19 Maar Petrus en Johannes zeiden: ‘Kunnen wij het tegenover God verantwoorden om wel naar u te luisteren en niet naar hem? Oordeelt u zelf!quote:
Ja dat wist ik niet. Weer wat geleerd vandaag.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:10 schreef Bluesdude het volgende:
Formeel is de regering alleen verantwoording schuldig aan de Koningin ofzo, dacht ik.
Een motie van wantrouwen is eigenlijk wettelijk krachteloos.
Een regering kan gewoon blijven zitten als de Kamer een motie van wantrouwen aanneemt.
Elk topic houdt op na 300 posts.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:17 schreef Floripas het volgende:
Werkt dat trouwens zo? Worden die Slow Chats op een gegeven moment gewist?
Nee, na 300 posts worden ze automagisch op slot gedaan en opent iemand een nieuwe.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:17 schreef Floripas het volgende:
Haha nee hoor. Op een gegeven moment zit een topic vol (bij 300 berichten) en dan bedenkt iemand een nieuwe titel en opent daarmee een nieuw topic.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:17 schreef Floripas het volgende:
Maatschappelijk is het notdone een motie van wantrouwen te negeren.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:14 schreef MrX1982 het volgende:
Hoewel een motie van wantrouwen natuurlijk moeilijk te negeren is zoals ook gezegd wordt op de site van de Tweede Kamer.
Ik vraag me toch nog steeds af wat voor macht de Koningin daadwerkelijk heeft. Elke macht die ze eventueel heeft past mi niet in een democratie, maar ja dat zullen we wel nooit weten.
natuurlijk...Floripas is mijn laatste kloon...quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is iedereen lief hier voor mensen die nieuw zijn![]()
In welke rangorde staat de motie van treurnis in dat geval?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maatschappelijk is het notdone een motie van wantrouwen te negeren.
Maar juridisch is er geen verplichting.
Die wettelijke verplichting is er wel als het staatshoofd het kabinet ontslaat.
Je hebt gewoon gelijk dat het echt niet democratisch is..
Mag ik even kotsen?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef MrX1982 het volgende:
Ach soms mag dat even vers bloed kan geen kwaad. Dan heeft wolfje weer wat te drinken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef MrX1982 het volgende:
Dat het negeren van een motie van wantrouwen moeilijk is uit te leggen is duidelijk maar toch wel grappig dat de regering zich er opzich niets van hoeft aan te trekken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef Bluesdude het volgende:
Maatschappelijk is het notdone een motie van wantrouwen te negeren.
Maar juridisch is er geen verplichting.
Die wettelijke verplichting is er wel als het staatshoofd het kabinet ontslaat.
Je hebt gewoon gelijk dat het echt niet democratisch is..
Sletje en dat meld je nu pasquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb trouwens gesolliciteerd voor de mod positie. Komt u maar, kom maar, kom maar![]()
Het is schandalig dat het geen verplichting is. Als je de scheiding van machten serieus neemt, dan kan de Tweede Kamer de regering simpelweg ontslaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat het negeren van een motie van wantrouwen moeilijk is uit te leggen is duidelijk maar toch wel grappig dat de regering zich er opzich niets van hoeft aan te trekken.
Het is meer een kwestie van politiek fatsoen om dan af te treden dan dat het juridisch verplicht is.
Maar ik neem aan dat de Koningin niet zomaar een kabinet ontslaat, dat zal wel in overleg gaan met de MP ofzo maar opzich is dat ook wel vreemd. De Koningin zou gewoon lintjes moeten knippen en meer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |