abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33311855
Kansloos ouwehoeren over drank, vrouwen en een vleugje politiek. Iedereen schijnt welkom te zijn al denk ik daar zelf soms anders over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33311866
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33311889
De randstad heeft ongeveer 7 miljoeninwoners volgens wikipedia. Tegenover 7 miljoen voor LA en 8 miljoen wat ik zo vind voor NY.
pi_33311899
Maar tijd voor een borrel .
  donderdag 22 december 2005 @ 16:04:10 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33311923
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:50 schreef du_ke het volgende:
Nederland heeft gewoonweg geen echte achterbuurten of je moet de definitie wel heel erg oprekken. En de Randstad is als stad best te vergelijken met Parijs, Londen of new York.

Ook is er in NL geen echte armoede.
Ja, ik snap dat gejeremieer tegen dit kabinet mbt armoede ook al niet. Stel nu dat het een percentje stijgt, dan is dat gezien het economisch klimaat best een meevallend resultaat. Zeker in verhouding tot voorgaande jaren:
pi_33311942
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef sigme het volgende:
De helft van de lelijke schreeuwerds claimt anders op te komen voor het Nederlansch volk. Ik voel wel degelijk voortdurend de behoefte afstand te nemen van deze engerds die hun eigen vreemdelingenhaat mij in de schoenen proberen te schuiven.

Dat volk dat de Nederlandsche samenleving wil beschermen (mij dus, oa) door 'Marokkanen' te laten ophoepelen neer 'hun eigen land' spreekt NIET namens mij. En ik vind het heel vermoeiend, maar ik moet daar steeds op wijzen. Belachelijk natuurlijk.

Nóg belachelijker is het waneer iemand zegt jouw geloof aan te hangen en uit naam daarvan vreselijkheden uitvreet. Mij dunkt dat uit de acties al blijkt die de gek duidelijk een héél ander geloof heeft, wát 'ie daar ook over claimt. Ik kan me goed voorstellen dat veel moslims helemaal hun geloof niet in een adem wensen te noemen met bomleggende gestoorden.

Niettemin zou ik er wel steeds afstand van nemen als ik moslim was. Zoals ik ook afstand neem,. steeds opnieuw, van de schreeuwende autochtone paupers. Ik vraag excuus voor mijn woordgebruik.
Ik denk dat die FP schreeuwers voornamelijk hun eigen "mening" geven en verder niet spreken namens de Nederlandse samenleving of het christendom.
quote:
Niks logisch aan. Als een gek gaat moorden uit naam van blonde jongens, vind jij het dan logisch dat *jij* je moet verantwoorden? Als je er genoeg op wordt aangekeken zal je je genoodzaakt voelen, maar logisch is het niet.
Sinds wanneer zijn blonde jongens een religie, quatsch vergelijking dus.
Het gaat erom dat mensen als Osama hun gelijk halen uit de islam. Als de gematigde moslims willen dat hun geloof niet wordt misbruikt door gekken dan kan je toch afstand nemen van mensen als Osama.
pi_33311955
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat gejeremieer tegen dit kabinet mbt armoede ook al niet. Stel nu dat het een percentje stijgt, dan is dat gezien het economisch klimaat best een meevallend resultaat. Zeker in verhouding tot voorgaande jaren:
[afbeelding]
Wat niet wegneemt dat veel mensen het helemaal niet breed hebben. En dit kabinet er nou niet bepaald in slaagt daar wat aan te doen .
pi_33311966
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef pberends het volgende:
SC 800 .
Mooi aantal he ?
pi_33311993
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik ben helemaal niet tegen religies, wat jij zegt, het hoort erbij. Daarnaast leidt het soms tot best goeie dingen (of sluit deze niet uit in elk geval). Ik ben wél fanatiek in het verdedigen van het recht op ongeloof / geen geloof en dergelijke, in die zin ook fanatiek in het verdedigen van de vrijheid van godsdienst.

En ik ben overtuigd van de wenselijkheid van scheiding kerk & staat, onder andere om de vrijheid van godsdienst te waarborgen.
Daaruit volgt een persoonlijke afkeer van politieke partijen op goddelijke basis.
Na ja, kijk, ik ben wel tegen religies, maar neem ook met minder genoegen. Ik zal wel met minder genoegen moeten nemen.

Eigenlijk zou ik het liefst een punt promoten en realiseren, de afschaffing van de wet op vrijheid van godsdienst. We hebben een grondrechten die het recht op organisatie/vergadering en vrijheid van meningsuiting garandeert, das genoeg, ook voor religies.
Wel zou ik graag een grondwetartikel zien die expliciet het recht op ongeloof garandeert, welliswaar enigzins overbodig volgens dezelfde hier bovenstaande redenering, maar met het oog op de geschiedenis zou het gerechtvaardigd zijn, en een niet mis te verstaan signaal richting gelovigen die het ware woord menen te bezitten.
quote:
Een autochtoonse ?
Een Zuid Amerikaanse
quote:
Eens, behalve dat het altijd apparatski's zijn, dat weet ik niet. Het cultuurrelativisme en de neiging mensen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' (lees: te weinig eigen verantwoordelijkheid) is mij zwaar tegen gaan staan.
Oh ja: en de gemaakte keuzes in het dilemma vrouwenrechten / culturele gewoontes
Dat bureaucratische is zo onaangenaam, dat eindeloze netwerken en vriendendienstjes om carriere te maken binnen partijen, en ook de noodzaak om lid te zijn van een politieke partij om carriere te maken binnen de ambtenarij, en uiteindelijk zelfs het onderwijs. Heel onfris.
Daarom wil de politiek/ambtenarij ook niet aan de gekozen burgermeester, die post vormt een essentieel onderdeel van de promotie en beloningsstructuur van de Nederlandse politiek/ambtenarij.
quote:
De AAP lijkt me niks, de grondslag lijkt me teveel op een partij op basis van godsgeloof. Het vereenigt te weinig politieke standpunten.
Ja, je kunt er niks mee. Doet me denken aan een quote van iemand die zei dat het organiseren van atheisten zoiets zou zijn als het dresseren van katten. (slecht gequote)
quote:
Voor een SDP waarin jij & LodewijkNapoleon & Sickie zich kunnen vinden doe ik een leuk mantelpakje aan
Als jij denkt dat je zo makkelijk er vanaf komt heb je het mis (* zet z'n sigarendoos op tafel)
pi_33312011
Maar nu ga ik echt .
pi_33312016
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef du_ke het volgende:
Een vergelijking van 7 miljoen inwoners met 7,5 miljoen vind ik persoonlijk wel te billijken.
Hoe kom je aan die 7,5 miljoen voor New York. Ik kom op 19,2 miljoen.
Nogmaals http://quickfacts.census.gov/qfd/states/36000.html
quote:
Er zijn wel mensen die het vrij slecht hebben. Maar dan nog kan iedereen hier elke dag eten. En hoeft bijna niemand op de straat te wonen of op straat aan een hartaanval te sterven omdat ze de hulp niet kunnen betalen.
Ja omdat ze niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Die mensen moeten gewoon niet zeuren.
pi_33312061
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 7,5 miljoen voor New York. Ik kom op 19,2 miljoen.
Nogmaals http://quickfacts.census.gov/qfd/states/36000.html
[..]
Google "aantal inwoners New York".
quote:
Ja omdat ze niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Die mensen moeten gewoon niet zeuren.
Of helemaal niet op vakantie kunnen en geen luxe kunnen eten. Er is wel degelijk sprake van groepen mensen die maar heel weinig te besteden hebben en voor wie iedere luxe is uitgesloten. En helaas lijkt het wel alsof die groep aan het groeien is en hun lot dit kabinet geen ruk kan schelen.
pi_33312111
2vandaag;
quote:
Terugblik op Talpa
In een interview met John de Mol blikken we terug op de lancering van Talpa en de verschuivingen in tv-land. Daarnaast kijken we ook vooruit: wat gaat er in 2006 gebeuren met Talpa? Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van digitale televisie en de gevolgen daarvan voor het medialandschap?

Brandveiligheid, vijf jaar na 't Hemeltje
Hoe is het met de brandveiligheid in de horeca in Nederland gesteld, vijf jaar na de ramp in café 't Hemeltje? Leveranciers van kerstversiering, Koninklijke Horeca Nederland en het ministerie van Binnenlandse Zaken komen nu met een document waarin afspraken staan waaraan versieringen in de horeca moeten voldoen.

Gesprek met de minister-president
Het wekelijkse NOS Actueel-gesprek met premier Balkenende. Sven Kockelmann spreekt met de premier over de actualiteit van de afgelopen week.
pi_33312113
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
In New York wonen 19,2 miljoen mensen. Hoeveel zouden er in de randstad wonen. 3/4 miljoen ofzo?

Dat is toch onvergelijkbaar.
De staat new York heeft inderdaad 19,2 miljoen inoners en een oppervlakte van 122.308 km, bevolkingsdichtheid 157 inwoners per km2
De stad new York, oftewel de staat New Jersey kent ongeveer 8,6miljoen inwoners, en een bevolkingsdichtheid van 453 inwoners per km2

in de randstad woont ongeveer 8 miljoen mensen (48% van de NL bevolking), en dit maakt ongeveer 20% van de opprvlakte uit..
nederland in zijn geheel kent een bevolkingsdichtheid van 385 inwoners per km[sup]2[7sup]

met recht een hele kromme vergelijking... die volgens mij juist aantoond dat de randstad een zeer dicht bevolkt gebied is, vergelijkbaar bv met de stad New York.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33312134
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef sigme het volgende:

[..]

De helft van de lelijke schreeuwerds claimt anders op te komen voor het Nederlansch volk. Ik voel wel degelijk voortdurend de behoefte afstand te nemen van deze engerds die hun eigen vreemdelingenhaat mij in de schoenen proberen te schuiven.

Dat volk dat de Nederlandsche samenleving wil beschermen (mij dus, oa) door 'Marokkanen' te laten ophoepelen neer 'hun eigen land' spreekt NIET namens mij. En ik vind het heel vermoeiend, maar ik moet daar steeds op wijzen. Belachelijk natuurlijk.

Nóg belachelijker is het waneer iemand zegt jouw geloof aan te hangen en uit naam daarvan vreselijkheden uitvreet. Mij dunkt dat uit de acties al blijkt die de gek duidelijk een héél ander geloof heeft, wát 'ie daar ook over claimt. Ik kan me goed voorstellen dat veel moslims helemaal hun geloof niet in een adem wensen te noemen met bomleggende gestoorden.

Niettemin zou ik er wel steeds afstand van nemen als ik moslim was. Zoals ik ook afstand neem,. steeds opnieuw, van de schreeuwende autochtone paupers. Ik vraag excuus voor mijn woordgebruik.
[..]

Niks logisch aan. Als een gek gaat moorden uit naam van blonde jongens, vind jij het dan logisch dat *jij* je moet verantwoorden? Als je er genoeg op wordt aangekeken zal je je genoodzaakt voelen, maar logisch is het niet.
Ik ga je toevoegen aan mn harem-lijstje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312137
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat die FP schreeuwers voornamelijk hun eigen "mening" geven en verder niet spreken namens de Nederlandse samenleving of het christendom.
Wat kan mij dat nou schelen, MrX, of het een religie genoemd wordt of een politieke stroming? Religie is geen excuus en geen verklaring. Het is een verbindend element. Dat is ook het Nederlands burgerschap. Er zijn er een hoop die claimen namens het hele "brave" Nederlandse volk te spreken. "Onze" samenleving moet beschermd worden. Nou, dat is toevallig ook mijn samenleving, en ik wens hun bescherming niet, en ook de geclaimde noodzaak onderschrijf ik niet.
quote:
[..]

Sinds wanneer zijn blonde jongens een religie, quatsch vergelijking dus.
Het gaat erom dat mensen als Osama hun gelijk halen uit de islam. Als de gematigde moslims willen dat hun geloof niet wordt misbruikt door gekken dan kan je toch afstand nemen van mensen als Osama.
Quatsch, jongen! Als er iemand effectief gaat moorden uit naam van de hollandse blonde jongens ga jij erop aangekeken worden. En misschien 'gelooft' de blonde jongens moordebeweging wel in een blonde messias? Het dondert echt niet hoor, of *jij* het een religie vindt.
Het gaat erom dat je wordt aangekeken op daden van een groepering die jou claimt als onderdeel van hun.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33312162
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:09 schreef du_ke het volgende:
Google "aantal inwoners New York".
Dat klopt blijkbaar dus niet helemaal. Ik neem aan dat mijn bron iets betrouwbaarder is.
quote:
Of helemaal niet op vakantie kunnen en geen luxe kunnen eten. Er is wel degelijk sprake van groepen mensen die maar heel weinig te besteden hebben en voor wie iedere luxe is uitgesloten. En helaas lijkt het wel alsof die groep aan het groeien is en hun lot dit kabinet geen ruk kan schelen.
Maar als jij New York en de randstad een goede vergelijking vindt. Dan vergelijk ik Nederland met een Afrikaans land en constateer dan dat armoede hier geen armoede is en mensen niet zo moeten zeuren.
pi_33312183
Ik heb welgeteld 1 keer naar Talpa gekeken, dat was bij de launch, misschien 10 minuten. Daarna echt NOOIT meer gezien, het net staat dan ook op 30 ofzo
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312267
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb welgeteld 1 keer naar Talpa gekeken, dat was bij de launch, misschien 10 minuten. Daarna echt NOOIT meer gezien, het net staat dan ook op 30 ofzo
't Mannetje vond ik wel aardig, zo'n getrouwde papzak die z'n leven moet beteren .
pi_33312271
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klopt blijkbaar dus niet helemaal. Ik neem aan dat mijn bron iets betrouwbaarder is.
je bron is betrouwbaar..maar net zoals men hier grapjes over kan maken over 'die amerikanen die denken dat Nederland de Hoofdstad van Kopenhagen is' ... heb je een klein aardrijkskunde-foutje gemaakt toen je dacht dat de staat new York gelijk was aan de stad met dezelfde naam...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33312278
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ga je toevoegen aan mn harem-lijstje.
Ik had het al gezien hoor en gereageerd in je fotoboek..

Je begrijpt, ik ben een vrije moderne vrouw, ik wil met liefde in jouw harem (een echte "Marokkaan" ) , maar dan zit jij in de mijne .
pi_33312332
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had het al gezien hoor en gereageerd in je fotoboek..

Je begrijpt, ik ben een vrije moderne vrouw, ik wil met liefde in jouw harem (een echte "Marokkaan" ) , maar dan zit jij in de mijne .
Ik heb normaal geen pet op, en ik heb ook geen krullen, dus van echte marokkaan is geen sprake
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312343
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef RM-rf het volgende:
je bron is betrouwbaar..maar net zoals men hier grapjes over kan maken over 'die amerikanen die denken dat Nederland de Hoofdstad van Kopenhagen is' ... heb je een klein aardrijkskunde-foutje gemaakt toen je dacht dat de staat new York gelijk was aan de stad met dezelfde naam...
Ja klein foutje.
Ik zie dat ik de cijfers van de staat New York erbij had gehaald, dat zijn er inderdaad 19,2 miljoen en de stad heeft er 8,0 miljoen. Dus du_ke heeft wel enigszins gelijk .
pi_33312474
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Na ja, kijk, ik ben wel tegen religies, maar neem ook met minder genoegen. Ik zal wel met minder genoegen moeten nemen.
Ik ben niet tegen mensen dus het hoort erbij. Het zou mijn voorkeur hebben als mensen geen religie zouden willen.
quote:
Eigenlijk zou ik het liefst een punt promoten en realiseren, de afschaffing van de wet op vrijheid van godsdienst. We hebben een grondrechten die het recht op organisatie/vergadering en vrijheid van meningsuiting garandeert, das genoeg, ook voor religies.
Eens
quote:
Wel zou ik graag een grondwetartikel zien die expliciet het recht op ongeloof garandeert, welliswaar enigzins overbodig volgens dezelfde hier bovenstaande redenering, maar met het oog op de geschiedenis zou het gerechtvaardigd zijn, en een niet mis te verstaan signaal richting gelovigen die het ware woord menen te bezitten.
Ook eens. Erg eens.
quote:
[..]

Een Zuid Amerikaanse
Oh, ik schrok al.
quote:
[..]

Dat bureaucratische is zo onaangenaam, dat eindeloze netwerken en vriendendienstjes om carriere te maken binnen partijen, en ook de noodzaak om lid te zijn van een politieke partij om carriere te maken binnen de ambtenarij, en uiteindelijk zelfs het onderwijs. Heel onfris.
Daarom wil de politiek/ambtenarij ook niet aan de gekozen burgermeester, die post vormt een essentieel onderdeel van de promotie en beloningsstructuur van de Nederlandse politiek/ambtenarij.
Is niet voorbehouden aan links, en ook al niet aan de Nederlandse politiek. In denk dat we in Nederland eigenlijk er nog genadig afkomen.
quote:
[..]

Ja, je kunt er niks mee. Doet me denken aan een quote van iemand die zei dat het organiseren van atheisten zoiets zou zijn als het dresseren van katten. (slecht gequote)
Ja, iets dergelijks hoorde ik ook over de organisatie van de humanisten. Wat hun verenigt is dat het geen verenigingsmensen zijn..
quote:
[..]

Als jij denkt dat je zo makkelijk er vanaf komt heb je het mis (* zet z'n sigarendoos op tafel)

* slaat hakjes over elkaar en kijkt brutaal afwachtend
pi_33312530
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef sigme het volgende:
Wat kan mij dat nou schelen, MrX, of het een religie genoemd wordt of een politieke stroming? Religie is geen excuus en geen verklaring. Het is een verbindend element. Dat is ook het Nederlands burgerschap. Er zijn er een hoop die claimen namens het hele "brave" Nederlandse volk te spreken. "Onze" samenleving moet beschermd worden. Nou, dat is toevallig ook mijn samenleving, en ik wens hun bescherming niet, en ook de geclaimde noodzaak onderschrijf ik niet.
Een religie is meestal iets meer dan een politieke stroming. Ik blijf erbij dat de FP schreeuwers alleen handelen en geen religie achter zich hebben die hun ideeën ondersteunt of waar ze hun ideeën uit halen.
quote:
Quatsch, jongen! Als er iemand effectief gaat moorden uit naam van de hollandse blonde jongens ga jij erop aangekeken worden. En misschien 'gelooft' de blonde jongens moordebeweging wel in een blonde messias? Het dondert echt niet hoor, of *jij* het een religie vindt.
Het gaat erom dat je wordt aangekeken op daden van een groepering die jou claimt als onderdeel van hun.
Ja als mijn tante een baard had was het mijn oom. Laten we vooral niet speculeren over eventuele mensen die gaan moorden uit naam van hollandse blonde jongens. Zodra dat gebeurt kunnen we dat wellicht meenemen in een discussie maar tot die tijd is de terreur vanuit de islam een realistisch gevaar.
pi_33312552
Ik praat niet meer over religie, wat een gezeik is dat zeg!
pi_33312560
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb normaal geen pet op, en ik heb ook geen krullen, dus van echte marokkaan is geen sprake
Ik heb wel krullen...
En je bent geboren in Naarden, of all places.. nee, jij ben geen echte Marokkaan! Naardenaar
pi_33312583
Heh sigme, je ziet er anders uit dan ik had verwacht! (positief hoor)
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312616
Als mijn haar lang is, zoals nu krijg ik pijpenkrullen.

Shalom .
pi_33312637
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb wel krullen...
En je bent geboren in Naarden, of all places.. nee, jij ben geen echte Marokkaan! Naardenaar
Direct na mijn geboorte hebben ze het ziekenhuis gesloopt, ze waren zeker bang dat de "zwarte haren infectie zou overheersen." Ergste is nog dat ik 16 jaar in het gooi heb gewoont. In Nederhorst Den Berg om precies te zijn, tussen de voetballers en tv-presentatoren. Ben zelfs 1 keer bijna aangereden door Bart de Graaff, in zn porsche.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312684
Mutant01 is eigenlijk gewoon een blanke.
pi_33312721
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:24 schreef pberends het volgende:
Ik praat niet meer over religie, wat een gezeik is dat zeg!
Hoe zit dat dan met die link in je signature voor de (s)linkse kerk? .
pi_33312728
volgend jaar moeten mensen verplicht bij het feestje ter ere van hun integratie zijn
pi_33312759
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:28 schreef MrX1982 het volgende:
Mutant01 is eigenlijk gewoon een blanke.
Noem me maar Kees.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312825
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
Noem me maar Kees.
Aha een bekeerling. Dat zijn de gevaarlijkste. Kees Hoesseini .
pi_33312827
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Noem me maar Kees.
Of we noemen je k*nkerkachel. Das exotisch.
pi_33312900
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Of we noemen je k*nkerkachel. Das exotisch.
Nepturk Heb je jezelf wel eens gezien of niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_33312906
Zo dan ga ik nu werken .
pi_33312942
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:35 schreef MrX1982 het volgende:
Zo dan ga ik nu werken .
Ja doe ook ens wat nuttigs voor je medemens zou ik zeggen>
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33312997
quote:
Senaat eens met schrappen ozb (22/12/2005)

De Eerste Kamer heeft in de nacht van dinsdag op woensdag ingestemd met de halvering van het gemeentelijk belastinggebied. Met ingang van 1 januari 2006 vervalt het gebruikersdeel van de onroerendezaakbelasting (ozb) en wordt de stijging van de resterende ozb-tarieven aan banden gelegd.

CDA, VVD, PvdA en D66 steunden het wetsvoorstel. Vier fracties stemden uiteindelijk tegen de gedeeltelijke afschaffing van de ozb: Christen Unie, GroenLinks, SP en de Onafhankelijke Senaatsfractie (OSF). Wel werd op initiatief van D66-senator Hans Engels vrijwel Kamerbreed - met uitzondering van de VVD - unaniem een motie aangenomen waarin het kabinet wordt aangespoord nog tijdens deze kabinetsperiode maatregelen voor te bereiden om te komen tot een alternatief belastinggebied voor gemeenten. Volgens de Eerste Kamer is zo’n eigen belastinggebied ‘een integraal onderdeel van de grondwettelijke autonomie van gemeenten’.

