quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:Wat heb jij dan voor een beetje systeemonderhoud?
Ik ben nogal n n00b hoor, iets van hitmanpro (heb ik al) en McAfee ofzo?
Of iets anders? Het moet niet te lastig zijn zoals hijackthis ofzo.
Ook pitten
![]()
KarpeskyKarpesky is heel autonoom, dat zie ik nauwelijks opkomen, en neemt betrekkelijk weinig resources in beslag. Een full scan is wel een beetje gevoellig (qua systeem resources). Maar die kun je ook s-nachts draaien.
Ik heb 2 jaar met Mcafee gedraaid, en nu 2 jaar met Karpesky. Over laatst genoemde ben ik heel tevreden.
Kwestie van goed instellen en danis het gaan met die banaan.
Over Nod32 hoor ik ook positieve geluiden. Die zijn ook goed op de weg bezig.
ZoneLabsDie heb ik al 4 jr in gebruik, tot ruime tevredenheid.
Niet de ideale firewall (omdat je geen datatraces kunt zien van in-en-outbound verkeer). En de program control moet je een beetje bijhouden. Omdat elke executable een kenmerk krijgt (uniek ID). Meerdere installatie van hetzelfde product komt dan ook meer keer in de lijst terug. Op zich is de registratie te perfect.
Versie 6.x (de nieuwste) heb ik even getest, maar ik qua instabieliteiten tegen. En ook de simpele instelling van Internet/Server was een beetje difuus geworden. Nu moet je er zelf een weegfactor bij elke verbinding gaan bedenken (totaal nutteloos).
SyGate was ik ook redelijk tevreden over, alleen SyGate heeft ooit een Spyware versie op de markt gebracht en dat heeft ze veel problemen opgeleverd met een aantal discussies.
Kerio, een redelijk droge firewall (instellen en gaan), maar je hebt vrijwel geen tracking.
En nog een paar firewalls, ik moet de eerste nog tegenkomen die precies in mijn smaak valt (en die volledig configureerbaar is). Afhankelijk van wat testen en reviews zou ik een download poging wagen.
PestPatrol en CounterSpyPestPatrol is een verrassend slim dingetje voor spyware (legal en illegal entries komt hij tegen, met de juiste verwijzingen. Alleen je moet wel weten wat je aan het doen bent. Niet echt voor noobs.
CounterSpy is hetzelfde als MS-antispyware, alleen met iets betere definities. Qua product zag het er leuk uit, en heeft mijn vertrouwen. Ik heb wel een nieuwe versie gedownload, maar het is redelijk moeilijk te cracken.
IK moet het eigenlijk nog doenHijjackThisBlijft een grappige applicatie, alleen slordig afgewerkt. Maar voldoet prima.
Vaak is HijackThis het snelste medium om een probleem of een illegale referentie van je opstart sequence te vizualiseren. Met een klein beetje Applicatie/Systeembeheer kun je 90 % van de problemen zonder moeite eruit halen (zonder herstart).
Maar eeeehhh... software kopen ?!?