abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33311855
Kansloos ouwehoeren over drank, vrouwen en een vleugje politiek. Iedereen schijnt welkom te zijn al denk ik daar zelf soms anders over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33311866
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33311889
De randstad heeft ongeveer 7 miljoeninwoners volgens wikipedia. Tegenover 7 miljoen voor LA en 8 miljoen wat ik zo vind voor NY.
pi_33311899
Maar tijd voor een borrel .
  donderdag 22 december 2005 @ 16:04:10 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33311923
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:50 schreef du_ke het volgende:
Nederland heeft gewoonweg geen echte achterbuurten of je moet de definitie wel heel erg oprekken. En de Randstad is als stad best te vergelijken met Parijs, Londen of new York.

Ook is er in NL geen echte armoede.
Ja, ik snap dat gejeremieer tegen dit kabinet mbt armoede ook al niet. Stel nu dat het een percentje stijgt, dan is dat gezien het economisch klimaat best een meevallend resultaat. Zeker in verhouding tot voorgaande jaren:
pi_33311942
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef sigme het volgende:
De helft van de lelijke schreeuwerds claimt anders op te komen voor het Nederlansch volk. Ik voel wel degelijk voortdurend de behoefte afstand te nemen van deze engerds die hun eigen vreemdelingenhaat mij in de schoenen proberen te schuiven.

Dat volk dat de Nederlandsche samenleving wil beschermen (mij dus, oa) door 'Marokkanen' te laten ophoepelen neer 'hun eigen land' spreekt NIET namens mij. En ik vind het heel vermoeiend, maar ik moet daar steeds op wijzen. Belachelijk natuurlijk.

Nóg belachelijker is het waneer iemand zegt jouw geloof aan te hangen en uit naam daarvan vreselijkheden uitvreet. Mij dunkt dat uit de acties al blijkt die de gek duidelijk een héél ander geloof heeft, wát 'ie daar ook over claimt. Ik kan me goed voorstellen dat veel moslims helemaal hun geloof niet in een adem wensen te noemen met bomleggende gestoorden.

Niettemin zou ik er wel steeds afstand van nemen als ik moslim was. Zoals ik ook afstand neem,. steeds opnieuw, van de schreeuwende autochtone paupers. Ik vraag excuus voor mijn woordgebruik.
Ik denk dat die FP schreeuwers voornamelijk hun eigen "mening" geven en verder niet spreken namens de Nederlandse samenleving of het christendom.
quote:
Niks logisch aan. Als een gek gaat moorden uit naam van blonde jongens, vind jij het dan logisch dat *jij* je moet verantwoorden? Als je er genoeg op wordt aangekeken zal je je genoodzaakt voelen, maar logisch is het niet.
Sinds wanneer zijn blonde jongens een religie, quatsch vergelijking dus.
Het gaat erom dat mensen als Osama hun gelijk halen uit de islam. Als de gematigde moslims willen dat hun geloof niet wordt misbruikt door gekken dan kan je toch afstand nemen van mensen als Osama.
pi_33311955
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat gejeremieer tegen dit kabinet mbt armoede ook al niet. Stel nu dat het een percentje stijgt, dan is dat gezien het economisch klimaat best een meevallend resultaat. Zeker in verhouding tot voorgaande jaren:
[afbeelding]
Wat niet wegneemt dat veel mensen het helemaal niet breed hebben. En dit kabinet er nou niet bepaald in slaagt daar wat aan te doen .
pi_33311966
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef pberends het volgende:
SC 800 .
Mooi aantal he ?
pi_33311993
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik ben helemaal niet tegen religies, wat jij zegt, het hoort erbij. Daarnaast leidt het soms tot best goeie dingen (of sluit deze niet uit in elk geval). Ik ben wél fanatiek in het verdedigen van het recht op ongeloof / geen geloof en dergelijke, in die zin ook fanatiek in het verdedigen van de vrijheid van godsdienst.

