abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 23 januari 2000 @ 04:03:00 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_143497
Ik wil het graag ff hebben over Sixteen Horsepower. Ik heb beide CD's van ze, en ik vind ze echt goed.Zelfs mijn ouders vinden ze goed! En dat terwijl ze mijn muzieksmaak nooit zo waarderen. Ik luister meer naar de muziek dan naar de text, want die gaat over het geloof. Voor de mensen die het niet kennen: 16 HP maakt een kruising van punk, counrty, blouse en folk. Echt hele mooie liedjes hebben ze. Soms treurig, soms vrolijk, maar altijd mooie muziek.

Wat vinden jullie van ze ?
Of kennen jullie ze niet ? Toch ff bij de platenboer langs, want het is echt hele goeie muziek!

Gegroet,
Djeez

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_143498
YES!!!

En Djeez, die ouders zou ik voorlopig niet wegdoen...

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  Redactie Frontpage maandag 24 januari 2000 @ 23:58:00 #3
3926 crew  Djeez
pi_143499
Kijk, met deze man kan ik praten...
En ik doe mijn ouders nog niet weg

Gegroet,
Djeez

Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_143500
Nou d'r reageren niet veel mensen Djeez...

Daarom ff omhoog!

Deze groep MOET je dus ECHT gaan zien !

Kippevel muziek! Ik heb ze al twee keer live gezien en die gasten zijn dus werkelijk ONGELOFELIJK!

De enige reden dat ze niet in m'n lijstje stonden van favoriete muziek was dat ik gewoon wat dingen opnoemde die me of net te binnen schoten, of in de buurt van m'n pc lagen.

En inderdaad ,ze zingen over het geloof maar niet op een kwijlerige manier ofzo...

Koop die Cd's en vooral...GAAT dat ZIEN!!

Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2000 @ 00:20:00 #5
3926 crew  Djeez
pi_143501
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn met verstand van goeie muziek, BooBooSan! Ik heb ze helaas nog niet gezien, maar dat ben ik zeker wel van plan.
En wat vind je van Marcy Playground trouwens ? Heb ik ook één CD van. Ze hebben er toch maar 1 geloof ik ?
Maar dat is ook heeeeele goeie muziek!

Gegroet,
Djeez

Redactie Frontpage maandag 3 april 2000 @ 00:29:00 #6
3926 crew  Djeez
pi_143502
Even deze topic weer omhoog halen, want de nieuwe CD van 16 HP is er!!! * Djeez heeft hem vandaag gekocht.
Het was koopzondag in de stad, vanddar. Deze Cd staat zelfs in de CD-top 50! Ik vind hem wel een goeie CD, al vond ik de vorige twee beter. Misschien is het een kwestie van wennen. Ik heb hem vandaag 4 keer geluisterd, maar het is echt een kwestie van wennen. De nummers zijn minder vrolijk, de stemming is een beetje depri. Ik geef deze CD, Secret South, een 7. Sorry, de vorige twee vond ik gewoon beter.
Mijn 16 HP-collectie is weer compleet!

Gegroet,
Djeez

maandag 3 april 2000 @ 00:41:00 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_143503
Ik had deze topic nog niet eerder gezien, anders had ik 16 Horsepower allang hier opgehemeld! Inderdaad, echte kippenvelmuziek. Vooral die onheilspellende slide-gitaar vind ik altijd schitterend.

16 Horsepower geeft mij altijd het gevoel alsof ik naar iets aan het luisteren ben dat eigenlijk niet voor mijn oren bestemd is... heel duister.

En als die laatste cd echt zo depri is, is dat voor mij juist reden om hem zo snel mogelijk te kopen!

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 03 April 2000).]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_143504
Dus de nieuwe is niet zo goed? Mmmm jammer.

Trouwens, dit is dan hun 4e Cd. Ik heb zelf ook alleen maar hun 2 vorige; Sackcloth N' Ashes & Low Estate. Die eerste heet gewoon 16 Horsepower dacht ik.

dinsdag 4 april 2000 @ 14:07:00 #9
809 julias
Fok!Member af
pi_143505
Ja Djeez!

16HP is idd erg indrukwekkend.
Ik heb ze hier in nijmegen ook een keer live gezien

Erg indrukwekkend!

Ik heb alleen mijn twijfels bij het vermeende godsdienstig fanatisme van David Eugene Edwards.....

Kan een slimme marketing truck zijn....

I know that I think and I think that I know how this barbeque area has managed to grow from a local farm barnyard to a spiritual ground
  woensdag 5 april 2000 @ 13:58:00 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_143506
quote:
op 04-04-2000 om 02:07 PM schreef julias het volgende:

Ik heb alleen mijn twijfels bij het vermeende godsdienstig fanatisme van David Eugene Edwards.....

Kan een slimme marketing truck zijn....

Zo van: 'Laat ik maar net doen alsof ik in de Here ben, dan verkoop ik vast meer cd's aan religieuze fanatici'. Kweenie, volgens mij zou de EO het nooit aandurven om iets van 16HP te draaien.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_143507
16 Hp stond laatst in de Effenaar in Eindhoven, en ik heb ergens gelezen dat ze binnenkort ook nog ergens anders in Nederland spelen, lijkt me niet moeilijk te vinden waar dat is, mocht je er naar toe willen gan
  zondag 9 juni 2002 @ 19:35:30 #12
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4516892
...en een hele flinke schop omhoog

17 juni de release van hun nieuwe album 'Folklore"

en hier wat interessante tourdates:

Aug 25
Dronten
Netherlands
Lowlands Festival

Aug 26
Amsterdam
Netherlands
Paradiso

Aug 28
Eindhoven
Netherlands
Frits Philips Musiccentre

Aug 29
Gronigen
Netherlands
Oosterport

* MuadDib gaat de 26e naar Paradiso!

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_4818428
Vrijdag bij de Plato Folklore gekocht in zo'n mooi doosje.
Hmm mooie cd. Goeie teksten (had ook niet anders verwacht van David.) Rustiger en meer folkore dan de vorige.
Echt een cdtje om op te zetten en dan achter over te zakken in je stoel.

Jammer genoeg kan ik niet naar de optredens.

zondag 30 juni 2002 @ 13:35:34 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4818668
Die bands draait best goed lijkt het, kreeg meteen 200 search results
  zondag 30 juni 2002 @ 15:45:22 #15
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4820256
quote:
Op zondag 30 juni 2002 13:13 schreef Postduif het volgende:
Rustiger en meer folkore dan de vorige.
Echt een cdtje om op te zetten en dan achter over te zakken in je stoel.
En de muziek is zoals vanouds weer zo donker als het hoesje.

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 30-06-2002 15:53]

zondag 30 juni 2002 @ 16:06:44 #16
25626 YvilivY
klinkt als een plan
pi_4820479
Ik heb alleen Sackcloth N' Ashes. Soms een beetje deprimerend maar ontzettend goede muziek.
Vooral American Wheeze.

Ze zijn wel nogal religieus ingesteld, maar ik mis gelukkig bij 16HP dat vingertje en het prekerige dat je wel vaak bij de EO krijgt

zei hij lachend doch verontwaardigd
  zondag 30 juni 2002 @ 16:18:59 #17
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4820609
quote:
Op zondag 30 juni 2002 16:06 schreef YvilivY het volgende:
Ze zijn wel nogal religieus ingesteld, maar ik mis gelukkig bij 16HP dat vingertje en het prekerige dat je wel vaak bij de EO krijgt
Bij 16HP gaat het vaak ook meer over de duistere kanten van de mens. De EO is toch meer een vrolijke gelovige familie.
pi_5552573
quote:
Op zondag 09 juni 2002 19:35 schreef MuadDib het volgende:
* MuadDib gaat de 26e naar Paradiso!
En het was simpelweg fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 10:45:47 #19
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_5552684
Deze hebben we ook nog voor de fans: 16 Horsepower - Folklore
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_5552966
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:45 schreef Witchfynder het volgende:
Deze hebben we ook nog voor de fans: 16 Horsepower - Folklore
Zal ik daar dan ook maar ff in posten?
pi_14643649
Zo, ff een topic van 3 jaar oud omhoog kicken. Heb ze dinsdag voor 't eerst live gezien in de harmonie in leeuwarden en het was zeer de moeite waard. Het allergaafste vond ik het moment dat de bandoneon te voorschijn werd gehaald en ze American Wheeze gingen spelen. Minpuntje was dat de bas een klein beetje overheerste bij sommige nummers, waardoor het geluid van de slide-gitaar niet helemaal tot z'n recht kwam maar verder was het perfect!

Ook Diverse Reality liep er ergens rond

pi_14643713
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 21:00 schreef Beathoven het volgende:
Zo, ff een topic van 3 jaar oud omhoog kicken. Heb ze dinsdag voor 't eerst live gezien in de harmonie in leeuwarden en het was zeer de moeite waard. Het allergaafste vond ik het moment dat de bandoneon te voorschijn werd gehaald en ze American Wheeze gingen spelen. Minpuntje was dat de bas een klein beetje overheerste bij sommige nummers, waardoor het geluid van de slide-gitaar niet helemaal tot z'n recht kwam maar verder was het perfect!

Ook Diverse Reality liep er ergens rond

Ik zat, lui. . Later spijt van want waar ik zat was het geluid toch niet zo geweldig als beneden. Wel een mooi zicht op het podium... Toch zeker genoten, de muziek is super.

Oh. beneden overheerste de bas dus soms ook iets te? . Dan viel het mee.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_20596981
En maar weer eens een topickick. Ik heb ze gisteravond in Tivoli in Utrecht gezien en het was weer waanzinnig. Dit was de negende of tiende keer dat ik ze live zag. Verder heb ik ook Woven Hand (waar zanger David Eugene Edwards ook in speelt) hiervóór nog een paar keer gezien, maar geef mij toch maar de opzwepende ritmesectie van 16 Horsepower erbij. Ze speelden een heleboel oude nummers en David had gelukkig z'n bandoneon weer bij zich (die heeft hij weleens een tijdje links laten liggen). Ze waren maar met z'n drieën en heel soms miste ik wel een tweede gitaar erbij om het geluid net iets voller te maken, maar desondanks was het echt helemaal geweldig.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:26:12 #24
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20599802
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:42 schreef rooierooie het volgende:
En maar weer eens een topickick. Ik heb ze gisteravond in Tivoli in Utrecht gezien en het was weer waanzinnig. Dit was de negende of tiende keer dat ik ze live zag. Verder heb ik ook Woven Hand (waar zanger David Eugene Edwards ook in speelt) hiervóór nog een paar keer gezien, maar geef mij toch maar de opzwepende ritmesectie van 16 Horsepower erbij. Ze speelden een heleboel oude nummers en David had gelukkig z'n bandoneon weer bij zich (die heeft hij weleens een tijdje links laten liggen). Ze waren maar met z'n drieën en heel soms miste ik wel een tweede gitaar erbij om het geluid net iets voller te maken, maar desondanks was het echt helemaal geweldig.
Potverdorie, ik wist niet dat ze in Nederland kwamen, anders was ik er graag bijgeweest. Ik vind zowel de muziek als de teksten van Sixteen Horsepower geweldig
A spoonful of sugar...
pi_20601622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:42 schreef rooierooie het volgende:
Het was zeker okee. Niet hun beste optreden maar desondanks genoeg kippenvel momenten. En de afsluiter Heart & Soul was helemaal fantastisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')