Pas geleden gekocht, toppertje!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:35 schreef DaisyDuke het volgende:
[afbeelding]
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Een titel die MadScientist al 8 maanden geleden had verzonnen, maar op de een of andere manier maar nooit gebruikt werd. Maar goede titel, inderdaad.quote:
En deze mag ook niet ontbreken:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:10 schreef MaJo het volgende:
Nog een paar topics:
Franz Ferdinand, 11 December, HMH Deel 2
Maximo Park
Editors
tevens tvp
Nee, die eer gaat naar Cocorosie - Noah's Ark.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:41 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]
Tevens ook het lelijkste CDhoesje in history
Die is niet fout! Die is oprecht en uit het hart!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een titel die MadScientist al 8 maanden geleden had verzonnen, maar op de een of andere manier maar nooit gebruikt werd. Maar goede titel, inderdaad.
En bij het terugzoeken van die info kwam ik nog een hele foute tegen die we echt nog wel een keertje moeten gebruiken, van Bigshadow:
Indie was my first love, and it will be my last!
![]()
ik ben blij verrastquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:13 schreef Grobbel het volgende:
Een titel die MadScientist al 8 maanden geleden had verzonnen, maar op de een of andere manier maar nooit gebruikt werd. Maar goede titel, inderdaad.
Paradiso op 3 mei. Afgaande op die stream van fabchannel :quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Z het volgende:
Speelt Motorpsycho ook in Amsterdam? En waar dan? Goeie titel, tevens tvp.
Een vriend van me heeft die laatst in de Melkweg gezien en vond het het walgelijkste wat hij ooit heeft gehoord.quote:
is er dan meer dan alleen die CD?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:17 schreef pfaf het volgende:
Leuke titel van een prachtige plaat en nog beter nummer!
Ik zet 'm meteen op!
Nu we toch een schreeuwerige ( emo!![]()
)-achtige zang-titel hebben.... Misschien meer Americana dan Indie, maar hier ook maar even melden dat de laatste EP van Okkervil River ( die de Black Sheep Boy - saga afmaakt ) ook weer erg goed is.
I had tickets and I couldn't go.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:15 schreef Grobbel het volgende:
Ja, MP in Paradiso was in 2002 ook geweldig, een concert van 3 uur (waarvan pakweg 1 uur toegift), heerlijk.
Waar zijn CocoRosie, Azure Ray, John Cunningham, Sharko en Gloricz Jim?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:37 schreef DaisyDuke het volgende:
Het grote Belle & Sebastian topic (deel 2)
Calexico
Bright Eyes
Daniel Johnston
Death Cab For Cutie
Evil Superstars
Ghinzu
Guided By Voices
The Go! Team
Grandaddy
Interpol
Kaizers Orchestra
Mogwai
The Shins
Okkervil River
Seafood
Teenage Fanclub
Phoenix
Het ultieme Pavement topic
Wie kent de band Pinback?
Super Furry Animals
Wannadies
The Zutons
Kijk anders zelf maar even.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waar zijn CocoRosie, Azure Ray, John Cunningham, Sharko en Gloricz Jim?
Zo gauw we een fatsoenlijke manier van topicrefereren gevonden hebben, zal ik er ook een paar gaan maken. Love is All, Menomena en Modest Mouse schreeuwen om een eigen topic.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:24 schreef methodmich het volgende:
Overigens pleit ik voor meer bandtopics in 2006, zodat dit topic minder snel gaat en meer mensen buiten ons de moeite nemen iets te beluisteren.
Daar was ik ook. En komt er binnenkort ook wat nieuws uit?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:15 schreef Grobbel het volgende:
Ja, MP in Paradiso was in 2002 ook geweldig, een concert van 3 uur (waarvan pakweg 1 uur toegift), heerlijk.
Misschien wat achterdochtig van je, maar je zou gelijk kunnen hebben. Wat mij vooral opviel is de term Yup, daarom vond ik het wel aardig om het hier te planten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:19 schreef Grobbel het volgende:
Mooi artikel.Aantal dingen die opvallen: Indielabels hebben nu dus al 27 procent van de markt in handen, en het feit dat ik nog nooit van dat hele Stereogum gehoord heb. Ziet er uit als een doodnormale blogsite (alleen dan over indie), dus ik vraag me af of ze nu niet gewoon een mythische (digitale) status over de rug van CYHSY proberen te creëren om die blog maar verder te promoten; maar ik zal 'm de komende tijd eens in de gaten houden.
Al is het maar voor Rose.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijk anders zelf maar even.
http://forumtools.phserver.net/search_lite/
[..]
Zo gauw we een fatsoenlijke manier van topicrefereren gevonden hebben, zal ik er ook een paar gaan maken. Love is All, Menomena en Modest Mouse schreeuwen om een eigen topic.
Er is een paar weken terug een vervolg uitgebracht, met nummers die het album niet gehaald hebben om diverse redenen; Black Sheep Boy Appendix geheten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:21 schreef placebeau het volgende:
[..]
is er dan meer dan alleen die CD?
Dat laatste album tussendoortje van menomena vond ik niet zo, maar diegene daarvoor heb ik met veel plezier beluisterd. Waanzinnig hoesjes ookquote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:53 schreef Wepeel2 het volgende:
Even een tvp.
Ik heb zin in Motorpsycho gekregen.
En Menomena verdient zeker een eigen topic Grobbel. Heb recentelijk het album gedownload en vindt het zeer de moeite waard. Iets scherper dan The Postal Service.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:49 schreef methodmich het volgende:
Nog mensen High Fidelity gekeken gisteren? Blijft een leuke film.
quote:Barry: Holy shite. What the fuck is that?
Dick: It's the new Belle and Sebastian...
Rob: It's a record we've been listening to and enjoying, Barry.
Barry: Well, that's unfortunate, because it sucks ass.
Zekers... had m nog nooit gezien eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:49 schreef methodmich het volgende:
Nog mensen High Fidelity gekeken gisteren? Blijft een leuke film.
Gewoon The 3 EP's kopen joh!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:07 schreef JelleS het volgende:
Ja, had em nog nooit gezien![]()
Meteen erna opzoek gegaan naar wat meer info over The Beta Band![]()
Ik vind 'm mooi.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:41 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]
Tevens ook het lelijkste CDhoesje in history
En Barry net zo goed. Wat een meesterlijk type zet die Jack Black weer neer. Echt briljantquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:01 schreef methodmich het volgende:
Ik vind die Dick een schitterend figuur. En die grap met Green Day is briljant. Plus die mooie poster van Pavement.
YES!!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XV
EFFENAAR
Do 4 mei - Motorpsycho
Is ook zo. Met natuurlijk als ultieme stunt dat ie blijkt te kunnen zingen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:21 schreef MadScientist het volgende:
[..]
En Barry net zo goed. Wat een meesterlijk type zet die Jack Black weer neer. Echt briljant
Of de scene waarin hij weigert I Just Called To Say I Love You? aan een klant te verkopen.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is ook zo. Met natuurlijk als ultieme stunt dat ie blijkt te kunnen zingen.
Al is ook de passage waarin hij die man van alles aansmeert, o.a. Blonde On Blonde, onbetaalbaar.
Okee. Heb er nog een paar gevonden:quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijk anders zelf maar even.
http://forumtools.phserver.net/search_lite/
[..]
Vergeet de French import van Beefheart-scene nietquote:Op zondag 8 januari 2006 15:20 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Of de scene waarin hij weigert I Just Called To Say I Love You? aan een klant te verkopen.![]()
Pure willekeur, sorry. Op zich maakt het mij niet uit of we gewoon 1 referentiedatabase maken voor alle indie, alt.country en enigszins smaakvolle singer/songwriters (er is genoeg overlap bij zowel de muziek als bij de liefhebbers ervan hier op Fok!), maar dat laat ik deels ook aan jullie over. Zolang we de echte tenenkrommers er maar uit kunnen weren vind ik het best.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:
Wat ik mij afvraag is het volgende:
In hoeverre zijn singer/songwriters indie?
Er staan er diversen in de lijst, maar als die kunnen ontbreken er ook nog wel een aantal...
Dus wat rechtvaardigd het wel plaatsen onder indie van de singer/songwriters in de lijst en het ontbreken van anderen?
Ik ken die hele Rachael Yamagata niet, maar ik heb geen echte bezwaren. Zie ook de discussie die peaceman probeerde aan te zwengelen.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Toch een schande dat niemand heeft gereageerd in m'n Nina Nastasia topic..
Overigen, is Rachael Yamagata. indie genoeg voor de lijst?
Enigszins smaakvol zijn bijvoorbeeld Joe Purdy, Steve Reynolds, Rufus & Martha Wainwright, An Pierle, Tom McRae en Ane Brun. Wat maakt hen minder indie? Ik ben heel benieuwd...quote:Op zondag 8 januari 2006 19:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Pure willekeur, sorry. Op zich maakt het mij niet uit of we gewoon 1 referentiedatabase maken voor alle indie, alt.country en enigszins smaakvolle singer/songwriters (er is genoeg overlap bij zowel de muziek als bij de liefhebbers ervan hier op Fok!), maar dat laat ik deels ook aan jullie over. Zolang we de echte tenenkrommers er maar uit kunnen weren vind ik het best.
Ik denk dat Rachael Yamagata wel in het rijtje past, qua muziek en qua mensen die het leuk vinden. Tenminste, in mijn muzikale kringen dan, niet zozeer qua Fok!. Maar het is inderdaad lastig om nou een grens te trekken. Ik denk dat dat singersongwriters gewoon veel dezelfde luisteraars trekken als indiebands en dat het daarom lastig is. En dat daarom zo'n centraal singersongwriterstopic (wat ik ooit heb geopend) niet echt wil vlotten, het is te overeenkomstig met deze indie central.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:18 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken die hele Rachael Yamagata niet, maar ik heb geen echte bezwaren. Zie ook de discussie die peaceman probeerde aan te zwengelen.
En Nina Nastasia ken ik op zich wel, maar mijn kennis beperkt zich tot slechts een paar nummers, sorry.
Tja misschien is het begrip indie ook wel wat te vaag hierin. Die discussie is hier immers ook wel eens geweest en om heel eerlijk te zijn, ben ik er nog steeds niet achter wat indie nou precies isquote:Op zondag 8 januari 2006 19:25 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ik denk dat Rachael Yamagata wel in het rijtje past, qua muziek en qua mensen die het leuk vinden. Tenminste, in mijn muzikale kringen dan, niet zozeer qua Fok!. Maar het is inderdaad lastig om nou een grens te trekken. Ik denk dat dat singersongwriters gewoon veel dezelfde luisteraars trekken als indiebands en dat het daarom lastig is. En dat daarom zo'n centraal singersongwriterstopic (wat ik ooit heb geopend) niet echt wil vlotten, het is te overeenkomstig met deze indie central.
Ik voel me zeker niet aangevallen hoorquote:Op zondag 8 januari 2006 19:29 schreef Grobbel het volgende:
Zoals ik al zei, pure willekeur. Een aantal van de door jou genoemde namen ken ik niet eens (al een belangrijke reden dat ze tot dusver ontbreken), en het grootste deel van de database tot dusver is samengeraapt met wat in het vorige topic door meerdere mensen was aangedragen, plus nog wat doelloos doorspitten van wat oude posthistories en uitgebreide forumviews. Het is geenszins compleet, en technisch gesproken gewoon een werk in uitvoering - dus voel je vooral niet aangevallen omdat ik wat namen over het hoofd gezien heb. Niet te veel achter zoeken, in elk geval.
Als je ze erbij wilt hebben, zoek ze maar even op met de search en post ze hier, dan zorg ik wel dat ze in de database komen.
indiependent = onafhandkelijkquote:Op zondag 8 januari 2006 19:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja misschien is het begrip indie ook wel wat te vaag hierin. Die discussie is hier immers ook wel eens geweest en om heel eerlijk te zijn, ben ik er nog steeds niet achter wat indie nou precies is![]()
![]()
Jij kent Ane Brun, An Pierle en Tom McRae wel. Misschien kan jij me vertellen waarom ze wel/niet hier thuishoren in vergelijking met bijvoorbeeld Ron Sexsmith?quote:Op zondag 8 januari 2006 19:29 schreef Tom_Tom- het volgende:
Voor mij is indie bij deze gewoon een verzamelnaam voor alle leuke bandjes, zangers en zangeressen die allemaal nog relatief klein zijn, maar vooral ook erg leuk en goed.
Maar zoals ik al aangaf is dit geen "pure" indie-database. Ik breid het maar gewoon uit met artiesten die over het algemeen wel goed vallen bij hetzelfde publiek, dat is in elk geval een stuk makkelijker dan die zinloze discussie over wat nu wel en niet indie is aan te gaan.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja misschien is het begrip indie ook wel wat te vaag hierin. Die discussie is hier immers ook wel eens geweest en om heel eerlijk te zijn, ben ik er nog steeds niet achter wat indie nou precies is![]()
![]()
Ah, dan passen de artiesten die ik noemde prima hier.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:31 schreef Daniel.San het volgende:
[..]
indiependent = onafhandkelijk
onafhankelijk van bijvoorbeeld commersiele waarde.
-> muziek staat centraal, de rest is bijzaak
Heb ik toch niet gezegd dat ze er niet in thuis horen? Ik zeg alleen maar dat ik ze tot dusver nog niet in de lijst heb opgenomen omdat niemand ze eerder heeft aangedragen, en ik er zelf nog niet aan gedacht had om de bijbehorende topics erbij te zoeken. Werk in uitvoering, en zo.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij kent Ane Brun, An Pierle en Tom McRae wel. Misschien kan jij me vertellen waarom ze wel/niet hier thuishoren in vergelijking met bijvoorbeeld Ron Sexsmith?
Ik ken Ron Sexsmith niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:
Jij kent Ane Brun, An Pierle en Tom McRae wel. Misschien kan jij me vertellen waarom ze wel/niet hier thuishoren in vergelijking met bijvoorbeeld Ron Sexsmith?
Geen verwijt hoorquote:Op zondag 8 januari 2006 19:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb ik toch niet gezegd dat ze er niet in thuis horen? Ik zeg alleen maar dat ik ze tot dusver nog niet in de lijst heb opgenomen omdat niemand ze eerder heeft aangedragen, en ik er zelf nog niet aan gedacht had om de bijbehorende topics erbij te zoeken. Werk in uitvoering, en zo.![]()
Dan heb ik je te hoog ingeschatquote:Op zondag 8 januari 2006 19:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Oh peaceman, volgens mij is dit het tweede indietopic waar ik in post.. Dus ik ben ook nog een n00b.
Da's bij jou zoiezo niet zo'n probleem..quote:Op zondag 8 januari 2006 19:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit is het eerste indietopic waarin ik post, dus je mag mij ook wel newbie noemen
Allemaal toegevoegd, net als Rachael Yamagata. Dat Broder Daniel & Kashmir topic stond er al wel tussen overigens, maar omdat dat topic in principe alleen maar over Kashmir gaat, had ik het maar bij de K geplaatst.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:45 schreef peaceman het volgende:
Tom McRae (waarvan de OP waardeloos is, maar dat terzijde)
Martha Wainwright
Rufus Wainwright
Ane Brun
An Pierlé
Broder Daniel & Kashmir
Joe Purdy en Steve Reynolds zie ik nog geen topics van.
Ah oke... had ik over het hoofd gezien..quote:Op zondag 8 januari 2006 20:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Allemaal toegevoegd, net als Rachael Yamagata. Dat Broder Daniel & Kashmir topic stond er al wel tussen overigens, maar omdat dat topic in principe alleen maar over Kashmir gaat, had ik het maar bij de K geplaatst.
Die wil ik al een tijdje kopen, maar is het wat die cd? Ik ken eigenlijk maar 1 nummer. Miskoop doen is ook zo zonde...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Wel een aantal mooie "indie" platen er tussen:
My Morning Jacket - Z
Ik denk dat het vast wel eerder geopperd is, maar probeer maar eens een malloot te vinden die zoiets onderhoudt.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:56 schreef Z het volgende:
Er is toch ook een apart 'singer/songwriters' topic? Ze passen niet echt onder mijn omschrijving van indie, maar dat is geen reden om ze niet te bespreken hier. Ik vind dat bandlijstje prachtig overigens, dat niemand daar eerder over nagedacht heeft, zou zo een sticky topic kunnen worden!
Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van makenquote:Op zondag 8 januari 2006 20:12 schreef Grobbel het volgende:
Welk nummer ken je al?
Al denk ik dat het niet zo heel veel zal uitmaken - het album is redelijk homogeen qua geluid, en als je dat ene nummer wel mooi vindt, zul je je echt geen buil vallen aan het volledige album. Ik zou 'm gewoon aanschaffen in zo'n geval.
Phoenix had ik al, de rest heb ik ondertussen ook toegevoegd. Verder ook nog even topics over De Kift, Suimasen en The Notwist erbij gezet, kwam ik met de search nog tegen.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Frank Black
Urban Dance Squad
Phoenix
Eagles of Death Metal
Mark Lanegan
Butthole Surfers
Benjamin B
Harry Merry: Gek of Geniaal????
Meat Puppets
Will Oldham (Bonnie 'Prince' Billy)
Goed werk, Grobbel!
Precies hetzelfde heb ik bij 'The Most Serene Republic', ik zag dat jij dat ook beluisterd had. Ik heb wel eens een EP (?) van Guillemots beluisterd, met nummers als moon. sea, enz, dat vond ik niks, en viel onder bovenstaande omschrijving.'quote:Op maandag 9 januari 2006 14:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[...]
Oei dat nummer klinkt wel net wat lichter/springeriger dan de meeste andere tracks, dus wellicht moet je het album toch eerst eens proberen. Ben het verder wel met Grobbel eens dat het vrij homogeen is. Alleen Off The Record vind ik weer net een beetje de uitzonderig.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:35 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Off The Record, verslavend! Maar bedankt, zal er eens werk van maken
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:14 schreef Z het volgende:
Als er een begin is, is het niet zo moeilijk bij te houden lijkt mij. Dan moet er inderdaad wel iemand zijn die dat doet ...
Ik heb een klein beetje last van schuldgevoel. Ik download veel, maar ik koop ook veel. Ik koop dingen die ik gedownload heb en gooi dowloads weg als ik er niet naar luister. Zo hou ik mijn geweten een beetje in evenwicht. Maar nou heb ik 'per ongeluk' (ik klikte op het verkeerde linkje) 33(!) platen van MF Doom gedownload (die ik allemaal leuk ga vinden ben ik bang). Belachelijk vind ik dat soort links, je kan ze ook vinden van Coltrane (in 1 keer 62 Coltrane platen downloaden enz). Ik noemde laats ook dat Oink (http://oink.me.uk/), dat is een by-invite-only torrent site waar je ook bijna alleen maar complete oeuvres kan downloaden. Dat vind ik totaal onzinnig download gedrag, net zoals die mensen op SLSK met 60k aan mp3's, wat moet je er mee ...? Maar goed, nu ben ik ook schuldig.