En ik ben overtuigd van de wenselijkheid van scheiding kerk & staat, onder andere om de vrijheid van godsdienst te waarborgen.
Daaruit volgt een persoonlijke afkeer van politieke partijen op goddelijke basis.
Na ja, kijk, ik ben wel tegen religies, maar neem ook met minder genoegen. Ik zal wel met minder genoegen moeten nemen.

Eigenlijk zou ik het liefst een punt promoten en realiseren, de afschaffing van de wet op vrijheid van godsdienst. We hebben een grondrechten die het recht op organisatie/vergadering en vrijheid van meningsuiting garandeert, das genoeg, ook voor religies.
Wel zou ik graag een grondwetartikel zien die expliciet het recht op ongeloof garandeert, welliswaar enigzins overbodig volgens dezelfde hier bovenstaande redenering, maar met het oog op de geschiedenis zou het gerechtvaardigd zijn, en een niet mis te verstaan signaal richting gelovigen die het ware woord menen te bezitten.
quote:
Een autochtoonse ?
Een Zuid Amerikaanse
quote:
Eens, behalve dat het altijd apparatski's zijn, dat weet ik niet. Het cultuurrelativisme en de neiging mensen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' (lees: te weinig eigen verantwoordelijkheid) is mij zwaar tegen gaan staan.
Oh ja: en de gemaakte keuzes in het dilemma vrouwenrechten / culturele gewoontes
Dat bureaucratische is zo onaangenaam, dat eindeloze netwerken en vriendendienstjes om carriere te maken binnen partijen, en ook de noodzaak om lid te zijn van een politieke partij om carriere te maken binnen de ambtenarij, en uiteindelijk zelfs het onderwijs. Heel onfris.
Daarom wil de politiek/ambtenarij ook niet aan de gekozen burgermeester, die post vormt een essentieel onderdeel van de promotie en beloningsstructuur van de Nederlandse politiek/ambtenarij.
quote:
De AAP lijkt me niks, de grondslag lijkt me teveel op een partij op basis van godsgeloof. Het vereenigt te weinig politieke standpunten.
Ja, je kunt er niks mee. Doet me denken aan een quote van iemand die zei dat het organiseren van atheisten zoiets zou zijn als het dresseren van katten. (slecht gequote)
quote:
Voor een SDP waarin jij & LodewijkNapoleon & Sickie zich kunnen vinden doe ik een leuk mantelpakje aan
Als jij denkt dat je zo makkelijk er vanaf komt heb je het mis (* zet z'n sigarendoos op tafel)
pi_33312011
Maar nu ga ik echt .
pi_33312016
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef du_ke het volgende:
Een vergelijking van 7 miljoen inwoners met 7,5 miljoen vind ik persoonlijk wel te billijken.
Hoe kom je aan die 7,5 miljoen voor New York. Ik kom op 19,2 miljoen.
Nogmaals http://quickfacts.census.gov/qfd/states/36000.html
quote:
Er zijn wel mensen die het vrij slecht hebben. Maar dan nog kan iedereen hier elke dag eten. En hoeft bijna niemand op de straat te wonen of op straat aan een hartaanval te sterven omdat ze de hulp niet kunnen betalen.
Ja omdat ze niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Die mensen moeten gewoon niet zeuren.
pi_33312061
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 7,5 miljoen voor New York. Ik kom op 19,2 miljoen.
Nogmaals http://quickfacts.census.gov/qfd/states/36000.html
[..]
Google "aantal inwoners New York".
quote:
Ja omdat ze niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Die mensen moeten gewoon niet zeuren.
Of helemaal niet op vakantie kunnen en geen luxe kunnen eten. Er is wel degelijk sprake van groepen mensen die maar heel weinig te besteden hebben en voor wie iedere luxe is uitgesloten. En helaas lijkt het wel alsof die groep aan het groeien is en hun lot dit kabinet geen ruk kan schelen.
pi_33312111
2vandaag;
quote:
Terugblik op Talpa
In een interview met John de Mol blikken we terug op de lancering van Talpa en de verschuivingen in tv-land. Daarnaast kijken we ook vooruit: wat gaat er in 2006 gebeuren met Talpa? Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van digitale televisie en de gevolgen daarvan voor het medialandschap?

Brandveiligheid, vijf jaar na 't Hemeltje
Hoe is het met de brandveiligheid in de horeca in Nederland gesteld, vijf jaar na de ramp in café 't Hemeltje? Leveranciers van kerstversiering, Koninklijke Horeca Nederland en het ministerie van Binnenlandse Zaken komen nu met een document waarin afspraken staan waaraan versieringen in de horeca moeten voldoen.

Gesprek met de minister-president
Het wekelijkse NOS Actueel-gesprek met premier Balkenende. Sven Kockelmann spreekt met de premier over de actualiteit van de afgelopen week.
pi_33312113
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
In New York wonen 19,2 miljoen mensen. Hoeveel zouden er in de randstad wonen. 3/4 miljoen ofzo?

Dat is toch onvergelijkbaar.
De staat new York heeft inderdaad 19,2 miljoen inoners en een oppervlakte van 122.308 km, bevolkingsdichtheid 157 inwoners per km2
De stad new York, oftewel de staat New Jersey kent ongeveer 8,6miljoen inwoners, en een bevolkingsdichtheid van 453 inwoners per km2

in de randstad woont ongeveer 8 miljoen mensen (48% van de NL bevolking), en dit maakt ongeveer 20% van de opprvlakte uit..
nederland in zijn geheel kent een bevolkingsdichtheid van 385 inwoners per km[sup]2[7sup]

met recht een hele kromme vergelijking... die volgens mij juist aantoond dat de randstad een zeer dicht bevolkt gebied is, vergelijkbaar bv met de stad New York.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33312134
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef sigme het volgende:

[..]

De helft van de lelijke schreeuwerds claimt anders op te komen voor het Nederlansch volk. Ik voel wel degelijk voortdurend de behoefte afstand te nemen van deze engerds die hun eigen vreemdelingenhaat mij in de schoenen proberen te schuiven.

Dat volk dat de Nederlandsche samenleving wil beschermen (mij dus, oa) door 'Marokkanen' te laten ophoepelen neer 'hun eigen land' spreekt NIET namens mij. En ik vind het heel vermoeiend, maar ik moet daar steeds op wijzen. Belachelijk natuurlijk.

Nóg belachelijker is het waneer iemand zegt jouw geloof aan te hangen en uit naam daarvan vreselijkheden uitvreet. Mij dunkt dat uit de acties al blijkt die de gek duidelijk een héél ander geloof heeft, wát 'ie daar ook over claimt. Ik kan me goed voorstellen dat veel moslims helemaal hun geloof niet in een adem wensen te noemen met bomleggende gestoorden.

Niettemin zou ik er wel steeds afstand van nemen als ik moslim was. Zoals ik ook afstand neem,. steeds opnieuw, van de schreeuwende autochtone paupers. Ik vraag excuus voor mijn woordgebruik.
[..]

Niks logisch aan. Als een gek gaat moorden uit naam van blonde jongens, vind jij het dan logisch dat *jij* je moet verantwoorden? Als je er genoeg op wordt aangekeken zal je je genoodzaakt voelen, maar logisch is het niet.
Ik ga je toevoegen aan mn harem-lijstje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312137
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat die FP schreeuwers voornamelijk hun eigen "mening" geven en verder niet spreken namens de Nederlandse samenleving of het christendom.
Wat kan mij dat nou schelen, MrX, of het een religie genoemd wordt of een politieke stroming? Religie is geen excuus en geen verklaring. Het is een verbindend element. Dat is ook het Nederlands burgerschap. Er zijn er een hoop die claimen namens het hele "brave" Nederlandse volk te spreken. "Onze" samenleving moet beschermd worden. Nou, dat is toevallig ook mijn samenleving, en ik wens hun bescherming niet, en ook de geclaimde noodzaak onderschrijf ik niet.
quote:
[..]

Sinds wanneer zijn blonde jongens een religie, quatsch vergelijking dus.
Het gaat erom dat mensen als Osama hun gelijk halen uit de islam. Als de gematigde moslims willen dat hun geloof niet wordt misbruikt door gekken dan kan je toch afstand nemen van mensen als Osama.
Quatsch, jongen! Als er iemand effectief gaat moorden uit naam van de hollandse blonde jongens ga jij erop aangekeken worden. En misschien 'gelooft' de blonde jongens moordebeweging wel in een blonde messias? Het dondert echt niet hoor, of *jij* het een religie vindt.
Het gaat erom dat je wordt aangekeken op daden van een groepering die jou claimt als onderdeel van hun.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33312162
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:09 schreef du_ke het volgende:
Google "aantal inwoners New York".
Dat klopt blijkbaar dus niet helemaal. Ik neem aan dat mijn bron iets betrouwbaarder is.
quote:
Of helemaal niet op vakantie kunnen en geen luxe kunnen eten. Er is wel degelijk sprake van groepen mensen die maar heel weinig te besteden hebben en voor wie iedere luxe is uitgesloten. En helaas lijkt het wel alsof die groep aan het groeien is en hun lot dit kabinet geen ruk kan schelen.
Maar als jij New York en de randstad een goede vergelijking vindt. Dan vergelijk ik Nederland met een Afrikaans land en constateer dan dat armoede hier geen armoede is en mensen niet zo moeten zeuren.
pi_33312183
Ik heb welgeteld 1 keer naar Talpa gekeken, dat was bij de launch, misschien 10 minuten. Daarna echt NOOIT meer gezien, het net staat dan ook op 30 ofzo
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312267
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb welgeteld 1 keer naar Talpa gekeken, dat was bij de launch, misschien 10 minuten. Daarna echt NOOIT meer gezien, het net staat dan ook op 30 ofzo
't Mannetje vond ik wel aardig, zo'n getrouwde papzak die z'n leven moet beteren .
pi_33312271
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klopt blijkbaar dus niet helemaal. Ik neem aan dat mijn bron iets betrouwbaarder is.
je bron is betrouwbaar..maar net zoals men hier grapjes over kan maken over 'die amerikanen die denken dat Nederland de Hoofdstad van Kopenhagen is' ... heb je een klein aardrijkskunde-foutje gemaakt toen je dacht dat de staat new York gelijk was aan de stad met dezelfde naam...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33312278
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ga je toevoegen aan mn harem-lijstje.
Ik had het al gezien hoor en gereageerd in je fotoboek..

Je begrijpt, ik ben een vrije moderne vrouw, ik wil met liefde in jouw harem (een echte "Marokkaan" ) , maar dan zit jij in de mijne .
pi_33312332
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het al gezien hoor en gereageerd in je fotoboek..

Je begrijpt, ik ben een vrije moderne vrouw, ik wil met liefde in jouw harem (een echte "Marokkaan" ) , maar dan zit jij in de mijne .
Ik heb normaal geen pet op, en ik heb ook geen krullen, dus van echte marokkaan is geen sprake
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312343
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef RM-rf het volgende:
je bron is betrouwbaar..maar net zoals men hier grapjes over kan maken over 'die amerikanen die denken dat Nederland de Hoofdstad van Kopenhagen is' ... heb je een klein aardrijkskunde-foutje gemaakt toen je dacht dat de staat new York gelijk was aan de stad met dezelfde naam...
Ja klein foutje.
Ik zie dat ik de cijfers van de staat New York erbij had gehaald, dat zijn er inderdaad 19,2 miljoen en de stad heeft er 8,0 miljoen. Dus du_ke heeft wel enigszins gelijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')