Een nieuw topic in de reeks maar meteen ook de start van een nieuwe aangezien ik het onderwerp wat heb aangepast.
Natuurlijk horen hier nog steeds de beste/leukste/frisste/rammelendste gitaarbandjes-met-zangeres thuis, maar aangezien er een hoop solo zangeresssen zijn die wel met gitaar spelen die ook erg interessant zijn heb ik de aanpassing gemaakt.
Waar gaat het hier over?Nog steeds over gitaarbands met een zangeres dus. Bij voorkeur (maar zeker niet alleen) in muziekstijlen alt.rock/collegrock/indierock.
Welke bands
een aantal van mijn favorieten: Letters to cleo, Magnapop, Echobelly, Breeders, Throwing muses, Belly, Lush, Sleeper, Metric, Bettie Serveert
Maar ook niet offtopic zijn bv. Garbage, Paramore, Skunk Anansie, Cranes,
en Zangeressen Dat zijn dus vooral de zangeressen die vergelijkbaar klinken als een band of de singer/songwriters met een gitaar, zoals
Juliana Hatfield, Aimee Mann, Heather Nova, Laura Marling, Yori Swart, Marike Jager, Suzanne Vega en vergelijkbaar.
Oftewel: Bespreek hier nieuwe releases van bekende bands binnen dit genre of tip nieuwe of pas ontdekte bands binnen dit genre, liefst met een korte beschrijving er bij want alleen een losse youtube nodigt toch niet altijd uit tot luisteren.
Voor meer tips:
deel 1:
MUZ / Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) deel 2:
MUZ / Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 2deel 3:
MUZ / Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 3deel 4:
MUZ / Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 4deel 5:
MUZ / Gitaarbandjes met zangeres #5