Maar bij de eerste optie : Hoe weet jij nou of de broer aan de deur liegt of de waarheid spreektquote:Stel: de draak is links, en de schat is rechts. Dat weet je echter niet.
Broer 1 liegt, en broer 2 spreekt de waarheid. Maar je weet niet welke broer je spreekt.
Twee scenario's zijn mogelijk:
1. Je spreekt broer 1 (die liegt). Hij zal op de vraag antwoorden: Mijn broer zegt dat de schat links ligt. (want broer 2 zegt dat de schat rechts ligt, alleen broer 1 liegt daarover) => ergo: de schat ligt rechts.
2. Je spreekt broer 2 (die de waarheid spreekt). Hij zal op de vraag antwoorden: Mijn broer zegt dat de schat links ligt. (want broer 1 zegt dat de schat links ligt, omdat hij altijd liegt) => ergo: de schat ligt rechts.
Hier moet je slim voor zijn
Zeker, maar vast nie allemaal zelf verzonnenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:21 schreef Bupatih het volgende:
Goed hč.
Dat maakt toch niet uit? Want in beide gevallen zegt degene die je spreekt dat de schat links ligt, terwijl de schat rechts ligt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:22 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Maar bij de eerste optie : Hoe weet jij nou of de broer aan de deur liegt of de waarheid spreekt![]()
?
Dat weet je dus niet, maar het gaat erom dat dat ook niet uitmaakt: welke broer je ook spreekt, ze zullen altijd hetzelfde antwoord geven op deze vraag, namelijk de verkeerde weg.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:22 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Maar bij de eerste optie : Hoe weet jij nou of de broer aan de deur liegt of de waarheid spreekt![]()
?
Dat is bij mij ook altijdquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:24 schreef ZOWIEE het volgende:
Nou zijn die linkjes in de OP bij mij weer zo raar
Dat de eerste 100 een andere regelafstand hebben dan de rest.
Ja. Ik kan er ook niks aan doen hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:24 schreef ZOWIEE het volgende:
Nou zijn die linkjes in de OP bij mij weer zo raar
Dat de eerste 100 een andere regelafstand hebben dan de rest.
Dan moet je dus eigenlijk 2 vragen stellenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:24 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, maar het gaat erom dat dat ook niet uitmaakt: welke broer je ook spreekt, ze zullen altijd hetzelfde antwoord geven op deze vraag, namelijk de verkeerde weg.
Nogmaals de uitleg die op pagina 7 van het vorige topic staat:
De weg waarop de schat zich bevindt noemen we voor het gemak A en de weg waarop de draak zich bevindt noemen we B. Als je Christine's vraag stelt aan de waarheidssprekende broer, dan zou deze weten dat zijn broer zou liegen en dus ook de verkeerde weg noemen (B).
Als je dezelfde vraag zou stellen aan de leugenaar, dan zou deze weten dat zijn broer het goede antwoord zou geven (A), en geeft hij je dus ook de verkeerde weg (B) omdat hij altijd liegt.
Aan welke broer je deze vraag ook stelt, je krijgt altijd als antwoord weg B. Vervolgens hoef je dus alleen de andere weg te nemen.![]()
Da's toch altijd al zo.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja. Ik kan er ook niks aan doen hoor.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:26 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Dan moet je dus eigenlijk 2 vragen stellen?
En als je nou gewoon alle opsommingstekens weghaalt? Het is nu gewoon lelijkquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja. Ik kan er ook niks aan doen hoor.
jij hebt het licht ook niet uitgevonden he?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:26 schreef bar_rel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:26 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Ja nou sorry hoor ik heb net me hersens tijdens een toets al zijn wrk laten doenquote:
Nee joh sukkelquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:26 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Nee, alleen die ene vraag en dan weet je welke weg je moet nemen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:26 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Oké. Jij je zinquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:27 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
En als je nou gewoon alle opsommingstekens weghaalt? Het is nu gewoon lelijk
Ja dat zal ook wel maar als je maar een antwoord weet omdat je maar een vraag hebt gesteld dan kom je toch ook niet verder kijk:quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:28 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nee, alleen die ene vraag en dan weet je welke weg je moet nemen.
Je hoeft niet te weten welke broer je hebt gesproken, alleen welke weg je moet nemen!
Speel het anders even na met iemand, 1x als liegende broer en 1x als waarheidsbroer. Je zult zien dat je van beiden hetzelfde antwoord krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |