quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:26 schreef BVO het volgende:
Stil hintje:
TANIA EN IK ZIJN MAANDAG JAAAAAAAARIG!
Ik dacht al, wanneer komt 'tquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:26 schreef BVO het volgende:
Stil hintje:
HOU TOCH JE KOP DICHT LAMLULquote:
Dat moet je niet vantevoren zeggenquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:02 schreef Bupatih het volgende:
Ik ga Tania een vet lief e-cardje sturen
Digitale cameraquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:01 schreef Zhenar het volgende:
Verkapte zelf-TT![]()
Oeh maandag jarig?! Spannuuuuhhhnd, wat willen jullie voor digitale cadeaus van ons krijgen?!![]()
![]()
Oh ja..quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:03 schreef Tania18 het volgende:
[..]
Dat moet je niet vantevoren zeggen![]()
Maar wel lief![]()
Die produceert digitale dingen, maar is zelf tastbaar, dus telt t niet!quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef Tania18 het volgende:
[..]
Hij opent er tenminste geen topic over![]()
![]()
quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:56 schreef babette21 het volgende:
[..]
sure....![]()
zolang 't gewoon kroegen wordt en niet "pizza eten en wat drinken" of erger nog: iets dóen
Nee.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef Bupatih het volgende:
Mag ik nou wel of niet stemmen in datIDO
-tournament?
Whehequote:Op donderdag 19 januari 2006 12:13 schreef Zhenar het volgende:
ongetwijfeld in excel, inclusief meetbaarheidspercentages.
Why not?quote:
Nietquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:25 schreef Bupatih het volgende:
En ik heb volgens mij al een keer gestemd.
Had ie anders wel gedaan hoor als hij optijd wasquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef Tania18 het volgende:
[..]
Hij opent er tenminste geen topic over![]()
![]()
Ik vind het verdomde sexy.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:33 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wat ben je lelijk zonder dat blauw
Wat een humor hebben ze hier hequote:Op donderdag 19 januari 2006 18:04 schreef Paltos het volgende:
Wat ben je nu zwart?!
Oh, een 'grap'.
Zo waan ik me wat dichter bij het gewone volk....de stervelingen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:04 schreef Paltos het volgende:
Wat ben je nu zwart?!
Oh, een 'grap'.
Net als Karel in Karel ende Elegast.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:08 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Zo waan ik me wat dichter bij het gewone volk....de stervelingen.
Is dat zo'n boek....met die Karel....en zo'n Elegast???quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:09 schreef Paltos het volgende:
[..]
Net als Karel in Karel ende Elegast.![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:37 schreef sararaats het volgende:
Bupatih, mag ik even eerlijk zijn?
je stond beter met het blauwe kleurtje
blauw is de kleur van de macht
Top! Dat is het helemaal!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:11 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Is dat zo'n boek....met die Karel....en zo'n Elegast???
Dat ze naar een kasteel gaan....enzo...
Fuck!Ik had het een keer gelezen in de 4e, maar ik vond het waarschijnlijk zó niet-leuk dat ik alles vergeten ben.
Fuck you.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:13 schreef Paltos het volgende:
[..]
Top! Dat is het helemaal!
Als je journalistiek studeert, moet je natuurlijk je klassiekers kennen..
Whatever.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:15 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Fuck you.Karel ende Elegast was gewoon een knakenboek.
Zelfs groep 5-verhalen van Pim, Frits en Ida onthoud ik nog beter dan dat soort pulp!
quote:
"Wat willen jullie eten?" vraagt Ida.
Het antwoord hebben ze van te voren afgesproken.
"Flensjes," zeggen de jongens.
"Goed," zegt Ida, "flensjes dan maar." Ze doet het beslag in de drie pannetjes, die ieder zo groot als een gulden zijn. Het pruttelt en sist en al gauw zien ze drie zwarte pluimpjes rook. De jongens kijken ademloos toe.
"Het is maar een weet," zegt Ida, "mannen zijn zo onhandig."
De jongens knikken. Ze zijn nu echt bij een vrouw op visite. Als ze de flensjes op hun bord krijgen, lijken het net drie knopen van een zwarte regenjas. Ze eten de plakjes roet zwijgend op.
"Heerlijk," zegt Pim, "bijzonder lekker."
"Ze zijn een beetje doorgebakken misschien," zegt Ida.
"Dat zou ik niet zeggen," antwoordt Frits.
De volgende drie zijn al beter. En eindelijk eten ze werkelijk flensjes, mooi bruin gebakken, zo dun als vliesjes en lekker knapperig. Het is heerlijk. Als er niets meer is, staan de jongens op en geven Ida beleefd een hand.
"Bedankt voor de partij," zeggen ze.
Ida bloost. "Ik heb het met genoegen gedaan," zegt ze.
Ze kijkt de twee broertjes na, die hand in hand de tuin inlopen. De partij is voorbij. Het is een plechtig gevoel.
En in het Frans: 'Tof'.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:20 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Lieve LB, je hebt "gay" in twee (of misschien wel meerdere) betekennissen:
Gay:Homoseksueel, oftewel ![]()
![]()
![]()
![]()
Matig, slecht, stom, niet leuk, oftewel ![]()
![]()
![]()
![]()
Uit de context kun je opmaken welke betekenis gehanteerd wordt.
Net als het woord "slet" eigenlijk.![]()
![]()
Vervang 'Karel' door 'Jef' en 'Elegast' door 'Robbert' en je hebt zo een doorsnee GTST-aflevering.quote:Karel de Grote krijgt aan de vooravond van een hofdag van een engel opdracht om uit stelen te gaan. Eerst betwijfelt Karel de betrouwbaarheid van de engel, maar als de engel de opdracht tot drie keer toe herhaalt (3 is een heilig getal, het staat voor de Vader, de Zoon en de Heilige geest, zie getallensymboliek) trekt hij uiteindelijk het duistere woud in. Hij peinst over zijn daden als koning, waaronder het verbannen van zijn ridder Elegast. Als hij diep in zijn gepeins verzonken is komt hij een zwarte ridder aan wie hij zijn naam niet wil zeggen. Daarop verslaat hij de zwarte ridder, die Elegast blijkt te zijn. Omdat hij Elegast indertijd verbannen heeft, en hij niet wil toegeven dat hij op pad is om te gaan stelen, stelt Karel zichzelf voor als Adelbrecht (dat betekent: van adellijke geboorte). Ze breken in bij Eggeric van Eggermonde, de zwager van Karel. Daar is Elegast ongewild getuige van een echtelijke ruzie, waarbij duidelijk wordt dat Eggeric samen met een aantal handlangers van plan is op de hofdag Karel van het leven te beroven. Weer buiten vertelt Elegast over het complot aan Adelbrecht, die de volgende dag zijn maatregelen treft, terwijl Elegast allang weer terug is en niets vermoedt. Eggeric wordt opgewacht en gehoord en koning Karel laat Elegast komen om te getuigen. Eggeric wordt veroordeeld tot de galg, maar hij daagt Elegast uit om in een tweegevecht als godsoordeel uit te maken wie de waarheid spreekt. Elegast wint dit gevecht en mag met de zuster van de koning, Eggerics weduwe, trouwen. Toch moet de dan al dode Eggeric nog gehangen worden; dat was immers het vonnis van de koning.
Dat verhaal geeft meer inzicht in de tijd!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:23 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Vervang 'Karel' door 'Jef' en 'Elegast' door 'Robbert' en je hebt zo een doorsnee GTST-aflevering.
Ja, de waarde van een knikker en een scheet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:28 schreef Paltos het volgende:
[..]
Dat verhaal geeft meer inzicht in de tijd!!
Het was in die tijd dan ook een soort van soap!
Maar nu heeft het een ander soort waarde.![]()
Je zou verbaasd zijn hoe sjiek mijn knikkers zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:30 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, de waarde van een knikker en een scheet.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:33 schreef Paltos het volgende:
[..]
Je zou verbaasd zijn hoe sjiek mijn knikkers zijn..
Ik was een echte PIMP op het schoolplein.
Tegen het vierde leerjaar had ik een groep onder me staan, die wel héél sterk vergeleken kon worden met een maffia, op kinderniveau.![]()
Ik ben er niet trots op.![]()
Boh, die had ik snel uitgeschakeld.quote:
Jij zou de kast in gaanquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:09 schreef Paltos het volgende:
[..]
Net als Karel in Karel ende Elegast.![]()
Cultuurbarbaarquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:15 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Fuck you.Karel ende Elegast was gewoon een knakenboek.
Zelfs groep 5-verhalen van Pim, Frits en Ida onthoud ik nog beter dan dat soort pulp!
Nee, hoor.quote:
Whehequote:Op donderdag 19 januari 2006 18:48 schreef Paltos het volgende:
[..]
Boh, die had ik snel uitgeschakeld.
Een paar drive-by's, wat martelingen... moeilijk is het niet.
Aan de achterkant was een geheime gang. Ik kwam terecht in een soort paradijs!quote:
Pffquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:52 schreef Paltos het volgende:
[..]
Aan de achterkant was een geheime gang. Ik kwam terecht in een soort paradijs!
En tóch stond er een computer waar je Fok! op kon bereiken.. Ik kan het niet laten.
Doek zaterdag welquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:55 schreef BVO het volgende:
Mark, Zhenar, rest.... prono!
OMG ik dacht dat alleen Dizer zo stom naïef ruimdenkend (quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:25 schreef mark_03 het volgende:
User Survival Game #5: Nu is het menens!Die Sven
.
En heeft wel iets lekkers.quote:
Tis niet eens een neger, dus niet gangsterquote:
Hij heeft nog steeds iets lekkers.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis niet eens een neger, dus niet gangster.
Perziksnoepjes?quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:52 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Hij heeft nog steeds iets lekkers.
Ik hoop het!quote:
Bijt je?quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:20 schreef MissBliss het volgende:Airelle
Ik ben hartstikke liefdus niet bang zijn
![]()
Verder zijn Pim, Frits en Ida stom en prefereer ik Amsterdam als meetplaats..
En ik ben nog ziek![]()
Wie zijn Pim, Frits en Ida?quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:20 schreef MissBliss het volgende:Airelle
![]()
En ik ben nog ziek![]()
Is ze hondsdol?quote:
3 toffe kinderen die doldwaze avonturen beleefdenquote:
Ja, maar niet zomaar iedereen natuurlijkquote:
Met Pim, Frits en Ida daarentegen...quote:En niks mis met Ed, Spits en Frida!
Rrrrrrrr.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, maar niet zomaar iedereen natuurlijk
Nietes!quote:Met Pim, Frits en Ida daarentegen...![]()
Hey!quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nietes!Ze waren gewoon de toffere versie van Jip en Janneke!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:31 schreef Bupatih het volgende:
Zie ik er soms uit als een necrofiel?
Hmmm.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:31 schreef Bupatih het volgende:
Zie ik er soms uit als een necrofiel?
Toffer?quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:25 schreef Bupatih het volgende:
Nietes!Ze waren gewoon de toffere versie van Jip en Janneke!
Tsja, ik ga wel over lijken..quote:
Nou ja, zeg.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:32 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Toffer?
Sufferstommer
saaier
slaapverwekkender
Ja... dat doe ik vaak bij mensen die geen avatar hebben, kan ik gewoon níet tegenquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:44 schreef Airelle het volgende:
Haren trekken en spugen dan?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:48 schreef Zhenar het volgende:
Behalve stoere mannen als Dizer en ik![]()
![]()
Lees jij terugquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:20 schreef MissBliss het volgende:Airelle
![]()
En ik ben nog ziek![]()
Hallo, en ik dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:26 schreef BVO het volgende:
Stil hintje:
Twee halve is één hele.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:51 schreef Airelle het volgende:
Dizer en Zhenar de stoerste mannen?!?.
Wel eentje die 23 mei jarig is.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:57 schreef Paltos het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook wel een kloon die maandag jarig is.![]()
Mijn kloon Skaai jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:57 schreef Paltos het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook wel een kloon die maandag jarig is.![]()
Ja, daarom! Jij kent ze alleen van de leuke, geromantiseerde verhaaltjesquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:01 schreef Paltos het volgende:
[..]
Dat jij Karel ende Elegast niet goed vindt trouwens. Je bent van die tijd.![]()
Oké, nu begrijp ik je. Ik snap dat jij de historische waarde beter kan inschatten dan wij.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:03 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, daarom! Jij kent ze alleen van de leuke, geromantiseerde verhaaltjesIk heb die twee losers echt meegemaakt!
Oh ja, jij ookquote:
Ik las vanmiddag even toen die discussie er was, maar toen had ik geen tijd om te reageren, dus heb ik net de rest even gelezenquote:
Ik als halve stoere man bestempeld?!?!?quote:
Ik niet.. ik ben te stoer om als halve stoere man bestempeld te wordenquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:45 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik als halve stoere man bestempeld?!?!?
I'll take it!![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:46 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik niet.. ik ben te stoer om als halve stoere man bestempeld te worden
Ooh... misschienquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:48 schreef Zhenar het volgende:
[..]Je houdt je misschien stoer, maar van binnen ben je een watje
![]()
![]()
Ja, doeiquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:54 schreef Dizer het volgende:
Ik ga naar bed. Boek lezen en dan slapen...
Lees ze.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:54 schreef Dizer het volgende:
Ik ga naar bed. Boek lezen en dan slapen...
quote:
Kut als mensen dat doen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:27 schreef Svensational het volgende:
[..]. Daar wilde ik het dus net met hem over hebben
.
Ik ben zó engquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:48 schreef Zhenar het volgende:
Nu snap ik opeens waarom er op de vorige meet zo weinig mensen waren. Iedereen vreest MissBliss!![]()
![]()
Ik krijg nog de koude rillingen als ik aan je terugdenkquote:
Ik zag net wel een poster ervan!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef LeBeau het volgende:
Heeft iemand hierGhost Whisperer
gezien?
Nee!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik zag net wel een poster ervan!Telt dat ook?
![]()
En in deel twintig zijn ze 16 en hebben ze heftig sexquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:42 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Nee!Stomme slet, Medium kijk je ook al niet!
Geen warme gevoelens?quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik krijg nog de koude rillingen als ik aan je terugdenk![]()
Ik heb volgens mij een reclame ervan gezien!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik zag net wel een poster ervan!Telt dat ook?
![]()
quote:
Dat telt vast ook niet bij die kut LeBeauquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij een reclame ervan gezien!
Verbeterdquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:01 schreef Svensational het volgende:
Nee grapje, je hebt geen note
En het was smegma. btw!
Och, ik maak er geen anderequote:
Iedereen is er stil van.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:05 schreef Zhenar het volgende:Ik heb vanaf morgen trouwens geen internet meer! Want zaterdag verhuis ik en morgen wordt het al afgesloten!
![]()
Maar op mijn werk heb ik gelukkig nog wel internet.![]()
Ik dacht: ik doe ook een poging...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat telt vast ook niet bij die kut LeBeau![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:26 schreef Bupatih het volgende:
Mensen die hun aantal posts per pagina op 300 instellen, zijn.
euhm.. ik heb gelezen dat het zou komen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef LeBeau het volgende:
Heeft iemand hierGhost Whisperer
gezien?
Zullen ze blij mee zijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:28 schreef Svensational het volgende:
Ik ga slapen, morgen laatste stagedag.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:27 schreef PeRi het volgende:
*gaat rond met de koffiekan*
Ik ga ook ff koffie halenquote:
Juh ... bahquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:41 schreef PeRi het volgende:
Ik moet jullie koffie terughebben jongens, hij blijkt wat slapjes te zijn.
ik heb 't al opquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:41 schreef PeRi het volgende:
Ik moet jullie koffie terughebben jongens, hij blijkt wat slapjes te zijn.
MissBliss.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:30 schreef MissBliss het volgende:
Goedemorgen![]()
OMG, ik dacht dat ik het ergste wel gehad zou hebben, maar nee hoor.. Dit was echt de meest afschuwelijke nacht ooit
LeBeauquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:34 schreef LeBeau het volgende:
[..]
MissBliss.
Nog steeds ziek?Houd je de details wel voor je?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:39 schreef LeBeau het volgende:
Misschien voel je je beter als je weet dat ik wel heerlijk geslapen heb?Nee?
