abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:39:18 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_5057689
De allerbeste cd ooit is nu uit: Gold stars 1992 - 2002 van Juliana Hatfield. Inderdaad een 'best of'... maar dan wel eentje met 20 (twintig!!!) nummers inclusief maar liefst 7 (zeven!!!) nieuwe nummers...

Het is dus een zangeres, schrijft bijna alles zelf, heeft briljante teksten met sommige oneliners die je (mij) meteen opvallen waardoor je de rest ook wel beter wilt horen. Voor haar solocarriere zat ze in de band Blake babies, ze zingt/speelt verder mee op "It's a shame about ray" van Lemonheads.
Bekendste nummers zijn denk ik 'My sister' die wel op de radio is geweest en 'Spin the bottle' die op de soundtrack van 'Reality bites' terecht gekomen is.

Tracklist:
1. Everybody loves me but you
2. My sister
3. Spin the bottle
4. Universal heartbeat
5. Fleur de lys
6. Mountains of love *
7. Fade away *
8. Sellout
9. Live it up
10. Sneaking around
11. Somebody is waiting for me
12. Cry in the dark
13. Houseboy
14. My protegee
15. Every breath you take
16. Only love can break your heart *
17. Don't walk away *
18. Your eyes *
19. We will rise again *
20. Table for one *
Nummers met een * zijn 'previously unreleased'.
Nummer 15 is een briljante cover. Ook 16 is een cover maar daarvan ken ik het orgineel niet (Neil Young).
Ik denk dat heel veel mensen wel sommige nummers van haar goed vinden, de een wat rustiger en de ander wat ruiger... maar je moet het wel even leren kennen natuurlijk...

woensdag 17 juli 2002 @ 23:41:00 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5057717
Waar is haar werk mee te vergelijken? Ik zal in ieder geval een aantal nummers hiervan proberen op te zoeken... Je maakt me nieuwsgierig.
pi_5057753
Afgaande op je eerder uitgesproken muziekvoorkeuren heb ik de kazaa maar weer eens aangezet
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:43:49 #4
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_5057756
ik blijf voor altijd groot fan van Juliana en dan het meest van My Sister
yankee charlie dinges
pi_5057786
Daar ga ik dan maar eens naar op zoek....

Ik vind vooral het contrast tussen de ruige gitaarstukjes en de zoete lieve stem mooi.

Zelfde bij Veruca Salt trouwens, dat lijkt daar wel een beetje op.

woensdag 17 juli 2002 @ 23:47:41 #6
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_5057807
hmmmmmmmmmmmm veruca salt

* hyperfuzz dubbeldrukt Seether.mp3 weer ff

yankee charlie dinges
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:50:34 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_5057842
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik vind vooral het contrast tussen de ruige gitaarstukjes en de zoete lieve stem mooi.
Inderdaad en als je dan de teksten hoort raak je helemaal in verwarring

Veruca salt is wel vergelijkbaar, net als Letters to cleo, Heather Nova, maar ook iemand die van bv Michelle Branch of Cranberries houdt vind vast nummers die hij (m/v) goed vind...

donderdag 18 juli 2002 @ 00:01:13 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5057973
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:50 schreef ranja het volgende:

[..]

Veruca salt is wel vergelijkbaar, net als Letters to cleo, Heather Nova, maar ook iemand die van bv Michelle Branch of Cranberries houdt vind vast nummers die hij (m/v) goed vind...

Michelle Branch en Cranberries als namedropping zou ik niet echt als een aanprijzing opvatten...
Maar bedankt in ieder geval!
  donderdag 18 juli 2002 @ 00:02:10 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_5057987
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 00:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Michelle Branch en Cranberries als namedropping zou ik niet echt als een aanprijzing opvatten...
Maar bedankt in ieder geval!

Nou ja... ik wil alleen maar aangeven dat ze volgens mij best een breed publiek kan aanspreken
  donderdag 18 juli 2002 @ 09:56:50 #10
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_5060522
Ranja, ze zingt niet alleen mee op It's a Shame About Ray van The Lemonheads, maar ook op Come On Feel. Daar ken ik haar dan ook van.
Vreemd genoeg vind ik haar alleen goed in samenzang met Evan Dando. Haar solowerk kan me niet zo heel erg bekoren. Raar eigenlijk
  donderdag 18 juli 2002 @ 10:35:51 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_5060818
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 09:56 schreef Frollo het volgende:
Ranja, ze zingt niet alleen mee op It's a Shame About Ray van The Lemonheads, maar ook op Come On Feel. Daar ken ik haar dan ook van.
Vreemd genoeg vind ik haar alleen goed in samenzang met Evan Dando. Haar solowerk kan me niet zo heel erg bekoren. Raar eigenlijk
Vreemd ja Maar ja ik hou zowiezo meer van een vrouwenstem dus voor mij is het niet zo vreemd dat ik haar het liefst alleen hoor Misschien heeft het je nog niet geraakt, of heb je nog niet de juiste nummers gehoord...
Natuurlijk is het wel zo dat Lemonheads wat springerige nummers maken dan Juliana, kan ook een reden zijn...
pi_5061102
Ik ken d'r niet, maar "best-of"-CD's met "previously unreleased material" mot ik niet!
It's time we face up to the un-face-up-to-able.
  donderdag 18 juli 2002 @ 11:13:09 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_5061179
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 11:04 schreef GroteBroeder het volgende:
Ik ken d'r niet, maar "best-of"-CD's met "previously unreleased material" mot ik niet!
Als het 1 of 2 nummertjes zijn dan is het geldklopperij, maar 7 nieuwe met 13 oude (waarvan 1 (every breath...) lastig verkrijgbaar) is toch heel wat anders, vind ik...
pi_9088054
Gisteren "Beautiful Creature" gekocht.

Kent iemand die CD? Is uit 2000 en ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Op een of ander obscuur labeltje: Zoe Records...

donderdag 13 maart 2003 @ 14:37:18 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_9090487
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:22 schreef k_man het volgende:
Gisteren "Beautiful Creature" gekocht.

Kent iemand die CD? Is uit 2000 en ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Op een of ander obscuur labeltje: Zoe Records...

Gaaf! Hoe kwam je er zo bij die te kopen?

Beautiful creature is toendertijd tegelijk uitgebracht met Total system failure, die laatste onde de naam 'Juliana's pony'. Die zou wat hardere rocknummers moeten hebben en Beautiful creature de wat meer balladachtige. Ze zijn ook nog samen als limited edition uitgekomen in 1 verpakking met een bonus cd (2 tracks + screensaver) erbij. Helaas was dat in Nederland niet te krijgen, ik heb ze wel los en via de platenbeurs ook de bonus cd los. Beautiful creature vind ik beter dan Total system failure, terwijl ik van haar vorige albums de hardere nummers vaak beter vind dan de softere. Vaag.

pi_9090680
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 14:37 schreef ranja het volgende:
Gaaf! Hoe kwam je er zo bij die te kopen?

Beautiful creature is toendertijd tegelijk uitgebracht met Total system failure, die laatste onde de naam 'Juliana's pony'. Die zou wat hardere rocknummers moeten hebben en Beautiful creature de wat meer balladachtige. Ze zijn ook nog samen als limited edition uitgekomen in 1 verpakking met een bonus cd (2 tracks + screensaver) erbij. Helaas was dat in Nederland niet te krijgen, ik heb ze wel los en via de platenbeurs ook de bonus cd los. Beautiful creature vind ik beter dan Total system failure, terwijl ik van haar vorige albums de hardere nummers vaak beter vind dan de softere. Vaag.

Ik was gisteren weer eens bij mijn favoriete CD-winkel (in Den Bosch). Ik wilde (oa) Become What You Are afrekenen (had ik alleen op cassette) en toen vertelde die man me dat ie nog twee vrij zeldzame CD's van haar had: Beuatiful Creature en Total System Failure dus. Ik heb ze allebei even beluisterd en vond Beautiful Creature dus behoorlijk goed, maar Total System Failure een stuk minder. die heb ik dus niet gekocht.
  donderdag 13 maart 2003 @ 14:54:31 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_9091016
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 14:43 schreef k_man het volgende:

twee vrij zeldzame CD's van haar had: Beuatiful Creature en Total System Failure dus.

Hm ik hoop niet dat je je hebt laten afzetten door er veel te veel voor te betalen vanwege de zogenaamde zeldzaamheid? Volgens mij valt dat namelijk best mee, in elk geval weinig zeldzamer dan Become what you are of Hey babe... Volgens mij zie ik Beautiful creature vaker staan dan Bed...
pi_9093051
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 14:54 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm ik hoop niet dat je je hebt laten afzetten door er veel te veel voor te betalen vanwege de zogenaamde zeldzaamheid? Volgens mij valt dat namelijk best mee, in elk geval weinig zeldzamer dan Become what you are of Hey babe... Volgens mij zie ik Beautiful creature vaker staan dan Bed...

Neuh, 15 euro was ie.
  donderdag 13 maart 2003 @ 16:54:29 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_9095012
Familie van James Hatfield, of was het Hetfield?
pi_9095057
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 16:54 schreef Ixnay het volgende:
Ha, een echte Metallicafan.

Voor zover ik weet zijn ze geen familie.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 13 maart 2003 @ 16:58:48 #21
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_9095139
Valt wel mee, ik vind ze wel heel goed, maar ik ben geen fan
  donderdag 13 maart 2003 @ 21:04:42 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_9101661
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 16:54 schreef Ixnay het volgende:
Die van Metallica is inderdaad met een E, dus geen familie
  woensdag 24 september 2003 @ 23:14:16 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_13424357
Vandaag in de brievenbus: de nieuwe cd van Some girls

Zoals ik al in het 'laatst gekocht'-topic zei. Jawel, Juliana zit weer in een band, na de Blake babies dit keer Some girls. Met overigens dezelfde drumster, namelijk Freda Love.

Nou vond en vind ik Blake babies relatief slap in vergelijking met Juliana solo, minder aansprekend in elk geval. Maar bij Some girls heb ik dat (na 1 keer luisteren) niet. Ok, het is wat rustiger dan Juliana's solo albums, maar dat was Beautiful creature, haar laatste solo album, ook al eigenlijk. Het grootste verschil met Juliana solo is natuurlijk de 2e stem en de paar nummers waar Freda leadzingt.

Al met al is het geen album wat ik zal aanraden aan wie nog geen enkel solo album van Juliana heeft (koop eerst Hey babe of Become what you are maar, of eventueel de verzamelaar uit de eerste post) maar wel een waardevolle aanvulling op haar collectie en natuurlijk, je bent fan of niet, direct een van de beste albums van dit jaar.

pi_13476658
Ha, leuk, weer iets van Juliana Hatfield. Ben ik wel weer eens aan toe. Ga direct eens kijken of ik die te pakken kan krijgen.

Overigens was de dubbel Beautiful Creature en Total System Failure met bonus CD hier in Dordrecht wel gewoon te verkrijgen (bij Velvet Music, die toen nog Simpele Fons heette).

in a crowd you lose humanity
  zaterdag 27 september 2003 @ 13:11:18 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_13477153
Ik heb de cd bij play.com vandaan, binnen een week had ik 'm in huis.

Ik had die ltd edition besteld bij bol of proxis ofzo, maar voor die er achter waren dat ze'm niet konden leveren was-ie al uitverkocht denk ik, duurde nog al lang. Maar gelukkig heb ik nu wel de 3 schijfjes die er in zitten. Is het doosje nog bijzonder?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')