23 januari treurigste dag van het jaar
![]()
Eerst met de Syntus naar Arnhem. Zit ik naast een jongeman van 20 jaar die tegen mij begint te praten en vertelt dat hij nét een jaar in de gevangenis heeft gezeten voor wapen- en drugsbezit en weet ik veel wat nog meer.
![]()
Vertelt hoe het eraan toegaat in de gevangenis c.q. drugsvrije inrichting (had 'ie speciaal aangevraagd, zodat 'ie clean uit de gevangenis zou komen) en dat hij altijd een hele eerlijke dealer was ("Als ik zei: ik kom er over 10 minuten aan, dan kwám ik er ook over 10 minuten aan"). Zit ondertussen een paar keer zijn schoenen schoon te vegen, zijn mooie zaalvoetbal-Hummeltjes waar hij erg trots op was. En dan valt zijn oog op de achterwerken van de dames voor me (die in het gangpad stonden). Hij zegt hardop dat 'ze lekkere kontjes hebben en dat hij zich met moeite kan inhouden'.
![]()
!!! ("Mensen denken dat ik gek ben, maar ik zeg gewoon wat ik vind. Ja toch?"). Uiteindelijk komt hij tot de conclusie dat hij zijn trein naar Amersfoort zal missen en begint hij hardop te vloeken en te tieren richting de 'motherfucking NS'...
Kom ik om 9.40 aan in Arnhem, hebben de treinen een vertraging van pak 'em beet 40 minuten.
![]()
Gelukkig kon ik de trein van 9.11 (
![]()
) pakken en kon ik verder richting Zwolle. In Zutphen moest ik eruit, want de trein reed opeens niet meer door. Daar 20 minuten koukleumen op het station, wachtend op een trein die eerst wel, dan weer niet en dan toch weer wel zou komen.
Hehe, eindelijk in de trein. Kijk ik naast me, zie ik een vrouw in een soepjurk met het uiterlijk van Joost Zwagerman en een snor waar Chiel Montagne stinkend jaloers op zou zijn. En over stinkend gesproken...
![]()
Nou ja, laat maar.
![]()
Kwart voor twaalf op school, tentamen begon om half (had ik nog geluk dat ik een trein eerder had genomen dan normaal.
![]()
) Tentamen gemaakt, hup, richting huis. Komt er een moeder met 3-jarig kindje tegenover me zitten, die volgens mij wat ADHD-symptomen vertoonde. (Geen wonder dat zijn moeder hem Coco-Cola light gaf...als hij meer suiker binnen zou krijgen, zou die stuiterend uit de trein springen.
![]()
) Ik moest trouwens nog uitkijken dat híj niet zijn flesje over mijn laptoptas zou laten vallen.
![]()
.
Maar goed, ik heb het gered.