Ik beloof daarom plechtig dat ik deze maand een x aantal MF Doom platen zal kopen ter compensatie!
Ze doen heel vaak leuke platen weg daar. Welke Bigger Lovers was het?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Tip: ga eens naar de Free Record Shop!
Ze hebben er nu zo'n actie 2e halve prijs. En dan staat er een enorme bak met rommel (ik noem een Nick Carter, Hermes House Band en Nikki Webster), maarrrr er zit ook nog wel wat indie tussen! Gespot in de FRS op de Nieuwendijk, Amsterdam:
Eastern Lane - Shades of Black: 4 euro (of 2, dus);
The Breeders - Pod: 4 euro (of 2, dus);
JJ72 - JJ72: 4 euro (of 2, dus);
Kaizers Orchestra - Hoempapablabla (geen idee meer hoe het heette): 12 euro (of 6, dus);
Een CD van The Bigger Love, ik ken ze niet, maar de cover zag er indie uit;
En nog meer wat ik weer ben vergeten. Maar goed, goedkoop dus!
Ik heb Eastern Lane en The Breeders aangeschaft.
Weet ik niet meer, maar het hoesje deed me denken aan I To Sky van JJ72.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ze doen heel vaak leuke platen weg daar. Welke Bigger Lovers was het?
Slechte tic.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken..
Bij country denk ik aan de LP's van m'n vader (Emmylou Harris enzo) en dan krijg ik jeuk. Sorry!quote:Op maandag 9 januari 2006 19:25 schreef pfaf het volgende:
Slechte tic.
Het label country zou moeten aanmoedigen.
Gitaarpop ala Pernice Brothers en The Posies. Dit alles in de traditie van Big Star. Wel aardig, nergens bijzonder. Maar je had er zeker geen miskoop aan gedaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Maar wat voor muziek is het? Op het stickertje stond country, en dat heeft me afgeschrokken..
Viel me op dat Harvey veelal covers speelt. Niet eens gemerkt in eerste instantie.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik merk trouwens dat het naarmate het kouder wordt buiten mijn muziek meeverandert. Ik draai deze dagen opeens veel meer Madrugada en de recente albums van Richard Hawley en Mick Harvey blijken opeens mooier dan ooit. Op zaterdagavond in de snerpende koude een stuk moeten lopen met Mick Harvey op je iPod. Op de een of andere manier zijn dat extra mooie muziekmomenten.
Mijn warmte tip voor deze koude dagen is dus: trek die cd's van Richard Hawley / Mick Harvey eens van het net als je dat nog niet gedaan hebt.
Staan inderdaad veel andere namen bij de nummers zie ik. Maar zijn het niet gewoon nummers die voor hem geschreven zijn ipv covers?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Viel me op dat Harvey veelal covers speelt. Niet eens gemerkt in eerste instantie.
Zou kunnen, hoewel Hazlewood en Buckley me weer vreemd lijkt als dat zo is.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Staan inderdaad veel andere namen bij de nummers zie ik. Maar zijn het niet gewoon nummers die voor hem geschreven zijn ipv covers?
Het gaat alleen niet om homepages, maar om topics hier op Fok!. Maar voel je vrij om er eentje over Clor te beginnen, dan voeg ik 'm wel toe aan het totaaloverzicht.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:17 schreef ThomYorke het volgende:
Clor mis ik nog in de lijst http://www.clor.co.uk/
Ik zal vannacht eens gaan broeden op een mooie openingspost voor een Clor-topicquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het gaat alleen niet om homepages, maar om topics hier op Fok!. Maar voel je vrij om er eentje over Clor te beginnen, dan voeg ik 'm wel toe aan het totaaloverzicht.
Whehehe.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:48 schreef Love Mae King het volgende:
Niet echt Indie, maar toch gaaf! :
KELLY CLARKSON
Heineken Music Hall
Ma, 13 maart 2006 20.00 uur
Plaatsaanduiding: Vrije plaatskeuze
Juist, dan raakt de kritiek dus kant noch wal.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, zo gaat dat ook, uiteraard.
Iedereen stuurt z'n persoonlijke lijstje in, en de optelsom van al die lijstjes is de eindlijst.
Ook niet echt helemaal geloof ik. De NY Times zette gewoon wat vraagtekens bij de lijst, er werd niet gebashed ofzo.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:39 schreef DaisyDuke het volgende:
Maar was die Top 50 wel samengesteld op basis van de cijfers van de recensies? De lijst kan natuurlijk ook gemaakt zijn op basis van lijstjes van alle medewerkers van Pitchfork i.p.v. de cijfers van individuele reviewers.
Ik ken eigenlijk alleen de eerste periode van Pere Ubu, heb The Modern Dance en Dub Housing in de kast staan. Best goede post-punk albums, in ieder geval.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Zijn jullie trouwens een beetje thuis in de muziek van Pere Ubu? Na het briljante optreden op State X en het beluisteren van de compilatie Terminal Tower, had ik me voorgenomen me wat meer in deze muziek te verdiepen. Maar wat zijn nu DE essentiële Pere Ubu platen?
Ik twijfel nog, deze is er ook nog.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:21 schreef peaceman het volgende:
Behoort Kula Saker ook tot indie? Zo ja: Kula Shaker komt terug! voor het lijstje
Dat is een topic van niks.. bovendien kan er wegens te lang niet in gepost ofzo niet meer in gepost worden.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, deze is er ook nog.
Kula Shaker
Okay, dan voeg ik 'm vanavond wel toe. Moet nu weg, tentamen en zo.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is een topic van niks.. bovendien kan er wegens te lang niet in gepost ofzo niet meer in gepost worden.
Succes met je tentamen!quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Okay, dan voeg ik 'm vanavond wel toe. Moet nu weg, tentamen en zo.
En Wepeel2 vindt Kula Shaker een kutband.
Ik vind het wel leuk hoor, maar ik sla hen dan ook wat hoger aan dan de bandjes die jij beschrijft....quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:32 schreef DaisyDuke het volgende:
De bastaard zoontjes van George Harisson... Wie zit daar nu nog op te wachten? Straks komen Dodgy en Reef ook nog terug... *ril*
Tegenwoordig nog steeds uiteraard.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Okay, dan voeg ik 'm vanavond wel toe. Moet nu weg, tentamen en zo.
En Wepeel2 vindt Kula Shaker een kutband.
He jammer, daar wilde ik net ook heen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:21 schreef -Dries- het volgende:
16 mei The Decemberists in Paradiso, ga ik heen
Ik ben ook zeker van de partij.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:21 schreef -Dries- het volgende:
16 mei The Decemberists in Paradiso, ga ik heen
Je bedoelt de ruim 8 minuten versie?quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:34 schreef Grobbel het volgende:
Van Comforting Sounds moet je wel de originele versie hebben, dat overgeproduceerde misbaksel dat op de internationale release stond vond ik maar niks.
11 feb dus. Godzijdank, want op 2 feb kan ik niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:19 schreef Z het volgende:
Waar is dit?
Utrecht, Holland - Kikker
De Books komen daar namelijk 2 feb.
http://www.pitchforkmedia.com/news/06-01/12.shtml#thebooks
Er zijn twee verschillende versies - eentje van 8:46 die redelijk lofi is en in mijn optiek veel warmer klinkt (die op Half the World is Watching staat), en de remake van 8:52 (die op Frengers staat) die erg kil klinkt, en totaal over de top gaat met zingende zagen, zeehondengejank en snerpende gitaren die gewoon niet in het nummer passen. Maar dat laatste kan ook zijn omdat ik het origineel juist zo sympathiek vond.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Je bedoelt de ruim 8 minuten versie?
Ik ken Mew vooral van the Zookeypers boy, wel een goed nummer. Heb nog een paar nummers van ze binnengehaald, maar die staan niet zo veel aan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:08 schreef JelleS het volgende:
[..]
He jammer, daar wilde ik net ook heen.
Iemand hier bekend met de Deense band Mew?
Ik ontvang wel steeds hun nieuwsbrief, maar eigenlijk pas 2 nummers gehoord. Toen vond ik het niet echt overtuigend, maar ik zal ze nog is een kans geven.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:19 schreef Grobbel het volgende:
Kent iemand trouwens hier de band Help! She Can't Swim? Ben nu naar hun Fashionista Super Dance Troupe EP aan het luisteren, klinkt best goed. Blood Brothers-achtige schreeuwerige samenzang, muzikaal laverend tussen Sleater-Kinney, Single Frame, Pixies en Yeah Yeah Yeahs. Erg energiek, erg leuk.
Ik vond het vooral vermoeiend, doet me ook wel een beetje aan vroege idlewild denken, maar dan over the top. Ik kan er in ieder geval niet te lang naar luisteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:19 schreef Grobbel het volgende:
Kent iemand trouwens hier de band Help! She Can't Swim? Ben nu naar hun Fashionista Super Dance Troupe EP aan het luisteren, klinkt best goed. Blood Brothers-achtige schreeuwerige samenzang, muzikaal laverend tussen Sleater-Kinney, Single Frame, Pixies, Pretty Girls Make Graves en Yeah Yeah Yeahs. Erg energiek, erg leuk.
Ik hoor haar liever in Rilo Kiley (*O*!) dan met de Watson Twins. Maar dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:16 schreef peaceman het volgende:
Wie had het laatst ook alweer over Jenny Lewis? Zit momenteel te luisteren en het bevalt me erg goed... Leuke plaat
Ja, dat vond ik ook! Erg jammer dat het ontzettend lauw werd ontvangen in de tent. Tenminste, waar ik stond was alleen ik erg enthousiast, had ik het idee.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:30 schreef placebeau het volgende:
rilo kiley was erg leuk op werchter vorig jaar (met dank aan pfaf voor de tip!)
Het was ook zo warm toenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook! Erg jammer dat het ontzettend lauw werd ontvangen in de tent. Tenminste, waar ik stond was alleen ik erg enthousiast, had ik het idee..
Maar It's A Hit is echt mijn zomernummer van 2005. Dat heeft daar niets aan veranderd.
Ik vond het niet vreemd dat het zo lauw gedragen werd. Het was best leuk hoor, maar vergelijk het eens met het optreden van And You will know us by the trail of dead of dat van Tom McRae... de sfeer was gewoon anders.. te lichtvoetig, te veilig misschien wel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook! Erg jammer dat het ontzettend lauw werd ontvangen in de tent. Tenminste, waar ik stond was alleen ik erg enthousiast, had ik het idee..
Maar It's A Hit is echt mijn zomernummer van 2005. Dat heeft daar niets aan veranderd.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:30 schreef placebeau het volgende:
rilo kiley was erg leuk op werchter vorig jaar (met dank aan pfaf voor de tip!)
Ja, hieroquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Kaartje voor Decemberist is besteld.![]()
Nog meer mensen die van plan zijn te gaan?
MySpace is sowieso geweldig. Week of wat terug dit bandje ontdekt via MySpace (en via http://youaintnopicasso.blogspot.com/)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:36 schreef Grobbel het volgende:
En "Goin' Against Your Mind" is te vinden op de Myspace-account van Built to Spill.
http://www.myspace.com/builttospill
Misschien is het tegenwoordig een prijs voor als je de zoveelste keer een matige plaat uitbrengt? Of de optredens net iets minder slecht waren als het jaar ervoor....quote:Op zondag 15 januari 2006 11:42 schreef Grobbel het volgende:
Wat heeft Within Temptation eigenlijk gedaan in 2005 dat dan zo speciaal was?
Zwanger raken en doorzingen. Net als Anouk toen.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:42 schreef Grobbel het volgende:
Wat heeft Within Temptation eigenlijk gedaan in 2005 dat dan zo speciaal was?
Volgens mij hadden ze ook veel bereikt in het buitenland. Of zoiets...quote:Op zondag 15 januari 2006 12:22 schreef Grobbel het volgende:
Ik dacht juist dat ze al jaren over hun top heen waren, ook qua populariteit. Ik had me nog enigszins kunnen voorstellen dat ze in 2000/2001/2002 (de jaren waarin ze teerden op Ice Queen alleen) de popprijs toegekend hadden gekregen, maar 2005? Begrijp er maar weinig van.
Ja ik geloof het ook. Volgens mij hebben ze zelfs nummer 1 hits gescoord elders in Europa.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze ook veel bereikt in het buitenland. Of zoiets...
O.a. in Spanje geloof ik.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:02 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja ik geloof het ook. Volgens mij hebben ze zelfs nummer 1 hits gescoord elders in Europa.
Aahh, de nummers op hun site klinken lekker.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Tip van de dag:
Head Like A Kite
Sampling sounds from Super 8 movies his parents shot in the late 70s, HEAD LIKE A KITE's Dave Einmo melds sunny biptropic beats with lush indie soundscapes. On the debut Random Portraits of the Home Movie produced by Brian Deck (Modest Mouse, Secret Machines, Iron & Wine, Red Red Meat), Dave is joined by guest appearances from members of Smoosh, Kinski, The Posies, Crooked Fingers, Preston School of Industry, Sushirobo and others.
Random Portraits of the Home Movie draws from Einmo's fascination with the subtractive processes utilized in the architecture of trip hop and krautrock, but is executed using a far brighter, more organic palette of mellotrons, cello and guitars. Think Four Tet, The Notwist, Mouse on Mars, and The Dismemberment Plan hosting a party in Manchester during The Factory heyday.
Kwam ze ook al tegen op You ain't no Picasso ja... klinkt goedquote:Op maandag 16 januari 2006 10:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Tip van de dag:
Head Like A Kite
Sampling sounds from Super 8 movies his parents shot in the late 70s, HEAD LIKE A KITE's Dave Einmo melds sunny biptropic beats with lush indie soundscapes. On the debut Random Portraits of the Home Movie produced by Brian Deck (Modest Mouse, Secret Machines, Iron & Wine, Red Red Meat), Dave is joined by guest appearances from members of Smoosh, Kinski, The Posies, Crooked Fingers, Preston School of Industry, Sushirobo and others.
Random Portraits of the Home Movie draws from Einmo's fascination with the subtractive processes utilized in the architecture of trip hop and krautrock, but is executed using a far brighter, more organic palette of mellotrons, cello and guitars. Think Four Tet, The Notwist, Mouse on Mars, and The Dismemberment Plan hosting a party in Manchester during The Factory heyday.
Stond ook een klein stukje in Metro over hun op Nooderslag/Eurosonic. Dat ze daar de sensatie waren oid.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:54 schreef Love Mae King het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag, Huize Maas, DE band van dit moment: Infadels
Ongelofelijk wat vet. Indierock met een vette beat en vette bas. Lang geleden dat er zo hard gedanst werd... Vet... dus...
Die waren op Lowlands vorig jaar ook al erg goed.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:54 schreef Love Mae King het volgende:
Ongelofelijk wat vet. Indierock met een vette beat en vette bas. Lang geleden dat er zo hard gedanst werd... Vet... dus...
quote:Op maandag 16 januari 2006 22:38 schreef Grobbel het volgende:
Ik kan overigens mijn bandreferentiepost niet meer editen, dus als het weer de moeite loont post ik die wel opnieuw in zijn geheel, met updates als Kula Shaker, the Maccabees en Gliss die er nu nog niet tussen staan. Om dat nu te moeten doen voor elke nieuwe link vind ik weer een beetje overdreven, alleen.
Ik heb nu wat nummers geluisterd, waaronder een live nummer.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:36 schreef bigshadow het volgende:
Tsja, The infadels, ik moet zeggen dat ik er weinig aan vind, noch op stage of plaat. Tuurlijk, klinkt allemaal best geinig en ze maken er een leuk feestje van, maar tis gewoon niet mijn ding. Iedereen heeft dat ding, maar niemand kan dat ding uitleggen![]()
Ik denk net zoveel als 23 uur terug. Ik zal ook eens luisteren, dan maar.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:51 schreef methodmich het volgende:
Okee, dan gaan we eens luisteren.
Nog Eva Cassidy-fans hier?
CD: Architecture in Helsinki - In Case We Diequote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:38 schreef Bramm het volgende:
Voor de mensen die het nog niet kennen, aan de luisterpaal hangt de laatste cd van Architecture in Helsinki. Leuke frisse indiepop, zelf heb ik de cd al een tijdje, maar toch leuk dat hij nu (alsnog) aan de luisterpaal verschijnt...
Nee hoor, gewoon de originele Songbird. Had ik slechts op cassette.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:11 schreef Grobbel het volgende:
En Eva Cassidy ken ik wel. Eva by Heart en Live at the Blues Alley zijn mooie platen, al heb ik ze al in geen jaren meer beluisterd, eigenlijk. Zijn ze haar schaarse werk nu nog steeds uit het uitmelken, trouwens? Ze is toch al bijna 10 jaar dood nu.
Als ik het goed hoorde op 3FM verzorgen ze de afterparty van de Kaisers.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:54 schreef Love Mae King het volgende:
En ze gooien er in april een flinke clubtour tegenaan...quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:41 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Als ik het goed hoorde op 3FM verzorgen ze de afterparty van de Kaisers.
In de Rotterdamse Schouwburg en Nighttown. Ieder jaar weer een erg leuk festival. Zeker een aanrader om eens te bezoeken!quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:13 schreef Grobbel het volgende:
Waar wordt Motel Mozaique gehouden, trouwens? Rotterdam of Den Haag of zo? Line-up ziet er namelijk wel okay uit.
Ha, liever niet, wat een gejengelquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Ja, een beetje de Nancy Sinatra van deze editie.
Als ik DaisyDukes lijstje goed heb begrepen, gaat het om Battle, niet Battles. Battle is een brits indiebandje dat vooral veel als voorprogramma van Bloc Party heeft rondgetourd. Wel aardig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:40 schreef OMG het volgende:
Ik wil op zich wel naar Motel Mozaïque. Akron/Family, Black Dice, Wolf Eyes en Battles wil ik allemaal best graag zien. Tijdens de vorige edities speelden er 2 of 3 bands die ik leuk vond, ook nog eens op verschillende dagen, en dan is 47 euro best veel geld.
Het het nog even nagekeken en volgens mij heeft OMG gelijk en gaat het om Battles, met leden van Helmet en Don Caballero.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Als ik DaisyDukes lijstje goed heb begrepen, gaat het om Battle, niet Battles. Battle is een brits indiebandje dat vooral veel als voorprogramma van Bloc Party heeft rondgetourd. Wel aardig.
Ja, dat probleem ken ik. Maar ach, ik heb vrienden meegekregen naar State X. Een festival waar The Locust ongeveer het meest toegankelijke was!quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:21 schreef Grobbel het volgende:
Ah, okay. Jammer, ik had Battle denk ik liever gezien dan Battles, maar nog steeds niet onaardig. Valt me trouwens op dat ze best veel experimentele noisebands hebben geprogrammeerd - niks mis mee, maar probeer dat maar eens aan je vrienden te verkopen.
Gelukkig zijn 65daysofstatic en Mogwai er ook nog, die hebben wel iets van een mainstream appeal.![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:35 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ja, dat probleem ken ik. Maar ach, ik heb vrienden meegekregen naar State X. Een festival waar The Locust ongeveer het meest toegankelijke was!
Oke.. ben benieuwd.. na de verhuizing zal ik m eens gaan luisteren.... en idd voor 2,50 (eigenlijk voor nop, want betaald met rockks vijfjes, waar ik normaal niks mee doe) kun je een gokje wagen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef DaisyDuke het volgende:
En Midlake ken ik wel, Peaceman. Zoek het een beetje in het straatje van Flaming Lips en Grandaddy. Zeker qua zang. Geen topper, maar voor dat geld zeker een goede aankoop.
Ze durven altijd wel qua programmering vind ik. CocoRosie, Joanna Newsom...quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Motel Mozaïque wordt de eerste keer dat ik weer een ideetje in de groep ga gooien, Grobbel. Maar ik hou m'n hart vast, want met deze line-up zal ik niet veel mensen enthousiast krijgen. Maar goed, ik verwacht nog wel een knaller als Tiga of de onvermijdelijke Dewaele broertjes en dat weegt altijd wel op tegen alle obscure acts. Tenminste, voor mijn vrienden.
En Midlake ken ik wel, Peaceman. Zoek het een beetje in het straatje van Flaming Lips en Grandaddy. Zeker qua zang. Geen topper, maar voor dat geld zeker een goede aankoop.
Goede recensie MM.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:52 schreef methodmich het volgende:
MUZ user-reviews, deel 2 alweer.
Over Zita Swoon!!
Ze kwamen laatst ook alsnog met Dungen aanzetten! Helemaal een oude plaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:11 schreef Grobbel het volgende:
Architecture in Helsinki en Clay Your Hands Say Yeah! nu pas op de luisterpaal? Oi.
Klopt op hun myspace is een nummer te beluisteren. Ik ben erg benieuwd, de sound is toch erg gewijzigd t.o.v. het meer dan geniale Team Boo. Of het me bevalt kan ik nog neit echt beslissen na 1 nummer...quote:Op maandag 23 januari 2006 11:32 schreef Z het volgende:
Mates of State komt ook met een nieuwe plaat. klik
Die zouden ook wel eens 'door kunnen breken' dit jaar.
jaa het titelnr. van die plaat is werkelijk subliem. Rest wist me minder te boeien.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:38 schreef pfaf het volgende:
The Greatest van Cat Power is ook erg mooi, voor de singer-songwriter georienteerde indie-liefhebber.
Luisterpaal.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:28 schreef thaleia het volgende:
Zo Grobbel, deze keer meld ik het eerder dan twee uur van tevoren: er is vanavond om 22:00 Popquiz in Merleyn. Geen idee hoe dat daar in z'n werk gaat, ik kom altijd wel bij die in Gonzo maar die in Merleyn ken ik niet. Ik hoop in elk geval wel dat het geen quiz is voor een paar popexperts met het publiek als toeschouwer, ik wil gewoon zelf wat kunnen aanklooien met m'n vrienden en ludieke antwoorden verzinnen als we echt geen idee hebben
Net als die anderen nu pas in Nederland gereleased.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:41 schreef Z het volgende:
[..]
Ze kwamen laatst ook alsnog met Dungen aanzetten! Helemaal een oude plaat.
Volgens mij vond ik dat op het eerste gehoor ook, maar hoe vaker ik 'm luisterde hoe mooier ik 'm vond. En dat zou ik misschien ook nog met de rest van de plaat moeten doen, het probleem is alleen dat ik de laatste tijd veelste veel muziek download om alles te kunnen luisteren.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:17 schreef Grobbel het volgende:
Grappig, het titelnummer van die plaat vond ik juist zo oninteressant dat ik de plaat verder maar links had laten liggen.
Dat is ook het voordeel (en wellicht ook wel het nadeel) van het Internet - nieuwe, positief besproken albums zijn veel snellerte beluisteren en aan te schaffen dan het nogal logge apparaat der internationale releases en promotiewerkzaamheden dat toe laat. Als er 1 ding is waar de Nederlandse platenmaatschappijen veel van mijn geld aan verliezen, is het niet de piraterij maar de trage officiële release-datums; ik schaf ook regelmatig mijn CDs bij online stores aan, vaak nog tegen lagere prijzen (dus met verzendkosten inbegrepen) dan de uiteindelijke release in de meeste Nederlandse winkels zal kosten.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:25 schreef JelleS het volgende:
[..]
Net als die anderen nu pas in Nederland gereleased.
Het concept van dat bandoverzicht is niet zozeer om enkel indiebands op te ratelen, maar om, mede dankzij de ingewikkelde genre-definiëring, gewoon een aantal topics te noemen van bands die aansluiten bij de smaak van veel indieliefhebbers.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:36 schreef Donnie.Darko het volgende:
16 Horsepower is indie?
Ze waren toch sowieso gestopt?
Ik hoorde dat nummer en dat herkende ik, bleek dat ik het album al eerder had "gekocht"quote:Op maandag 23 januari 2006 11:32 schreef Z het volgende:
Mates of State komt ook met een nieuwe plaat. klik
Die zouden ook wel eens 'door kunnen breken' dit jaar.
Probeer eens Exact Audio Copy (EAC). Dit wordt beschouwd als de beste ripper die er te krijgen is en het is nog eens freeware ook. Je kunt ermee naar zo'n beetje alle populaire formaten rippen en via externe programma's alle mogelijke die je maar wilt (voor mp3 is dit Lame, uiteraardquote:Op maandag 23 januari 2006 14:15 schreef Grobbel het volgende:
Even iets heel anders...
Deels door een intern verstofte stereotoren, deels door een klein studentenkamertje wat een aparte stereoset enigszins overbodig maakt, speel ik al jarenlang al mijn CDs af via mijn computer.
Een tijdje terug ben ik de uitdaging aangegaan om mijn hele collectie dan ook te rippen, en dat gaat tot dusver prima - op 1 album na, nota bene van een amper bekende Belgische vrouwelijke singer-songwriter genaamd Neeka. Deze door Zomba in 2002 uitgegeven CD is namelijk de enige uit een collectie van pakweg 600 CDs met copy-protection, en ik ben er nog niet helemaal uitgekomen hoe ik deze nu moet rippen (afgezien van analoge oplossingen), of uberhaupt in mijn computer moet afspelen.
Heeft iemand een idee hoe ik dat alsnog kan doen? Mijn DVD Rewriter van een jaar oud kan wel de bestanden lezen en zelfs "officieel" rippen aan de hand van CDeX, maar het resultaat is gewoon telkens een lege, stille mp3 - wat me het idee geeft dat met de juiste software het wel zou moeten lukken.
Ah dankje, ik ben benieuwdquote:Op maandag 23 januari 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het concept van dat bandoverzicht is niet zozeer om enkel indiebands op te ratelen, maar om, mede dankzij de ingewikkelde genre-definiëring, gewoon een aantal topics te noemen van bands die aansluiten bij de smaak van veel indieliefhebbers.
En ja, ze zijn al een tijdje gestopt. Zie ook het topic over Woven Hand, de nieuwe band van de voorman van 16 Horsepower.
Bedankt, ik ga er binnenkort eens rustig voor zitten. Ik merk al dat bij dit programma een hoop instellingen nodig zijn waar ik nog nooit van gehoord heb (en wat is Lame, eigenlijk?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:24 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Probeer eens Exact Audio Copy (EAC). Dit wordt beschouwd als de beste ripper die er te krijgen is en het is nog eens freeware ook. Je kunt ermee naar zo'n beetje alle populaire formaten rippen en via externe programma's alle mogelijke die je maar wilt (voor mp3 is dit Lame, uiteraard).
Cat Power vind ik nou eigenlijk helemaal niks. Weet niet, kon me nooit echt boeien.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:38 schreef pfaf het volgende:
The Greatest van Cat Power is ook erg mooi, voor de singer-songwriter georienteerde indie-liefhebber.
Luisterpaal.
Even in mijn eigen CDeX-settings gechekt (gebruik ik ook al een jaar of 6quote:Op maandag 23 januari 2006 18:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik gebruik LAME ook en in 'de scene' (kutwoord) is het ook de standaard. Als je de beste kwaliteit/bestandsgrootte verhouding wilt hebben kun je het beste de -alt-preset standard gebruiken. Je krijgt dan een variable bitrate mp3 die geweldig klinkt. Alle releases zijn tegenwoordig ook met deze optie geript.
Ik gebruik zelf cdex (http://cd-to-mp3.audiolaunch.com/cd-ripper/).
Bij OPTIONS - SETTINGS kun je het encoder path instellen, oftewel de directory waar LAME staat. Bij mij is dat bijv:
C:\Documents and Settings\Sander\Bureaublad\LAME\lame-3.90.3modified\lame.exe
Daaronder staat PARAMETER STRING en hier vul je de alt-preset standaard in:
--alt-preset standard %1 %2
Ik weet zo even niet waar die %1 %2
Dat zal dan een oude versie van Lame zijn, de nieuwste (3.97b2) is alweer veel beter. Sterker nog, er is pas een luistertest voor bitrates rond 128 kbs georganiseerd, waarin de nieuwste Lame meedeed (instelling "-V5 --vbr-new"). Lame scoorde best aardig, het bleek zelfs dat de meeste mensen geen verschil konden horen bij de meeste samples tussen de mp3 en het origineel!quote:Op maandag 23 januari 2006 19:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Even in mijn eigen CDeX-settings gechekt (gebruik ik ook al een jaar of 6), en klaarblijkelijk gebruik ik LAME toch al, zonder dat ik het echt doorhad. Maar toch bedankt!
Bron: 3voor12quote:Pete Tong, de toonaangevende Britse dj van BBC Radio 1, heeft wederom de single Watskeburt!? van de Jeugd van Tegenwoordig gedraaid in zijn radioprogramma Essential Selection op vrijdagavond.
[...]
Pete Tong is niet de enige buitenlander die gevallen is voor de grollen van de mannen uit de Spaarndammer Buurt te Amsterdam. In een interview met het 'Music Webzine SoundsXP' gaf de Amerikaanse / Venezuelaanse muzikant Devendra Banhart met zijn bandlid Jona Bechtolt in september 2005 ook al aan een liefhebber te zijn van Watskeburt!?
"Jona: The new Little Wings record is really good. And that weird Dutch song.
Devendra: 'Watskeburt?!' by De Jeugd Van Tegenwoordig.
Jona: We were staying in Amsterdam rehearsing for the tour and it was all over the TV there and it drove us crazy. If anything, that's our summer theme."
En zo beleeft Watskeburt!? wellicht zijn tweede Jeugd.
Idd een slechte zaak. Vandaag is bijv Mew - And The Glass Handed Kites in Nederland uitgekomen. Zou nog enigzins logisch zijn als die alleen al in Denemarken uit was, maar hij is ook al een paar maanden in Engeland uit.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is ook het voordeel (en wellicht ook wel het nadeel) van het Internet - nieuwe, positief besproken albums zijn veel snellerte beluisteren en aan te schaffen dan het nogal logge apparaat der internationale releases en promotiewerkzaamheden dat toe laat. Als er 1 ding is waar de Nederlandse platenmaatschappijen veel van mijn geld aan verliezen, is het niet de piraterij maar de trage officiële release-datums; ik schaf ook regelmatig mijn CDs bij online stores aan, vaak nog tegen lagere prijzen (dus met verzendkosten inbegrepen) dan de uiteindelijke release in de meeste Nederlandse winkels zal kosten.
Yep.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:24 schreef Z het volgende:
Tortoise and Bonnie “Prince” Billy, iemand 't al beluisterd?
http://www.stylusmagazine.com/review.php?ID=3726
welcome to my world.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:33 schreef Z het volgende:
ik voel me nutteloos en ongemotiveerd.
Nog niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:24 schreef Z het volgende:
Tortoise and Bonnie “Prince” Billy, iemand 't al beluisterd?
http://www.stylusmagazine.com/review.php?ID=3726
Die vond ik erg cool! Terwijl het een beetje in de metal hoek zit en ik daar een beetje huiverig voor ben. maar ook wel wat stoner/shoegazer sounds hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:33 schreef Z het volgende:
Mijn geluidskaart doet het niet hier op m'n werk. Ik wordt langzaam gek, ik wil muziek! Ik ging vandaag luisteren naar:Boris - Pink
Het is dan ook een geniaal nummer, ook al willen al die indie-zuurpruimen dat niet toegeven.quote:
Die is ook lachen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:05 schreef DaisyDuke het volgende:
'The Hits Hurt'
Snob-Central part 1...
SCHIJNDEMOCRATIE!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:05 schreef Grobbel het volgende:
Ik zat te denken aan bigshadows "Indie was my first love (and it'll be my last), maar dat past helaas niet helemaal.
En omdat ik nu Le Sacre du printemps van Stravinsky aan het beluisteren ben, neig ik nu naar Le Slacker du Printemps.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |