abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6899590
als je motorpsycho kent heb je r al weleens van gehoord. Dit erg goede gezelschap komt ook uit noorwegen en t is een van de beste dingen die me de laatste tijd op muziek gebied is overkomen. vorige week zag ik ze nog in rotown een van de beste concerten van dit jaar dat was wel zo ongelofelijk overweldigend niet normaal ik kan iedereen adviseren er achteraan te gaan!!!!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_6901435
Wat hebben ze met Motorpsycho te maken? Op LowLands speelde en deel mee met Motorpsycho maar doen ze dat vaker oid?
Aldus.
pi_6918440
enkele van hun hebben meegespeeld op de laatste cdees (de blazerssectie) het zijn vrienden en ze hebben dus de festival meegedaan met mp weer enkele maar t is gewoon toffe muziek en niemad kent ze wat erg toch
pi_6919597
Ik heb ze op lowlands gezien.
Erg gave muziek, ik ga ze zeker nog es zien, mochten ze nog es ergens in Nederland/België opduiken
pi_10262963
Vandaag gezien in Nighttown :) En hun cd en video gekocht.
  woensdag 7 mei 2003 @ 02:07:08 #6
12340 Jimbaka
Werkelijk?
pi_10263116
ik heb toevallig wat stukken *kuch*'geleend' van iemand. Volgens mij naar aanleiding van een topic over het North Sea Jazz Festival. Ik moet zeggen dat het zeker niet verkeerd is. Het is echt lekkere muziek om naar te luisteren/spelen/als achtergrond muziek.
  woensdag 7 mei 2003 @ 09:50:02 #7
2889 Zander
He's gone
pi_10265318
Even een knip-plakje uit hun biografie:

"Already well known at home for contributing to almost every quality Norwegian record released in recent times, their live appearances have even had The Guardian putting pen to paper. With comparisons to the likes of Talk Talk, Soft Machine, Eric Satie, John Coltrane and Don Cherry to acts like Aphex Twin, Stereolab, Squarepusher, Isotope 217 and Tortoise, despite all this, they sound like no one else.

Their musical arsenal includes trumpets, trombone, electric guitar, bass, tuba, two bass clarinets, Fender Rhodes and vibraphone, and it is the mixture of these instruments with a sometimes harsh electronic edge that really puts the music on the edge, while still being melodic with not a jazz noodle in sight"

In ieder geval is de "Livingroom Hush"-cd erg goed, de nieuwe cd 'The Stix' is als 't goed is gisteren in Europa uitgekomen, maar heb ik zelf nog niet gehoord. Ze staan inderdaad dit jaar ook op NSJ.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-05-2003 09:58]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10275790
Ik heb een kaartje gekocht voor zijn concert vrijdagavond in Vera .. Ben erg benieuwd
pi_10336588
GEweest en het was echt geweldig! Nog nooit zulke dansbare jazz gehoord! Echt heel goed! . Kan het dus iedereen aanraden! Noorwegen rules!
  maandag 12 mei 2003 @ 15:02:27 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_10375608
Ik heb nu eindelijk ook eens wat van hun werk gehoord, en het klinkt echt fantastisch! Doet me een beetje denken aan het instrumentale deel van The Notwist's Shrink, alleen dan met iets meer pit. Ik ga in ieder geval van de week maar eens kijken of ik wat van hun CD's kan vinden in de plaatselijke CD-winkels.
pi_10378257
zo eindelijk dat heeft langeduurd maar ja ach uiteindelijk komt t toch goed. Maar in de nighttown was t echt weer geweldig ook de twee vrienden die ik had meegenomen zijn nu heilig overtuigd dus mensen verspreid het wood verder en volgende week kan ik eindelijk the stix kopen
  zaterdag 24 mei 2003 @ 12:48:05 #12
2889 Zander
He's gone
pi_10646078
Hmm, ik heb 'The Stix' nu ook gekocht. Het blijkt ook niet echt een 'nieuwe' cd te zijn, maar een internationale editie van een cd die al eerder in Noorwegen is uitgebracht. Het klinkt in ieder geval wel weer erg okee, al is het wat abstracter dan die vorige cd.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17056167
Op het konkurrent label hebben Motorpsycho en Jaga jazzist een zgn. 'in the fishtank' sessie gehouden. Deze luister ik nu, erg bijzonder!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:08:34 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17056524
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:54 schreef Puur het volgende:
Op het konkurrent label hebben Motorpsycho en Jaga jazzist een zgn. 'in the fishtank' sessie gehouden. Deze luister ik nu, erg bijzonder!
Is al een tijdje uit, maar erg de moeite waard inderdaad; mijn favoriete release uit 2003, in ieder geval.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:38:41 #15
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17059193
Lars Hornveth heeft nu trouwens ook een solo-cd uit: "Pooka". Het schijnt een wat poppy album te zijn. En zijn broer Martin (ook in Jaga Jazzist) maakt zeer aardige electronische muziek.
pi_17967552
Ha, poppy? Valt best mee geloof ik . Luister naar een sample van de cd..

http://www.smalltownsuper(...)arsHorntvethTics.mp3
  donderdag 25 maart 2004 @ 23:31:40 #17
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17972722
Misschien poppy naar Hornveth-maatstaven?
pi_17975825
pooka heb ik gister gekocht
= goed
en jaga jazzist is ook geweldig natuurlijk

ik zou het trouwens niet echt poppy noemen ,
het is wel duidelijk wat 'mellow'er dan wat ik
van jaga jazzist ken ..
do not wish to be anything but what you are , and try to be that perfectly - St . Francis de Sales
pi_17980983
quote:
Op donderdag 21 november 2002 02:29 schreef wickie het volgende:
en niemad kent ze wat erg toch
lol
goede muziek idd!
pi_25315128
Ze komen weer met een nieuw album, in Mei. Diezelfde maand zullen ze ook 3 optredens geven in Nederland.

Anyway,
Ik heb volgende week een interviewtje met deze lui (niet voor voor FOK oid).
Als iemand een bijster interessante vraag heeft, post 'm dan
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:41:25 #21
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25315495
Goed spul dat Jaga Jazz.. Inderdaad leren kennen via Motorpsycho. Ik heb "Animal Chin" en
"The Stix" van deze groep. Het kwartje viel niet meteen maar onlangs viel ie en hard.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:57:59 #22
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_25321041
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:41 schreef nipeng het volgende:
Goed spul dat Jaga Jazz.. Inderdaad leren kennen via Motorpsycho. Ik heb "Animal Chin" en
"The Stix" van deze groep. Het kwartje viel niet meteen maar onlangs viel ie en hard.
Het duurde bij mij ook even, maar Jaga kruipt steeds dieper onder je huid.

Jorgen Munkeby van Jaga Jazzist heeft een plaat gemaakt met Shining, onder de kietelende titel "In the kingdom of kitsch you will be a monster".

In diverse media al met veel lof ontvangen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 2 maart 2005 @ 00:44:26 #23
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25323732
Jaga Jazzist vind ik een hele fijne act , heb ze 1 xgezien en heb the stix en de reissue van Magazine ,heerlijke electronica/triphop met jazz invloeden vind ik
pi_25324094
Erg vette muziek idd
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
  maandag 16 mei 2005 @ 01:23:59 #25
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27044057
Vanavond naar Jaga Jazzist geweest in Doornroosje
Erg gaaf concert. Vooral die nummers van The Stix.
De nummers van het nieuwe album klonken ook OK, binnenkort eens dat album checken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')