abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2004 @ 01:54:23 #1
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17347057
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Jan en alleman is welkom, zelfs salon-facisten, moslimfundi's en vooral Jorma en Gümüs!

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal, genaamd #pol. Hoe je daar komt kun je lezen in de IRC-FAQ.

De laatste 5 topics

POLgebabbel #165 - De club is weer compleet -
POLgebabbel #166 - De wijzen uit het Westen
POLgebabbel #167 - De Terugkeer van RichardQuest
POLgebabbel #168 - De Terugkeer van NR -
POLgebabbel #169 We'll meet again...

Babbel!

[ Bericht 5% gewijzigd door Duritz op 25-02-2004 02:01:35 ]
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17347074
Untermenschen?
pi_17347111
De vorige heeft Duritz vol == vol gemaakt, maar deze is een beetje te leeg om in je uppie vol te spuien.
  woensdag 25 februari 2004 @ 01:59:51 #4
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17347118
quote:
Polen mild over rem op Poolse werknemers

WARSCHAU (ANP) - De Poolse minister van Europese Zaken, Danuta Huebner, heeft dinsdag relatief mild gereageerd op het kabinetsbesluit om een rem te zetten op de komst van Poolse werknemers. Huebner had een ontmoeting met staatssecretaris Nicolaï van Europese Zaken.

Nicoläi zei na afloop van zijn gesprek met Huebner, die dit jaar namens Polen eurocommissaris wordt, dat de relatie tussen Nederland en Polen geen schade heeft opgelopen. ,,Ik heb het Nederlandse standpunt kunnen uitleggen. Ik heb niet het idee dat de teleurstelling helemaal verdwenen is, maar er is geen schade aan de goede relatie'', aldus Nicolaï.

Het Nederlands kabinet besloot twee weken geleden om de grenzen dicht te houden in sectoren van de arbeidsmarkt met een hoge werkloosheid. De arbeidskrachten uit Polen en andere landen die per 1 mei lid worden van de EU, zouden in deze sectoren Nederlandse werklozen uit de arbeidsmarkt kunnen prijzen. Premier Balkenende, enige dagen na het kabinetsbesluit op bezoek in Praag, kreeg de wind van voren van de Tsjechische president Klaus en premier Spidla.
Ik vind het nog steeds schandalig. Polen moeten hier komen werken, net als Portugezen dat kunnen. Het vrij verkeer van personen en goederen zou juist de basis moeten zijn van een vrij Europa. Het tekent het Europa van nu, waar nationale belangen prevaleren. Het is zonde, zo worden wij nooit de meest "dynamische economie van de wereld".

Daarom, Poolse untermenschen. Want zo worden ze behandeld.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 25 februari 2004 @ 02:00:12 #5
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17347122
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
De vorige heeft Duritz vol == vol gemaakt, maar deze is een beetje te leeg om in je uppie vol te spuien.
De nacht is nog lang.
pi_17347127
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 02:00 schreef Duritz het volgende:

[..]

De nacht is nog lang.
  woensdag 25 februari 2004 @ 02:09:34 #7
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17347201
Weltrusten dan maar

Morgen verder met de paper.
Critici zullen deze post als verkapte bump omschrijven
pi_17347296
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:59 schreef Duritz het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds schandalig. Polen moeten hier komen werken, net als Portugezen dat kunnen. Het vrij verkeer van personen en goederen zou juist de basis moeten zijn van een vrij Europa. Het tekent het Europa van nu, waar nationale belangen prevaleren. Het is zonde, zo worden wij nooit de meest "dynamische economie van de wereld".

Onzin. Of wil je zeggen dat je niet voor een streng beleid bent als Turkije in de EU zit?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17347898
Ik denk dat men zich overmatig veel zorgen maakt over Polen.
Ten eerste gaan er straks een hele hoop bedrijven zelf in Polen produceren. Omdat binnen Europa produceren belastingsvoordelen geeft, en binnen Polen er lagere lonen zijn.
Ten tweede zullen de gastarbeiders die hierheen komen makkelijker integreren dan de gastarbeiders die in de jaren 60 naar Nederland kwamen, omdat Polen toch voor een groot deel diezelfde normen, waarden, en levensbeschouwingen deelt met Nederland.
Ten derde komen ze nu hierheen om het werk te doen waar ze veelal geen Nederlanders voor kunnen vinden, of niet genoeg, omdat je bijvoorbeeld je rug naar de ***** helpt in bepaalde beroepen. Het geld gaat zeker wel Nederland uit, maar het geld zal hoe dan ook Nederland uit gaan - de Europese unie heeft de gewoonte onderontwikkelde regios te sponseren.
Als zij hun geld naar huis brengen, zal de economie zich daar sneller ontwikkelen en zijn ze sneller van de naald van de geldinjecties van Brussel af.
pi_17348332
quote:
België beste plek in Europa voor distributiecentrum (24/02 15:24)

België blijft de beste plaats in Europa om een centrum voor distributie en logistiek te vestigen. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Amerikaanse vastgoedconsulent Cushman & Wakefield Healey & Baker (C&W/H&B).

België scoort goed omwille van de interessante huurprijzen van industriële panden, de ligging in het hart van Europa en de voortreffelijke verbindingsmogelijkheden. België wordt op de voet gevolgd door Frankrijk en Duitsland. "België heeft een centrale positie in het economische hart van Europa", zegt Jef Van Doorslaer van C&W/H&B. In België zijn de provincies Limburg en Luik het interessants. De huurprijzen zijn er het laagst en het zijn gebieden die dichtbij de economische toplocaties van Frankrijk (Elzas, Lotharingen) en Duitsland (westen) liggen. Daarnaast scoren Brussel en Antwerpen goed. Maar er zijn ook minpunten. Zo hebben we een dicht wegennet, maar slibt het langzaam dicht. De studie wijst ook uit dat er in de toekomst een tekort kan ontstaan aan industriële terreinen. (DWM)
(Belga)
De Morgen
en Nederland dan
pi_17348613
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 08:18 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

De Morgen
en Nederland dan
Daar sta je in de file.
pi_17348637
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar sta je in de file.
en dat fenomeen is ook bekend in onze buurlanden, maar vreemd dat Nederland hier niet wordt genoemd, met oa onze uitstekende infrastructuur en taalvaardigheden

misschien kan dit dit wat verhelderen (wel een beetje oud):
http://www.salemsbdc.org/FMAs/FMA_Netherlands.htm

[ Bericht 21% gewijzigd door zakjapannertje op 25-02-2004 09:08:37 (linkje erbij geplaatst) ]
  woensdag 25 februari 2004 @ 10:02:24 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17349530
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:59 schreef Duritz het volgende:

[..]

Het is een beetje een extra terugslagklep. Meer niet. Als het aantal Polen dat in Nederland wil gaan werken (en het CPB-rapport wijst daar ook op), dan zal dit beleid over 2 jaar niet meer gecontinueerd worden.
pi_17349632
OK, allemaal even opletten....

Het maximum aantal posts in een topic is verhoogd van 255 naar 301. Vandaar dat op het vorige POLbabbeltopic geen automatisch slotje verscheen.
  woensdag 25 februari 2004 @ 10:12:40 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17349680
Ik vroeg me al af waarom het Kerry-topic nog niet op slot zat. .
pi_17349808
Aha bedankt voor de mededeling .

hoi allemaal .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_17349837
Amerikaanse toestanden in NO-Groningen...
quote:
'Het gonst van de geruchten in Delfzijl'

Plots is nu weer alles pais en vree tussen team-Appel en team-Hermans

DELFZIJL - Waar ging het nou helemaal over die slaande ruzie tussen de twee kandidaten voor het burgemeestersreferendum in Delfzijl. Ook na het slotdebat dinsdagavond, een vraag.

Handtassen waren dinsdagavond op het gemeentehuis in Delfzijl nergens te bekennen, laat staan dat ermee werd gemept. De twee kandidaten voor het burgemeestersreferendum dat vandaag in Delfzijl wordt gehouden, Maritje Appel en Jon Hermans, hielden het netjes tijdens het slotdebat. Toch wilden sommige toehoorders precies weten wat tussen hen was voorgevallen. Waarover ging hun ruzie afgelopen vrijdag?

Het was namelijk niet zomaar een ruzie. Volgens Michiel Tuik, een inwoner van Delfzijl, kostte het de hele dag, tot 's avonds elf uur, om het conflict op te lossen. Waarnemend burgemeester Henk van Hoof en de Groningse commissaris van de koningin Hans Alders moesten zich suf praten om beide dames weer in het gareel te krijgen. Een van hen had zich bijna teruggetrokken, wat het einde had betekend van het eerste burgemeestersreferendum in Noord-Nederland.

'Het gonst van de geruchten in Delfzijl', aldus Tuik na afloop van het debat. 'In cafés wordt over niks anders gepraat.' Vlak daarvoor had hij dit beide kandidaten ook voorgehouden: 'Als mevrouw Appel een verhaal in de wereld helpt dat niet klopt, weet ik niet of ik op mevrouw Appel stem. Als het verhaal wel klopt, weet ik niet of ik op mevrouw Hermans stem. Dat zijn toch afwegingen die iemand maakt als hij stemt' .

Eerder hadden partijen via de plaatselijke media beschuldigingen over en weer geuit. Het team-Appel leefde in de veronderstelling dat het team-Hermans afspraken maakte voor de tegenkandidaat die vervolgens niet werden doorgegeven. Het team-Hermans vond dat zijn integriteit was aangetast. Gisteravond wilde geen van de kandidaten dit herhalen. De vrouwen, de een in zwart mantelpak (Appel, PvdA), de ander in een rood leren jack (Hermans, VVD), gaven elkaar beleefd een hand en promootten verder zichzelf.

Maar de eerste keer dat discussieleider Alders de microfoon onder de neus drukte van een toehoorder ging het toch over de onenigheid. 'Wat verwacht u van de nieuwe burgemeester?', vroeg Alders. 'In eerste instantie dat die Delfzijl uit de negatieve spiraal haalt', luidde het antwoord. 'En dat de burgemeester een duidelijke relatie heeft naar de pers toe. Een aantal mensen heeft op een verkeerde manier bericht over Delfzijl.'

Beide kandidaten grepen de opmerking aan om te pleiten voor open- en eerlijkheid over bestuurlijke zaken. Beiden zeiden ook dat ze Delfzijl willen afhelpen van het negatieve imago dat is ontstaan door talloze bestuurlijke affaires. Waarop iemand in de zaal reageerde: 'De vage antwoorden die u geeft over de problemen tussen u, getuigen niet van openheid en eerlijkheid. Als inwoners van Delfzijl hebben wij recht op duidelijke antwoorden.'

Tijdelijk burgemeester Van Hoof, staatssecretaris van Defensie in het tweede kabinet-Kok, kreeg van Alders het woord. Deze herhaalde in veel woorden wat iedereen al wist: dat er sprake was geweest van een misverstand. 'Als ik er naar kijk vanuit mijn ervaring, zeg ik: waar ging dit nou over?' De kandidaten hadden afgesproken geen energie meer in de kwestie te steken. 'Laten we praten over waar het in Delfzijl om gaat.'

Dat gebeurde de rest van de avond ook. Beide burgemeesterskandidaten beloofden de problemen in de gemeente voortvarend aan te pakken: de hoge werkloosheid, de haven waarin geen boten liggen, het behoud van de chemische industrie, de herstructurering van de stad, het gevoel van achterstelling in de dorpen. Michiel Tuik, na afloop: 'Maar ik weet nog niet op wie ik ga stemmen.'

Volkskrant.nl
pi_17349937
He Kozzmic
quote:
time for a change
Geldt dat ook voor de nieuwe layout .
pi_17349956
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:23 schreef Kozzmic het volgende:
Amerikaanse toestanden in NO-Groningen...
[..]
Haha nou ik zou als kandidaat ver uit de buurt van Delfzijl blijven als je ergens aan een kansloze missie begint is het daar wel .
pi_17349993
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:30 schreef du_ke het volgende:
He Kozzmic
[..]

Geldt dat ook voor de nieuwe layout .
Dat gold m.n. voor mijn user-icon.

Maar ik ga maar eens even aan het 'echte' werk, tot later!
pi_17350037

Het sneeuwt hier .
  woensdag 25 februari 2004 @ 10:38:45 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17350066
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha nou ik zou als kandidaat ver uit de buurt van Delfzijl blijven als je ergens aan een kansloze missie begint is het daar wel .
Het is een puinhoop daar, en het blijft een puinhoop. .
pi_17350111
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:38 schreef freako het volgende:

[..]

Het is een puinhoop daar, en het blijft een puinhoop. .
Yep compleet hopeloos die omgeving zwaar gesubsidieerde zware industrie werkt niet, de haven niet en verder is er geen werk en staan sommige nieuwbouwhuizen al vanaf de oplevering 15 jaar geleden leeg .
  woensdag 25 februari 2004 @ 10:45:39 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17350177
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Yep compleet hopeloos die omgeving zwaar gesubsidieerde zware industrie werkt niet, de haven niet en verder is er geen werk en staan sommige nieuwbouwhuizen al vanaf de oplevering 15 jaar geleden leeg .
En bovendien vecht het college continu, er is een wethouder twee keer afgetreden, en inmiddels alweer raadslid. Een keer moest ie aftreden omdat ie met valse kentekenplaten reed. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')