De senatoren wezen het kabinet op het door Nederland ondertekende Europees Handvest inzake Lokale Autonomie dat bepaalt dat gemeenten over een substantieel eigen belastinggebied moeten kunnen beschikken. Invoering van een nieuwe belasting mag er wat de Eerste Kamer betreft overigens niet toe leiden dat de collectieve lastendruk omhoog gaat.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten en vier gemeenten (Bunnik, Doetinchem, Sneek en Enschede) zijn inmiddels naar de rechter gestapt om in een bodemprocedure een juridisch oordeel te vragen over de gedeeltelijke afschaffing en limitering van de ozb. De wetswijziging is volgens hen strijdig met het Europees Handvest. Een substantieel eigen belastinggebied is volgens de VNG ‘een must voor een goed functionerend lokaal bestuur.’ De halvering en limitering van de ozb maakt gemeenten financieel bijna compleet afhankelijk van het rijk. ‘De band tussen lokale keuzes en lokale bekostiging wordt daarmee doorbroken’, aldus de VNG.
http://www.binnenlandsbestuur.nl/bb/jsp/detailbyio.jsp?iopk=707010&n-date=22/12/2005
pi_33313010
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nepturk Heb je jezelf wel eens gezien of niet?
Nee, ik draag een burqa.
pi_33313039
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
Heh sigme, je ziet er anders uit dan ik had verwacht! (positief hoor)
Kijk, daar word ik nou nieuwsgierig van..
Wat had je verwacht, en waarop was dat gebaseerd?
pi_33313042
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, ik draag een burqa.
Petertje toch! Das ist verboten!
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313058
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Petertje toch! Das ist verboten!
Het was voor carnaval, niet om religieuze redenen. Dan mag het.
pi_33313059
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, daar word ik nou nieuwsgierig van..
Wat had je verwacht, en waarop was dat gebaseerd?
Had gewoon een blondje verwacht Zo van schuin achter lijk je net mn zus. Alleen die heeft wat langer haar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313070
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Het was voor carnaval, niet om religieuze redenen. Dan mag het.
Moslims vieren het hele jaar carnaval, gezellig volk he
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313147
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gister zei zo'n islam-figuur dat een verbod het uitsluiten van die mensen van de gemeenschap is . Volgens mij draaide hij de rollen een heel klein beetje om.

Nu discussier ik toch weer over religie .
pi_33313215
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Gister zei zo'n islam-figuur dat een verbod het uitsluiten van die mensen van de gemeenschap is . Volgens mij draaide hij de rollen een heel klein beetje om.

Nu discussier ik toch weer over religie .
Zal ik je een geheimpje vertellen, kan je tegen zulk soort figuren gebruiken: In Mekka is het verboden een boerka te dragen
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313217
quote:

[..]

Dat gemekkar naar het oosten begint wel erg te vervelen.
pi_33313243
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zal ik je een geheimpje vertellen, kan je tegen zulk soort figuren gebruiken: In Mekka is het verboden een boerka te dragen
.
pi_33313269
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Tis echt zo
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313324
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tis echt zo
Ik geloof je ook, daarom is ie goed. Wilders wil dus een soort Mekka van Nederland maken?
pi_33313340
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik geloof je ook, daarom is ie goed. Wilders wil dus een soort Mekka van Nederland maken?
Als ie dat eens wist
Allah Al Watan Al Malik
pi_33313549
quote:

[..]

Had gewoon een blondje verwacht Zo van schuin achter lijk je net mn zus. Alleen die heeft wat langer haar.
Blond ! Van m'n levensdagen niet (da's niet waar, als peuter had ik spierwit haar).

Een van de redenen dat zowel Turkije als Marokko voor mij prima landen om te bezoeken zijn is dat -zolang ik me netjes kleed en m'n mond hou- niemand ziet dat ik buitenlander ben.

Moet ik natuurlijk niet mijn hoogblonde vriend aan de arm hebben .
  donderdag 22 december 2005 @ 17:06:23 #57
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33313847
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Blond ! Van m'n levensdagen niet (da's niet waar, als peuter had ik spierwit haar).

Een van de redenen dat zowel Turkije als Marokko voor mij prima landen om te bezoeken zijn is dat -zolang ik me netjes kleed en m'n mond hou- niemand ziet dat ik buitenlander ben.

Moet ik natuurlijk niet mijn hoogblonde vriend aan de arm hebben .
Ik zou toch ook echt zweren met een blondine te maken hebben.
Say your prayers
pi_33314180
quote:
Verdonk was al van plan vanaf volgend jaar, 24 augustus, de landelijke naturalisatiedag te introduceren. Dat is de dag dat in 1815 de Grondwet werd ingevoerd.
Ceremonie
én verklaring bij naturalisatie

en ook nog eens het verkeerde jaartal
pi_33314381
smerige hoerige kutkerst

ZO, tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33314396
*** Kabinet wil nieuwe missie naar Afghanistan ***

Het kabinet heeft het voornemen volgend jaar ruim 1100 militairen te sturen naar de Afghaanse provincie Uruzgan. Dat heeft het donderdag unaniem besloten, zo maakten de D66-ministers Brinkhorst en Pechtold bekend. Het definitieve besluit over de missie laat het kabinet afhangen van het draagvlak in de Tweede Kamer...
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1135231216812.html
quote:
'Het is een voornemen, geen besluit&', zei Brinkhorst na de ministerraad met nadruk. Pechtold zei dat het kabinet het mogelijk maakt dat de Tweede Kamer in januari en februari hoorzittingen en een debat over de voorgenomen missie kan houden.
Goede nieuwsverstrekking..

pi_33314467
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:06 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik zou toch ook echt zweren met een blondine te maken hebben.
Hmm .

Ik meen dat blondjes niet bekend staan om hun logisch denkvermogen. Ben ik nu beledigd?
  donderdag 22 december 2005 @ 17:29:11 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33314554
Thuis
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:30:11 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33314580
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:29 schreef Yildiz het volgende:
Thuis
Ergens had ik gewoon een kútdag, maar ik kan me vinger er niet op leggen.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:32:05 #64
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33314622
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm [afbeelding].

Ik meen dat blondjes niet bekend staan om hun logisch denkvermogen. Ben ik nu beledigd?
Nee, je bent niet beledigd.

De macht begint me naar het hoofd te stijgen.
Say your prayers
  donderdag 22 december 2005 @ 17:34:09 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33314670
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vanavond ben ik gezellig in de stad!
  donderdag 22 december 2005 @ 17:36:43 #67
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33314739
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, maar dan in de categorie kutmaanden.
Say your prayers
pi_33314852
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:32 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nee, je bent niet beledigd.

De macht begint me naar het hoofd te stijgen.
Heel goed Sickie

Je hebt talent!
pi_33314870
Rat bastids!
  donderdag 22 december 2005 @ 17:49:32 #70
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33315076
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Rat bastids!
Als je dit achterstevoren afspeelt krijg je zeker een of andere fatwa?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33315078
quote:
„Veel daklozen onverzekerd door nieuw zorgstelsel"

ROTTERDAM (ANP) – Het nieuwe zorgstelsel zorgt ervoor dat vele duizenden dak– en thuislozen onverzekerd raken. Dat voorspelde de Landelijke Vereniging van Thuislozen donderdag. De afgelopen twee maanden reed een voorlichtingsbus door het land die de daklozen over het nieuwe zorgstelsel informeerde.

Nu lopen veel dak– en thuislozen verzekerd rond omdat de gemeente en de Sociale Dienst daarvoor zorgen. Vanaf 1 januari werkt dat niet meer zo. Dan moeten de zwervers zelf de rekeningen aan de verzekeraars voldoen. „De eerste maand betalen ze. De tweede maand denken ze: alweer zo’n check. De derde maand laten ze het afweten en de vierde maand worden ze uit de verzekering gegooid", aldus een woordvoerster.
http://www.refdag.nl/arti(...)elsel%26quot%3B.html

pi_33315108
quote:
Eigenlijk zou een huis ook in het basispakket moeten zitten
  donderdag 22 december 2005 @ 17:51:47 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33315137
quote:
Amerikaanse toestanden!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33315175
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je dit achterstevoren afspeelt krijg je zeker een of andere fatwa?
Het is duidelijk dat het jaar ten einde loopt.
pi_33315229
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat het jaar ten einde loopt.
Het had ook niet langer moeten duren!
pi_33315257
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:54 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het had ook niet langer moeten duren!
Ach, vanaf 1 januari vertoon je weer precies hetzelfde zelfdestructieve gedrag, dus de overgang is een formaliteit.
pi_33315279
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:55 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ach, vanaf 1 januari vertoon je weer precies hetzelfde zelfdestructieve gedrag, dus de overgang is een formaliteit.
Is waar en ik trek je wederom graag aan je neushaar mee het ravijn in
  donderdag 22 december 2005 @ 17:57:32 #78
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33315301
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Heel goed Sickie

Je hebt talent!
Nou en of!

En nu als de wiedeweerga dat mantelpakje aan!

Say your prayers
  donderdag 22 december 2005 @ 18:05:35 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33315518
quote:
Eigen verantwoordelijkheid! Moet je maar een huis kopen enzo
pi_33316323
tvp?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33316919
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:57 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nou en of!

En nu als de wiedeweerga dat mantelpakje aan!
Aan, uit, jij weet niet wat je wil he?
quote:
Zie nou eerst maar eens dat je met de anderen een program overeenkomt, dan praten wel verder.

* sigme zit nog steeds brutaal en afwachtend kijkend met de hakjes overelkaar geslagen. Licht ongeduldig, gaat zo maar eens wat anders doen.
pi_33317608
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef sigme het volgende:
...........

* sigme zit nog steeds brutaal en afwachtend kijkend met de hakjes overelkaar geslagen. Licht ongeduldig, gaat zo maar eens wat anders doen.
* werd de grond onder z'n voeten te heet, en nam de benen (en ging in bad zitten, en nu een krantje halen)
pi_33318275
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

* werd de grond onder z'n voeten te heet, en nam de benen (en ging in bad zitten, en nu een krantje halen)
Mánnen van tegenwoordig ..

Ze laten een dame een blaasontsteking oplopen omdat het ze 'te heet onder de voeten werd', emmeren over de 'laatste 5 lastige kilootjes die er niet afwillen'. En ze piepen ook over gewenst voor- en naspel .

Als ik ooit weer vrijgezel word ga ik op zoek naar een lekker wijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 22-12-2005 20:30:11 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 20:26:09 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33319416
Ik breng even naar buiten dat Floripas nog steeds oprechte ontzag heeft voor dit forum, maar ze heeft het een beetje erg druk, allemaal om begrijpelijke redenen... Ze zegt verder veel ideeën te hebben, maar ze heeft het druk.

Ik twijfel een beetje of ik nu moet gaan zeggen waarmee ze het druk heeft, maar ik zeg het maar even niet.

Maargoed, ze is er nog wel!
  donderdag 22 december 2005 @ 20:26:47 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33319447
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Oe.
huh?
  donderdag 22 december 2005 @ 20:27:15 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33319465
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:43 schreef RichardQuest het volgende:
tvp?
Nu wel.
pi_33319530
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:26 schreef Yildiz het volgende:
Ik breng even naar buiten dat Floripas nog steeds oprechte ontzag heeft voor dit forum, maar ze heeft het een beetje erg druk, allemaal om begrijpelijke redenen... Ze zegt verder veel ideeën te hebben, maar ze heeft het druk.

Ik twijfel een beetje of ik nu moet gaan zeggen waarmee ze het druk heeft, maar ik zeg het maar even niet.

He, dank voor de flessepost! Ik ging me al zorgen maken. Wil je mijn aan haar overbrengen?

En van mij mag ze ieder moment komen binnenstuiven !
pi_33319886
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:26 schreef Yildiz het volgende:

Wie was dat ook alweer
pi_33319959
mwuh
Allah Al Watan Al Malik
pi_33319988
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wie was dat ook alweer
Jij wordt snel oud he, nu je eenmaal dertig bent. Zuur en vergeetachtig ?
pi_33320142
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Mánnen van tegenwoordig ..

Ze laten een dame een blaasontsteking oplopen omdat het ze 'te heet onder de voeten werd', emmeren over de 'laatste 5 lastige kilootjes die er niet afwillen'. En ze piepen ook over gewenst voor- en naspel .

Als ik ooit weer vrijgezel word ga ik op zoek naar een lekker wijf.
Het zou rechtvardig zijn als elke vrouw een tijdje een relatie zou hebben met een andere vrouw, om een beetje een indruk te krijgen van het fenomeen vrouw

Die 5 kilo's zijn een dramatisch en existentieel probleem, niet mee spotten!

Voor en naspel vind ik nu juist géén probleem, het is meer de hoofdakte die ik vrees. Al zou het mischien een oplossing zijn voor die 5 kilootjes, mmmm

Daarbij, die hete bodem, blaasontstekingen en laten wachten, wat is dat toch met vrouwen en te laat komen, en al helemaal bij die Zuid Amerikaanse types, sjonge jonge. Ich will Pünktlichkeit
  donderdag 22 december 2005 @ 20:47:34 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33320154
Mensen, ik ga m'n emotie (als ik die had ) afkopen in de stad, later!

Met bier.
pi_33320197
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij wordt snel oud he, nu je eenmaal dertig bent. Zuur en vergeetachtig ?
Volgens mij zeggen alleen rechtse mensen dan, zoals in mijn fotoboek enzo
pi_33320407
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:47 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het zou rechtvardig zijn als elke vrouw een tijdje een relatie zou hebben met een andere vrouw, om een beetje een indruk te krijgen van het fenomeen vrouw
Nou, eigenlijker liever niet Ik heb het niet zo op fenomenen. Feromonen
quote:
Die 5 kilo's zijn een dramatisch en existentieel probleem, niet mee spotten!
( )
quote:
Voor en naspel vind ik nu juist géén probleem, het is meer de hoofdakte die ik vrees. Al zou het mischien een oplossing zijn voor die 5 kilootjes, mmmm
Ik vrees dat ik weer eens misverstaan word. Ik ben niet zo'n liefhebber van al dat gefrutsel eromheen, doe mij maar de hoofdschotel .
quote:
Daarbij, die hete bodem, blaasontstekingen en laten wachten, wat is dat toch met vrouwen en te laat komen, en al helemaal bij die Zuid Amerikaanse types, sjonge jonge. Ich will Pünktlichkeit [afbeelding]
Geen idee Ik kom nooit te laat, maar ik ben ook geen Zuid Amerikaans type..
pi_33320632
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:48 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen alleen rechtse mensen dan, zoals in mijn fotoboek enzo
Huh? Snap ik niet, wel de hint, dat wel .
pi_33320697
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Huh? Snap ik niet, wel de hint, dat wel .
O ja, leg die dan eens uit
pi_33320928
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:01 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

O ja, leg die dan eens uit
Fotoboek van Tafkahs

Duh.
pi_33321021
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Fotoboek van Tafkahs

Duh.
I'll be damned. Nuecken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')