Een dutje? Wat Dizerig.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:44 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee
Ik ga straks denk ik (voor het eerst sinds jaren) een middagdutje doen, want ik doe echt heel de week al geen oog dicht![]()
I knowquote:
Goedemorgenquote:
Thank youquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:02 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nog steeds ziek, hè.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo.
Joh, ik ben er vanmorgen al mee begonnenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:12 schreef PeRi het volgende:
Ik eis een 'SHO houdt Peri in IDO game' actie hoor.
Beterschap MB!
Hoiquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Zhenar, wil je Collin nog zien?![]()
Mail dan even/geef je msn-adres, wat dan ook.![]()
In de stijl van MissBliss:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Zhenar, wil je Collin nog zien?![]()
Mail dan even/geef je msn-adres, wat dan ook.![]()
Hm... "Ik was twaalf en ik fietste naar school"quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:27 schreef babette21 het volgende:
[afbeelding]
Kennen jullie dit boek? Ik heb 't gisteren in één ruk uitgelezen…
Heftig en indrukwekkend, maar niet goed voor de nachtrust
Verkracht door Dutroux.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:29 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Hm... "Ik was twaalf en ik fietste naar school"
Laat me raden: ze is ge-gangraped door een kudde gnoe's?Been there, done that.
![]()
Whahahaha, en ik zit al te genieten hierquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:28 schreef Zhenar het volgende:
[..]
In de stijl van MissBliss:
shenar_darkathotmaildotcom![]()
Alleen moet ik wachten tot internet is aangesloten op m'n nieuwe adres voordat ik 't kan kijkenmaar dat is misschien dit weekend al
![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:29 schreef Zhenar het volgende:
Hm... "Ik was twaalf en ik fietste naar school"
Laat me raden: ze is ge-gangraped door een kudde gnoe's?Been there, done that.
![]()
Ik heb je toegevoegd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:28 schreef Zhenar het volgende:
[..]
In de stijl van MissBliss:
shenar_darkathotmaildotcom![]()
Alleen moet ik wachten tot internet is aangesloten op m'n nieuwe adres voordat ik 't kan kijkenmaar dat is misschien dit weekend al
![]()
Hij had het ook wel kunnen weten aan de hand van de naam...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:32 schreef babette21 het volgende:
[..]oké 't is dat de ondertitel wat moeilijk te lezen is, maar dat is dus
"80 dagen in de kelder van Dutroux"
Sabine Dardenne was één van de slachtoffertjes
mja daar ging ik stiekem ook een beetje van uit....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:33 schreef Bupatih het volgende:
Hij had het ook wel kunnen weten aan de hand van de naam...
Je was je gewoon te hard aan het aftrekken om aan ons te denken!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:29 schreef Bupatih het volgende:
Oh, ik ben de link naar het filmpje ook al tegengekomen.
Maar toen was ik vergeten jullie in te lichten.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:34 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Je was je gewoon te hard aan het aftrekken om aan ons te denken!![]()
![]()
![]()
Nope.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:34 schreef babette21 het volgende:
[..]
mja daar ging ik stiekem ook een beetje van uit....
overschat nooit je publiek.....
heb jij 't gelezen??
Waarom hebben slachtoffers altijd zo de behoefte hun slachtofferschap volledig uit te buiten?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:32 schreef babette21 het volgende:
[..]oké 't is dat de ondertitel wat moeilijk te lezen is, maar dat is dus
"80 dagen in de kelder van Dutroux"
Sabine Dardenne was één van de slachtoffertjes
Phatquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:32 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik heb je toegevoegd.
Hij staat ook op de weblog zie ik hier. Maar da's in twee delen.
Heeft niks met uitbuiten te maken, lijkt mij...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:37 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Waarom hebben slachtoffers altijd zo de behoefte hun slachtofferschap volledig uit te buiten?![]()
Heeft 'ie nou een grote of een kleintje?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:37 schreef beaverhausen het volgende:
Ik vind het filmpje eigenlijk best tegenvallen.
12 uur? twaalf uur?!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Phat![]()
OH! Wauw!!! Ik zie zojuist dat internet op mijn nieuwe adres al is aangesloten!!!![]()
OMG, ein-de-lijk! ik heb gewoon ongeveer 12 uur lang zonder (thuis)internet moeten leven!![]()
Ook dat valt tegen. Nou ja, tis niet zo groot als volgens de geruchten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:39 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Heeft 'ie nou een grote of een kleintje?![]()
Oh? Als ze van zich af wil schrijven, dan kan ze dat in haar dagboek doen. Als ze haar trauma wil verwerken, kan dat bij de psycholoog. Welke reden is er in godsnaam om de meest verschrikkelijke ervaring van je leven te delen met de hele wereld?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Heeft niks met uitbuiten te maken, lijkt mij...
Ik wacht eerst tot de filmrechten verkocht zijn. Dit trauma ga ik tot de laatste druppel uitmelkenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:40 schreef beaverhausen het volgende:
[..]
12 uur? twaalf uur?!
Dat zoiets nog kan in 2006. Als ik jou was zou ik er een boek over schrijven..
lijkt me ook niet... moet een aardige hel zijn omdoor heen te gaan, alleen voor zo'n boek...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Bupatih het volgende:
Heeft niks met uitbuiten te maken, lijkt mij...
http://www.leestafel.info(...)roductssimple11.htmlquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Oh? Als ze van zich af wil schrijven, dan kan ze dat in haar dagboek doen. Als ze haar trauma wil verwerken, kan dat bij de psycholoog. Welke reden is er in godsnaam om de meest verschrikkelijke ervaring van je leven te delen met de hele wereld?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:42 schreef babette21 het volgende:
[..]
maar als je al acht jaar vragen krijgt die je niet wil beantwoorden,
dan is dit een manier om van 't verdere gezeik af te zijn...
bril-fokking-jant!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik wacht eerst tot de filmrechten verkocht zijn. Dit trauma ga ik tot de laatste druppel uitmelken![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:43 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben Zhenar en ik zat voor de computer.
Een dag zonder internet.
Maakt het nog dramatischer.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:43 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben Zhenar en ik zat voor de computer.
Een dag zonder internet in de kelder
dat zégt ze zelf toch ook....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:43 schreef Zhenar het volgende:Geloof je het zelf? Zo'n boek brengt toch alleen maar nog meer publiciteit met zich mee?
![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:50 schreef babette21 het volgende:
maar je hebt het niet eens gelezen, vindt je 't niet wat arrogant om er op deze manier over te oordelen?!
Leer je publiek kennen.....quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:43 schreef Bupatih het volgende:
[..]
http://www.leestafel.info(...)roductssimple11.html
Als het boek literair gezien net zo in elkaar zit als deze motivatie, dan laat ik het maar aan mij voorbij gaanquote:Het vertellen van dit verhaal is voor mij een noodzaak en als ik al de moed heb om deze hellegang te reconstrueren, dan is het vooral opdat rechters pedofielen niet langer vrijlaten wegens "goed gedrag", en zonder enige waarschuwing.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:04 schreef Tania18 het volgende:
[..]
![]()
Ik vier het vanavond al, dus eigenlijk ben ik nu gewoon jarig![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:06 schreef Tania18 het volgende:
Ik krijg net zelfs al mijn eerste verjaardagskaart van m'n opa![]()
"Blijf gezond en geniet van het leven, je opa"
Aaahhh
In het voorwoord noemt ze onder meer dat ze geen vragen meer wil, ze wil het achter zich laten maar dat lukt niet als ze constant door iedereen [zowel bekenden als vreemden] wordt aangesproken en "ondervraagd" over die tijd. Ze hoopt dat ze daar op deze manier, door één keer haar verhaal te vertellen, voorgoed vanaf is...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:02 schreef Zhenar het volgende:
Maar goed... ze wil dus "dat de mensen(of preciezer: rechters) er wat van leren"Dat zou ik ook zeggen als ik mijn zakken zou vullen met mijn eigen leed. Er zijn andere manieren (waar je minder aan verdient) om je boodschap over te brengen.
"Blijf gezond en geniet van het leven en laat 14 scheten per dag, je opa"quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:06 schreef Tania18 het volgende:
Ik krijg net zelfs al mijn eerste verjaardagskaart van m'n opa![]()
"Blijf gezond en geniet van het leven, je opa"
Aaahhh
Dat is iets anders dan wat je eerst zei ( "dan hoeft ze al die vragen niet meer te beantwoorden" oid)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:50 schreef babette21 het volgende:
[..]
dat zégt ze zelf toch ook....
via de publiciteit wil ze voorkomen dat het rechtsysteem zich door dit soort psychopaten laat inpakken
Als ik over het boek zou oordelen zonder het te lezen misschien wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:50 schreef babette21 het volgende:
maar je hebt het niet eens gelezen, vindt je 't niet wat arrogant om er op deze manier over te oordelen?!
Ja, verpest het maar weerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:11 schreef pberends het volgende:
[..]
"Blijf gezond en geniet van het leven en laat 14 scheten per dag, je opa"
Eng hequote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:13 schreef MissBliss het volgende:
Wow, zomaar een echte discussie in ShowChat
Het lijkt me nou niet echt een type dat haar leed gaat 'misbruiken' om er geld mee te gaan verdienen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:02 schreef Zhenar het volgende:
[..]
[..]
Als het boek literair gezien net zo in elkaar zit als deze motivatie, dan laat ik het maar aan mij voorbij gaan![]()
Maar goed... ze wil dus "dat de mensen(of preciezer: rechters) er wat van leren"Dat zou ik ook zeggen als ik mijn zakken zou vullen met mijn eigen leed. Er zijn andere manieren (waar je minder aan verdient) om je boodschap over te brengen. Geef interviews, wordt vertegenwoordiger van een belangenvereniging, voer actie, ga de politiek in... maar nee: mevrouw schrijft een boek.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:11 schreef pberends het volgende:
[..]
"Blijf gezond en geniet van het leven en laat 14 scheten per dag, je opa"
quote:
Nogmaals: als ze dat werkelijk gelooft, is het een heeeel dom meisje.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:08 schreef babette21 het volgende:
[..]
In het voorwoord noemt ze onder meer dat ze geen vragen meer wil, ze wil het achter zich laten maar dat lukt niet als ze constant door iedereen [zowel bekenden als vreemden] wordt aangesproken en "ondervraagd" over die tijd. Ze hoopt dat ze daar op deze manier, door één keer haar verhaal te vertellen, voorgoed vanaf is...
Ik erger me aan sommige mentaliteiten en daar maak ik mij "druk" om. Heeft verder niets met de inhoud van dat boek te maken; ik hoef (en zal) het inderdaad ook niet (te) lezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:08 schreef babette21 het volgende:maar goed, waar maak je je druk om, je hóeft het niet te lezen hoor
meer motivaties zijn toch mogelijk??quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:12 schreef Zhenar het volgende:
Dat is iets anders dan wat je eerst zei ( "dan hoeft ze al die vragen niet meer te beantwoorden" oid)
je hébt het ook niet gelezen....quote:Als ik over het boek zou oordelen zonder het te lezen misschien wel.
wat kan mij de motivatie schelen als het een verhaal is wat ik wil lezen?!quote:Maar ik oordeel over de omstandigheden waarin het boek is geschreven. Wat maakt het uit of het boek, mooi, slecht, grappig, eng, meeslepend of heel zielig is? Ik vind een trauma als dit een hele, hele foute motivatie om een boek te gaan schrijven. En het idee zal haar vast ingefluisterd zijn, maar toch... het is een soort zelfontwaarding.
ik hoop dat ze er stinkend rijk van wordtquote:En je gaat mij niet vertellen dat ze er niets aan verdient. Als die motivatie van haar oprecht is, accepteert ze geen cent van wat dat boek haar zou opbrengen, maar geeft ze dat aan een goed doel (dat met het onderwerp in verband staat natuurlijk).
Als iemand kan aantonen dat ze dit ook daadwerkelijk doet, dan neem ik mijn woorden terug. (maar geen "een deel van de opbrengsten van dit boek gaan naar..."-crap. Ik wil lezen dat ze er zelf niets van krijgt.)
Ze moet ook vooral doen wat ze niet laten kan. Ik geef alleen aan wat ik er van vind, ik zeg niet dat het verboden zou moeten worden oid.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:15 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Het lijkt me nou niet echt een type dat haar leed gaat 'misbruiken' om er geld mee te gaan verdienen.
Ja, mevrouw schrijft een boek. So what? En? Und? Als dat nou háár manier is om zulk soort leed te verwerken, door het aan anderen te vertellen, door de ogen van mensen te openen met zo'n verhaal, door te laten zien dat 'rechters pedofielen niet langer vrij moeten laten wegens "goed gedrag", en zonder enige waarschuwing', laat haar dan toch.
En ja, voor mijn part verdient ze er miljoenen mee, so what. Zij kan nu haar verhaal kwijt en de wereld een soort van boodschap meegeven.
Geez, WTF is er met die poepopmerking "je hoeft het niet te lezen, hoor"?!?!?!quote:
Dank jequote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:16 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nog-niet-verjaardag![]()
Mijn ad remmiteit was sneller dan mijn verstand.quote:
Ga lerenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:23 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Mijn ad remmiteit was sneller dan mijn verstand.![]()
nee, da's zelfs erg fijn, levert nog eens een discussie op...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:22 schreef Zhenar het volgende:
Is het zo raar tegenwoordig om ergens een mening over te hebben?
Ja maar mijn "geloof je het zelf?"-opmerking ging over die andere motivatie, niet over de motivatie die je daarna aanhaalde in reactie op mijn "geloof je het zelf?"-opmerkingquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:19 schreef babette21 het volgende:
[..]
meer motivaties zijn toch mogelijk??
[..]
Lees eens goed wat ik schrijf!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:19 schreef babette21 het volgende:
je hébt het ook niet gelezen....![]()
[..]
Kan jou niets schelen, mij wel. Volgens mij praten we langs elkaar heen: ik heb het niet over dat boek (inhoudelijk) want ik heb het niet eens gelezen. Ik heb het over mensen die een boek schrijven over hun trauma en wat ik daar van vind. Als jou dat verder niet kan schelen, waar hebben we het dan over?! :’)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:19 schreef babette21 het volgende:
wat kan mij de motivatie schelen als het een verhaal is wat ik wil lezen?!
en als het haar helpt om verder te komen, is dat toch alleen maar mooi?!?
[..]
Ik hoop het ook voor haar.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:19 schreef babette21 het volgende:
ik hoop dat ze er stinkend rijk van wordt![]()
op het moment dat ze het schreef leefde ze nog van een minimum inkomen,
want denk maar niet dat ze íets van die gek heeft 'gehad' hoor, als in een schadevergoeding
ik dacht dat jij bedoelde: geloof je zelf dat dat haar motivatie isquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:30 schreef Zhenar het volgende:
Ja maar mijn "geloof je het zelf?"-opmerking ging over die andere motivatie, niet over de motivatie die je daarna aanhaalde in reactie op mijn "geloof je het zelf?"-opmerking
dat weet ik en daar heb ik het zelf ook overquote:Lees eens goed wat ik schrijf!
"Als ik over het boek zou oordelen zonder het te hebben gelezen"
Ik oordeelde over de handeling van het boekschrijven, niet over het boek zelf (dus niet inhoudelijk).
mja, we kijken ook wel door 'n andere bril natuurlijkquote:Ik heb het over mensen die een boek schrijven over hun trauma en wat ik daar van vind. Als jou dat verder niet kan schelen, waar hebben we het dan over?! :’)
oh toch welquote:Ik hoop het ook voor haar.![]()
Klopt. Ik houd niet van nuances.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:26 schreef babette21 het volgende:
[..]
nee, da's zelfs erg fijn, levert nog eens een discussie op...
Maar in dit geval ben je wel 'n beetje "alles over één kam aan het scheren".
Je kent dat meisje?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:26 schreef babette21 het volgende:
Er zijn genoeg boeken met ellendeverhalen enzo, waarvan het hoofddoel vast was om er stinkendrijk van te worden [of idd: pure zelftherapie]. Maar er zijn ook uitzondering... en ik weet 100% zeker dat dit er één van is!
neequote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:36 schreef Zhenar het volgende:
Je kent dat meisje?Overigens, zelfs in dat geval kun je het nog niet 100% zeker weten.
Maar enige argumentatie is welkom.![]()
Dat is mijn punt juist: ik vind dat er geen goede motivatie kan bestaan voor het schrijven van een boek op basis van zo'n trauma! Natúúrlijk spelen er allemaal verschillende motivaties een rol, maar het gaat mij om de uitkomst: het vercommercialiseren van een trauma. Boeit mij niet welke reden, ik vind het verkeerd. Noem het een principekwestie.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:35 schreef babette21 het volgende:
[..]
dat weet ik en daar heb ik het zelf ook over
ik bedoel: je moet het gelezen hebben om de motivatie te begrijpen: dat staat er nl ín!!
[..]
Zoals ik al zei: daar is een dagboek voor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:35 schreef babette21 het volgende:
mja, we kijken ook wel door 'n andere bril natuurlijk
Beroepsmatig ben ik blij met iedere vorm van "therapie", dus als een boek schrijven het voor iemand is, dan denk ik alleen maar: prima. Al koopt geen hond het, het is wel geschreven...
[..]
conclusie: we zijn het niet eens.... tja dat kan hequote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Zhenar het volgende:
Dat is mijn punt juist: ik vind dat er geen goede motivatie kan bestaan voor het schrijven van een boek op basis van zo'n trauma! Natúúrlijk spelen er allemaal verschillende motivaties een rol, maar het gaat mij om de uitkomst: het vercommercialiseren van een trauma. Boeit mij niet welke reden, ik vind het verkeerd. Noem het een principekwestie.
rest wel de vraag: wanneer mag een autobiografie dan wél?!quote:"het vercommercialiseren van een trauma"
Ik zat al te wachten jaquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:54 schreef Zhenar het volgende:
Okee, volgens mij zijn we wel uitgediscussiëerd. Let's agree to disagree!![]()
![]()
![]()
![]()
Nu kan iedereen weer terugkomen!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:54 schreef babette21 het volgende:
rest wel de vraag: wanneer mag een autobiografie dan wél?!
wanneer het één en al blijheid is, of succes, of als je David Beckham heet...
oftewel: is zelfverheerlijking wél oke?!
en een boek als dat van Armstrong?! valt dat dan in de eerste of de tweede categorie?!?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:54 schreef babette21 het volgende:God ik ben op dreef.... als ik al die energie nou eens aan m'n cliënten zou besteden....
Kleine zelfnuance stiekem! :quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef Zhenar het volgende:
[..]
En aan leed hoor je niet te verdienen. Ook niet je eigen leed.
[..]
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef Zhenar het volgende:Damn, hier wil ik toch weer op reageren!
![]()
ja, het idee erachter wordt wel duidelijker zo....quote:Want, hoe mooi of goed een film ook is, het blijft een commercieel concept waar geld mee verdient wordt. En aan leed hoor je niet te verdienen. Ook niet je eigen leed.
Misschien dat je met bovenstaande mijn “principekwestie” wat beter begrijpt.
als het zo allerdaags is dat het groentenboermaterial [quote:Maar om op je vraag terug te komen: een autobiografie vind ik acceptabel, als je de inhoud ervan ook uit jezelf had kunnen vertellen aan de groentenboer. Oftewel: als het iets is waar je je erg voor schaamt, of waar je het gewoon emotioneel vreselijk moeilijk mee hebt, SCHRIJF ER DAN OOK NIET OVER!![]()
!
Nee hoor. Aan de groenteman kun je bijvoorbeeld ook vertellen hoe het miljonairsschap jouw leven veranderd heeft. Of je fluistert hem toe over je maitresse waar je vrouw zo kwaad over is. Of je klaagt over je opstandige kinderen en hoe die in radicale moslims zijn veranderd... De groenteman biedt altijd een luisterend oor!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:27 schreef babette21 het volgende:
[..]
als het zo allerdaags is dat het groentenboermaterial [] is, dan zal het wel weinig interessant zijn he...
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:33 schreef babette21 het volgende:
volgens mij zouden wij het [nee niet dat] best leuk doen in de kroeg
[bruggetje.....]
over die meet...
ik las wat opties en voorkeuren e.d. dus even voor de duidelijkheid:
van mij hoeft die meet echt niet in DH hoor
ik zei: "ik kom alléén als de meet in DH is".....
wat niet zozeer betekent "ik wil er persé bij zijn dus DH is de enige optie...."
over nuances gesproken![]()
Klopt.quote:
wat ik zeg is dat ik ooit gezegd heb dat áls de meet in DH is, ik zéker kom [and that's a promiss]quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:42 schreef Zhenar het volgende:
Wat je zegt is dus, dat we de meet niet voor jou naar DH moeten verplaatsen, omdat je dan mogelijk alsnog niet komt en dan is het voor niks gedaan?![]()
have funquote:Gelukkig, want ik wilde liever A'dam aanhouden en MB ook geloof ik![]()
ach misschien 's een minimeet... die zijn niet locatiegebonden, maar meer toeval-afhankelijkquote:Maar dan zullen we nooit weten hoe goed wij het doen in de kroeg![]()
![]()
![]()
![]()
Oeh, dan is het juist weer wel de moeite waard om naar DH te komen!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:06 schreef babette21 het volgende:
[..]
wat ik zeg is dat ik ooit gezegd heb dat áls de meet in DH is, ik zéker kom [and that's a promiss]
maar dat dat niet betekend dat de meet dus persé in DH moet zijn,
want ik vind het niet erg om er niet bij te zijn
Ik heb een slaapplaats in Amsterdam. Als ik vanuit Den Haag naar Zwijndrecht moet duurt dat een stuk langer.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:23 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Oeh, dan is het juist weer wel de moeite waard om naar DH te komen!![]()
MB, da's voor jou toch ook dichterbij je woonplaats?Misschien niet dichterbij je neukplaats...
![]()
Manuele arbeid ook.quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:51 schreef Zhenar het volgende:
En als je niet leert, krijg je een kutbaan.
Adviseren is tofquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Manuele arbeid ook.![]()
Maar als je wel leert word je net als Babette en ik en kun je lekker praten tegen mensen om ze te adviseren over hoe ze een beter leven moeten leiden!En lekker niet je handen uit de mouwen steken.
![]()
Dat doe ik sowieso al...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:51 schreef Zhenar het volgende:
Maar als je wel leert word je net als Babette en ik en kun je lekker praten tegen mensen om ze te adviseren over hoe ze een beter leven moeten leiden!En lekker niet je handen uit de mouwen steken.
![]()
Definieer 'kutbaan'.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:51 schreef Zhenar het volgende:
Prostitueequote:
Da's letterlijk een kutbaan, ja.quote:
Tering dat kriebeltquote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:34 schreef Bupatih het volgende:
* Bupatih luistert naar Hakkûhbar - Gabbertje![]()
De vroegies waren al aan het werkquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:24 schreef babette21 het volgende:
mijn ogen zijn niet zo best meer ['t is de leeftijd he]........
maar eh... waar zijn alle vroegies??!?waar is de koffie?!
![]()
Ik liep vorige week op de Wallen en ik zag idd de vreugde eraf stralen bij de meeste. Denk je ook eens in: Elke dag tientallen vieze, zweterige, oude, dikke toeristen die over je heen gaan en je verdient er lekker geen ruk meequote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:32 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Da's letterlijk een kutbaan, ja.
Maar sommige vrouwen vinden het waarschijnlijk een hartstikke leuke baan.
Whehequote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:51 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik liep vorige week op de Wallen en ik zag idd de vreugde eraf stralen bij de meeste. Denk je ook eens in: Elke dag tientallen vieze, zweterige, oude, dikke toeristen die over je heen gaan en je verdient er lekker geen ruk mee![]()
![]()
Neequote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:57 schreef Bupatih het volgende:
Da's mijn tekst!
Nou, daar heb ik het anders niet vanquote:
Oh, ik vind het een afschuwelijk accentquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:12 schreef Paltos het volgende:
2 Belgische meisjes met een geil accent...
Kijk, ze vinden allemaal Belgen tof!![]()
Whehe, domme tolkquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:12 schreef Paltos het volgende:
Kijk, ze vinden allemaal Belgen tof!![]()
Geen idee.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:12 schreef Paltos het volgende:
Waarom zijn Nederlanders allemaal van die arrogante kloothommels
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh, ik vind het een afschuwelijk accent
Tja... ik vind de meeste accenten afschuwelijkquote:
Pfff.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Tja... ik vind de meeste accenten afschuwelijk
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef Tania18 het volgende:
Belgen zijn vaak een stuk leuker en aardiger dan Nederlanders
Het Nederlands dat in Nederland gesproken wordt is één groot accent.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh, ik vind het een afschuwelijk accent
Ik vind het gewoon irritant om naar te luisteren, gaat er niet om of het perfect is of niet, het klinkt gewoon nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:22 schreef Paltos het volgende:
[..]
Het Nederlands dat in Nederland gesproken wordt is één groot accent..
Enkel Belgen kunnen perfect AN aangeleerd krijgen..
Awel, zulle! Waarom maakt ge zich daar zo druk om?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef Paltos het volgende:
[..]
Al walg ik van al dat 'ge' in schrijftaal.![]()
Ik haat het. En 'zulle' ken ik niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Awel, zulle! Waarom maakt ge zich daar zo druk om?
Ken je 'zulle' niet!?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:27 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ik haat het. En 'zulle' ken ik niet.![]()
En in die zin zouden ze 'u' gebruiken, trouwens.
Waarom maakte u daar zo druk over?
Waarom maakt ge u daar zo druk over?
![]()
Waarom kunnen Belgen het Nederlands accent dan nadoen?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon irritant om naar te luisteren, gaat er niet om of het perfect is of niet, het klinkt gewoon niet![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:30 schreef Paltos het volgende:
[..]
Waarom kunnen Belgen het Nederlands accent dan nadoen?
En zal dat omgekeerd nooit fatsoenlijk gebeuren?
.
Ach, dat geloof ik niet eens.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:31 schreef Bupatih het volgende:
[..]Dat zei je in F's fobo ook al!
Maar ik kan dus wél een Belg nadoen!
Tsja...volgens mij kan je dat het beste vertalen met 'zot'.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:31 schreef Paltos het volgende:
[..]
Nee, leg dan uit in plaats van te herhalen wat ik zeg!![]()
Wat heeft dat te maken met het feit dat ik het een afschuwelijk accent vind?? Ik vind dat een Belg geen Nederlands praat maar Nederlands met een Belgisch accent... Vlaams dus. En of het nu taalkundig correcter is boeit me totaal niet, alleen het feit dat ik het dus lelijk vindquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:30 schreef Paltos het volgende:
[..]
Waarom kunnen Belgen het Nederlands accent dan nadoen?
En zal dat omgekeerd nooit fatsoenlijk gebeuren?
.
Ik kan Jambers nadoen, maar ook gewoon 'de gemiddelde Belg'!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |