Vervang 'Karel' door 'Jef' en 'Elegast' door 'Robbert' en je hebt zo een doorsnee GTST-aflevering.quote:Karel de Grote krijgt aan de vooravond van een hofdag van een engel opdracht om uit stelen te gaan. Eerst betwijfelt Karel de betrouwbaarheid van de engel, maar als de engel de opdracht tot drie keer toe herhaalt (3 is een heilig getal, het staat voor de Vader, de Zoon en de Heilige geest, zie getallensymboliek) trekt hij uiteindelijk het duistere woud in. Hij peinst over zijn daden als koning, waaronder het verbannen van zijn ridder Elegast. Als hij diep in zijn gepeins verzonken is komt hij een zwarte ridder aan wie hij zijn naam niet wil zeggen. Daarop verslaat hij de zwarte ridder, die Elegast blijkt te zijn. Omdat hij Elegast indertijd verbannen heeft, en hij niet wil toegeven dat hij op pad is om te gaan stelen, stelt Karel zichzelf voor als Adelbrecht (dat betekent: van adellijke geboorte). Ze breken in bij Eggeric van Eggermonde, de zwager van Karel. Daar is Elegast ongewild getuige van een echtelijke ruzie, waarbij duidelijk wordt dat Eggeric samen met een aantal handlangers van plan is op de hofdag Karel van het leven te beroven. Weer buiten vertelt Elegast over het complot aan Adelbrecht, die de volgende dag zijn maatregelen treft, terwijl Elegast allang weer terug is en niets vermoedt. Eggeric wordt opgewacht en gehoord en koning Karel laat Elegast komen om te getuigen. Eggeric wordt veroordeeld tot de galg, maar hij daagt Elegast uit om in een tweegevecht als godsoordeel uit te maken wie de waarheid spreekt. Elegast wint dit gevecht en mag met de zuster van de koning, Eggerics weduwe, trouwen. Toch moet de dan al dode Eggeric nog gehangen worden; dat was immers het vonnis van de koning.
Dat verhaal geeft meer inzicht in de tijd!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:23 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Vervang 'Karel' door 'Jef' en 'Elegast' door 'Robbert' en je hebt zo een doorsnee GTST-aflevering.
Ja, de waarde van een knikker en een scheet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:28 schreef Paltos het volgende:
[..]
Dat verhaal geeft meer inzicht in de tijd!!
Het was in die tijd dan ook een soort van soap!
Maar nu heeft het een ander soort waarde.![]()
Je zou verbaasd zijn hoe sjiek mijn knikkers zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:30 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, de waarde van een knikker en een scheet.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:33 schreef Paltos het volgende:
[..]
Je zou verbaasd zijn hoe sjiek mijn knikkers zijn..
Ik was een echte PIMP op het schoolplein.
Tegen het vierde leerjaar had ik een groep onder me staan, die wel héél sterk vergeleken kon worden met een maffia, op kinderniveau.![]()
Ik ben er niet trots op.![]()
Boh, die had ik snel uitgeschakeld.quote:
Jij zou de kast in gaanquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:09 schreef Paltos het volgende:
[..]
Net als Karel in Karel ende Elegast.![]()
Cultuurbarbaarquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:15 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Fuck you.Karel ende Elegast was gewoon een knakenboek.
Zelfs groep 5-verhalen van Pim, Frits en Ida onthoud ik nog beter dan dat soort pulp!
Nee, hoor.quote:
Whehequote:Op donderdag 19 januari 2006 18:48 schreef Paltos het volgende:
[..]
Boh, die had ik snel uitgeschakeld.
Een paar drive-by's, wat martelingen... moeilijk is het niet.
Aan de achterkant was een geheime gang. Ik kwam terecht in een soort paradijs!quote:
Pffquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:52 schreef Paltos het volgende:
[..]
Aan de achterkant was een geheime gang. Ik kwam terecht in een soort paradijs!
En tóch stond er een computer waar je Fok! op kon bereiken.. Ik kan het niet laten.
Doek zaterdag welquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:55 schreef BVO het volgende:
Mark, Zhenar, rest.... prono!
OMG ik dacht dat alleen Dizer zo stom naïef ruimdenkend (quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:25 schreef mark_03 het volgende:
User Survival Game #5: Nu is het menens!Die Sven
.
En heeft wel iets lekkers.quote:
Tis niet eens een neger, dus niet gangsterquote:
Hij heeft nog steeds iets lekkers.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis niet eens een neger, dus niet gangster.
Perziksnoepjes?quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:52 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Hij heeft nog steeds iets lekkers.
Ik hoop het!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |