abonnement Unibet Coolblue
pi_8758544
De nieuwe plaat van Caesar is al weer een weekje uit en is wel heel erg goed. Het rustige van Leaving Sparks heeft grotendeels plaats gemaakt voor dat waar Caesar op No Rest For The Alonely zo goed in was: pakkende rocksongs. Dit doet de band duidelijk goed, hoewel ook hier nog enkele rustigere nummers zijn te horen.

Ga dat horen!

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8758948
De plaat is pas sinds maandag uit hoor, dus ik weet niet waar jij hem vorige week al vandaan heb?!

De cd rockt inderdaad wel lekker, ik ben trouwens wel blij dat er ook een paar rustige nummers op staan, die waren wel mooi op Leaving Sparks.

This post was made with 100% recycled electrons
pi_8759268
Topplaat idd! Ik zal ze ook live in Groningen met Eurosonic en daar rockten ze ook al onwijs. Caesar regeert!
pi_8773953
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 20:25 schreef boredgeestje het volgende:
De plaat is pas sinds maandag uit hoor, dus ik weet niet waar jij hem vorige week al vandaan heb?!

De cd rockt inderdaad wel lekker, ik ben trouwens wel blij dat er ook een paar rustige nummers op staan, die waren wel mooi op Leaving Sparks.


Release was dus vorige week vrijdag 21-02. Niet overal dan blijkbaar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8797999
Please Go On en In Flames zijn sowieso wonderschoon.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8818475
Ja, dat vond ik een beetje een vervelende recensie eigenlijk. Beetje nietszeggend. Doet Caesar geen recht.

Geen aanval op de schrijver hoor.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8818956
Mijn favoriet is I Know I.
pi_8823284
Wat een leuk plaatje!
Ik heb hier voor eigenlijk nooit echt zo goed naar Caesar geluisterd, maar ik vind dit een heel leuke plaat. Lekker chaotisch/springerig met leuke keyboard/pianoloopjes. Met de vrouwelijke achtergrondzang erbij vind ik het wel wat weg hebben van de Pixies. Ik vind het zeer zeker een aanrader. En aangezien alle Excelsior cd's tegenwoordig 15 euro kosten is hij ook nog eens betaalbaar.
Hmmzz....
pi_8823870
quote:
Op zondag 2 maart 2003 20:02 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat vond ik een beetje een vervelende recensie eigenlijk. Beetje nietszeggend. Doet Caesar geen recht.

Geen aanval op de schrijver hoor.


ik daag je uit een betere te schrijven

mag ook over een ander plaatje hoor (alleen geen Meindert Talma, die is namelijk voor mij )

pi_8838024
Ik vond dat je weinig over de plaat zei en enkele open deuren intrapte. Zal het straks ff verduidelijken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8838561
quote:
Echt vaak denk je niet na over de beweegredenen van een band om een album titelloos uit te brengen. En dat hadden we waarschijnlijk ook niet gedaan als Caesar er niet voor had gekozen om hun vierde kindje naamloos ter wereld te brengen. Een titelloos album is namelijk doorgaans voorbehouden aan debutanten. Brengt een band het vierde album zonder titel uit dan wordt het dus gissen. Geen inspiratie? Geen samenhang? Of juist autobiografisch? Op VPRO-radio lichtte zanger/gitarist Van Oosten de titel toe. "Eigenlijk is deze plaat ook een soort samenvatting van wat we vanaf het begin gedaan hebben. We laten zien wat we kunnen. Het is een plaat over onszelf: Caesar."
Dit is eigenlijk overbodig. Deze ruimte had je kunnen benutten om de plaat langer te bespreken, het muzikale aspect. Dit is een bijzaak, die je kort kan vermelden, maar niet een hele openingsalinea om bouwen, vind ik.
quote:
Wie luistert naar het titelloze schijfje, hoort die samenvatting inderdaad voorbij trekken. Het rustieke van 'Leaving Sparks' en de powerpop van 'No rest for the alonely' komen in nummers als 'Twist' en 'Lives of Marylane' prachtig samen. Het klinkt vurig en tumultueus, zoals we Caesar vanaf het begin aan kennen, gespeeld met de strakheid en souplesse van een volwassen geworden band.
Dit is prima.
quote:
Caesar is een band van conflicten. Wringende, soms hese zangpartijen van Van Oosten tegenover harmonieuze samenzang in trio, of liefelijke gitaarpartijtjes die worden afgewisseld met tierende gitaarnoise. Noem het het handelsmerk, noem het Caesar eigen, het is in ieder geval wanneer Caesar op zijn best is. Neem het prachtige 'Stop that Girl', waarin lieflijke pop en scheurende gitaren samen op een kussen liggen. Het kan dus toch!
Okee, ook goed beschreven.
quote:
Caesar is een spannende plaat. In nummers als 'Stop that girl' en 'Twist' weet de bezwerende samenzang je als luisteraar te betoveren. Het is telkens de vervaarlijke combinatie van het compulsieve van Van Oosten's stem, tegenover het lieflijke van de stem Marit de Loos die het 'm doet. Maar het is bovenal erg mooi. Luister maar eens naar het reggae-achtige nummer 'In Flames', of de 'The mammas and the pappas'-koortjes in 'I know I'.
Dit is een opendeur. Marit lieflijk, Roald niet. Is aan de sexe al af te leiden.
quote:
Toch maken al die tegenstellingen in de nummers op Caesar, het album, je op den duur rusteloos. Het is te druk. Met als pompeus hoogtepunt het punk-nummer 'CIA'. Het nummer valt buiten de boot, het is de net iets te dikke knipoog. Maar met schitterende 'Please go on' sluit Caesar het titelloze album prachtig af. Een turbulent album, dat is het zeker, dat het luisteren meer dan waard is!
Okee, hier verwoordt je je mening.

Wat ik echter mis is meer inhoud aan het muzikale. Minder randzaken. Ik vind hem niet slecht, maar dus wat vlakjes.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9024733
Had 'm vandaag weer heerlijk opstaan op het werk. Alleen de bonustrack slaat helemaal nergens op.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 10:00:23 #14
30948 Unkle
Licht ontvlambaar!
pi_9029165
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:49 schreef methodmich het volgende:
...
Ik kan in deze discussie natuurlijk niet achterwege blijven (zijnde de reviewer)

Een review blijft subjectieve zaak, en is per definitie zo arbitrair als wat. Daar kunnen de meningen dus over uiteenlopen. Ik kan die inleidende alinea bijvoorbeeld niet afdoen als overbodig. Het zegt veel over het vierde album, veel over waar Caesar op dit moment staat en waar ze muzikaal heen gaan. In de tweede alinea ga ik hier ook op in.

quote:
Wie luistert naar het titelloze schijfje, hoort die samenvatting inderdaad voorbij trekken. Het rustieke van 'Leaving Sparks' en de powerpop van 'No rest for the alonely' komen in nummers als 'Twist' en 'Lives of Marylane' prachtig samen.
Over de randzaken. Vergeet niet dat de review ook mensen moet aanspreken die Caesar nog niet kennen. Het scheppen van een kader is dus wel belangrijk. Thanks voor je comments.
zeg nooit nooit
pi_9030196
Weet iemand waarom een alternative label als Excelsior niet op vinyl uitbrengt?
pi_9033336
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 10:45 schreef Puur het volgende:
Weet iemand waarom een alternative label als Excelsior niet op vinyl uitbrengt?
Misschien omdat ze dusdanig alternative zijn dat ze vinyl niet stoer vinden?
pi_9037965
Het lijkt me dat, wanneer ze van de cd-versies gemiddeld maar 5 tot 10.000 exemplaren verkopen, het persen van vinyl voor een handvol freaks ook gewoon niet rendabel is. Het aantal muziekliefhebbers dat categorisch weigert om cds aan te schaffen is nu eenmaal op de vingers van een hand te tellen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9041159
Lijkt me ook de reden.

Vergeet niet dat Excelsior nog steeds failliet kan gaan als één plaat slecht verkoopt en dat ze dus niet te veel risico zullen en kunnen nemen.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9993596
Op dit moment staat Caesar met Magnapop in het voorprogramma dus in Doornroosje in Nijmegen.

1 keer raden wie er wegens koopavond was vergeten te gaan.
Toch maar even naar Lowlands dus.. Is toevallig al bekend of ze op de zomerfeesten in Nijmegen komen? Op bevrijdingsdag speelt Caesar in Rotterdam.

  vrijdag 25 april 2003 @ 09:40:34 #20
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_10000428
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 15:28 schreef Zander het volgende:
Het lijkt me dat, wanneer ze van de cd-versies gemiddeld maar 5 tot 10.000 exemplaren verkopen, het persen van vinyl voor een handvol freaks ook gewoon niet rendabel is. Het aantal muziekliefhebbers dat categorisch weigert om cds aan te schaffen is nu eenmaal op de vingers van een hand te tellen.
Nou is die groep vinylkopers volgens mij groter dan je denkt, maar je hebt deels wel gelijk. Het moet wel uitkunnen, en misschien is de gemiddelde Ceasar fan wel geen vinylliefhebber. Dit terwijl de platen van Incense, Suimasen en 35007 wel op vinyl uitkwamen. Ik heb het idee dat die drie bands toch meer een wat meer underground publiek heeft wat nou eenmaal nog veel platen koopt.

Overigens is de laaste van HGH (hobbyproject van Motorpsycho drummer) ook niet op vinyl uitgekomen omdat het niet uitkon. Dit terwijl hun label Stickman normaal wel alles op vinyl uitbrengt.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:53:35 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24544448
2 Nieuwe songs beschikbaar op hun site . Ik was al bijna weer vergeten waarom ze al bijna 10 jaar de beste band van Nederland zijn.
  donderdag 13 januari 2005 @ 17:11:38 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24548688
Een nieuw album van Ceasar zal wel even op zich laten wachten gezien alle nevenprojecten van de bandleden. Overigens luister ik die laatste plaat echt nooit meer, op de een of andere manier val ik altijd terug op "No Rest For The Alonely"...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_24567758
Is ook wel de beste natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:09:04 #24
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31985113
Weet iemand hier misschien de exacte release-datum van die Best of/Rest of plaat?
1,000,000 demons can't be wrong...
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:20:32 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31985368
Exacter dan eind november weet ik het ook niet. ( waarom zijn ze bij 3voor12 eigenlijk gestopt met die release-lijsten? )

Titel van de dubbelcd wordt overigens: Before my band explodes

En 28 januari in Hedon.

Andere data:
19.11.05 Joure De Stam (try-out)
26.11.05 Emmeloord De Klos (try-out)
19.01.06 Rotterdam Rotown
21.01.06 Leiden LVC
22.01.06 Eindhoven Effenaar
26.01.06 Groningen Vera
27.01.06 Haarlem Patronaat
28.01.06 Zwolle Hedon
02.02.06 Nijmegen Doornroosje
03.02.06 Breda Mezz
04.02.06 Utrecht EKKO
09.02.06 Den Haag Paard van Troje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')