor de tweede keer in de geschiedenis van het land naar de stembus.

Na de verkiezing van de president, vorig jaar oktober, gaat het dit keer om de verkiezing van 249 leden van het Lagerhuis, een soort Tweede Kamer, en de leden van de provinciale raden.

De overwegend ongeletterde kiezers - ongeveer 80 procent is analfabeet - moeten voor de parlementaire verkiezingen een keus maken uit bijna 2800 kandidaten. In ieder geval zijn 68 zetels in het Lagerhuis gereserveerd voor vrouwelijke kandidaten, twee per provincie. Daarnaast staan op de stemformulieren nog eens tientallen kandidaten voor de provinciale verkiezingen.

Niet gewend aan democratie
Een heidens karwei voor iemand die niet gewend is aan democratie. De ruim twaalf miljoen kiezers kunnen niet terugvallen op partijprogramma's, want die zijn er niet. De kieswet schrijft voor dat iemand zijn stem alleen op een kandidaat kan uitbrengen. Pas na de verkiezingen is er ruimte om allianties te vormen die op partijpolitiek kunnen gaan lijken.

Om de kandidaat van zijn keuze te vinden, moet de kiezer bijvoorbeeld in de hoofdstad Kabul zeven pagina's namen doorworstelen, vertelt generaal Jaap Willemse, plaatsvervangend commandant van de Internationale veiligheidsmacht ISAF. Om het de analfabeet wat makkelijker te maken, heeft iedere kandidaat een symbool achter zijn naam staan. Dat kan een kameel zijn, een waterkruik of een mobiel telefoontje. Verder wordt de kiezer in dorpjes via de tv of met een heus toneelspel op het dorpsplein of in het gemeenschapshuis vertrouwd gemaakt met de betekenis van de verkiezingen.

Veel tijd
Het uitzoeken van de kandidaten gaat heel veel tijd kosten, vreest de generaal. "Wij houden er rekening mee dat iemand zeker zeven minuten nodig heeft om zijn keuze te maken.'' De Afghaanse autoriteiten houden er daarom rekening mee dat er een tweede verkiezingsdag nodig is. In ieder geval zijn de openingstijden van de ongeveer 6000 stembureaus al verruimd. De kiezer kan zich nu van zes uur 's ochtends tot vier uur 's middags melden.

Een tweede probleem waarmee de organisatoren te maken hebben, zijn de ongeldige kandidaten. De verkiezingscommissie heeft tot nu toe 45 kandidaten geschorst. Een deel vanwege hun banden met gewelddadige groepen en de rest omdat zij een overheidsbaan hebben.

"Probleem is dat hun namen nog op de stembiljetten voorkomen,'' legt Willemse uit. "Er moesten 40 miljoen stembiljetten worden gedrukt voor de dubbele verkiezingen. Het is onmogelijk om die biljetten opnieuw te drukken en te distribueren. De kiezer wordt nu via radio en tv en via de ISAF-krant gewaarschuwd zijn stem niet verloren te laten gaan. Iedere stem op een geschorste kandidaat is ongeldig.

Krijgsheren
Oorspronkelijk stonden er meer dan tweehonderd namen op de lijst van omstreden kandidaten. Het ging zonder uitzondering om krijgsheren en voormalige commandanten van militie-eenheden die verdacht worden van schendingen van de mensenrechten. Volgens de wet kan echter alleen iemand die veroordeeld is van de kieslijst worden geweerd.

President Karzai verdedigde deze week nog het coulante beleid van de verkiezingscommissie om krijgsheren en overgelopen Taliban-kopstukken tot de verkiezingen toe te laten. "Dat is geen compromis, maar een manier om de wonden te helen'', zei hij in een interview met de BBC.

Pragmatisch
Willemse heeft begrip voor de "pragmatische aanpak'' van Karzai. "In Nederland zou zoiets onmogelijk zijn. Maar kijk nu eens waar dit land vandaan komt. ISAF bemoeit zich er niet mee, maar een andere benadering zou wel eens tot meer onrust en instabiliteit kunnen leiden.''

De veiligheidsmacht houdt zich overigens nadrukkelijk op de achtergrond tijdens de verkiezingen. "Het moet vooral een Afghaanse aangelegenheid zijn'', zegt de ISAF-commandant. "Dat betekent dat in eerste instantie de Afghaanse politie voor de veiligheid rond de stembureaus zorgt. Het Afghaanse leger vormt de tweede veiligheidsring. En pas als zij het niet meer kunnen bolwerken, kan de hulp van ISAF worden ingeroepen.''

F16's
Het Afghaanse leger kan ook een beroep doen op (Nederlandse) F16's. Afgelopen week is dat nog twee keer in het noorden van het land gebeurd, vertelt Willemse. Het ging om demonstraties van aanhangers van weinig geliefde kandidaten die uit de hand dreigden te lopen. Het lawaai en de dreiging die van het overvliegen van de F16's uitging, was voldoende om de boel weer te kalmeren.

Willemse ziet in de komende periode, naast de verkiezingen, nog twee momenten waarop het spannend kan worden. Dat is de aanloop naar de uitslag, gepland op 22 oktober, en de eerste bijeenkomsten van het Lagerhuis. De telcentra in de 34 provincies vormen kwetsbare objecten voor kwaadwillende lieden en zullen extra beschermd moeten worden. En de soms ongeletterde kersverse parlementariër zal het ongetwijfeld moeite kosten zich in het democratische spel in te werken.

Voorbereidingen
De VN en ISAF hebben de Afghaanse regering geholpen bij de voorbereidingen. Zo is er een speciale beveiligingsorganisatie opgericht voor het parlement, die onder andere is gaan kijken bij het Nederlandse parlement. Verder zijn honderd medewerkers van de toekomstige Lagerhuisleden uitgestuurd naar westerse parlementen, waaronder ook weer dat van Nederland, om de kunst van het parlementair handwerk af te kijken. Zij moeten straks de gekozen kandidaten proberen te coachen in hun nieuwe metier.

Vermoord
Een kandidaat bij de Afghaanse verkiezingen komend weekeinde is vermoord, vermoedelijk door Taliban-aanhangers. Abdul Hadi is de zevende kandidaat die is gedood in de aanloop naar de stembusgang. Dat hebben autoriteiten van de zuidelijke provincie Helmand meegedeeld.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=620539/sc=fdfbef

de communisten doen trouwens ook mee, al zullen ze niet veel stemmen krijgen is de verwachting
pi_30636010
Monidique, je laptop kan trouwens niet meer geleverd worden, geldt ook voor RichardQuest : Onafhankelijk van USA mogelijk?

misschien heb je iig geluk met die Ati want dat is een Canadees bedrijf dacht ik
pi_30636258
Kutamerika!
pi_30636853
Wat is een ziekteverzuimbeleid in het engels?
pi_30637338
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:25 schreef sizzler het volgende:
Wat is een ziekteverzuimbeleid in het engels?
sickness absence policy ?
pi_30637378
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:47 schreef Monidique het volgende:
Maar... die van RQ heeft geen TV-out, 128MB Radeon videokaart en 1 jaar ophaal-ofzo-garantie. Hij neemt een Intel® Celeron ® M Processor 360 (1.40 GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB) en ik een AMD Turion 2800. Ik weet niet wat beter is.
Och, die van jou is beter hoor...zeker die videokaart. Voor wireless LAN koop ik een PCMCIA-kaartje.

[ Bericht 3% gewijzigd door RichardQuest op 16-09-2005 15:49:26 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30637491
quote:
Ja, die is goedkoper, maar hoeveel kost het om 'm te laten brengen, hoeveel Mb RAM zit erbij, et cetera?
Levering is gratis en geheugen 512, dat is wel een vereiste voor mij.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30638369
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:57 schreef Monidique het volgende:
Maar nu kan ik 'm ook via internet bestellen: http://www.tweakers.net/pricewatch/124815

Is-ie tot zo'n zeventig euro goedkoper, hoewel met wat dingetjes erbij in de winkel, tot vijftig euro goedkoper. Punt is: ik hou niet van online bestellen en ik wil in de winkel wel voor dooie pixels controleren. Lijkt mij beter om die vijftig euro gewoon uit te besteden aan wat zekerheid en gemoedsrust?
Zoals oma haar zekerheid pas vindt als ze bij de balie aan de bank geld kan halen omdat pinnen zo onveilig is?
pi_30638397
.

Heb volgens mij een virus of hardnekkige spyware op m'n PC. Zeer irritant .

tvp ook overigens
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30638495
Weekend

pi_30638707
quote:
Abdul Hadi is de zevende kandidaat die is gedood in de aanloop naar de stembusgang. Dat hebben autoriteiten van de zuidelijke provincie Helmand meegedeeld.
Hoeveel kandidaten zijn er eigenlijk?
pi_30638857
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hoeveel kandidaten zijn er eigenlijk?
voor het parlement bijna 2.800, en nog wat namen van mensen die niet meer verkozen kunnen worden wegens een ambt bij de overheid of een crimineel oorlogsverleden
pi_30638945
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

voor het parlement bijna 2.800, en nog wat namen van mensen die niet meer verkozen kunnen worden wegens een ambt bij de overheid of een crimineel oorlogsverleden
Nog zat over dus.
pi_30639105
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef pberends het volgende:

[..]

sickness absence policy ?
Zoiets had ik ook ja.

En vakkenvuller?

je CV naar het engels vertalen valt niet mee
pi_30639113
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:35 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nog zat over dus.
ja, voor 249 zetels, veel uitvallers dus, en een grote uitzoekerij voor de kiezer, als ze niet eens (kunnen) weten waar de kandidaten voor staan, misschien zijn er ook veel stamhoofden kandidaat of of familie ervan, zodat de keus wat makkelijker is voor de kiezer
pi_30639643
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:40 schreef sizzler het volgende:

En vakkenvuller?
Shelf stacker.
pi_30639724
quote:

[..]

Zoiets had ik ook ja.

En vakkenvuller?

Dat zet je gewoon niet op je CV .
pi_30639776
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:58 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dan denken ze dat 'ie z'n hele jeugd op z'n ouders heeft zitten teren.
pi_30639813
Als je het toch wil doen denk ik dat de meer algemene omschrijving "grocery store worker" voldoet.
pi_30639847
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:00 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dan denken ze dat 'ie z'n hele jeugd op z'n ouders heeft zitten teren.
Rijke ouders, niets om je voor te schamen. .
Het juiste milieu enzo.
pi_30639921
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:02 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Rijke ouders, niets om je voor te schamen. .
Het juiste milieu enzo.
Minder werkervaring.
pi_30639952
quote:

[..]

Zoiets had ik ook ja.

En vakkenvuller?

Pffffffffff .

moeilijke woorden, heb je echt een ouderwets woordenboek voor nodig.
pi_30640122
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:58 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wel als ik het zes jaar heb gedaan. En tegelijkertijd een andere baan had.
pi_30640146
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:01 schreef kLowJow het volgende:
Als je het toch wil doen denk ik dat de meer algemene omschrijving "grocery store worker" voldoet.
pi_30640188
"Medewerker Centrale Controle Verordeningen bij de Nederlandse Orde van Advocaten"

"Lid opleidingscommissie"

"Penningmeester Lustrumboekcommissie faculteitsvereniging"

Ehhhm. Tsja.....
pi_30640202
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:11 schreef kLowJow het volgende:

[..]
quote:
Period: October 1994 – March 2000
Organisation: Albert Heijn BV
Position: Shelf stacker in a supermarket, part-time
Responsibilities: Keeping the shelves filled
pi_30640288
quote:
lustrum
Babelfisch:
quote:
Desired rum
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:18:50 #70
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30640359
Lustrum is toch gewoon latijn voor "5 jarig"? Vertaling is dan overbodig.
pi_30640440
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:16 schreef sizzler het volgende:

[..]

Babelfisch:
[..]

pi_30640596
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Lustrum is toch gewoon latijn voor "5 jarig"? Vertaling is dan overbodig.
Eigenlijk wel ja.
pi_30640681
quote:
Enorme wapenvondst in huis in Rotterdam

De politie in Rotterdam heeft een sporttas in beslaggenomen waarin 65 handgranaten, vier blokken springstof, een ontstekingmechanisme met tijdschakelaar, twee slagpijpjes en vijf patronen zaten.

Drie mannen en een vrouw zijn opgepakt
Het wapentuig komt uit het voormalige JoegoslaviëDe sporttas lag in de garagebox van een huis in Rotterdam. Justitie heeft drie mannen en een vrouw opgepakt in verband met de vondst. Een van de mannen heeft geen vaste woon- of verblijfplaats, de andere drie zijn Rotterdammers.

Wapenhandel
De Nationale Recherche is in augustus een onderzoek begonnen naar wapenhandel. Vorige maand werd in Kroatië al een transport onderschept van acht pistolen, een pistoolmitrailleur, geluiddempers en een grote hoeveelheid munitie.

De lading wapens was volgens het Landelijk Parket op weg naar Nederland. Woensdag greep de politie ook al in toen smokkelaars twee vuurwapens Nederland wilden invoeren.
pi_30640727
Meh!
Allah Al Watan Al Malik
pi_30640936
Goeie tip, Mutant01!

* sigme speelt Boegies - meh.mp3
pi_30640953
kinderen in Californie moeten straks voortaan hun eigen eten meenemen, maar dat zweten ze er dan toch weer uit
quote:
Schwarzenegger verbiedt junkfood op scholen in Californië

13:16:38

SACRAMENTO - Junkfood en frisdrank zijn voortaan taboe in kantines op alle scholen in de Amerikaanse staat Californië. Gouverneur Arnold Schwarzenegger heeft daarvoor een reeks wetten ondertekend.
De nieuwe wetten eisen van schoolkantines dat zij meer fruit en groente op het menu zetten en schrijven nieuwe normen voor voor de voedingswaarde van snacks in automaten op scholen. Volgens fitness-expert en oud-kampioen bodybuilding Schwarzenegger zijn de wetten nodig in de strijd tegen overgewicht in zijn staat. ,,Californië krijgt te kampen met een obesitas-epidemie'', zei de gouverneur. ,,En steeds meer kinderen zijn onderdeel van het probleem.''

Californië was al de eerste staat waar frisdranken op lagere scholen verboden waren. Met de nieuwe wetten, die overigens pas in juli 2007 van kracht worden, wordt het verbod uitgebreid naar de high schools. Op de scholen zullen voortaan alleen water, melk, sap en sportdrank met weinig suiker verkocht worden.
http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&ArticleID=DMF16092005_029
pi_30642088
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:15 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zoals oma haar zekerheid pas vindt als ze bij de balie aan de bank geld kan halen omdat pinnen zo onveilig is?
Ja.
pi_30642242
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:38 schreef zakjapannertje het volgende:
kinderen in Californie moeten straks voortaan hun eigen eten meenemen, maar dat zweten ze er dan toch weer uit
[..]

http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&ArticleID=DMF16092005_029
Je kan Arnie niet van te weinig daadkracht beschuldigen.
pi_30642298
quote:
A record loss of sea ice in the Arctic this summer has convinced scientists that the northern hemisphere may have crossed a critical threshold beyond which the climate may never recover. Scientists fear that the Arctic has now entered an irreversible phase of warming which will accelerate the loss of the polar sea ice that has helped to keep the climate stable for thousands of years.
http://news.independent.c(...)gy/article312997.ece
pi_30642503
quote:
I am duty-bound to report the talk of the New Orleans warehouse district last night: there was rejoicing (well, there would have been without the curfew, but the few people I saw on the streets were excited) when the power came back on for blocks on end. Kevin Tibbles was positively jubilant on the live update edition of Nightly News that we fed to the West Coast. The mini-mart, long ago cleaned out by looters, was nonetheless bathed in light, including the empty, roped-off gas pumps. The motorcade route through the district was partially lit no more than 30 minutes before POTUS drove through. And yet last night, no more than an hour after the President departed, the lights went out. The entire area was plunged into total darkness again, to audible groans. It's enough to make some of the folks here who witnessed it... jump to certain conclusions.
http://www.msnbc.msn.com/id/9314188/#050916
pi_30642766
ganz Geil.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30643486
Studio Sport neemt Nederland 3 over! moet dat de NPS opvullen ofzo?
pi_30644232
meer over Afghanistan
quote:
160 tt-EEN 160 vr 16 sep 18:46:51
buitenland ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

KIESCAMPAGNE IN AFGHANISTAN IS AFGEROND
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Afghanistan is de kiescampagne
afgerond. Zondag vinden historische
verkiezingen plaats.

De campagne verliep bloedig met 1.200
slachtoffers in het voorbije halfjaar.

De mensenrechtenorganisatie Human
Rights Watch spreekt van een klimaat
van angst, vooral op het Afghaanse
platteland.

Bijna 100.000 ordetroepen verzekeren de
veiligheid, bijgestaan door de
Navo-vredesmacht en Amerikaanse
militairen.
rustig is anders
pi_30644336
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:32 schreef zakjapannertje het volgende:
meer over Afghanistan
[..]

rustig is anders
Zitten wij nog niet slecht met 1 dode in 2002.
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:49:17 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30644671
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Zitten wij nog niet slecht met 1 dode in 2002.
Nederlans verzet bestaat gewoon uit amateurs
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:54:34 #86
93744 Finder_elf_towns
pi_30646640
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nederlans verzet bestaat gewoon uit amateurs
Ja inderdaad, Volkert maakte deel uit van een verzetsbeweging
pi_30646935
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 20:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja inderdaad, Volkert maakte deel uit van een verzetsbeweging
Ik denk niet dat het een reactie was die je al te serieus moet nemen.
pi_30647004
"There is no America without New Orleans"
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:07:20 #89
93744 Finder_elf_towns
pi_30647020
quote:
Als dat de richting is die die 'denkers' opwillen, maak dan je borst maar nat, dan zal de Euro binnen 5 jaar eerder vervangen worden door de dollar en wordt nederland de 52e staat van amerika .... (waarover mcCarthy vast een discussie op wil zetten waarbij hij enorm voor dat idee is, omdat hij er een utopische welvaart van verwacht)
Nee, een utopische welvaart wordt pas bereikt als de vrije markt 1 op 1 overneemd. Het huidige flauwe mengsausje tussen kapitalisme en vanuit de overheid opgelegde solidariteit is een prima recept voor een slecht preseterende economie gevult met luie en klagende mensen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:15:58 #91
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30647265
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:16 schreef du_ke het volgende:
.

Heb volgens mij een virus of hardnekkige spyware op m'n PC. Zeer irritant .

tvp ook overigens
Leuk voor je....... minder linkse pr0n kijken.

CounterSpy of PestPatrol in combinatie met Kaspersky Anti-Virus Personal Pro should bend the trick.
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:19:21 #92
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:56:13 #93
93744 Finder_elf_towns
pi_30648522
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/007716.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 16-09-2005 22:20:25 ]
pi_30648758
quote:
Flikkers op de FP willen het maar niet posten.
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:06:01 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30648842
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Monidique, je laptop kan trouwens niet meer geleverd worden, geldt ook voor RichardQuest : Onafhankelijk van USA mogelijk?

misschien heb je iig geluk met die Ati want dat is een Canadees bedrijf dacht ik
whehehe, ik surf hier even, en whoppa, beroemd
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:06:45 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30648870
Heeft iemand trouwens een uitzending van die Dr. Philbill, die eigenlijk dood moet, waarin ie oproept Amerika te boycotten?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30648881
quote:
Wat een figuur is het ook he
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:07:49 #99
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30648905
quote:
Die Van Schijndel is toch die kerel die voor de verkiezingen campagne voerde om met voorkeursstemmen gekozen te worden?
pi_30648930
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:07 schreef freako het volgende:

[..]

Die Van Schijndel is toch die kerel die voor de verkiezingen campagne voerde om met voorkeursstemmen gekozen te worden?
Ja, z'n site is dan ook sinds 2003 niet meer upgedate . Wat een populist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')