quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Spam
Ik sdnap idd niet waarom mensen een geloof nodig hebben. In harmonie leven kan ook zónder geloof, sterker nog, ik denk dat er zonder al die verschillende geloven heel wat meer harmonie zou zijn. Het ene geloof kan het andere niet uitstaan, in Groot-Britannie kunnen kinderen niet normaal over straat omdat ze niet katholiek maar protestants zijn (en andersom), en in naam van een heilige worden onschuldige mensen gebombardeerd. Over de hele wereld...
Ja, man geloof![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:35 schreef Bupatih het volgende:
Écht, wat een triestheid.
Waarom moeten we in godsnaam luisteren naar de kerk, naar Ali Baba, naar Madonna of wie dan ook om er achter te komen dat de wereld fucked up is en dat we allemaal vrede willen?
Kom op zeg, je bent toch een homo sapiens. Denk dan zelf eens fatsoenlijk na!
Rot op met je respect2all-bandjes, rot op met je scientology, ik kan namelijk zélf wel bedenken dat ruzie en oorlog niet de oplossingen zijn. Ik kan zélf wel bedenken dat ik aan mijn medemens moet denken en dat we elkaar horen te respecteren. Daar heb ik geen Balkenende, bandje of kerk voor nodig.
Ik ben altijd een vredelievend mens geweest..and guess what...geen invloed van kerk, leider of boek. Want ik denk zélf na!
Net was je van plan je erin te verdiepen en nu ben je een 'broeder' van de Scientology?? Gaat snel zeg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:39 schreef Dizer het volgende:
Ik weer studeren! Mijn broeders en ik van het scientology church wensen jullie nog een fijn en educatieve dag toe. Kom eens een kijk je nemen bij ons
Wie zegt dan dat dat niet mag?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:39 schreef BVO het volgende:
Iedereen mag zelf toch wel bepalen of hij/zij kracht wil halen uit het samen beleven van een geloof? Kracht wil halen uit het beoefenen van een bepaalde levenswijze?.
Ik ben snel overtuigd. Als je je eenmaal loslaat dan wil je niks anders meer...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Net was je van plan je erin te verdiepen en nu ben je een 'broeder' van de Scientology?? Gaat snel zeg.
Mja, je zegt "Wat een triestheid".quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:42 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat dat niet mag?
Ik en MB vinden dat alleen nergens op slaan.
Ja, ik vind het ook triestheid.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:43 schreef BVO het volgende:
[..]
Mja, je zegt "Wat een triestheid".
Komt nu niet echt respectvol over.![]()
![]()
.
Ok, nu even serieus....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Dada het volgende:
Met of zonder geloof er zal altijd oorlog/geweld zijn. Dat ligt aan de mens. Er zijn zat mensen die niet geloven maar toch geweldadig zijn. Het geloof is in onze historie vaak de rden geweest van oorlogen maar ik denk dat die oorlogen er zonder geloof ook geweest zouden zijn.
Je hebt 2 minuten op een site rondgekeken en je bent een overtuigde Scientologist?? Je kent gelijk alle ideeën?? Puh-leasequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben snel overtuigd. Als je je eenmaal loslaat dan wil je niks anders meer...![]()
True, maar als er geen geloven waren, hadden heel wat oorlogen niet plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Dada het volgende:
Met of zonder geloof er zal altijd oorlog/geweld zijn. Dat ligt aan de mens. Er zijn zat mensen die niet geloven maar toch geweldadig zijn. Het geloof is in onze historie vaak de rden geweest van oorlogen maar ik denk dat die oorlogen er zonder geloof ook geweest zouden zijn. Dat ligt aan de mens.
Een ander beeld van de scientology sekte: What is Scientology?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Dizer het volgende:
Lieve broeders. Vecht niet. Geloof in scientology, verdiep je erin en alles komt goed
quote:In the late 1940s, pulp writer L. Ron Hubbard declared:
"Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion"
Reader's Digest reprint, May 1980, p.1
Hubbard later created the Church of Scientology...
En nog vind ik dat erg triest dat je dat vindt. Sorry Bob maar ik snap niet dat je als mens zelf bewust gaat kiezen voor het Islamitische geloof. Jij bekijkt het geloof door een roze bril. Waarom? Want je woont in Nederland en dan is alles veel makkelijker. Als jij naar een Islamitisch land zou gaan, noem maar Irak, Iran etc... dan wil je dus echt geen moslim zijn. Waarom? Dan ben jij alles en je vrouw een slaaf! Jij mag alles en je vrouw niets!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:47 schreef BVO het volgende:
Ik ben zelf totaal niet gelovig opgevoed en ook niet gelovig, al kan je toch wel wat leren van sommige geloven en vind ik bijv. de Islam toch ook een mooi geloof en heb ik respect voor de mensen en hoe ze hun geloof uitoefenen.
Hmm, dan wordt het toch tijd dat ik daadwerkelijk werk maak van mijn nog op te richten Bupaïsme.quote:If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion"
Dat is wel zo ja.. maar toch is het overgrote deel van de oorlogen godsdienst-gerelateerd.. Naja, ik geloof niks en kan dus ook niet begrijpen dat er bommen moeten worden gegooid omdat mensen niet hetzelfde geloof hebben als jij. Dát is gewoon kortzichtigheid, zeker aangezien de 3 hoofdgodsdiensten dezelfde oorsprong hebbenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Dada het volgende:
Met of zonder geloof er zal altijd oorlog/geweld zijn. Dat ligt aan de mens. Er zijn zat mensen die niet geloven maar toch geweldadig zijn. Het geloof is in onze historie vaak de rden geweest van oorlogen maar ik denk dat die oorlogen er zonder geloof ook geweest zouden zijn.
Ik begin steeds meer zin te krijgen in het moment dat jij 40 bent.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:50 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat is wel zo ja.. maar toch is het overgrote deel van de oorlogen godsdienst-gerelateerd.. Naja, ik geloof niks en kan dus ook niet begrijpen dat er bommen moeten worden gegooid omdat mensen niet hetzelfde geloof hebben als jij. Dát is gewoon kortzichtigheid, zeker aangezien de 3 hoofdgodsdiensten dezelfde oorsprong hebben
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:49 schreef Dizer het volgende:
[..]
Jij bekijkt het geloof door een roze bril. Waarom? Want je woont in Nederland en dan is alles veel makkelijker.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Dizer het volgende:
Lieve broeders. Vecht niet. Geloof in scientology, verdiep je erin en alles komt goed
Dan ben ik nóg wijzerquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:51 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer zin te krijgen in het moment dat jij 40 bent..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |