De band begon als een melodische noiserock band geinspireerd door Engelse underground bands als Husker Du,Killing Joke en Joy Division en grote acts Black Sabbath. Hun doorbraak kwam in 1994 met Troublegum die door velen als hun hoogtepunt wordt bestempeld. Terecht, want de combinatie van punkrock en metal levert prachtige nummers als Nowhere, Stop it your killing me en Die Laughing op.
Persoonlijk vind ik de opvolger van dit meesterwerk, Infernal Love uit 1995 nog beter. Het donkerder, melancholischer en maar vooral volwassener. Favorieten blijven voor mij Jude the Obscene,A Moment of Clarity en Me vsYou.
Na het grote succes met Diane in 1996 is het 2 jaar stil rondde band. Maar in 1998 komt de band terug met een lichtere variant op hun vorige werk. Semi-Detached heet de plaat die duidelijk laat horen dat het voor Therapy? een geforceerde plaat is. Te geforceerd commercieel. Niet slecht overigens, Straightlife is een van de beste nummers die Therapy? geschreven heeft denk ik. De volgende plaat Suicide Pact was een commerciele zelfmoord. Weinige pakkende nummers, geen melodie. Alsof Therapy? zich aan het afzonderen was.
In 2001 greep Therapy? deels terug naar het verleden van Troublegum door weer echte muziek met ballen te schrijven. Op Shameless laat de band horen dat de band het schrijven van echt nummers nog niet verleerd is.
Discografie:
1991: Babyteeth [ep]
1992: Pleasure Death [ep]
1992: Caucasian Psychosis [Babyteeth + Pleasure Death]
1993: Nurse
1993: Hats off to the Insane [ep]
1993: Born in a Crash [ep]
1993: Face the Strange [ep]
1994: Troublegum
1995: Infernal Love
1998: Semi-Detached
1999: Suicide Pact: You First!
2000: So Much for the Ten Year Plan: A Retrospective 1990-2000
2001: Shameless
Geen idee waar de heren nu mee bezig zijn. Maar misschien hebben ze volgende week alweer een nieuwe cd.
Commentaar:
errug fijnzzzz
too much for a ten year plan is mijn favo
quote:gezien je idolatie van Tool is het eerste werk wel aan te raden denk ik...
Op zondag 2 maart 2003 23:38 schreef Pushit het volgende:
Ik heb SMFTYP, Die laughing vind ik het beste nummer van ze. Verder ken ik ze niet zo eigenlijk.
Favorieten? Screamager, Bad Karma. Nowhere, Diane, Die Laughing...
quote:???
Op zondag 2 maart 2003 23:44 schreef nsk2k3 het volgende:
edit: spam
Mijn mooie topique aan het verkloten... en ik schrik me nog het apezuur ook...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 02-03-2003 23:47]
quote:Zal er eens naar kijken als ik eraan denk, tnx
Op zondag 2 maart 2003 23:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
gezien je idolatie van Tool is het eerste werk wel aan te raden denk ik...
Ben altijd fan van Therapy? geweest, heb al hun platen en singles en had vroeger ook een stapel bootlegs. Ben ze de laatste tijd een beetje uit het oog verloren, maar geloof wel dat er een nieuw album aankomt.
quote:neen, want dan zou ik Therapy? gaan afkraken omdat ze ooit een edit versie van Diane gemaakt hebben waardoor een mooie tekstregel [or maybe just kill you instead] verloren ging. Dat heeft ie ze nooit vergeven!
Op zondag 2 maart 2003 23:56 schreef OK_DAN het volgende:
Brusselmans, ben jij het?
quote:Or maybe just rape you and kill you instead
Op zondag 2 maart 2003 23:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
neen, want dan zou ik Therapy? gaan afkraken omdat ze ooit een edit versie van Diane gemaakt hebben waardoor een mooie tekstregel [or maybe just kill you instead] verloren ging. Dat heeft ie ze nooit vergeven!
quote:
Can't remember my own name
I think I've gone insane
Leuke muziek.
Ze doen me wel altijd een beetje aan een kruising tussen Placebo en Helmet denken. Weet niet hoe dat komt
Deze heb ik:
1992: Caucasian Psychosis [Babyteeth + Pleasure Death]
1993: Hats off to the Insane [ep]
1999: Suicide Pact: You First!
2001: Shameless
Ik heb Therapy? live gezien in Paradiso, vlak nadat Troublegum (grijsgedraaid) uitkwam.
Dat mag ook op mijn begrafenis.
quote:dit was hem
Op maandag 3 maart 2003 11:30 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Or maybe just rape you and kill you instead
quote:En inderdaad
Op zondag 2 maart 2003 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:Geen idee waar de heren nu mee bezig zijn. Maar misschien hebben ze volgende week alweer een nieuwe cd.
High Anxiety komt uit op 5 mei!
De single If it Kills me kun je morgen tijdens de Afrekening op Studio Brussel luisteren. Het klinkt in elk geval weer erg goed.
Twintig mei staan de heren van Therapy? in de Melkweg.
voor meer info: http://www.therapyquestionmark.co.uk/discography/albums/highanxiety.php
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 19-04-2003 17:15]
quote:Schande eigenlijk, goed idee om er een te beginnen
Op zondag 2 maart 2003 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze band heeft ook nog geen eigen topic.
quote:Mijn lijstje van Therapy? cd's.
1991: Babyteeth [ep]
1992: Pleasure Death [ep]
Ik heb ze een keer gezien (net nadat ze de hit Diane hadden, hoewel ik ze al wel veel langer kende) in Utrecht.
Favo nummers van mij (wisselt nog weleens, maar hier toch de meest favorieten door de jaren heen):
- Screamager (hoe kan het ook anders, wereldnummer )
- Turn
- Jude the Obscene
- Die Laughing
En verder nog een paar, maar ik kan even niet op de nummers komen en ben niet thuis, ik vul t dus nog wel even een keer aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |